میرنیوز

مرکز تحقیقات بسیج دانشجویی علوم پزشکی شهیدبهشتی آغاز به کار کرد/ انجام تحقیقات مساله محور

مرکز تحقیقات بسیج دانشجویی علوم پزشکی شهیدبهشتی آغاز به کار کرد/ انجام تحقیقات مساله محور 2022-06-15T11:13:13+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، مرکز تحقیقات ثریا بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با حضور دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه، معاونان و مدیران دانشگاه افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از راه اندازی مرکز تحقیقات ثریا دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در اولین فصل سال ۱۴۰۱ که توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی» نامگذاری شد ابراز خرسندی کرد.

وی گفت: امیدواریم به همت دانشجویان پرتلاش بسیجی دانشگاه شاهد تحقق منویات مقام معظم رهبری در بحث گسترش شرکت دانش بنیان و دستاوردهای سترگ این مرکز تحقیقات باشیم.

زالی با اشاره به روند شکل گیری این مرکز گفت: وقتی دانشجویان ایده اولیه تاسیس این مرکز را مطرح کردند شرایط کرونایی بر کشور حاکم بود و بسیاری از فعالیت های دانشجویی محدود شده بود. آن موقع طرح یک حرکت همه جانبه و پرنشاط عجیب به نظر می آمد اما این ایده با توجه به نگاه عمیق راهبردی دانشجویان مورد استقبال واقع شد و خوشحالم که امروز شاهد به ثمر نشستن این مرکز تحقیقات هستیم.

وی با توجه به سه محور فعالیت این مرکز تحقیقات گفت: نقشه راه و مدون این مرکز مشخص است و تکثیر نهادهای علمی و پژوهشی باعث توسعه می شود. درخصوص توسعه فضای نهادهای علمی تحقیقاتی باید نگاه انبساطی و سخاوتمندانه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: در فضای تحقیقات دانشجویی نشاط و طراوت و نوآوری و نوگرایی و خلاقیت و ابداع و ابتکار موج می زند. ذهن سیال، قدرت همراه با جسارت، نگاه واکاوی و نقادانه دانشجو موجب می شود که ظرفیت های تحقیقاتی دانشجویی بتوانند در مرزهای دانش حرکت مناسبی داشته باشند.

وی گفت: بدون شک این مرکز تحقیقات پرانرژی و متراکم و با اندیشه ورزی سیال و پر تحرک خواهد بود که البته در تمام جریان های دانشجویی این موضوع را می بینیم و بروندادهای این مرکز تحقیقات بسیار فراوان تر خواهد بود.

زالی افزود: مرکز تحقیقات ثریا باید مساله محور باشد و نگاه علاج جویانه برای حل مشکلات داشته باشد به سمت کاربردی بودن گام برداشته و محصول محور و فناورانه باشد.

وی با اشاره به وجاهت بالای بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: این وجاهت فرصت خوبی برای شماست تا بتوانید با سایر نهادها و سازمانها در حوزه سیاستگذاری همکاری کنید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به پایین بودن شاخص نوآوری کشور توصیه کرد: در حوزه ها و قلمروهای نوین حرکت کنید. انتظار ما از جوانان پرتلاش و پرانگیزه بسیج دانشجویی در کسوت مرکز تحقیقات ثریا این است که کار بزرگ جهادی انجام دهند و در این راستا حرکت کنند و اثربخش باشند.

زالی ضمن تقدیر از تمامی دست اندرکاران راه اندازی این مرکز ابراز امیدواری کرد که این مرکز تحقیقات امسال بتوانند با پیشبرد اهداف متعالی تجلی این تفکر جهادی باشد.

در ادامه مراسم دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به حمایت هیئت رئیسه دانشگاه از این مرکز تحقیقات به تبیین روند پیشرفت حوزه پژوهش و فعالیت های پژوهشی دانشگاه پرداخت.

وی راه پیشرفت کشور را دستیابی به دانش و فناوری عنوان کرد و به برگزاری ۲۰۰۰ کارگاه توانمندسازی پژوهشی برای اعضای هیئت علمی دانشگاه اشاره کرد.

زرقی، دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی را تنها دانشگاهی برشمرد که برنامه یکساله مجازی تربیت پژوهشگر دارد و افزود: امروز این دانشگاه دارای ۱۵۰ شرکت دانش بنیان است و برای تعداد بسیاری از فارغ التحصیلان جوان اشتغال ایجاد کرده است و امیدواریم بتوانیم در راستای تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری گام های موثری برداریم.

وی خاطرنشان کرد: باحمایت معاونت پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بستر مناسبی برای فعالیت فناوران در دانشگاه ایجاد شده است.

