میرنیوز

جزئیات دیدار نمایندگان جامعه پزشکی با دو مقام ارشد امنیتی

جزئیات دیدار نمایندگان جامعه پزشکی با دو مقام ارشد امنیتی 2022-11-01T18:32:42+03:30

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی، در این جلسه به پیشرفت های جامعه پزشکی در حوزه های مختلف اشاره کرد و به ارائه گزارشی از ساختار سازمان نظام پزشکی و حوادث چهارم آبان پرداخت و بر لزوم اعتراض جامعه پزشکی با رعایت اصول و پیشگیری از هر گونه اغتشاش و ناامنی در فضای شغلی و آسیب به اموال مردم تاکید کرد.

علی دباغ عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ، نیز نظام سلامت را جزو ۵ دستاورد ارزشمند کشور دانست و گفت: نیروهای انسانی مهمی در این حوزه داریم و در دوران کرونا به دلیل جانفشانی ها سرمایه اجتماعی قابل توجهی برای جامعه پزشکی ایجاد شد.

وی، جامعه پزشکی را گوهری عنوان کرد که باید حفظ شود و افزود: حراست از این سرمایه باید با رویکرد منطقی صورت گیرد و لازم است در برابر نخبگان و جوانان جامعه پزشکی به گونه ای عمل کرد تا سربلند باشیم.

بهزاد فرخزاد عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ نیز با اشاره به اینکه حوادث رخ داده اخیر در کنار هم سبب آزردگی خاطر گروه نجیب و پرتلاش شاغلین حرف پزشکی شده است، اظهار کرد: لازم است از این گروه دلجویی شده و باب گفتگو ایجاد شود؛ اگر مدیریت توسط برگزیدگان جامعه پزشکی صورت گیرد، خواسته ها و مطالبات در یک گفتمان مشترک انجام و جلوی سوءاستفاده کنندگان نیز گرفته خواهد شد.

وی افزود: باید از ظرفیت های قانونی برای شنیدن مطالبات و درخواست های همکاران استفاده شود.

سعید ساعی از دیگر اعضای هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ با اظهار تاسف از برخوردهای نامناسبی که با جامعه پزشکی در روز چهارم آبان صورت گرفته است، گفت: بازداشت شدگان با رفتارهای ناشایستی روبرو بودند و در هر صورت اکنون باید به تلطیف فضا پرداخت.

محمد رضا اقبالی بازرس سازمان نظام پزشکی نیز با اشاره به اینکه جامعه پزشکی همواره در سخت ترین شرایط همه خدمات خود را به مردم ارائه داده است، اظهار کرد: مدافعان سلامت انتظاراتی دارند که باید به دور از هر گونه خشونت پاسخ داده شود.

وی افزود: جانفشانی های جامعه پزشکی در زمان دفاع مقدس و دوران شیوع کرونا بر کسی پوشیده نیست و وظیفه ما رسیدگی به بیماران به دور از نژاد؛ ملیت؛ مذهب و قومیت است و استفاده احتمالی از نمادهای پزشکی در هر شکل و عنوان خارج از حیطه درمان صحیح نبوده که متاسفانه در این راستا بی مهری هایی نسبت به جامعه پزشکی روا داشته شده است.

سید علی اکبر سید مهدی عضو شورای عالی نظام پزشکی هم با اشاره به آیه قرآن که باید سخنان را بشنوید و به بهترین آن عمل کنید؛ اذعان کرد: نباید با بی توجهی از کنار سخنان عبور کرد و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در نظام پزشکی ها و دانشگاه ها یکی از بهترین راهکارها بوده که امروزه افکار جوانان صرفاً با تلفن همراه کنترل می شود.

اردوان یاراحمدی عضو هیات رئیسه مجمع عمومی نظام پزشکی با اشاره به فرهنگ عشایر و طوایف که سعی در باز نمودن باب گفتگو دارند، بیان کرد: با استناد به این پایه های فرهنگی لازم است جامعه پزشکی نیز مورد عنایت دولت و حاکمیت قرار گیرد و سطح روابط گسترش یابد.در حال حاضر روابط جامعه پزشکی در پایین ترین سطح ممکن قرار دارد و در حوادث اخیر که تجمع مسالمت آمیزی انجام شد برخورد نامناسبی با جامعه پزشکی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: رابطه مردم با حکومت رابطه ارباب و رعیتی است و نباید خدمتگزاری به مردم فراموش شود که متاسفانه این استدلال دچار اختلال شده و نیازمند بازسازی است. در بازسازی رابطه هایی که دچار تنش شده است باید برای نمایندگان صنف نقشی متمایز قائل شد و نسبت به این موضوع درک متقابلی ایجاد و از تنش دوری شود.

