میرنیوز

ثبت نام و انتخاب رشته برای رشته های بدون کنکور سال ۱۴۰۱ آغاز شد/ اعلام نتایج پذیرش در دهه سوم دی

ثبت نام و انتخاب رشته برای رشته های بدون کنکور سال ۱۴۰۱ آغاز شد/ اعلام نتایج پذیرش در دهه سوم دی 2022-12-24T03:44:53+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس مصوبه سی و سومین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱ شرایط و ضوابط ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش برخی از رشته‌های تحصیلی در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی به شیوه صرفاً با سوابق تحصیلی و با ملاک معدل کتبی دیپلم اعلام شد.

داوطلبان می‌توانند با توجه به نوع دیپلم داوطلب و رشته انتخابی وی برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ براساس ظرفیت‌های خالی مانده رشته محلهای پذیرش مرحله مهرماه سال ۱۴۰۱ و بر اساس دفترچه راهنما نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

ثبت نام و انتخاب رشته اینترنتی از ۳۰ آذر ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و فرصت ثبت نام تا ۱۰ دی ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

مشاهده یا ویرایش اطلاعات ثبت نامی داوطلبان بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش (همزمان با ثبت نام) در روزها ۳۰ آذر تا ۱۰ دی ادامه دارد.

اسامی پذیرفته شدگان از سوی سازمان سنجش دهه سوم دی ماه ۱۴۰۱ اعلام می‌شود.

یادآوری‌های مهم:

در رشته‌های صرفاً با سوابق تحصیلی (بدون آزمون): ملاک پذیرش برای داوطلبان شاخه نظری، معدل کتبی دیپلم و برای داوطلبان شاخه فنی و حرفه‌ای و یا کاردانش، معدل کل دیپلم آنان (با توجه به ضریب تأثیر اعمال سوابق تحصیلی مندرج در دفترچه راهنما) است که داوطلب می‌تواند بدون توجه به نوع مدرک دیپلم و از تمامی گروه‌های تحصیلی نسبت به انتخاب رشته اقدام کند.

سهمیه‌های منطقه یک، منطقه دو، منطقه سه، خانواده شهدا، ایثارگران ۲۵ درصد ظرفیت، ایثارگران ۵ درصد ظرفیت و رزمندگان طبق قوانین و مقررات مندرج در این دفترچه اعمال می‌شود.

اگر داوطلب در رشته‌های تحصیلی صرفاً با سوابق تحصیلی و یا رشته محل‌های با آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ پذیرفته شده است، در صورت تمایل می‌تواند در این مرحله از پذیرش شرکت کند امّا در صورت قبولی در این مرحله، قبولی قبلی ایشان لغو و تنها می‌تواند در رشته قبولی جدید ثبت نام کند و مشغول به تحصیل شود.

شرایط و ضوابط ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در این مرحله از پذیرش دوره‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای بهمن ماه سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱:

۱. دارا بودن دیپلم نظام آموزشی جدید (۶-۳-۳) اعم از شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش و یا مدرک پیش دانشگاهی (نظام سالی- واحدی یا ترمی واحدی) یا دریافت آن حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ و یا دیپلم دوره چهارساله متوسطه نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یا کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای برای همه داوطلبان الزامی است.

۲. دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام سالی واحدی-ترمی واحدی هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی هستند حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارند و در صورت ثبت نام و انتخاب رشته به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

۳. ثبت نام و انتخاب رشته منحصراً از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org انجام می‌پذیرد. داوطلبان باید قبل از اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته، دفترچه راهنما و اطلاعیه‌های بعدی آن که در سایت سازمان سنجش درج می‌شود مطالعه کرده و با آگاهی کامل از شرایط و ضوابط، به ثبت نام و انتخاب رشته مبادرت کنند.

۴. نظر به اینکه گزینش دانشجو در این مرحله صرفاً با سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم)، صورت خواهد گرفت؛ لذا همه داوطلبان (دیپلمه‌های نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳، نظام سالی - واحدی یا ترمی - واحدی، نظام قدیم چهارساله دبیرستان و هنرستان و همچنین دیپلمه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند) باید معدل کل و یا معدل کتبی خود را به صورت صحیح در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج کنند.

داوطلبان توجه داشته باشند در صورت مغایرت معدل کل و یا معدل کتبی واقعی با معدل کل و یا معدل کتبی اعلام شده در تقاضانامه ثبت نامی، از ثبت نام پذیرفته شدگان ممانعت به عمل آمده و قبولی آنها لغو می‌شود.

تبصره ۱: داوطلبان دیپلم نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ و نظام قدیم و نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی لازم است مطابق توضیحات مندرج در این دفترچه معدل کل و معدل کتبی دیپلم متوسطه خود را عیناً در بندهای ۱۶ و ۱۷ تقاضانامه اینترنتی ثبت نام درج کنند.