به گفته معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی پژوهشها باید در جامعه به صورت کاربردی و محصول محور باشند و منجر به رفع مشکلات جامعه و دغدغه های مردم شود.

وی تاکید کرد: مرکز تحقیقات ثریا باید ضمن تعیین ماموریت و نقشه راه در راستای تحقق این ماموریت گام بردارد و سعی کند که راهکارهای مناسبی برای رفع چالشها و مشکلات موجود ارایه دهد.

زرقی ضمن تقدیر از تمامی دست اندرکاران راه اندازی این مرکز تحقیقات اظهار امیدواری کرد این مرکز گامی در راستای رفع مشکلات و دغدغه های مردم بردارد.

دکتر اقبالی معاون تحقیقات و فناوری سازمان بسیج دانشجویی کشور نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت های چشمگیر بسیج دانشجویی در عرصه های علمی گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که بسیج در حوزه علمی باید فراتر از سایرین باشد و باید آفاق شناخته نشده علم را کشف کند.

وی افزود: مراکز تحقیقات بسیج دانشجویی سالهاست که کار و فعالیت خود را در استانها و دانشگاه های مختلف شروع کردند و دستاوردهای بسیاری نیز داشته اند.

اقبالی بسیج دانشجویی را مولود دو نهاد علم و مقاومت برشمرد و افزود: بسیج دانشجویی با ورود به عرصه تخصصی گام جدیدی را شروع کرده است و مراکز تحقیقاتی گام دوم بسیج دانشجویی در این راستا است.

وی با اشاره به دستاوردهای مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی گفت: وقتی روحیه بسیجی وارد عرصه علمی و تخصصی و حل مساله می شود دستاوردهای چشمگیری دارد.

به گفته معاون تحقیقات و فناوری سازمان بسیج دانشجویی کشور، بسیج دانشجویی بسترسازی مناسبی برای رشد سرمایه انسانی کشور ایجاد می کند و مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی علاوه بر این که مرزهای اثرگذاری و نقش آفرینی را جلو می برند فرصتی برای تربیت حرفه ای و تخصصی نیروی انسانی هستند که در مواجهه با مساله رخ می دهد.

وی افزود: این مرکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی در واقع بازوی دانشگاه است و به نظام سلامت کمک می کند و مابین دانشگاه و عرصه اجرا و عمل و تصمیم گیری با رویگرد مساله محور قرار می گیرند و سعی می کنند دانش های مختلف را تجربه کنند تا بتوانند تصمیم بگیرند.

اقبالی اظهار امیدواری کرد این مرکز بتواند مسایل بزرگ را حل کند و با حمایت دانشگاه و همت دانشجویان افق های بلند را محقق کنند.

در ابتدای این مراسم شوری زاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ضمن تقدیر از تمامی دست اندرکاران راه اندازی این مرکز تحقیقات، فلسفه وجودی این مرکز را لبیک گفتن به ندای مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت تحقیق و فراتر رفتن از مرزهای دائش برشمرد .

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص یادآور شد که باید از دانش و فناوری برای رسیدن به مرزهای دانش و رفع مسایل و مشکلات روز کشور کمک بگیریم و اظهار امیدورای کرد که دستاوردهای مرکز تحقیقات ثریا در راستای رفع مشکلات روزمره سلامت مردم مثمرثمر باشد.

دکتر دهقان مسئول مرکز تحقیقات ثریا نیز در این مراسم ضمن بیان سخنانی به تبیین اهدف و ماموریت های این مرکز پرداخت.

به گفته وی فراگیر شدن پژوهش در بین دانشجویان دانشگاه ، پژوهش در حیطه مسایل ناظر بر نیاز کشور و تحقیقات مساله محور محورهای مهم فعالیت مرکز تحقیقات ثریاست .

وی با تاکید بر مساله محور بودن این مرکز تحقیقات به برخی از مسایل روز نظام سلامت و جامعه اشاره کرد که این مرکز تحقیقات می تواند به آن ورود کند و اظهار امیدواری کرد مرکز تحقیقات ثریا با رویکرد حل مساله در راستای رفع مشکلات و دغدغه های مردم گام بردارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار علمی

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
2023-12-03T19:08:50+03:30
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی را از مهمترین ماموریت‌های شورای راهبری هوش مصنوعی دانست و گفت: این شورا با ای...

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!
2023-12-03T19:08:49+03:30
پژوهشگران می‌گویند، خاکسترهای حاصل از آتش‌سوزی‌های جنگلی باعث رشد و شکوفایی حیات دریایی می‌شوند.

