میرنیوز

روایت اهالی فرهنگ و هنر از دیدار «غیررسمی» با رهبر انقلاب ـ ۱۲| بروید قاسم سلیمانی‌های عرصه فرهنگ و هنر را بسازید/ نگاه متفاوت رهبر انقلاب به پوستر

 روایت اهالی فرهنگ و هنر از دیدار «غیررسمی» با رهبر انقلاب ـ ۱۲| بروید قاسم سلیمانی‌های عرصه فرهنگ و هنر را بسازید/ نگاه متفاوت رهبر انقلاب به پوستر 2020-12-29T09:49:56+03:30

مجتبی مجلسی هنرمند عرصه گرافیک کشور، دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی موسوم به «آیه» و اهل اصفهان است. او یکی از هنرمندانی است که در دیدار رهبر فرزانه انقلاب با جمعی از هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی کشور حضور داشته است و روایت و خاطرات جالب توجهی را از این دیدار نقل می‌کند. به همین بهانه به سراغ وی رفتیم و تجربه‌نگاری این دیدار را دستمایه‌ای برای گفت‌وگو با این هنرمند گرافیست قرار دادیم.

مجلسی درباره تجربه دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی به خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری تسنیم گفت: این جلسه به همت سیدمسعود شجاعی طباطبایی دایر شد. در این راستا لیستی ذیل عنوان  شبکه کشوری نهضت پوستر انقلاب تدارک دیده شده بود و اغلب هنرمندان حاضر در جلسه عضو فعالی از این شبکه بودند و در ادامه جمع دیگری از هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی حوزه هنری و چند شاعر نیز به جمع ما اضافه شدند.

هنرهای تجسمی , رهبر , امام خامنه‌ای , گرافیک ,

وی در ادامه به نحوه آغاز جلسه اشاره کرد و در این زمینه افزود: برای نماز مغرب و عشا خدمت حضرت آقا رسیدیم. پس از انتظاری کوتاه، ایشان تشریف آوردند و نماز را با طمأنینه خاصی اقامه کردند. پس از پایان نماز، همه ما عجله داشتیم که جلسه هرچه زودتر شکل بگیرد؛ زیرا می‌دانستیم زمان حضرت آقا محدود است و باید از فرصت پیش آمده نهایت بهره را ببریم. با این‌حال، ایشان هیچ عجله‌ای برای آغاز جلسه نداشتند.

مجلسی ادامه داد: پس از اقامه نماز، جلسه آغاز شد. بخش قابل توجهی از زمان جلسه به شعرخوانی شعرای حاضر در جلسه گذشت که این اتفاق، معلول ناهماهنگی ایجاد شده از سوی رئیس وقت حوزه هنری بود؛ زیرا در جلسه‌ای که مختص هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی است، تعدادی از شاعران را نیز دعوت کرده بود؛ به همین دلیل ما پس از جلسه اعتراض خود در این زمینه را به وی اعلام کردیم.

هنرهای تجسمی , رهبر , امام خامنه‌ای , گرافیک ,

وی عنوان کرد: پس از شعرخوانی شاعران، نوبت به معرفی هنرمندان رسید و یکایک دوستان حاضر در جلسه با قید توضیحاتی درباره اینکه از کدام شهر در جلسه حضور یافته‌اند و ذیل چه گروه یا مجمعی فعالیت می‌کنند. به حضرت آقا معرفی شدند. البته ایشان از قبل، اساتید بزرگواری چون مسعود نجابتی و سیدمسعود شجاعی طباطبایی را می‌شناختند. در حین معرفی هنرمندان، حضرت آقا تا حد امکان به خوش و بش با آنها می‌پرداختند و عزمشان بر گرمابخشی به فضای جلسه استوار بود.

این هنرمند عرصه هنرهای تجسمی در بخش دیگری از سخنان خود به شوخی جالب مقام معظم رهبری با هنرمندان اصفهانی حاضر در جلسه اشاره کرد و گفت: از آنجا که ما به عنوان گرافیست‌های مجمع طراحان آیه از اصفهان در جلسه حضور یافته بودیم، ایشان به شوخی خطاب به آقای مؤمنی گفتند که شما در تهران سوره را دارید و این دوستان در اصفهان آیه‌اش را دارند. به‌طور کلی ایشان به هر بهانه‌ای سعی می‌کردند باب شوخی و مزاح را باز کنند و از این طریق، بر صمیمیت جلسه بیفزایند.

