میرنیوز

۵ هزار پرستار خانه نشین شدند/ لزوم اعطای امتیازات شبه ایثارگری به مدافعان سلامت

۵ هزار پرستار خانه نشین شدند/ لزوم اعطای امتیازات شبه ایثارگری به مدافعان سلامت 2022-06-08T11:39:53+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، متن نامه رئیس و اعضای سازمان نظام پرستاری خطاب به رئیس جمهور به شرح ذیل است:

«حضرت آیت الله دکتر رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران (دامه توفیقاته)

سلام علیکم

احتراماً با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای دوران مبارزه، دفاع مقدس، حریم و حرم و شهدای مدافع سلامت همانطور که مستحضر می‌باشید ایران اسلامی پس از تقدیم صدها شهید و هزاران جانباز و صدها هزار مجروح در راه تأمین امنیت سلامت و به ویژه مبارزه با ویروس منحوس کرونا؛ بالاخره مدافعین سلامت با سرافرازی تمام، پس از دو سال و صد روز جهاد مقدس، موفق شدند امنیت کامل را به عرصه سلامت این مرز و بوم مقدس و به امت غیور ایران اسلامی برگرداندند.

سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از جامعه بزرگ پرستاری کشور و سایر مدافعین سلامت، این پیروزی بزرگ و سترگ را به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب، حضرتعالی و آحاد ملت غیور ایران عزیز و تمامی خدمتگزاران صدیق و دلسوز نظام در قوای سه گانه و … تبریک می‌گوید.

و سرتعظیم در مقابل خانواده‌های معظم شهدای مدافع سلامت و بازماندگان آن عزیزان فرود می‌آوریم و به روح بلند شهدای عزیز سلامت درود و سلام می‌فرستیم و از محضر خداوند متعال علو درجات را برای شهدای بزرگ جامعه پرستاری، پزشکی، بهداشت و پیراپزشکی و … درخواست می‌کنیم.

همانطور که بارها در تأکیدات مؤکد و فراوان رهبر معظم انقلاب، حضرتعالی و سایر مسئولین تراز اول کشور بیان شده است؛ در وهله اول، افتخار این پیروزی بزرگ به کادر سلامت، اعم از کادر پرستاری، پزشکان، پیراپزشکان و نیروهای عرصه بهداشت تعلق دارد که در تمام ایام تیره و تار کرونا با دست نسبتاً خالی و بدون در اختیار داشتن دارو، واکسن و روش درمانی مناسب و شناخته شده، با دشمنی بسیار خطرناک و ناشناخته، مقابله کردند.

در حالیکه درکل کشور عزیزمان وضعیت همه جا، سیاه، قرمز و تعطیل بود و مردم و خانواده‌ها نگران و مضطرب حیات و سلامتی خود و عزیزانشان بودند؛ اما این قلب پر حرارت، تپنده و پرانرژی پرستاران، پزشکان و سایر مدافعین سلامت بود که خون امید و انرژی حیات و اطمینان را در شریان‌های جامعه و مردم می‌دمید و در این مسیر؛ هزاران جوان سروقامت برای همیشه به خاک افتادند تا مردم عزیز ایران اسلامی و عزت و سرافرازی کشورمان برای همیشه سرپا بماند و از نفس نیافتند و بتوانند به حیات، زندگی و سربلندی خود ادامه دهند.

تقدیر و تشکر بعدی را از یکایک مردم عزیز و آحاد ملت ایران داریم که در تمام لحظات سخت و نفسگیر، قدردان زحمات مدافعین سلامت بوده و هستند و تا آنجاکه شرایط اجازه می‌داد، همراهی و تلاش خود را کردند و به خصوص در قالب نیروهای جهادی، طلاب عزیز حوزه‌های علمیه و جوانان زیادی به کمک مدافعین سلامت شتافتند تا بلکه بتوانند از مشقات و آلام آن‌ها، بکاهند و کمک حالشان باشند.

از مسئولین محترم بویژه سران قوای سه گانه و مسئولین دولت قبلی و فعلی هم تقدیر و تشکر می‌کنیم و امیدواریم، به بخش زیادی از وعده‌ها و قول‌هایشان که هنوز عملی نشده، عمل کنند تا شور و انگیزه خدمت را در بین مدافعین سلامت، صد چندان کنند.

