میرنیوز

تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دانشجویان علوم پزشکی در آموزش و پژوهش

تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دانشجویان علوم پزشکی در آموزش و پژوهش 2022-04-04T10:02:36+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین الهی در دیدار نوروزی با معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و مدیران این معاونت ضمن تبریک به مناسبت سال نو و حلول ماه مبارک رمضان گفت: خیلی از ابتکارات و اختراعات را دانشجویان انجام می دهند و باید به دانشجویان ارزش و اهمیت خاصی قائل شد و سرمایه گذاری های زیادی نسبت به این قشر انجام داد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری گفت: با تکیه بر این شعار باید به سمت و سوی فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فعالیت های دانش بنیان حرکت کرد و دانشجویان را به این سمت و سو ترغیب کرد. دانشجویان پتانسیل و ظرفیتهای بالا و پشتکار فراوانی در این زمینه دارند و هرچه قدر بتوانیم در زمینه فعالیت های پژوهشی و دانش بنیان، از توانمندی های دانشجویان استفاده کنیم، موفق تر خواهیم بود.

وزیر بهداشت با اشاره به وجود بیش از ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه های علوم پزشکی اظهار داشت: می توان در این مراکز در مسیر فعالیت های پژوهشی وعلمی از دانش، ظرفیتها و توانمندی های دانشجویان استفاده کرد، این کار هم هزینه کمتری نسبت به نیروهای غیردانشجو دارد و هم مخارج زندگی دانشجویان راتامین می کند.

وی گفت: به هرحال در مسیر فعالیت های علمی و دانش بنیان نباید از ظرفیت های دانشجویان غافل بود. حتی در بحث به کارگیری مشاوران جوان، نیروهای ستادی و روسای دانشگاه های علوم پزشکی می توانند از افراد متدین، آینده دار و با انرژی استفاده کنند.

عین الهی به موضوع نظارت مستمر بر عملکرد دانشگاه های علوم پزشکی تاکید کرد وگفت: موضوع نظارت از اهمیت و ابعاد بالایی برخوردار است و شما مدیران نباید دانشگاهها را به حال خود رها کنید بلکه باید به صورت مستمر بر عملکرد دانشگاهها نظارت داشته باشید و احیانا اگر خطایی از سوی دانشگاهی حادث شد، عکس العمل و تذکرات لازم صورت گیرد. در هر صورت این نظارتها باید به صورت خوداظهاری، حضوری، مجازی و حتی با تشکیل تیم های نظارتی انجام گیرد.

وی با اشاره به لزوم احداث مسجد در مراکز درمانی، دانشگاهها و بیمارستانها گفت: متاسفانه ما پایگاه های فرهنگی مان را در دانشگاهها از دست داده ایم و بیمارستان های ما از مساجد شایسته و درخور شان برخوردار نیستند و حتی برخی از بیمارستان های بزرگ ما فاقد یک مسجد استاندارد و درخور شان هستند. ما باید نهضت مسجد سازی را در سطح دانشگاهها و بیمارستانها راه بیندازیم و از دکتر جوانمرد سرپرست مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت می خواهم بودجه ای جداگانه برای این کار لحاظ کند.

وزیر بهداشت با اشاره به حضور مدیران انقلابی، باانگیزه و فعال در حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اظهار داشت: انتظار ما از مدیران این است که همواره نظم و انضباط را در مسیر فعالیت های خودسرلوحه کار خود قرار دهند چون اگر مدیران منظم نباشند به بقیه مجموعه نیز این بی نظمی سرایت خواهد کرد. همچنین ارزیابی پرسنل نیز همواره باید مد نظر مدیران قرار گیرد و مدیران از اشتغال و به کارگیری نیروهای ناکارآمد خودداری کنند.

عین الهی، حضور در میدان کار و عدم پشت میز نشینی را یکی از خصوصیات مدیر موفق عنوان کرد و گفت: شما مدیران باید به دانشگاهها سرکشی کنید و از نزدیک با مشکلات و مسائل پیش رو دانشجویان، اساتید و کارکنان آشنا شوید. بنده از زمان تصدی مسوولیت تا الان به حدود ۳۷ دانشگاه علوم پزشکی بازدید و سرکشی داشته ام. از مدیران می خواهم از پشت میز نشستن صرف خودداری و به میدان بیایند. باید از نزدیک از خوابگاههای دانشجویی و دیگر اماکن دانشجویی دیدن کنید و به مشکلات و مطالبات قشر دانشجو رسیدگی کنید.

وی همچنین مردمی بودن را یکی دیگر از خصوصیات یک مدیر موفق عنوان کرد و گفت: شما مدیران بخصوص در حوزه فرهنگی و دانشجویی باید مردمی باشید و با دانشجویان تعامل و رابطه صمیمانه داشته باشید. حتی معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاهها نیز باید مردمی باشند و رفتار صمیمانه و تعاملی سازنده با قشر دانشجو داشته باشند. معاون فرهنگی ودانشجویی در هر دانشگاه کلید کار و فعالیت است از این رو باید همواره با رفتاری تعامل آمیز با دانشجو برخورد کند و همواره در صحنه باشد.

