میرنیوز

مهم‌ترین محورهای خطبه‌های نماز جمعه؛ از هشدار نسبت به تفکر سازش تا گرامیداشت سردار دل‌ها

مهم‌ترین محورهای خطبه‌های نماز جمعه؛ از هشدار نسبت به تفکر سازش تا گرامیداشت سردار دل‌ها 2020-12-25T17:09:56+03:30

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: ائمه جمعه در مراکز استان‌ها و شهرهای مختلف کشور امروز در خطبه‌های مجازی و حضوری به مسائل مهم و جاری در کشور پرداختند.

تعمیق گفتمان انقلاب، اتحاد ملی زیر پرچم ولایت، هشدار نسبت به وجود تفکر سازش، تلاش برای تحقق ایران قوی، مسائل مختلف مرتبط با کرونا، دهه بصیرت و حضور ملت در مقابله با فتنه، آسیب‌های فضای مجازی، ایام فاطمیه و سیره فاطمی (س)، جنگ رسانه‌ای دشمن، نگرانی از وضعیت بازار و لزوم تشدید نظارت‌ها و گرامیداشت یاد و ابعاد شخصیتی سردار قاسم سلیمانی ازجمله محورهای خطبه‌های امروز نماز جمعه در استان‌ها بود.

در این گزارش برخی از مهم‌ترین محورهای اظهارات ائمه جمعه را می‌خوانیم. برای خواندن متن کامل خطبه‌ها به لینک موجود در هر بخش مراجعه کنید.


آیت الله اعرافی: پایبندی به اصول ایمنی در شهرسازی باعث کاهش بلایای طبیعی می‌شود

مهم‌ترین محورهای خطبه‌های نماز جمعه؛ از هشدار نسبت به تفکر سازش تا گرامیداشت سردار دل‌ها

آیت الله علیرضا اعرافی ظهر جمعه در خطبه‌های مجازی آدینه که به دلیل شرایط کرونایی، به صورت مجازی برگزار شد با اشاره به اهمیت پایبندی به اصول ایمنی در نظام شهرسازی و معماری، گفت: اگر شهرها و زیرساخت‌ها بر مبنای ضوابط و استانداردها ساخته شود، میزان خسارت‌ها در زمان وقوع بلایای طبیعی به صورت ملموسی کاهش می‌یابد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه، ضریب باسوادی کشور در سن ۱۰ تا ۴۹ سال به ۹۶ درصد رسیده است در حالی که پیش از انقلاب کمتر از ۵۰ درصد مردم باسواد بودند، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بستر مطلوبی برای سوادآموزی و تحصیل زنان در مدارس و دانشگاه‌های کشور فراهم شد و درصد سوادآموزی در بین زنان در مقایسه با قبل از انقلاب سه برابر افزایش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گام‌های بزرگی در عدالت جنسیتی و منطقه‌ای در سوادآموزی و گسترش مراکز آموزش عالی در طول چهل سال گذشته برداشته شده است، ادامه داد: در ضریب سنی ۱۰ تا ۴۹ سال همچنان بالغ بر ۳ میلیون فرد بی سواد در کشور وجود دارد.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه میانگین باسوادی قم ۹۷ درصد است که از متوسط کشوری بالاتر است، گفت: تثبیت و ارتقای باسوادی به ویژه در امور مهارتی و معنوی باید به صورت دائمی مورد توجه قرار بگیرد.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی به ایام شهادت حضرت فاطمه معصومه (س) افزود: آئین‌های ایام فاطمیه باید با توجه به شرایط کرونایی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.