بی مهری نسبت به شاغلین حرف پزشکی زیان های بزرگی در پی دارد

عبدالرسول صداقت عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به اینکه جامعه پزشکی برگردن مردم حق دارد، گفت: پزشکان در نقش ارزشمند خود و در سخت ترین شرایط کار کرده اند و خدمات لازم را به مردم ارائه داده اند و بی مهری نسبت به شاغلین حرف پزشکی زیان بزرگی دارد و باید بازداشت شدگان جامعه پزشکی آزاد و از پزشکان دلجویی شود که تاثیر زیادی در آرامش فضا دارد. همچنین لازم است امکان برگزاری تجمعات با رعایت شرایط ایجاد شود.

فهیمه قاسمی بازرس مجمع عمومی نظام پزشکی نیز با اشاره به اینکه مطالبات و خواسته های همکاران پزشک در نظام پزشکی کرمان در فضایی منطقی و به دور از هر گونه هیجان با مسئولان مطرح شد، اظهار کرد: امیدواریم دستاورد این جلسه باب جدیدی برای گفتگو و آزادی همکاران باشد.

جزئیات دیدار نمایندگان جامعه پزشکی با دو مقام ارشد امنیتی

محمد هادی صادقی نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی هم سلامت و امنیت را دو بال مهم در هسته های تصمیم گیری عنوان کرد و گفت: با وجود اختیارات نسبتاً کم سازمان نظام پزشکی توقعات زیادی از سوی مردم و جامعه پزشکی و حاکمیت از این سازمان وجود دارد که لازم است در کمیته ها و مجامع نظر سازمان نظام پزشکی مورد توجه قرار گیرد و فضایی مناسب برای تضارب آراء و افکار ایجاد شود زیرا اصناف می توانند بطور مستقل مورد مشورت حاکمیت قرار گیرند.

محمد رضا جباری از دیگر اعضای شورای عالی نظام پزشکی نیز به فرازهایی از نهج البلاغه و تعالیم قرآنی در خصوص رحمانیت و مهربانی در مواجهه با مردم و همچنین تحقیقات منتشر شده در حوزه حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: عدم رعایت اصول قانون اساسی و تعالیم قرآنی و حقوق شهروندی صحیح نبوده و باید شرایطی برای اعلام مطالبات ایجاد شود.

وی افزود: خواستار آزاد سازی فوری بازداشت شدگان هستیم.

حسین مظلومیان از دیگر بازرسان مجمع عمومی نظام پزشکی نیز خاطرنشان کرد: متاسفانه چهارم آبان با شرایط بسیار بدی در خیابان های اطراف نظام پزشکی مواجه شدیم و بسیاری از حرف هایی که گفته شده به حق بوده و درخواست های به حق اعضا نباید سبب شود که مردم و نظام پزشکی دچار آسیب شوند.

جامعه پزشکی به رغم شایستگی ها مورد هجمه قرار گرفته است

سعید شاه قاسمی عضو هیات رئیسه مجمع عمومی نظام پزشکی نیز با اشاره به اینکه جامعه پزشکی با همه اقشار جامعه در ارتباط است، خاطرنشان کرد: اگر از فضا سازی رسانه ای معاندین عبور کنیم برخی اعتراضات و مطالبات مردم به حق است و جامعه پزشکی نیز به رغم شایستگی ها مورد بی مهری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در این سال ها جامعه پزشکی به عنوان یک گروه مرجع مورد هجمه قرار گرفته است و جوان پزشکان ما از نظر معیشتی دچار مشکل شده اند و مطالبات و خواسته ها با گفت وگو قابل حل و فصل است لذا گفت و گوی نظام با مردم باید از طریق حلقه های واسط که همان نظام های صنفی هستند؛ انجام شود و با کمک افراد فرهیخته از این شرایط عبور کنیم.

سید مجید میر احمدی معاون امنیتی و انتظامی و دبیر شورای امنیت کشور ضمن تشکر از جامعه پزشکی به ارائه گزارشی از اهم فعالیت های وزارت کشور و مسئولان و مقامات امنیتی طی یک ماه گذشته پرداخت و گفت: سختی ها و دشواری هایی در بخش های کاری مختلف برای حفظ امنیت وجود دارد و امیدواریم این جلسه سرآغاز گفتگو و دارای نتایج مثبت برای جامعه پزشکی باشد.