وزیر بهداشت در خصوص وام های دانشجویی خاطرنشان کرد: گردش مالی وزارت بهداشت زیاد است و صندوق رفاه اصلا نباید در زمینه اعطای وام مشکل داشته باشد. اگر می بینید بانکی در این زمینه همکاری نمی کند با یک بانک دیگر قرارداد ببندید.

وی گفت: در موضوع واکسیناسیون، دانشجویان علوم پزشکی تعامل خوبی با مجموعه بسیج و سپاه داشتند و در قالب فعالیتهای جهادی و خودجوش، خدمات خوبی به مردم در زمینه واکسن ارائه دادند که این کار را باید به فال نیک گرفت.

عین الهی به اهمیت سفر معنوی راهیان نور اشاره کرد و گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور همواره باید در دستور کار معاونت فرهنگی و دانشجویی باشد و در سطح کشور، دانشگاهها باید در این زمینه فعالیتهای ارزشمندی داشته باشند. اردوهای راهیان نور طی مدتهای گذشته به خوبی توانست خیلی از دانشجویان را به خود جذب کند.

وی گفت: یکی از موفق ترین کارهای فرهنگی، بعد از انقلاب اسلامی، موضوع راهیان نور بود و امیدوارم این موضوع در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بیش از پیش مورد تاکید قرار گیرد و سرمایه گذاری خوبی نسبت به این موضوع صورت گیرد.

وزیر بهداشت با اشاره به تبریک به مناسب حلول ماه مبارک رمضان گفت: در ماه رمضان با دعوت از نخبگان قرآنی جامعه پزشکی، قاریان معروف و حافظان قرآن و حضور آنها در رسانه ملی، تلاش کنیم مخاطبان را با اندیشه های این افراد آشنا کنیم. در این راستا می توان با شبکه های مختلف قرآنی صحبت کرد و چندین برنامه تولیدی در فضای قرآنی تولید کرد.

وی افزود: ضمن اینکه برگزاری جلسات انس با قرآن و مسابقات قرآنی واهدای جوایز به نخبگان قرآنی باید در سطح دانشگاههای علوم پزشکی به صورت جدی انجام شود و در این مسیر روسای دانشگاهها را به انجام این فعالیتها در حوزه قرآنی در ماه مبارک ترغیب کنید. خوشبختانه ما حافظان و قاریان خوبی در سطح وزارت بهداشت، جامعه پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی داریم و می توانیم ظرفیت قرآنی خود را با برگزاری برنامه های متنوع، مضاعف کنیم.

همچنین در ادامه دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اظهار داشت: خوشحال هستم که در سال وقرن جدید که مقارن با ماه مبارک رمضان شده، در نخستین روز کاری دیداری با وزیر بهداشت انجام شد این دیدار را به فال نیک می گیرم وامیدوارم حرکت ما در معاونت، پرتلاش و پرسرعت تر نسبت به سال گذشته باشد.

وی اظهار داشت: فعالیت های رفاهی، تغذیه ای و صنفی دانشجویان علوم پزشکی از اهمیت خاصی برخوردار است و باید در سال جدید نسبت به این موضوعات تاکید زیادی صورت گیرد.

شیراوژن افزود: بخش دیگری از فعالیت های ما، رشد فعالیتهای فرهنگی، اخلاقی، قرآنی و معنوی است و این دو بخش که دو رویکرد جداگانه هستند، از اهمیت خاصی برخوردار هستند. ما باید شرایط رفاهی و تغذیه ای مناسبی برای دانشجویان رقم بزنیم و از سوی دیگر باید برای فعالیت های فرهنگی، معنوی واخلاقی دانشجویان برنامه ریزی کنیم و تنظیم این دو بخش برای ما مهم است.

وی ادامه داد: متاسفانه اتفاقات خوبی طی سالهای گذشته در حوزه رفاهی وتغذیه رخ نداد و خلاء هایی در این بخش وجود دارد که نیاز به حمایت وزیر بهداشت داریم. در زمینه ساخت خوابگاه، سالن های ورزشی، موضوع تغذیه مشکلات و خلاءهایی وجود دارد که با کمک شما و مقام عالی وزارت می توان این مشکلات را برطرف کرد.

در ادامه این جلسه هر یک از مدیران معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از جمله اشراقی مدیرکل دانشجویی، احمدی مدیرکل فرهنگی، حجت الاسلام رکوفیان، باقری رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، عجم مشاور و مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی، همتی دبیر شورای مرکزی انضباطی وزارت بهداشت، رخسایی معاون اداره کل فرهنگی، محمدی رئیس صندوق رفاه دانشجویان، جوانمرد سرپرست مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت به ارائه سخن پرداختند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار علمی

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
2023-12-03T19:08:50+03:30
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی را از مهمترین ماموریت‌های شورای راهبری هوش مصنوعی دانست و گفت: این شورا با ای...