آیت‌الله علم‌الهدی: سیره سیاسی اهل بیت (ع) بزرگ‌ترین عامل بصیرت‌افزایی است

مهم‌ترین محورهای خطبه‌های نماز جمعه؛ از هشدار نسبت به تفکر سازش تا گرامیداشت سردار دل‌ها

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در چهل و سومین هفته برگزار نشدن نماز جمعه در مشهد مقدس، تحلیل سیره سیاسی اولیا خدا، ائمه معصومین و عترت پیغمبر را بالاترین آموزنده بصیرت و مولد بصیرت‌افزایی در عرصه‌های دید و بینش اجتماعی و سیاسی دانست و گفت: شهادت مظلومانه صدیقه اطهر (س) با تعمق در تحلیل سیاسی آن می‌تواند یک ابزار آموزنده کامل در خط بصیرت‌افزایی امت اسلام در موقعیت امروز در برابر جهان استکبار و در برابر دشمنان عظیم اسلام و دین باشد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مسئله مظلومیت حضرت زهرا (س) در راستای اجرای یک توطئه دشمنانه در جریان انحراف رهبری از خط امامت بود، هجوم به خانه امیرالمؤمنین را توطئه‌ای طراحی شده از سوی جریان‌های منحرف ساز رهبری بعد از شهادت پیامبر (ص) بیان کرد.

وی با بیان اینکه هر وقت جریان دشمن بخواهد مسیر رهبری را منحرف بکند، بر امکانات یک نظام و قدرت ولایی دست پیدا کرده و حیثیت رهبری را سرکوب می‌کنند، با اشاره به فتنه ۸۸ ابراز کرد: در سال ۸۸، بحث سر این بود که یک عده ادعا کردند تقلب در انتخابات، رخ داده ولی این افراد به جای مقابله با رئیس جمهور وقت، به رهبری اهانت کرده و ستون خیمه نظام را هدف قرار دادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: کسی در آن جریان نگفت مرگ بر رئیس جمهور و اهانتی به رئیس جمهور نکرد بلکه رهبری و مقام امامت و ولایت امت را مورد هجمه قرار دادند یعنی در واقع تکرار همان شگرد شیطانی انحراف رهبری از خط امامت در صدر اسلام زیرا فکر کردند برای براندازی رهبری در جریان نظام همان مسئله انتخابات را بهانه کنند.

وی با بیان اینکه با حماسه همگانی میلیونی ۹ دی، توطئه دشمن در تهاجم به ستون خیمه نظام، خنثی شد و عوامل فتنه به‌عنوان عناصر ضد ولایت، کنار زده شدند، افزود: دشمن از این شگرد شیطانی که از روز اول صدر اسلام در انحراف خط رهبری اجرا کرده بود، دست برنمی‌دارد و بازهم درصدد هجمه به ستون خیمه نظام، مقام ولایت، امامت و رهبری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: با پیروی از سیره سیاسی اهل بیت (ع) با شگردهای دشمن آشنا شده و نظام اسلامی را همچون این چهل و چندسال پس از انقلاب حفظ می‌کنیم و به برکت این رشد سیاسی مردم، جامعه و نظام ما مقتدرتر می‌شود.


امام جمعه کرج: اگر مسئله تحریف حل شود مسئله تحریم حل خواهد شد

مهم‌ترین محورهای خطبه‌های نماز جمعه؛ از هشدار نسبت به تفکر سازش تا گرامیداشت سردار دل‌ها

آیت‌الله سید مهدی حسینی‌همدانی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه کرج اظهار کرد: خدای تعالی را شاکر و حامدیم که توفیق را دوباره یار کرد و موفق به شرکت در نماز پرفضیلت جمعه ولو به صورت محدود، شدیم دل‌تنگ و ناراحت بودیم که موفق به دیدار دوستان نیستیم. من عین این یک سال را جمعه‌ها از خانه بیرون نرفتم و دل‌تنگ بودم. توفیقی بود که هر جمعه عزیزان را می‌دیدم و بیان مطالبی که وظیفه بود را داشتیم.

وی اظهار کرد: امروز جریان تحریف تلاش می‌کند تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه مردم صبور ما که در تمام مشکلات سنگ زیرین آسیاب بودند را به خود مردم نسبت دهد و تکرار می‌کند که ایران مانع رفع تحریم‌هاست که در داخل هم یک عده تکرار می‌کنند و به این وسیله زمینه‌سازی مذاکره و سازش را در بین افکار عمومی فراهم می‌کنند.