از جامعه هنری و هنرمندان این مرز و بوم اندکی گله مندیم، چرا که علیرغم آن که تمام لحظات و صحنه‌های بسیار ارزشمند این دفاع مقدس و طولانی مدت قابل افتخار و قابل انعکاس با دستمایه‌های هنری بود و علیرغم تأکیدات رهبر معظم انقلاب، بجز تولید یکی دو اثر، اما هنوز آن طور که باید و شاید وارد این عرصه نشده‌اند.

دستگاه‌های متولی فرهنگ و هنر هم نیز تحرک و اقدام مناسبی در این راستا نداشته‌اند که اگر هنوز هم داشته باشند، سازمان نظام پرستاری کشور و هیأت مدیره‌های آن، در سراسر کشور، آماده همکاری برای تولیدات مؤثر هنری می‌باشند تا بلکه تاریخ رشادت‌های فرزندان این مرز و بوم مقدس برای آیندگان به درستی، ثبت، ضبط و معرفی شود.

اما بنا به رسالت حرفه‌ای و صنفی مان دراین سازمان که بالغ بر دویست هزار نفر عضو دارد، انتظارات باقیمانده، کادر پرستاری از مسئولین امر در قوای سه گانه به ویژه در قوه مجریه که پیشتر هم بدان‌ها اشاره شد و بنا بوده بسیار زودتر از این‌ها محقق شود و روز پرستار گذشته نیز توسط رهبر فرزانه و حکیم‌مان به زیبایی هر چه بیشتر مطرح و رهنمودهایی بسیار صریح را به مسئولین فرمودند و بلافاصله دستورات اکید حضرتعالی در پی آن صادر شد را مطرح می‌نمائیم:

۱- مستحضر هستید که جوان‌های پرستار زیادی در ایام کرونا، بنا به دعوت مسئولین بی‌محابا به یاری نظام سلامت شتافتند و سلامت خود و عزیزانشان را فدای سلامت مردم کردند، لیکن اکنون همان فداکاران با فروکش کردن کرونا و علیرغم کمبود شدید پرستار؛ به اجبار توسط مسئولین بیمارستان‌های دولتی به بهانه نداشتن بودجه و اعتبار کافی؛ بیکار وخانه نشین شده و شدیداً معترض هستند و یا راه مهاجرت به سایر کشورها را در پیش گرفته‌اند.

تاکنون تعداد بالغ بر ۵ هزار نفر از این جوانان رشید طرحی بدون سهمیه، نیروهای شرکتی، نیروهای ۸۹ روزه و … که در ایام کرونا مهمترین خدمات را به مردم ارائه کردند و ازکمترین مزایا برخوردار بودند، تعدیل، تسویه و خانه نشین شده‌اند.!

لذا: اکنون انتظار داریم، همانگونه که این عزیزان پرستار در دوران کرونا بی هیچ توقعی، نیاز کشور و مردم را برآورده کردند، اکنون با عنایت جنابعالی شرایطی از طریق مصوبه ستاد ملی کرونا فراهم شود تا این عزیزان هم از سهمیه‌هایی همچون سهمیه فرزندان ایثارگران استفاده کنند و با مساعدت سازمان امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه به محل کارشان برگردند تا هم بیمارستان‌ها از نیروهای آزمون پس داده خالی نشود و هم اعتماد از دست رفته به این جوانان برگردد.

همه ما می‌دانیم که امتحان بسیار دشوار این عزیزان همان کرونا بود و چه امتحان سخت و نفسگیری هم بود.!

به نظر می‌رسد در مقابل نیاز به بیش از یکصد هزار نفری کشور به نیروی پرستار، تعداد ۵۰۰۰ نفر عدد بسیار کمی می‌باشد و نباید گذاشت که این امر وجهه ناشایستی از مسئولین کشور در ذهن جوانان مذکور به جای گذارد.