تبصره ۲: داوطلبان دیپلم فنی و حرفه‌ای و یا کاردانش نظام جدید ۶-۳-۳، دیپلمه‌های فنی و حرفه‌ای و یا کاردانش نظام قدیم و یا دیپلمه‌های سالی واحدی و ترمی واحدی هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی بوده و فاقد معدل کتبی در دیپلم هستند، باید معدل کل دیپلم متوسطه خود را عیناً در بند ۱۶ تقاضانامه اینترنتی ثبت نام درج کنند.

۵. با توجه به اینکه برخی از داوطلبان ثبت نام و انتخاب رشته خود را از طریق مراجعه به کافی نت‌ها انجام می‌دهند، رعایت موارد ذیل در زمان ثبت نام از سوی این داوطلبان الزامی است:

- قبل از مراجعه به کافی نت، نسبت به تکمیل پیش نویس تقاضانامه و همچنین کدرشته محل‌های انتخابی، تهیه فایل عکس با رعایت توضیحات داده شده در بند «ب» صفحه ۱۲ همین دفترچه راهنما مبادرت کنند.

- در زمان ورود اطلاعات، حضور داوطلب برای کنترل اطلاعات و عکس، الزامی است و قبل از تأیید نهایی، باید اطلاعات از سوی داوطلب کنترل و در صورت نیاز به اصلاح، اقدام لازم در این خصوص صورت پذیرد. در پایان ثبت نام و انتخاب رشته نیز تهیه یک برگ پرینت اطلاعات برای کنترل و نگهداری در پرونده شخصی داوطلب الزامی است.

- در پایان ثبت نام و انتخاب رشته، دریافت شماره پرونده ۷ رقمی و کد رهگیری ۱۶ رقمی از سیستم الزامی است. عدم ارائه شماره پرونده و کد رهگیری توسط سیستم، به منزله عدم ثبت نام و انتخاب رشته کامل است و باید تمامی مراحل ثبت نام و انتخاب رشته از ابتدا تکرار شوند.

- داوطلبان باید شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام خود را تا پایان تمامی مراحل نزد خود نگهداری کنند.

۶. با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام در این روش بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد، لازم است داوطلبان به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب (که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است) با مراجعه به سایت سازمان سنجش مبلغ ۷۵۰ هزار ریال (۷۵ هزار تومان) به عنوان وجه ثبت نام شرکت در این مرحله از پذیرش پرداخت کنند و سریال ثبت نام را خریداری کنند.

ضمناً داوطلبان برای استفاده از خدمات پیام کوتاه مبلغ ۱۲ هزار ریال نیز به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه پرداخت می‌کنند.

۷. داوطلبان مجاز هستند بدون توجه به نوع مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی از تمامی گروه‌های تحصیلی و رشته‌های مندرج در دفترچه راهنمای پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی (گروه‌های تحصیلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی) نسبت به انتخاب کدرشته های مورد علاقه خود اقدام کنند.

ضمناً نحوه گزینش آنان با توجه به نوع مدرک دیپلم و همچنین رشته انتخابی بر اساس جدول شماره ۶ مندرج در دفترچه راهنما صورت خواهد گرفت.

۸. با توجه به اینکه ثبت نام و انتخاب رشته در این مرحله منحصراً به روش اینترنتی انجام می‌پذیرد، لازم است داوطلبان پس از تکمیل فرم اینترنتی تقاضانامه ثبت نام و انتخاب رشته، کد رهگیری ۱۶ رقمی خود را نیز یادداشت کنند.

این کد ۱۶ رقمی، پس از پایان مراحل مختلف ثبت نام و انتخاب رشته توسط سیستم به داوطلبان ارائه خواهد شد. به داوطلبان توصیه می‌شود از تقاضانامه ثبت نامی نهایی خود که بر روی آن کد پیگیری درج شده، پرینت تهیه کنند.

۹. چنانچه پس از پایان مراحل ثبت نام و انتخاب رشته و دریافت شماره پرونده ۷ رقمی و کد رهگیری ۱۶ رقمی ثبت نام و انتخاب رشته، داوطلب متوجه شد که اشکالی در اطلاعات ثبت نامی اش وجود دارد، مقتضی است از انجام ثبتنام و انتخاب رشته جدید و یا مکاتبه با سازمان سنجش خودداری کرده و با مراجعه به بخش ویرایش اطلاعات در سایت سازمان سنجش و در محدوده زمانی ثبت نام و انتخاب رشته (از ۳۰ آذر تا ۱۰ دی) نسبت به تصحیح آن اقدام کند. به تقاضاهای کتبی واصله، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۱۰. زمانیکه مشخص شود که داوطلب، حقایق را کتمان کرده یا واجد یکی از شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنما نیست، در هر مرحله از پذیرش (ثبت نام، پذیرفته شدن، حین تحصیل در دانشگاه و …) متخلف شناخته شده و از ادامه تحصیل در رشته انتخابی محروم خواهد شد.

۱۱. شروع دوره در رشته‌های دانشگاه‌های پذیرنده منوط به تشکیل کلاس با توجه به حدنصاب تعداد قبولین خواهد بود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار علمی

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
2023-12-03T19:08:50+03:30
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی را از مهمترین ماموریت‌های شورای راهبری هوش مصنوعی دانست و گفت: این شورا با ای...