امام جمعه کرج بیان کرد: این توطئه و زمینه‌چینی است برای اینکه افکار را متوجه کنند که چاره‌ای جز مذاکره و تسلیم نیست. اول تحریف می‌کنند بعد مردم را می‌آورند وسط کار که حضرت آقا فرمودند اگر مسئله تحریف حل شود مسئله تحریم حل خواهد شد. این خیلی مهم است. می‌بینیم که با همین جنگ رسانه‌ای و با همین تحریفی که امیرالمؤمنین را خانه‌نشین کرده تاریخ را بررسی کنید. لازم است مردم ما با بصیرت تمام در این جنگ ادراکی گرفتار نشوند. جنگ ادراکی و شناختی درک مردم را منحرف می‌کند. باید مواظب بود.


امام جمعه یزد: تلاش برای تعمیق گفتمان انقلاب / اتحاد ملی زیر پرچم ولایت محقق می‌شود

مهم‌ترین محورهای خطبه‌های نماز جمعه؛ از هشدار نسبت به تفکر سازش تا گرامیداشت سردار دل‌ها

آیت‌الله محمدرضا ناصری د ر خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تاکید بر اینکه همه ما باید زیر چتر ولایت حرکت کنیم، تصریح کرد: اتحاد ملی زیر پرچم ولایت محقق می‌شود بنابراین ولایت نباید تضعیف شود و باید مراقب باشیم تا مرعوب فضای مجازی و تحریف‌های دشمن نشویم.

وی، واقعه ۹ دی را نماد بصیرت ملت ایران دانست و گفت: در واقعه ۹ دی همه به میدان آمدند و بصیرت مردم و تیزبینی و مدیریت صحیح رهبری، همه توطئه‌ها را خنثی و دشمنان را ناامید کرد و بدخواهان را سر جای خود نشاند.

ناصری بر مراقبت نسبت به حرکت‌های نفاق‌گونه تاکید کرد و اظهار داشت: نباید اجازه دهیم این حرکت‌ها مانع تقویت اتحاد ملی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم‌های دشمنان تاکید کرد: در مقابله با تحریم‌ها باید به دنبال خنثی سازی باشیم زیرا به طور قطع دشمنان تحریم‌ها را بر نمی‌دارند بنابراین نباید امیدوار به حرکت آنها باشیم بلکه باید همه در کنار هم همه چیز را خودمان بسازیم و در این مسیر باید از توانمندی همه اقشار بهره بگیریم.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه عنوان کرد: مردم روضه‌های ایام فاطمیه را تعطیل نکنند و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی، در جمع‌های کوچک روضه‌های خانگی برگزار کنند و اگر این امکان را در منازل خود ندارند، از فضای بزرگ مساجد استفاده کنندن و در جمع‌های کوچک روضه برگزار کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: با عنایت خداوند متعال و شفاعت اهل بیت (ع) و حضرت زهرا (س)، بلای کرونا هرچه سریع‌تر از سر ملت ایران و همه مردم جهان رفع شود.


امام جمعه بوشهر: مشکلات مناطق سیل زده استان بوشهر با سرعت بیشتری رفع شود

مهم‌ترین محورهای خطبه‌های نماز جمعه؛ از هشدار نسبت به تفکر سازش تا گرامیداشت سردار دل‌ها

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت نهم دی روز بصیرت و میثاق با ولایت اظهار داشت: امیدوارم همواره این روز که نماد بصیرت مردم، هوشمندی، ولایتمداری، دشمن‌شناسی و مبارزه با استکبار و مزدوران آن گرامی داشته شود.

وی خاطرنشان کرد: روز نهم دی روز بیعت مردم با نظام اسلامی و رهبریت گرانقدر انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای است.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: از مسئولان تقاضا دارم هر چه سریع‌تر بازسازی و خسارات مردمی، شهری و روستایی مناطق سیل زده را جبران کنند و در این شرایط سخت معیشتی و بیماری کرونا، خدمتگذار آنان بوده و مشکلات آنان را کاملاً مناسب و سریع و پرشتاب برطرف کنند.