۲- معضل کمبود نیرو از یک سو، عدم عمل به وعده‌ها از سوی دیگر بیشترین نگرانی را در سازمان‌هایی چون نظام پرستاری برانگیخته است که در صورت تکرار حوادثی مشابه کرونا، در کشور چه اتفاقی خواهد افتاد؟

یا همین الآن پاسخگویی برای برخی از حوادث تلخی که در بعضی از بخش‌های بیمارستان‌ها، همچون بخش‌های ویژه یا اورژانس‌ها که بخاطر کمبود پرستار منجر به مرگ تعدادی (ولو اندک) از بیماران بدحال می‌شود با کیست؟

اگر چه دستورات و حمایت‌های مداوم جنابعالی، جای تشکر و قدردانی دارد لیکن، خواهشمندیم ترتیبی اتخاذ شود که سرنوشت اجرایی این دستورات و حمایت‌ها را، متولیان امر بدون تعارف، عملیاتی‌تر و سریع‌تر محقق کنند تا بلکه با اجرای کامل دستورات شما، مجدداً؛ انگیزه و اعتماد لازم در کالبد مدافعین سلامت دمیده شود و متقابلاً احساس ارزش و احترام نمایند. بی‌شک این روزها فشار اقتصادی و مشکلات معیشتی زیادی دامنگیر آحاد مردم کشور است.

لیکن علاوه بر مباحثی چون رفع کمبود پرستار بر اساس دستوراتی که روز پرستار ۱۴۰۰ در خرم آباد فرمودید، بنا بود برای وضعیت معیشتی مدافعین سلامت و نیز برخی اختیارات سازمان نظام پرستاری اقداماتی صورت گیرد، مسائلی چون:

- اعطای فوق العاده خاص بویژه به پرستاران (کادر پرستار) که حقیقتاً خدمات این عزیزان از هیچ نظری اصلاً قابل قیاس با هیچ شغل و حرفه دیگری نیست و به طور مثال، در سایر کشورها در ایام کرونا گام‌های بسیار مهم و بزرگی برای کادر پرستاری بالینی‌شان برداشتند (که البته ما توقع در آن حد را نداریم)

لیکن:

- اعطای فوق العاده خاص

- اعطای امتیازات شبه ایثارگری به مدافعین سلامت دوره کرونا

- اعطا امتیازات مالیاتی به بازنشستگان پرستاری

- اجرای دقیق و همه جانبه قوانین پرستاری به ویژه قانون بهره‌وری نیروهای بالینی سلامت

و به خصوص جمع‌آوری بساط بدعت غیر قانونی‌ای به نام اصطلاح «موظف و غیر موظف» در محاسبه ساعات کار کادر پرستاری طبق قانون بهره وری

- اعمال و محاسبه ارزش ساعات اضافه کار، معادل میانگین حاصل از قانون بهره وری

- عدم اجبار به اضافه کار بیش از ۸۰ ساعت و استخدام نیروی مناسب برای پرکردن این ساعات که مورد نیاز بیمارستان‌هاست و اکنون، اجبارا تبدیل به اضافه کارهای تحمیلی بالاتر از سقف قانونی به پرستاران می‌شود. اما هزینه آن را یا پرداخت نمی‌کنند یا با الفاظی چون موظف و غیر موظف، قانون گریزی می‌کنند.

- اجرای سریع قانون تعرفه‌گذاری و جمع کردن بساط بروکراسی و اتمام جلسات و...

- قرارگرفتن عنوان مراقبت‌های پرستاری در آیتم‌های سرانه خدمات تشخیصی و درمانی هم زمان با تدوین بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه

- عضویت سازمان نظام پرستاری در شورایعالی بیمه و ستاد ملی کرونا

همچنین انتظار می‌رود به ویژه در برنامه هفتم توسعه:

اولاً: برای تعیین استاندارد تعداد و نسبت پرستاران به جمعیت کشور عزیزمان در کوتاه مدت و دراز مدت

ثانیاً: برای تصویب (طرح نیمه کاره) حمایت‌های شبه ایثارگری از مدافعین سلامت

مواد و مفاد لازم را به عنوان مفاد برنامه هفتم در حوزه سلامت در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد و از طرف دیگری، نظارت دقیق‌تری بر اجرای قوانین فعلی پرستاری صورت گیرد تا از اعمال سلیقه‌های فردی و شخصی توسط افراد و اشخاص، ممانعت به عمل آورند.