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!
2023-12-03T19:08:49+03:30
پژوهشگران می‌گویند، خاکسترهای حاصل از آتش‌سوزی‌های جنگلی باعث رشد و شکوفایی حیات دریایی می‌شوند.

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
2023-09-25T21:29:51+03:30
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خطر بیماری قلبی برای مردانی که در مشاغل پر استرس کار می‌کنند و احساس می‌کنند از تلاش‌هایشان قدردانی نمی شود، دو برابر بیشتر است.

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
2023-09-25T21:29:50+03:30
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از مشارکت ۲.۵ میلیون نفر اهدا کننده خون در کشور برای تأمین نیاز ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی خبر داد.

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
2023-09-25T21:29:50+03:30
تفاهم‌نامه احداث بیمارستان هزار تختخوابی در شرق تهران بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت سینوفارم چین منعقد شد.

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، از راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد.

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون بهداشت وزارت بهداشت، از جذب ۴ هزار بهورز و ۵ هزار کارشناس بهداشت و مجموعاً ۹ هزار نیروی بهداشتی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
2023-09-25T21:29:48+03:30
زمان اخذ آرای ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۰ روز جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ اعلام شد.

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
2023-09-25T21:29:48+03:30
حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
2023-09-25T21:29:48+03:30
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر لزوم ایجاد نقشه غربالگری و بیماریابی سلیاک در کشور تاکید کرد.

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
2023-09-25T21:29:47+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با طیف زیادی از بیماری‌های نادر مواجهیم که متاسفانه برای بسیاری از آنها هنوز درمان پیدا نشده و یا اینکه درمان های موجود کفایت نمی...

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:47+03:30
نشست چالش‌های زنجیره تأمین ایمن و اثربخش دارو در ایران در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
2023-09-25T21:29:46+03:30
شروع فصل پاییز، زمان شیوع بیماری های ویروسی است که سرماخوردگی شایع ترین بیماری فصل سرما است. اما، با رعایت یک توصیه ساده، می توان از ابتلا به این بیماری مصون...

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
2023-09-25T21:29:46+03:30
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی گفت: گران قیمت ترین محصولات مواد پایه پتروشیمی، دارو است.

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
2023-09-25T21:29:46+03:30
معاون فنی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: هر کسی که واکسن کرونا تزریق کرده باشد، پرونده الکترونیک سلامت دارد.

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
2023-09-25T21:29:45+03:30
راهکارهای ورود شرکت های داروسازی ایران به بازار دارویی اوراسیا، در یک نشست تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد
2023-09-25T21:29:45+03:30
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تخصص و تعهد حرفه‌ای را دو بال جامعه پزشکی برای خدمت به مردم دانست.

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
2023-09-25T21:29:45+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: جامعه سلامت کشور افتخار دارد که همپای دلاورمردان عرصه نبرد، در جبهه ها حضور داشت.

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:45+03:30
نشست چالش‌های قیمت‌گذاری دارو، مواد موثره و مکمل‌ها در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم
2023-09-25T21:29:44+03:30
یک متخصص تغذیه، در خصوص میان وعده دانش آموزان در مدرسه، توصیه هایی ارائه داد.

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
2023-09-25T21:29:44+03:30
همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ وزیر بهداشت، زنگ دبیرستان شهید آوینی تهران را به صدا در آورد.

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
2023-09-25T21:29:44+03:30
معاون پرستاری وزارت بهداشت، از جذب ۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان از طریق آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
2023-09-25T21:29:44+03:30
وزیر بهداشت، به طور سرزده از مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شفا یحیاییان تهران بازدید کرد.

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
2023-09-25T21:29:43+03:30
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در یک هفته گذشته ۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور فوت شدند.

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود
2023-09-25T21:29:43+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو، راه شناخت تولیدات دارویی کشور در جهان را، صادرات محصولات دانست.

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است
2023-09-25T21:29:43+03:30
وزیر بهداشت، با اشاره به کارآمدی حوزه سلامت کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قوی‌ترین و موفق ترین نظام سلامت در منطقه است.

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
2023-09-25T21:29:43+03:30
مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری، از رشد ۱۵ درصدی نامزدهای دوره ششم انتخابات نظام پرستاری نسبت به دوره قبل خبر داد.

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
2023-09-25T21:29:42+03:30
رئیس مرکز اورژانس استان تهران، با اشاره به مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۸، گفت: در هفته گذشته ۲۴۳۰ تماس مزاحم با اورژانس استان تهران داشتیم.

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
2023-09-25T21:29:42+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، تمرکز بر اقدامات بهداشت محیط را عاملی موثر بر جلوگیری از تحمیل هزینه های سنگین ناشی از بار بیماری های ...

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا
2023-09-25T21:29:42+03:30
مقاله کارایی واکسن برکت در یکی از برجسته‌ترین مجلات علمی جهان بنام The BMJ هیجده ماه پس از ارسال به چاپ رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)