وی افزود: متأسفانه گزارش صحیح واصله دلالت بر آن دارد که برخی از مراکز صنعتی و اداری، حقوق کارگران و کارمندان خود را با تأخیر چند ماهه پرداخت می‌کنند. این کار نوعی ظلم بوده و لازم است هر چه سریع‌تر و به موقع حقوق این بزرگواران پرداخت شود تا زندگی آنان دچار بحران و مشکلات عدیده نشود.


امام جمعه رشت: تفکر سازش با آمریکا حربه دشمن است

مهم‌ترین محورهای خطبه‌های نماز جمعه؛ از هشدار نسبت به تفکر سازش تا گرامیداشت سردار دل‌ها

آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت در مصلای امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه دشمنان تلاش می‌کنند آرامش را از جوانان ما بگیرند، اظهار کرد: رسانه‌های معاند مهمترین ابزار دشمن برای دور کردن جوامع اسلامی از مسیر سعادت و بصیرت هستند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به تلاش عده‌ای مبنی بر القای این موضوع که «بایدن» با «ترامپ» فرق دارد، گفت: برخی مسئولان ترسو هم این حرف را تأیید می‌کنند در حالی که شیطان همیشه در کمین است و راه‌های زیادی را برای فریب مردم به کار می‌بندد.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه دشمن در جنگ ترکیبی به دنبال جذب دل‌های مردم است، اظهار کرد: دشمنان می‌گویند که حال جسمی رهبر معظم انقلاب مساعد نیست و علیه خانواده ایشان صحبت‌های ناروای زیادی می‌گویند و متأسفانه یک فرد ترسو هم سخنان دشمن را تصدیق کرد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه دشمن در تلاش است تا با ایجاد نارضایتی و ناامیدی در جامعه، تنها راه نجات ملت را سازش با آمریکا معرفی کند، گفت: مردم ایران هرگز به نوای دشمن پاسخ نمی‌دهند و فریاد مرگ بر آمریکای ما همواره بلند است و این مردم همانند قبل، کنار امام و رهبری می‌ایستند.

وی با بیان اینکه بودجه نوشته شده بیمار است و اشکالات زیادی دارد، عنوان کرد: از مجلس انتظار داریم قانون بودجه را اصلاح کند تا دولت آینده دچار چالش و نوسانات بودجه نشود.


امام جمعه موقت زاهدان: مردم و مسئولان کشور باید در تمام زمینه‌ها قوی باشند

مهم‌ترین محورهای خطبه‌های نماز جمعه؛ از هشدار نسبت به تفکر سازش تا گرامیداشت سردار دل‌ها

حجت‌الاسلام سید روح‌الله حسینی در خطبه‌های نماز جمعه امروز زاهدان که در مصلی قدس برگزار شد، با دعوت همه به تقوا و اشاره به دیدار ۲۶ آذرماه مقام معظم رهبری با اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد سپهبد شهید سردار سلیمانی و خانواده آن شهید والامقام، اظهار داشت: حضور رهبر معظم انقلاب در این مراسم نشان‌دهنده اهمیت و عظمت شخصیت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و از دیدگاه دیگر اهمیت جایگاه سپاه قدس به‌عنوان یک نیروی مقاومت اسلامی و بین‌المللی است.

وی ادامه داد: در این دیدار فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دو محور بود که اول تجلیل از شخصیت شهید سلیمانی و در بخش دوم ارائه تذکراتی که از بعدهای مختلف دارای اهمیت است.

