میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری با اشاره اهدف اصلی دوره دکتری تخصصی پژوهش/ فناوری محور دانشگاههای علوم پزشکی گفت: این دوره به دنبال تربیت متخصصانی است که ضمن احاطه به یک زمینه خاص و آشنایی با علوم مرتبط و استفاده از روشهای پیشرفته تحقیق، بتوانند گامی در جهت خودکفایی کشور، توسعه پایدار، گسترش مرزهای دانش و ارتقا سلامت بردارند.
پناهی افزود: تلاش میکنیم دانش آموختگان این دورهها در مراکز تحقیقات و پژوهشکدههای وابسته به وزارت بهداشت به عنوان محقق یا عضو هیات علمی پژوهشی یا در شرکتهای دانشبنیان در همان زمینههای تحقیقاتی و مدرک تحصیلی دانش آموختگیشان مشغول به خدمت شوند.
دکتر ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزش وزارت بهداشت گفت: برای دانشجویان دورههای دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور بر اساس گرنتهای تحقیقاتی که در اختیار اساتید راهنما و مراکز تحقیقات مجری دوره از سوی سازمان یا موسسه یا دانشگاه علوم پزشکی قرار داده شده است، در صورت لزوم، امکان استفاده از فرصتهای مطالعاتی برای تکمیل شدن دوره مربوطه و تقویت بنیه علمی- پژوهشی دانشجو در خارج از کشور و مراکز تحقیقاتی معتبر جهان، وجود خواهد داشت.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به لزوم گسترش مرزهای دانش در سطوح ملی و فراملی با اجرای تحقیقات گستردهتر گفت: انتظار میرود فارغ التحصیلان دوره های تخصصی پژوهش/ فناور محور با ارائه خدمات تخصصی مورد نیاز نظام سلامت از طریق اجرای طرحهای ارتقاء سلامت جامعه از طریق فراهم آمدن بستری تخصصی برای اجرای تحقیقات مبتنی بر نیاز، ارائه نتایج تحقیقات تخصصی مبتنی بر نیاز سیاستگذاران و ذی نفعان کلیدی سلامت کشور و ارائه دستاوردهای هر چه بیشتر تحقیقاتی در سطح بین المللی فعالانه تلاش کنند.
در ادامه نشست دکتر مهرزادی، مشاور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، با ارائه تاریخچهای از شکل گیری دوره دکتری پژوهش محور گفت: آییننامه پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی پژوهش/ فناور محور در سال ۹۵ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و طی آن مقرر شد پذیرش دانشجو در این حوزه از طریق آزمون متمرکز مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام پذیرد.
وی به شرایط پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی اشاره کرد و گفت: برای داوطلبان دوره دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور داشتن حداقل دو مقاله تحقیقی اصیل (Original) منتشر شده در مجلات علمی، پژوهشی معتبر نمایه شده در نمایه نامه های بین المللی معتبر الزامی است.
مهرزادی به تغییرات اعمال شده در فرآیند بازبینیها آئین نامه پذیرش دانشجوی پژوهش محور اشاره کرد و گفت: در اصلاحات بعدی امکان ارائه پتنت و محصول در راستای حل مشکلات نظام سلامت در نظر گرفته شد. پس از آن در شرایط استاد راهنما و معیار معیار Hindex وی نیز تغییراتی اعمال شد که در راستای توسعه کیفی این دوره آموزشی بوده است.
منبع : خبرگزاری مهر
نمایه شدن ۲۷ مجله دانشگاه تهران در پایگاه بینالمللی «ابسکو»
آغاز به کار کمیسیون ویژه نخبگان هنری بنیاد ملی نخبگان
نقش استارتآپها در توسعه اقتصاد مردمی
توسعه همکاری دانشگاه امیرکبیر با شرکت پالایش و پخش فرآوردههای نفتی
سرپرست موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی منصوب شد
رشد ۱۵۰ رتبهای دانشگاه شریف در رتبهبندی موضوعی کیو اس ۲۰۲۵
استمرار فعالیت صدای مشاور دانشجو در ایام نوروز
سرپرست دانشگاههای یاسوج و شهرکرد منصوب شدند
نماینده داروسازان چه نکاتی را در محضر رهبر انقلاب مطرح کرد؟
ارسال نامه درخواست اصلاح تعرفه خدمات دارویی به وزیر بهداشت
حوادث مرتبط با چهارشنبهسوری ۱۴۰۳؛ ۳۸۸ مصدوم و ۶ فوتی
ضوابط بودجه وزارت بهداشت در ۱۴۰۴ ابلاغ شد
همکاری مشترک برای توسعه باتریهای گرافن-آلومینیوم یون
برترینهای جشنواره کانونهای علمی طلاب مشخص شدند
جلوگیری از چاقی با مسدود کردن یک آنزیم کلیدی در روده
بهترین دانشگاههای ایران در رشتههای مهندسی و پزشکی معرفی شدند
۲ واکسن جدید علیه بیماریهای خطرناک کودکان
طب سوزنی به بهبود کدام بیماریها کمک میکند؟
افزایش فهرستگان کتابخانههای دانشگاهی به یک میلیون و ۵۰۰ هزار عنوان
مراکز برگزاری آزمون زبان msrt معرفی شدند
نامه وزارت بهداشت به وزارت خارجه برای یک دعوت
مسیر پیادهروی هوشمند در پارک عباسآباد راهاندازی میشود
هوش مصنوعی جی پی اس را هم منسوخ میکند
فعالیت سامانههای ایرانداک تا پایان سال متوقف شد
جوانسازی پوست با مکملها؛ حقیقت یا تبلیغات؟
نحوه دریافت معافیت تحصیلی دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج اعلام شد
ایجاد مسیر پیادهروی هوشمند در پارک عباسآباد
افزایش ۳۰۰ درصدی منابع تغذیه دانشجویی در سال جدید
داروهایی که بعد از مصرف روی رانندگی تاثیر میگذارد
رئیسزاده: به اجرای برنامه پزشکی خانواده خوشبین نیستم