- همچنین انتظار داریم به مسئولین محترم وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی توصیه و تاکید شود:

تا مشکل ایجاد شده از سال ۱۳۹۹ برای پرستاران عزیز تأمین اجتماعی را حل کنند که پرستاران و کادر محترم سلامت آن دستگاه محترم بتوانند بدون تحمل هزینه یا خدمت اضافه، بدرستی و بر اساس قانون از عنوان مشاغل سخت و زیان آور پرستاری استفاده کنند.

همچنین نیز با عنایت به فراگیری قوانین پرستاری و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، خواهشمندیم به مسئولان محترم وزارت دفاع پشتیبانی نیروهای مسلح، دانشگاه آزاد اسلامی و بخش غیردولتی دستور فرمائید: با اجرای صحیح و کامل قوانین پرستاری؛ برای کادر پرستاری و مدافعین سلامت در آن دستگاه‌ها شرایط مساعدتری ایجاد کنند تا هم انگیزه‌های خدمتی در بین آن‌ها افزایشی شود و هم میل به مهاجرت در این جامعه مهم کاهش یابد و از برباد رفتن سرمایه‌های ملی در این عرصه مهم جلوگیری شود.

در پایان از وزیر محترم بهداشت و معاونین محترم ایشان، تشکر نموده و امیدواریم نتیجه حاصل از آزمون کرونا و سرافرازی ناشی از آن را که در وهله اول مدیون پیاده نظام خط مقدم جبهه سلامت هستیم، از طریق دوام همدلی و با انسجام، کار تیمی عادلانه و موفقیت آمیز، را در سایر عرصه‌های نظام سلامت تجربه کنیم و همه ما تلاش کنیم که با تقویت روحیه و انگیزه خدمتی خط شکنان و مدافعان خط مقدم جبهه سلامت بویژه، جامعه پرستاری و به مصداق رهنمودهای مقام معظم رهبری؛ نه تنها در بزنگاه‌ها؛ ضربه یا شکست نخوریم بلکه با توان و قدرت مظاعف؛ پیروز و سربلند باشیم.

اگر چه فعلاً پرستاران و اعضای تیم سلامت از کارهای نکرده برخی از مسئولین و نتایج حاصله تا حدود زیادی گله مند هستند و به همین خاطر هم برای چندمین بار به محضر جنابعالی، مکاتبه و استمداد نموده‌اند؛ و این گله مندی هم فقط با عمل ایشان به وعده‌ها و قول‌های آن مسئولین محترم، رفع شدنی است، لیکن این مدافعین عزیز سلامت هیچگاه از پای بندی خود برای خدمت حداکثری به مردم، لحظه‌ای غفلت و کوتاهی نکرده‌اند. اما صبر و طاقت هر انسان، صنف و حرفه‌ای سقف و اندازه‌ای دارد.

در پایان از خداوند متعال سلامت و عزت امت اسلامی و موفقیت روز افزون مسئولین و دلسوزان واقعی کشور و نظام عزیزمان به ویژه حضرتعالی را خواستاریم.

میرزابیگی-رئیس کل»

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار علمی

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
2023-12-03T19:08:50+03:30
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی را از مهمترین ماموریت‌های شورای راهبری هوش مصنوعی دانست و گفت: این شورا با ای...

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!
2023-12-03T19:08:49+03:30
پژوهشگران می‌گویند، خاکسترهای حاصل از آتش‌سوزی‌های جنگلی باعث رشد و شکوفایی حیات دریایی می‌شوند.

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
2023-09-25T21:29:51+03:30
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خطر بیماری قلبی برای مردانی که در مشاغل پر استرس کار می‌کنند و احساس می‌کنند از تلاش‌هایشان قدردانی نمی شود، دو برابر بیشتر است.

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
2023-09-25T21:29:50+03:30
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از مشارکت ۲.۵ میلیون نفر اهدا کننده خون در کشور برای تأمین نیاز ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی خبر داد.

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
2023-09-25T21:29:50+03:30
تفاهم‌نامه احداث بیمارستان هزار تختخوابی در شرق تهران بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت سینوفارم چین منعقد شد.