امام جمعه موقت زاهدان تصریح کرد: در محور دوم اولین تذکر رهبر معظم انقلاب، قوی بودن مردم و مسئولان در زمینهٔ های مختلف سیاسی، اجتماعی، علمی، اقتصادی، نظامی و غیره بود و هرچه که می‌توانیم به قدرت و قوت خود بیفزاییم.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری، کشور باید قدرتمند باشد، بیان کرد: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که دشمنان ما لحظه‌ای از فکر و برنامه ضربه زدن به کشور و نظام مقدسمان کوتاه نیامده و در سنوات گذشته هر جا که دیده‌اند می‌توانند، ضربه خود را وارد می‌کردند، در سال‌های گذشته نیز اگر ضربه‌ای از دشمن خورده‌ایم از نقاط ضعفمان بوده و هر جا که نقطه قوت داشته‌ایم، سربلند بوده‌ایم.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به آنکه در بعد بین‌الملل و نظامی دارای نقاط قوت هستیم، این موضوع عامل بازدارندگی دشمن از اقداماتش شده است، اگر دشمنان ما و به‌خصوص آمریکا می‌توانست و خیال می‌کرد که می‌تواند به کشورمان ضربه‌ای وارد کند، دریغ نمی‌کند، در حال حاضر نیز به دلیل قدرت ایران در این دو بخش نمی‌تواند کاری انجام دهد.


امام جمعه بجنورد: بانوان در شرایط کرونا کاستی‌های معیشتی را تحمل کنند

مهم‌ترین محورهای خطبه‌های نماز جمعه؛ از هشدار نسبت به تفکر سازش تا گرامیداشت سردار دل‌ها

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که به صورت مجازی خوانده شد، به سالروز حماسه ۹ دی سال ۸۸ اشاره داشت و اظهار کرد: در آن سال عده‌ای شیفته قدرت در کشور فتنه‌ای بزرگ به راه انداختند اما حضور پرشور مردم در ۹ دی این فتنه را نابود کرد.

امام جمعه بجنورد به نصیحت‌های رهبر انقلاب به فتنه گران اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه فتنه گران سخنان دلسوزانه رهبری را گوش ندادند اما در نهایت با تدابیر هوشمندانه ی ایشان دشمنان نتوانستند به اهداف خود برسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رقم بالای بی سوادی در ابتدای انقلاب افزود: با گسترش نهضت سواد آموزی اینک حدود ۵ درصد از مردم کشور سواد ندارند اما مسیر سوادآموزی در کشور مناسب است.

حجت الاسلام نوری با اشاره به ارتقای سطح آموزش و تربیت نیروهای مورد نیاز در کشور گفت: در اوایل انقلاب پزشک از سایر کشورها برای درمان به کشور می‌آمد اما خوشبختانه در این زمینه بسیار رشد داشته‌ایم و تحولی بزرگ ایجاد شده است.

امام جمعه بجنورد از زنان خواست با مدیریت مناسب معیشت خانواده، کم و کاستی‌ها را بیشتر تحمل کنند و گفت: در این ایام سخت انتظار آن است که بانوان مردان را بیشتر همراهی کنند و با تلاش بیشتر سعی کنند این ایام سپری شود و با بهانه کردن نداری و بیکاری، درصدد طلاق برنیایند.

وی با تشکر از رئیس قوه قضائیه به دلیل سفر به این استان گفت: در این سفر مصوبات و اعتبارات خوبی برای تقویت مجموعه قضائی استان اختصاص یافت که بخشی از مشکلات را برطرف خواهد کرد.


آیت الله محمودی گلپایگانی: حضور مردم مقابل فتنه، نظام اسلامی را از گزند دشمنی‌ها حفظ کرد

مهم‌ترین محورهای خطبه‌های نماز جمعه؛ از هشدار نسبت به تفکر سازش تا گرامیداشت سردار دل‌ها

آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در پیامی که تحت عنوان پیام جمعه منتشر کرد، با بیان اینکه نهم دی در تاریخ انقلاب اسلامی از روزهای سرنوشت ساز و تعیین کننده بوده است عنوان داشت: حضور با شکوه مردم در برابر فتنه ۸۸ نظام اسلامی را در برابر دشمنی‌ها حفظ کرد و حرکت تاریخی مربوط به ورامین نیز برای همیشه ماندگار شد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین ضمن یادآوری آن حماسه بزرگ اظهار داشت: مردم عزیز ما اگرچه ممکن است از برخی مشکلات به ویژه مسائل اقتصادی گله مند باشند که گلایه آنان برحق است ولی از انقلاب اسلامی حفاظت می‌کنند و هرگز از امام و شهدا دست نمی کشند لذا دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی بدانند که مردم عزیز ما با صبر و استقامت در برابر توطئه‌ها ایستادگی خواهند کرد.

محمودی گفت: به حمدالله با رعایت مردم و تلاش مسئولان به ویژه زحمتکشان عرصه سلامت بیماری کاهش پیدا کرده است و باید مردم عزیز ما با رعایت دستورات بهداشتی به ریشه کن شدن این بیماری کمک کنند چرا که در صورت کوتاهی ممکن است خدای ناکرده دوباره با مشکلات مواجه شویم، باید مردم و مسئولان در کنار یکدیگر با رعایت ضوابط بهداشتی به امورات جاری نیز برسند.

امام جمعه ورامین گفت: انتظار است مسئولان به برپایی نمازهای جماعت و محافل دینی و و انقلابی، با رعایت امور بهداشتی توجه بیشتری داشته باشند تا به برکت این محافل و دعاهای مؤمنین خداوند نیز برکان خویش را بیش از پیش بر ما نازل فرماید.


امام جمعه سیریک: فضای مجازی به قتلگاه جوانان تبدیل شده است

مهم‌ترین محورهای خطبه‌های نماز جمعه؛ از هشدار نسبت به تفکر سازش تا گرامیداشت سردار دل‌ها

حجت‌الاسلام محسن سالاری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرستان سیریک به برخی فرصت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی اشاره‌ای کرد، و افزود: امروزه چه بخواهیم و یا نخواهیم فضای مجازی مهمان همه ای خانه‌ها شده پس نیاز است که خانواده‌ها نسبت به ورود بچه‌ها و جوانان به دنیای فضای مجازی مدیریت کنند.

حجت الاسلام سالاری با تاکید بر اینکه، مواظب زود باوری در فضای مجازی باشید، تصریح کرد: در فضای مجازی هر چیزی که دیدید و شنیدید نپذیرید و قبل از اینکه باز نشر دهید اول تحقیق کنید.

وی با بیان اینکه، امروز در فضای مجازی بی تقوایی صورت می‌گیرد، و در ادامه اشاره‌ای کرد به مصداق آیات شریف قرآن و خاطرنشان کرد: از آنجای که در قرآن کریم تاکید شده هر غذایی که میخوری قبل از آن نگاه کنید که چه می‌خورید، از این جهت می‌توان گفت که مطالب فضای مجازی غذای روح است پس هر مطلبی که به روح جوانان و بچه‌ها یمان آسیب بزند از آنها دور نگهداریم.


امام جمعه اسالم: مجلس و دولت با تعامل بودجه را بر اساس واقعیت‌ها تنظیم کنند

مهم‌ترین محورهای خطبه‌های نماز جمعه؛ از هشدار نسبت به تفکر سازش تا گرامیداشت سردار دل‌ها

حجت الاسلام محمد جواد باقری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش اسالم با اشاره به فرارسیدن یوم الله نهم دی و دهه بصیرت، گفت: یکی از آثار بصیرت تشخیص حق از باطل و شناخت افراد آن جریان است. کسانی که بصیرت ندارند نمی‌توانند در صراط مستقیم حرکت کنند و حتی با کوله باری از سوابق ارزشمند از مسیر حق خارج می‌شوند.

حجت اسلام باقری در ادامه لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیز اشاره و اظهار کرد: بودجه باید بر اساس واقعیت‌ها تنظیم شود و قطعاً نوشته بودجه زیبا نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند.