جزئیات دیدار نمایندگان جامعه پزشکی با دو مقام ارشد امنیتی

وی با اشاره به مصداق هایی از اتفاقات اخیر خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی به عنوان یک گروه مرجع اجتماعی نقش مهمی در آگاه سازی عمومی و اقناع مردم دارد. همواره سلامت و امنیت در کنار هم مطرح شده و جامعه پزشکی نیز در این زمینه باید نقش ارزنده خود را ایفا کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در پایان این جلسه به حفظ حرمت جامعه پزشکی، دلجویی از شاغلین حرف پزشکی، حفظ محرمانگی اسرار بیماران، پیشگیری از استفاده نادرست از نمادهای پزشکی، حفظ و تبیین مرز اغتشاش و اعتراض به عنوان وظیفه حاکمیت و تضمین امنیت فضای اعتراض، افزایش همبستگی، درخواست مطالبات همراه با مهربانی و عطوفت و آزادی همکاران بازداشت شده و همچنین پیشگیری از هر گونه حادثه احتمالی و ایجاد بحران در فعالیت جامعه پزشکی تاکید شد.

همچنین، نمایندگان جامعه پزشکی با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور، دیدار و گفتگو کردند.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور با اشاره به پرچمداری جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس و شیوع کرونا در کشور، گفت: جامعه پزشکی پرچمدار پیشرفت و عزت ایران در جهان بوده و طبیعی است به این دلیل مورد هدف قرار گیرد.

وی افزود: جامعه پزشکی سرمایه نظام است و توسط اغتشاشگران مورد توجه قرار گرفته و هدف دشمن نیز ایجاد یأس و ناامیدی بویژه در جامعه پزشکی است که از بخش های افتخار آمیز کشور محسوب می شود.

شمخانی گفت: هیچ نگرانی و دغدغه ای نسبت به جامعه پزشکی نداریم زیرا از ستون های اعتماد کشور است.

محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی نیز ضمن ارائه گزارشی از شرایط جامعه پزشکی و ساختار بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور گفت: ماهانه بیش از ۸۰ میلیون خدمت از سوی جامعه پزشکی به مردم ارائه می‌شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری نسبت به پیشرفتهای به وجود آمده در علم و تجهیزات پزشکی و مراکز درمانی کشور خاطرنشان کرد: سازمان نظام پزشکی قدیمی ترین نهاد صنفی با وظایف حاکمیتی است که بدون بودجه دولتی و با حق عضویت اعضای خود اداره می شود.

رئیس زاده با اشاره به حوادث اخیر که به نوعی پزشکی بوده است، افزود: بدیهی است که اظهار نظر جامعه پزشکی پررنگ تر بوده و در خصوص وقایع چهارم آبان ماه نیز خارج از سازمان نظام پزشکی برخوردهایی صورت گرفت که گلایه مندی پزشکان و بازداشت برخی همکاران را به دنبال داشت که اکثریت آنان آزاد شدند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ضمن تاکید بر حق اعتراض جامعه پزشکی با رعایت اصول گفت: جامعه پزشکی با هر گونه اغتشاش و ایجاد ناامنی برای محیط علمی و شغلی و آسیب به اموال مردم شدیداً مخالف است.

وی تصریح کرد: حفظ حرمت جامعه پزشکی و آرامش برای ارائه خدمت شاغلین حرف پزشکی و همچنین ایجاد فضای مسالمت آمیز همراه با تکریم برای بیان مطالبات جامعه پزشکی ضروری است.

لزوم توجه به مطالبات جامعه پزشکی

منصور جعفری نمین رئیس شورای عالی نظام پزشکی نیز با اشاره به خدمات جامعه پزشکی در دوران جنگ تحمیلی و شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: ایجاد امنیت و شرایط آرام برای خدمت رسانی جامعه پزشکی به مردم ضروری بوده و رویدادهای چهارم آبان ماه نیز سبب آزردگی خاطر همکاران و نارضایتی آنان از برخوردهای انجام شده است که درخواست دلجویی از همکارانمان را داریم.

وی همچنین به اطلاعیه شورای عالی نظام پزشکی در خصوص حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: انتظار می رود به درخواست های جامعه پزشکی در این اطلاعیه عمل شود و جامعه پزشکی نیز وظیفه دارد بدون توجه به نژاد؛ ملیت؛ جنس و مذهب به مداوای بیماران بپردازد.