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، از راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد.

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون بهداشت وزارت بهداشت، از جذب ۴ هزار بهورز و ۵ هزار کارشناس بهداشت و مجموعاً ۹ هزار نیروی بهداشتی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
2023-09-25T21:29:48+03:30
زمان اخذ آرای ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۰ روز جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ اعلام شد.

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
2023-09-25T21:29:48+03:30
حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
2023-09-25T21:29:48+03:30
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر لزوم ایجاد نقشه غربالگری و بیماریابی سلیاک در کشور تاکید کرد.

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
2023-09-25T21:29:47+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با طیف زیادی از بیماری‌های نادر مواجهیم که متاسفانه برای بسیاری از آنها هنوز درمان پیدا نشده و یا اینکه درمان های موجود کفایت نمی...

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:47+03:30
نشست چالش‌های زنجیره تأمین ایمن و اثربخش دارو در ایران در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
2023-09-25T21:29:46+03:30
شروع فصل پاییز، زمان شیوع بیماری های ویروسی است که سرماخوردگی شایع ترین بیماری فصل سرما است. اما، با رعایت یک توصیه ساده، می توان از ابتلا به این بیماری مصون...

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
2023-09-25T21:29:46+03:30
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی گفت: گران قیمت ترین محصولات مواد پایه پتروشیمی، دارو است.

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
2023-09-25T21:29:46+03:30
معاون فنی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: هر کسی که واکسن کرونا تزریق کرده باشد، پرونده الکترونیک سلامت دارد.

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
2023-09-25T21:29:45+03:30
راهکارهای ورود شرکت های داروسازی ایران به بازار دارویی اوراسیا، در یک نشست تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد
2023-09-25T21:29:45+03:30
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تخصص و تعهد حرفه‌ای را دو بال جامعه پزشکی برای خدمت به مردم دانست.

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
2023-09-25T21:29:45+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: جامعه سلامت کشور افتخار دارد که همپای دلاورمردان عرصه نبرد، در جبهه ها حضور داشت.

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:45+03:30
نشست چالش‌های قیمت‌گذاری دارو، مواد موثره و مکمل‌ها در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم
2023-09-25T21:29:44+03:30
یک متخصص تغذیه، در خصوص میان وعده دانش آموزان در مدرسه، توصیه هایی ارائه داد.

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
2023-09-25T21:29:44+03:30
همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ وزیر بهداشت، زنگ دبیرستان شهید آوینی تهران را به صدا در آورد.

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
2023-09-25T21:29:44+03:30
معاون پرستاری وزارت بهداشت، از جذب ۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان از طریق آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
2023-09-25T21:29:44+03:30
وزیر بهداشت، به طور سرزده از مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شفا یحیاییان تهران بازدید کرد.

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
2023-09-25T21:29:43+03:30
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در یک هفته گذشته ۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور فوت شدند.

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود
2023-09-25T21:29:43+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو، راه شناخت تولیدات دارویی کشور در جهان را، صادرات محصولات دانست.

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است
2023-09-25T21:29:43+03:30
وزیر بهداشت، با اشاره به کارآمدی حوزه سلامت کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قوی‌ترین و موفق ترین نظام سلامت در منطقه است.

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
2023-09-25T21:29:43+03:30
مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری، از رشد ۱۵ درصدی نامزدهای دوره ششم انتخابات نظام پرستاری نسبت به دوره قبل خبر داد.

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
2023-09-25T21:29:42+03:30
رئیس مرکز اورژانس استان تهران، با اشاره به مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۸، گفت: در هفته گذشته ۲۴۳۰ تماس مزاحم با اورژانس استان تهران داشتیم.

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
2023-09-25T21:29:42+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، تمرکز بر اقدامات بهداشت محیط را عاملی موثر بر جلوگیری از تحمیل هزینه های سنگین ناشی از بار بیماری های ...

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا
2023-09-25T21:29:42+03:30
مقاله کارایی واکسن برکت در یکی از برجسته‌ترین مجلات علمی جهان بنام The BMJ هیجده ماه پس از ارسال به چاپ رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)