هنرهای تجسمی , رهبر , امام خامنه‌ای , گرافیک ,

دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی با اشاره به یکی از برکات قابل توجهی که به واسطه دیدار با رهبر فرزانه انقلاب برای هنرمندان اصفهانی حاصل شده است، یادآور شد: حضور ما در آن جلسه با وقوع اتفاقی تلخ در اصفهان مصادف شده و آن اتفاق، عبارت از یکسان‌سازی گلزار شهدای اصفهان بود. از قضا در جریان جلسه، فضای بحث به سمت این موضوع کشیده شد و حضرت آقا گفتند که من چندین بار در منع این اقدام به خاطیان تذکر داده‌ام؛ ما نیز از قبل گزارشی را در این‌باره آماده کرده بودیم و به همراه داشتیم که آن گزارش را به ایشان ارائه کردیم؛ ایشان پس از تورق گزارش به صراحت فرمودند که یکسان‌سازی گلزار شهدا کار غلطی است و نباید اتفاق بیفتد؛ بحمدالله همان جمله حضرت آقا باعث شد که سیاست یکسان‌سازی گلزار شهدا پس از مدت‌ها متوقف شود. این یکی از برکات و اتقاقات خوبی بود که به واسطه آن جلسه حاصل شد.

وی در ادامه به ذکر نقل‌ قول تأثیرگذاری از رهبر فرزانه انقلاب اشاره و اظهار کرد: در حین جلسه، یکی از دوستان به حضرت آقا گفتند که ما در عرصه‌های نظامی، بین‌الملل و جنگ سخت، شخصیتی چون سردار قاسم سلیمانی را داریم؛ در عرصه فرهنگ و هنر نیز به شخصیت‌هایی چون سردار سلیمانی نیاز داریم. حضرت آقا صراحتاً فرمودند که من نقشی در تکوین عظمت شخصیت قاسم سلیمانی نداشتم؛ این عرصه، عرصه‌ای فراخ است و شما باید در آن فعالیت کنید و قاسم سلیمانی‌های خودتان را بسازید؛ قاسم سلیمانی ظرفیت منحصری است که باید خودتان آن را ایجاد کنید و بدانید که این مهم به شکل دستوری محقق نمی‌شود.

هنرهای تجسمی , رهبر , امام خامنه‌ای , گرافیک ,

مجلسی در بخش دیگری از سخنان خود به توصیف یکی دیگر از شوخی‌های جالب رهبر فرزانه انقلاب با هنرمندان حاضر در جلسه اشاره کرد و گفت: حضرت آقا فرمودند که پوستر واژه‌ای است که هنوز برای آن معادل فارسی متناسبی پیشنهاد نشده است. دوستان در پاسخ گفتند که این معادل ایجاد شده و برخی از پوستر با عنوان اعلان یاد می‌کنند؛ حضرت آقا فرمودند که اعلان واژه دقیق و مناسبی نیست و افزون بر پوستر، به معانی دیگری هم دلالت دارد؛ در همین اثنا ایشان فی‌البداهه به واژه لوح اشاره کردند و گفتند که لوح، معادل مناسبی به نظر می‌رسد. ایشان در ادامه مکثی کرده و به شوخی فرمودند که حالا اگر از فردا کسی به جای لوح، از عنوان پوستر یا اعلان استفاده کرد، نگویید که او ضدولایت فقیه است! این شوخی حضرت آقا با خنده حاضرین همراه شد.