در اعتراضات جامعه پزشکی مسائل سیاسی برجسته نیست

علی جعفریان عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ نیز با اشاره به منتخب بودن جامعه پزشکی و مردم نهاد بودن سازمان نظام پزشکی به بیان انتظارات موکلین خود پرداخت و گفت: اماکن سازمان نظام پزشکی با حق عضویت جامعه پزشکی تهیه می شود لذا جلوگیری از ورود همکاران به ساختمان نظام پزشکی صحیح نبوده و در اعتراضات جامعه پزشکی مسائل سیاسی برجسته نیست.

وی با اشاره به اینکه جامعه پزشکی ایرادات فنی و علمی را مطرح می کند؛ افزود: اعتراض جامعه پزشکی نسبت به استفاده احتمالی از وسایل و نمادهای پزشکی است. رازداری و حفظ محرمانگی در بیمارستان نسبت به بیماران از وظایف اصلی شاغلین حرف پزشکی است که نباید مخدوش شود.

جعفریان ادامه داد: در حال حاضر آزردگی و نارضایتی در جامعه پزشکی وجود دارد که باید در فضای مناسب نسبت به رفع آن اقدام شود.

جامعه پزشکی رفتار ساختار شکنانه نداشته است

علی سالاریان معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی نیز این سازمان مردم نهاد را واسط جامعه پزشکی و حاکمیت دانست و گفت: هرقدر جامعه پزشکی قدرتمندتر باشد؛ اقتدار سازمان نظام پزشکی بیشتر بوده و قطعاً موفقیت حاکمیت بیشتر خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر جامعه پزشکی مظلوم است و از نظر مسائل کاری، تعرفه، مهاجرت و…، به پزشکان ظلم شده و به این منابع انسانی مهم توجه نمی شود.

سالاریان ادامه داد: حتی عده قلیلی که چهارم آبان ماه با رئیس کل سازمان نظام پزشکی جلسه داشتند هیچ نوع رفتار ساختار شکنانه ای نداشتند اما برخوردهای خارج از سازمان با همکارانمان آزاردهنده و نامناسب بود. رئیس کل سازمان از همان ابتدا به دنبال آزادی دستگیر شدگان بود و نیاز است در این ماجرا از جامعه پزشکی دلجویی شود.

محمدرضا خردمند معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی نیز با اشاره به اینکه شبکه های معاند در مورد نظام های مهندسی یا کانون وکلا صحبت نمی کنند؛ اظهار کرد: روزانه اخبار ویزه ای در مورد نظام پزشکی منتشر می شود که نشان دهنده اهداف خاصی است و با توجه به اینکه ارائه خدمت توسط جامعه پزشکی ارزشمند است، درخواست داریم نیروهای حافظ امنیت متناسب با مشاغل و اصناف، رعایت شأن و شئونات را نموده و به وضعیت دستگیرشدگان جامعه پزشکی رسیدگی و آزاد شوند.

محمد رضا اقبالی بازرس مجمع عمومی نظام پزشکی نیز با اشاره به قانون تشکیل این سازمان که یکی از مترقی ترین قوانین صنفی است، تصریح کرد: بخشی از وظایف حاکمیتی توسط قانون بر عهده سازمان نظام پزشکی گذاشته شده است و متاسفانه دشمن از بیرون مرزها طمع کرده و به دنبال تجزیه کشور است.مقایسه مطالبات جامعه پزشکی با فضاهای درگیری که در کشور حاکم است صحیح نبوده و شایسته است که از طرف مراجع بالاتر دلجویی های لازم از جامعه پزشکی و دستگیر شدگان صورت گیرد.تمرین گفت و گو با مردم از طریق جامعه پزشکی که منطقی تر هستند قطعاً راحت تر رخ می دهد.

در پایان این دیدار برخی از درخواست های جامعه پزشکی مطرح و قول مساعدت و پیگیری آنها داده شد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار علمی

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
2023-12-03T19:08:50+03:30
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی را از مهمترین ماموریت‌های شورای راهبری هوش مصنوعی دانست و گفت: این شورا با ای...

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!
2023-12-03T19:08:49+03:30
پژوهشگران می‌گویند، خاکسترهای حاصل از آتش‌سوزی‌های جنگلی باعث رشد و شکوفایی حیات دریایی می‌شوند.

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
2023-09-25T21:29:51+03:30
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خطر بیماری قلبی برای مردانی که در مشاغل پر استرس کار می‌کنند و احساس می‌کنند از تلاش‌هایشان قدردانی نمی شود، دو برابر بیشتر است.