وی با بیان اینکه تولید و عمران، کاهش وابستگی به نفت، استفاده کامل از ظرفیت مالیات‌ها از مواردی است که باید در لایحه بودجه به آن توجه شود، ادامه داد: دولت و مجلس باید با تعامل مناسب بودجه را به گونه‌ای تنظیم کنند که به نفع مردم و اقشار کم درآمد جامعه باشد.

امام جمعه اسالم به حملات سایبری صورت گرفته به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف دولتی آمریکا اشاره و اضافه کرد: چنین حمله امنیتی و سرقت اطلاعات ارزشمند در سی سال اخیر و پس از جنگ سرد بلوک غرب و شرق بی سابقه بوده و همین باعث شده است آمریکا در بهت و حیرت عمیقی فرود رود.


امام جمعه لامرد: مرام سیاسی و منش اجتماعی حضرت زهرا (س) الگوی خانواده‌ها باشد

مهم‌ترین محورهای خطبه‌های نماز جمعه؛ از هشدار نسبت به تفکر سازش تا گرامیداشت سردار دل‌ها

حجت الاسلام علی حسین‌زاده در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) یک الگوی تمام عیار از جهات مختلف است و توسل به ایشان کارگشاست.

وی بر لزوم آشنایی با سیره حضرت زهرا (س) تاکید کرد و گفت: خانواده‌ها باید از مرام سیاسی و منش و رفتار اجتماعی ایشان درس بگیرند و همه باید تلاش کنیم تا در تمام عمر خود فاطمی زندگی کنیم.

حسین‌زاده، دشمن شناسی به موقع حضرت زهرا (س) را یکی از ویژگی‌های ایشان برشمرد و عنوان کرد: ایشان به خوبی درک کرد که چه کسی اسلام را هدف قرار داده و چه کسی مدافع اسلام است.

حسین‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی، بر لزوم زنده نگاه داشتن یاد و خاطره این سردار بزرگ اسلام تاکید کرد و اظهار داشت: همانطور که دل‌ها را به سردار سپردیم، فضای شهر را آکنده از تصاویر کنیم و در فضای مجازی نیز تلاشی دوچندان کنیم و حال و هوای جامعه را عوض کنیم.

وی در مورد یوم الله ۹ دی نیز بیان کرد: با توجه به وضعیت کرونایی حاکم بر کشور، راهپیمایی برگزار نمی‌شود و همه بزرگوارانی که دستی در فضای مجازی دارند این روز را به خوبی پاس دارند.


امام‌جمعه شاهرود: ایران در جنگ ترکیبی ادراکی با دشمن قرار دارد / رسانه‌ها ابزار جنگ

مهم‌ترین محورهای خطبه‌های نماز جمعه؛ از هشدار نسبت به تفکر سازش تا گرامیداشت سردار دل‌ها

حجت‌الاسلام عباس امینی ظهر آدینه در خطبه‌های جمعه مجازی این هفته شاهرود با اشاره به در پیش رو بودن سالروز حماسه‌آفرینی مردم در نهم دی‌ماه اظهار داشت: پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۸ دشمنان و منافقان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نسبت به تفرقه‌افکنی و ایجاد فتنه در جامعه اقدام کردند و درنهایت با میثاق امت و ولایت در نهم دی‌ماه آتش فتنه خاموش شد.

وی بابیان اینکه اکنون ایران در جنگ‌های ترکیبی با دشمن قرار دارد، تصریح کرد: جنگ ادراکی یکی از مهم‌ترین جنگ‌هایی است که در این راستا با آن درگیر هستیم و در این جنگ دشمنان نسبت به تحریف واقعیت‌ها اقدام می‌کنند.

امام‌جمعه شاهرود رسانه‌ها را ابزار اصلی این جنگ عنوان کرد و گفت: ایجاد یأس و نارضایتی از انقلاب و نظام در جامعه از اهداف این جنگ است و مهم‌ترین وظیفه ما در برهه کنونی بیان حقایق، ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و موفقیت‌های نظام است.