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
2023-09-25T21:29:51+03:30
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خطر بیماری قلبی برای مردانی که در مشاغل پر استرس کار می‌کنند و احساس می‌کنند از تلاش‌هایشان قدردانی نمی شود، دو برابر بیشتر است.

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
2023-09-25T21:29:50+03:30
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از مشارکت ۲.۵ میلیون نفر اهدا کننده خون در کشور برای تأمین نیاز ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی خبر داد.

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
2023-09-25T21:29:50+03:30
تفاهم‌نامه احداث بیمارستان هزار تختخوابی در شرق تهران بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت سینوفارم چین منعقد شد.

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، از راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد.

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون بهداشت وزارت بهداشت، از جذب ۴ هزار بهورز و ۵ هزار کارشناس بهداشت و مجموعاً ۹ هزار نیروی بهداشتی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
2023-09-25T21:29:48+03:30
زمان اخذ آرای ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۰ روز جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ اعلام شد.

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
2023-09-25T21:29:48+03:30
حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
2023-09-25T21:29:48+03:30
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر لزوم ایجاد نقشه غربالگری و بیماریابی سلیاک در کشور تاکید کرد.

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
2023-09-25T21:29:47+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با طیف زیادی از بیماری‌های نادر مواجهیم که متاسفانه برای بسیاری از آنها هنوز درمان پیدا نشده و یا اینکه درمان های موجود کفایت نمی...

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:47+03:30
نشست چالش‌های زنجیره تأمین ایمن و اثربخش دارو در ایران در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
2023-09-25T21:29:46+03:30
شروع فصل پاییز، زمان شیوع بیماری های ویروسی است که سرماخوردگی شایع ترین بیماری فصل سرما است. اما، با رعایت یک توصیه ساده، می توان از ابتلا به این بیماری مصون...

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
2023-09-25T21:29:46+03:30
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی گفت: گران قیمت ترین محصولات مواد پایه پتروشیمی، دارو است.

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
2023-09-25T21:29:46+03:30
معاون فنی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: هر کسی که واکسن کرونا تزریق کرده باشد، پرونده الکترونیک سلامت دارد.

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
2023-09-25T21:29:45+03:30
راهکارهای ورود شرکت های داروسازی ایران به بازار دارویی اوراسیا، در یک نشست تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد
2023-09-25T21:29:45+03:30
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تخصص و تعهد حرفه‌ای را دو بال جامعه پزشکی برای خدمت به مردم دانست.

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
2023-09-25T21:29:45+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: جامعه سلامت کشور افتخار دارد که همپای دلاورمردان عرصه نبرد، در جبهه ها حضور داشت.

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:45+03:30
نشست چالش‌های قیمت‌گذاری دارو، مواد موثره و مکمل‌ها در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم
2023-09-25T21:29:44+03:30
یک متخصص تغذیه، در خصوص میان وعده دانش آموزان در مدرسه، توصیه هایی ارائه داد.

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
2023-09-25T21:29:44+03:30
همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ وزیر بهداشت، زنگ دبیرستان شهید آوینی تهران را به صدا در آورد.

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
2023-09-25T21:29:44+03:30
معاون پرستاری وزارت بهداشت، از جذب ۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان از طریق آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
2023-09-25T21:29:44+03:30
وزیر بهداشت، به طور سرزده از مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شفا یحیاییان تهران بازدید کرد.

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
2023-09-25T21:29:43+03:30
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در یک هفته گذشته ۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور فوت شدند.

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود
2023-09-25T21:29:43+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو، راه شناخت تولیدات دارویی کشور در جهان را، صادرات محصولات دانست.

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است
2023-09-25T21:29:43+03:30
وزیر بهداشت، با اشاره به کارآمدی حوزه سلامت کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قوی‌ترین و موفق ترین نظام سلامت در منطقه است.

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
2023-09-25T21:29:43+03:30
مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری، از رشد ۱۵ درصدی نامزدهای دوره ششم انتخابات نظام پرستاری نسبت به دوره قبل خبر داد.

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
2023-09-25T21:29:42+03:30
رئیس مرکز اورژانس استان تهران، با اشاره به مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۸، گفت: در هفته گذشته ۲۴۳۰ تماس مزاحم با اورژانس استان تهران داشتیم.

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
2023-09-25T21:29:42+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، تمرکز بر اقدامات بهداشت محیط را عاملی موثر بر جلوگیری از تحمیل هزینه های سنگین ناشی از بار بیماری های ...

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا
2023-09-25T21:29:42+03:30
مقاله کارایی واکسن برکت در یکی از برجسته‌ترین مجلات علمی جهان بنام The BMJ هیجده ماه پس از ارسال به چاپ رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)