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
2023-09-25T21:29:50+03:30
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از مشارکت ۲.۵ میلیون نفر اهدا کننده خون در کشور برای تأمین نیاز ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی خبر داد.

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
2023-09-25T21:29:50+03:30
تفاهم‌نامه احداث بیمارستان هزار تختخوابی در شرق تهران بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت سینوفارم چین منعقد شد.

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، از راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد.

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون بهداشت وزارت بهداشت، از جذب ۴ هزار بهورز و ۵ هزار کارشناس بهداشت و مجموعاً ۹ هزار نیروی بهداشتی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
2023-09-25T21:29:48+03:30
زمان اخذ آرای ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۰ روز جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ اعلام شد.

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
2023-09-25T21:29:48+03:30
حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
2023-09-25T21:29:48+03:30
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر لزوم ایجاد نقشه غربالگری و بیماریابی سلیاک در کشور تاکید کرد.

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
2023-09-25T21:29:47+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با طیف زیادی از بیماری‌های نادر مواجهیم که متاسفانه برای بسیاری از آنها هنوز درمان پیدا نشده و یا اینکه درمان های موجود کفایت نمی...

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:47+03:30
نشست چالش‌های زنجیره تأمین ایمن و اثربخش دارو در ایران در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
2023-09-25T21:29:46+03:30
شروع فصل پاییز، زمان شیوع بیماری های ویروسی است که سرماخوردگی شایع ترین بیماری فصل سرما است. اما، با رعایت یک توصیه ساده، می توان از ابتلا به این بیماری مصون...

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
2023-09-25T21:29:46+03:30
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی گفت: گران قیمت ترین محصولات مواد پایه پتروشیمی، دارو است.

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
2023-09-25T21:29:46+03:30
معاون فنی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: هر کسی که واکسن کرونا تزریق کرده باشد، پرونده الکترونیک سلامت دارد.

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
2023-09-25T21:29:45+03:30
راهکارهای ورود شرکت های داروسازی ایران به بازار دارویی اوراسیا، در یک نشست تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد
2023-09-25T21:29:45+03:30
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تخصص و تعهد حرفه‌ای را دو بال جامعه پزشکی برای خدمت به مردم دانست.

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
2023-09-25T21:29:45+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: جامعه سلامت کشور افتخار دارد که همپای دلاورمردان عرصه نبرد، در جبهه ها حضور داشت.

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:45+03:30
نشست چالش‌های قیمت‌گذاری دارو، مواد موثره و مکمل‌ها در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم
2023-09-25T21:29:44+03:30
یک متخصص تغذیه، در خصوص میان وعده دانش آموزان در مدرسه، توصیه هایی ارائه داد.

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
2023-09-25T21:29:44+03:30
همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ وزیر بهداشت، زنگ دبیرستان شهید آوینی تهران را به صدا در آورد.

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
2023-09-25T21:29:44+03:30
معاون پرستاری وزارت بهداشت، از جذب ۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان از طریق آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
2023-09-25T21:29:44+03:30
وزیر بهداشت، به طور سرزده از مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شفا یحیاییان تهران بازدید کرد.

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
2023-09-25T21:29:43+03:30
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در یک هفته گذشته ۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور فوت شدند.

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود
2023-09-25T21:29:43+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو، راه شناخت تولیدات دارویی کشور در جهان را، صادرات محصولات دانست.

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است
2023-09-25T21:29:43+03:30
وزیر بهداشت، با اشاره به کارآمدی حوزه سلامت کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قوی‌ترین و موفق ترین نظام سلامت در منطقه است.

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
2023-09-25T21:29:43+03:30
مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری، از رشد ۱۵ درصدی نامزدهای دوره ششم انتخابات نظام پرستاری نسبت به دوره قبل خبر داد.

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
2023-09-25T21:29:42+03:30
رئیس مرکز اورژانس استان تهران، با اشاره به مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۸، گفت: در هفته گذشته ۲۴۳۰ تماس مزاحم با اورژانس استان تهران داشتیم.

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
2023-09-25T21:29:42+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، تمرکز بر اقدامات بهداشت محیط را عاملی موثر بر جلوگیری از تحمیل هزینه های سنگین ناشی از بار بیماری های ...

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا
2023-09-25T21:29:42+03:30
مقاله کارایی واکسن برکت در یکی از برجسته‌ترین مجلات علمی جهان بنام The BMJ هیجده ماه پس از ارسال به چاپ رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)