این هنرمند عرصه هنرهای تجسمی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اتفاقی که باعث تعجب حاضرین در جلسه شده بود اشاره و عنوان کرد: وقتی جلسه به پایان رسید و در حال خروج از اتاق برگزاری جلسه بودیم، متوجه صدای بازی و شیطنت کودکان شدیم که در حال فوتبال بازی کردن بودند. من تعجب کردم و از خود پرسیدم که این صدا از کجا است؟ مگر کسی هم در بیت فوتبال بازی می‌کند؟! آن هم کودک! آن هم در آن موقع از شب! در ادامه وقتی از اتاق بیرون آمدیم، متوجه شدیم که صدا از کوچه می‌آید و جمعی از کودکان داخل کوچه‌ای که در مجاورت منزل حضرت آقا قرار دارد، مشغول بازی‌اند؛ بدین معنا فاصله اتاق جلسه تا فضای عمومی به قدری کوتاه بود که صداهای بیرونی به راحتی شنیده می‌شد و این برای ما موضوع جالب توجهی بود.

هنرهای تجسمی , رهبر , امام خامنه‌ای , گرافیک ,

وی ضمن اشاره به نگرانی خود برای رسانه‌ای ساختن دیدار هنرمندان با رهبر فرزانه انقلاب تصریح کرد: تنها نگرانی من نسبت به رسانه‌ای کردن آن دیدار و جزئیات مربوط به آن، این بود که فکر می‌کردم حق بسیاری از دوستان دیگر هم بوده و هست که در چنین جلسه‌ای حضور داشته باشند؛ همچنین هیچ‌یک از بانوان طراح ما در این جلسه حاضر نبودند؛ با وجود اینکه بانوان ما طی سال‌های اخیر آثار درخشانی را در حوزه گرافیک و تصویرسازی خلق کرده‌اند و در این رشته‌ها حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند. از این‌رو خیلی دوست داشتم که این جلسه ادامه‌دار باشد و بدین واسطه بانوان و سایر دوستان فعال در عرصه هنرهای تجسمی کشور نیز بتوانند به توفیق دیدار حضرت آقا نائل آیند؛ چراکه فکر می‌کنم این اولین جلسه هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی کشور به‌ویژه گرافیست‌های جوان با حضرت آقا بود. شوربختانه هم‌اکنون شرایط ناشی از فراگیری ویروس کرونا در کشور مانع از تحقق چنین امری شد؛ امیدوارم که این اتفاق به‌زودی محقق شود.

مجلسی اضافه کرد: یکی دیگر از نکاتی که برای من و سایر هنرمندان حاضر در جلسه جالب به نظر آمد، این بود که حضرت آقا پوستر را به خوبی می‌شناختند؛ ما از پیش می‌دانستیم که ایشان دستی بر آتش حوزه شعر و شاعری دارند و این حوزه را به خوبی می‌شناسند اما نمی‌دانستیم که چنین اشرافی را نسبت به حوزه هنرهای تجسمی و گرافیک هم دارند. برایمان جالب بود که ایشان پوسترهای بسیار زیادی را دیده بودند و در خاطرشان باقی مانده بود. به نحوی که در همان ابتدای جلسه جزئیات مربوط به کسر قابل توجهی از پوسترها را نام برده و از دوستان می‌پرسیدند که فلان پوستر را چه کسی طراحی کرده است؟ با اینکه تاریخ طراحی و اکران برخی از پوسترها به حدود چهار الی پنج سال قبل بازمی‌گشت، اما ایشان جزئیات مربوط به هر پوستر را به خوبی در ذهنشان داشتند و به آنها اشاره می‌کردند؛ این هم یکی دیگر از نکات جالب توجه و امیدوارکننده‌ای بود که در این جلسه توجه ما را به خود معطوف و انگیزه‌هایمان را برای ادامه کار مضاعف ساخت.

هنرهای تجسمی , رهبر , امام خامنه‌ای , گرافیک ,

وی در پایان خاطرنشان کرد: نگاه حضرت آقا نسبت به پوستر این‌گونه بود که پوستر رسانه‌ای سریع، ارزان و پیشرو است؛ به راحتی تولید می‌شود و خلق آن مستلزم صرف هزینه و انرژی فزاینده‌ای نیست؛ برخلاف رسانه‌ای مثل سینما که خلق اثر در آن مستلزم صرف زمان، انرژی و هزینه‌های نسبتاً قابل توجهی است؛ به‌ویژه در عرصه‌هایی که مسئله زمان برایمان اهمیت دارد، پوستر می‌تواند به راحتی وارد میدان شود، کارکرد مؤثر خود را ایفا کند و اتفاقات خوبی را رقم بزند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)