امینی با تأکید بر اینکه کنترل قیمت‌ها و تشدید نظارت‌ها بر بازار مهم‌ترین مطالبه مردم است، گفت: مسئولان باید به مطالبات مردم توجه ویژه داشته باشند و خدمت‌رسانی را تسریع کنند.


امام جمعه فیروزکوه: مردم با بزرگداشت شهدا طی «دهه بصیرت» وحدت خود را نشان خواهند داد

مهم‌ترین محورهای خطبه‌های نماز جمعه؛ از هشدار نسبت به تفکر سازش تا گرامیداشت سردار دل‌ها

حجت الاسلام حسن حیدری، در پیامی که تحت عنوان پیام جمعه منتشر کرد، اظهار داشت: جریان غرب گران داخل کشور، تلاش می‌کنند تا با تحریف و فریب افکار عمومی و توجیه قصورهای مسئولان، تحریم‌های ظالمانه آمریکا را توجیه کنند و راه علاج مشکلات را «سازش و تسلیم» در مقابل استکبار معرفی کنند.

وی افزود: در حالی که کوتاه آمدن در مقابل انسان زورگو، او را گستاخ‌تر می‌کند، اما ایستادگی و مقاومت، او را عقب خواهد راند.

حیدری عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب اولین کسی است که دغدغه رفع تحریم را دارد، اما تجربه برجام نشان داد که رفع تحریم از راه مذاکره، عملاً امکان پذیر نیست، زیرا علی رغم اینکه ایران به تعهداتش عمل کرد، آنها نه تنها تحریم را برنداشتند بلکه بیشتر هم کردند و مدام بهانه جویی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در فیروزکوه، درباره بودجه نهادهای مذهبی اظهار داشت: فضا سازی کاذب علیه بودجه نهادهای مذهبی کذب است، زیرا کل بودجه نهادهای مذهبی هشت هزارم کل بودجه می‌باشد، در حالی که برخی نهادهای غیر مذهبی، رشد ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی در بودجه داشته‌اند؛ برای شفاف سازی و تنویر افکار عمومی، رسانه‌های دغدغه مند و مستقل، کل بودجه را مورد بحث و گفتگو قرار دهند.

حیدری با اشاره به دهه بصیرت گفت: دهه بصیرت از ۹ تا ۱۹ دی ماه مناسبت‌های مهمی از جمله روز بصیرت، سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی و چهلم شهادت شهید محسن فخری زاده را پیش را داریم.


امام جمعه عسلویه: سردار شهید سلیمانی مایه شوکت و مباهات ایران و اسلام بود

مهم‌ترین محورهای خطبه‌های نماز جمعه؛ از هشدار نسبت به تفکر سازش تا گرامیداشت سردار دل‌ها

حجت الاسلام سیدعلی هاشمی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه با اشاره اینکه در آستانه سالروز شهادت شهید سردار سلیمانی قرار داریم گفت: شهید سلیمانی سردار حفظ اسلام بود و مایه آبرو داری، شوکت و عظمت اسلام بود. ایشان رکن نیروهای مسلح و امنیتی کشور بود.

حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد خاطرنشان کرد: شخصیت سردار دل‌ها درگذر زمان بیشتر شناخته خواهد شد. باید سال‌ها و قرن‌ها بیاید تا ما این شخصیت را بشناسیم. سردار سلیمانی مایه مباهات اسلام و مسلمین بود.

امام جمعه عسلویه به روز ۹ دی روز بصیرت اشاره کرد و افزود: ۹ دی روز میثاق امت با ولایت است. روز حماسه مثال زدنی و روزی کم نظیر در نهضت اسلامی است. مردم انقلابی به خوبی تشخیص دادند و وارد صحنه شدند و به همه دسیسه‌های دشمن پایان دادند و طومار دشمن درهم پیچیدند. مسئولین باید قدر این مردم بدانند و در برابر آنان سر تعظیم فرود آورند.


گزارش در حال به روز رسانی است...

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)