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!
2023-12-03T19:08:49+03:30
پژوهشگران می‌گویند، خاکسترهای حاصل از آتش‌سوزی‌های جنگلی باعث رشد و شکوفایی حیات دریایی می‌شوند.

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
2023-09-25T21:29:51+03:30
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خطر بیماری قلبی برای مردانی که در مشاغل پر استرس کار می‌کنند و احساس می‌کنند از تلاش‌هایشان قدردانی نمی شود، دو برابر بیشتر است.

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
2023-09-25T21:29:50+03:30
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از مشارکت ۲.۵ میلیون نفر اهدا کننده خون در کشور برای تأمین نیاز ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی خبر داد.

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
2023-09-25T21:29:50+03:30
تفاهم‌نامه احداث بیمارستان هزار تختخوابی در شرق تهران بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت سینوفارم چین منعقد شد.

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، از راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد.

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون بهداشت وزارت بهداشت، از جذب ۴ هزار بهورز و ۵ هزار کارشناس بهداشت و مجموعاً ۹ هزار نیروی بهداشتی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
2023-09-25T21:29:48+03:30
زمان اخذ آرای ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۰ روز جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ اعلام شد.

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
2023-09-25T21:29:48+03:30
حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
2023-09-25T21:29:48+03:30
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر لزوم ایجاد نقشه غربالگری و بیماریابی سلیاک در کشور تاکید کرد.

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
2023-09-25T21:29:47+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با طیف زیادی از بیماری‌های نادر مواجهیم که متاسفانه برای بسیاری از آنها هنوز درمان پیدا نشده و یا اینکه درمان های موجود کفایت نمی...

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:47+03:30
نشست چالش‌های زنجیره تأمین ایمن و اثربخش دارو در ایران در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
2023-09-25T21:29:46+03:30
شروع فصل پاییز، زمان شیوع بیماری های ویروسی است که سرماخوردگی شایع ترین بیماری فصل سرما است. اما، با رعایت یک توصیه ساده، می توان از ابتلا به این بیماری مصون...

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
2023-09-25T21:29:46+03:30
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی گفت: گران قیمت ترین محصولات مواد پایه پتروشیمی، دارو است.

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
2023-09-25T21:29:46+03:30
معاون فنی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: هر کسی که واکسن کرونا تزریق کرده باشد، پرونده الکترونیک سلامت دارد.

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
2023-09-25T21:29:45+03:30
راهکارهای ورود شرکت های داروسازی ایران به بازار دارویی اوراسیا، در یک نشست تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد
2023-09-25T21:29:45+03:30
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تخصص و تعهد حرفه‌ای را دو بال جامعه پزشکی برای خدمت به مردم دانست.

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
2023-09-25T21:29:45+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: جامعه سلامت کشور افتخار دارد که همپای دلاورمردان عرصه نبرد، در جبهه ها حضور داشت.

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:45+03:30
نشست چالش‌های قیمت‌گذاری دارو، مواد موثره و مکمل‌ها در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم
2023-09-25T21:29:44+03:30
یک متخصص تغذیه، در خصوص میان وعده دانش آموزان در مدرسه، توصیه هایی ارائه داد.

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
2023-09-25T21:29:44+03:30
همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ وزیر بهداشت، زنگ دبیرستان شهید آوینی تهران را به صدا در آورد.

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
2023-09-25T21:29:44+03:30
معاون پرستاری وزارت بهداشت، از جذب ۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان از طریق آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
2023-09-25T21:29:44+03:30
وزیر بهداشت، به طور سرزده از مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شفا یحیاییان تهران بازدید کرد.

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
2023-09-25T21:29:43+03:30
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در یک هفته گذشته ۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور فوت شدند.

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود
2023-09-25T21:29:43+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو، راه شناخت تولیدات دارویی کشور در جهان را، صادرات محصولات دانست.

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است
2023-09-25T21:29:43+03:30
وزیر بهداشت، با اشاره به کارآمدی حوزه سلامت کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قوی‌ترین و موفق ترین نظام سلامت در منطقه است.

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
2023-09-25T21:29:43+03:30
مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری، از رشد ۱۵ درصدی نامزدهای دوره ششم انتخابات نظام پرستاری نسبت به دوره قبل خبر داد.

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
2023-09-25T21:29:42+03:30
رئیس مرکز اورژانس استان تهران، با اشاره به مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۸، گفت: در هفته گذشته ۲۴۳۰ تماس مزاحم با اورژانس استان تهران داشتیم.

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
2023-09-25T21:29:42+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، تمرکز بر اقدامات بهداشت محیط را عاملی موثر بر جلوگیری از تحمیل هزینه های سنگین ناشی از بار بیماری های ...

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا
2023-09-25T21:29:42+03:30
مقاله کارایی واکسن برکت در یکی از برجسته‌ترین مجلات علمی جهان بنام The BMJ هیجده ماه پس از ارسال به چاپ رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)