میرنیوز

جزئیات طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در دانشگاهها/ برگزاری آزمونهای ملی با شرط داشتن کارت واکسن

جزئیات طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در دانشگاهها/ برگزاری آزمونهای ملی با شرط داشتن کارت واکسن 2021-12-07T10:52:34+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور در ابلاغیه ۱۵ آذرماه ۱۴۰۰ جزئیات موضوع اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در بستر سامانه امید را اعلام کرد.

بخشی از این ابلاغیه مربوط به دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی کشور و حوزه های علمیه است.

بر اساس این ابلاغیه «دستورالعمل وظایف، الزامات و فرایندهای اجرای طرح» نیز ارائه شده است و تمام دستگاه ها/ سازمان های مشمول و متولی باید آن را عملیاتی کنند.

این طرح با عنوان «مدیریت هوشمند بیماری کرونا در بستر سامانه امید» و با هدف «مدیریت، کنترل و نظارت هوشمند بیماری کرونا از طریق تبادل اطلاعات بر خط در بستر سامانه امید به منظور ایجاد تعادل در زندگی روزانه شهروندان و صیانت از سلامت آنان» طراحی شده است.

ارکان مدیریت هوشمند شامل واکسیناسیون و انجام غربالگری و پیوند آنها به زندگی روزانه شهروندان با استفاده از سامانه مدیریت هوشمند بیماری است.

حوزه های «خدمت دهندگان»، «محیط خدمت» و «خدمات گیرندگان» مشمول طرح هستند:

۱- کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی بخش های حاکمیتی، دولتی، عمومی و خصوصی.

۲- دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران.

۳- واحدها و فعالیت های صنفی (تجاری، بازرگانی، خدماتی، تفریحی، رفاهی، تولیدی، صنعتی، کارگاهی، اقتصادی).

۴- حوزه های علمی- تحقیقاتی و آموزشی (دانشگاه ها و حوزه های علمیه)

۵- حوزه های فرهنگی و اجتماعی (نمازهای جمعه و جماعت، مراسم های دینی و ملی)

۶- تردد و حمل نقل (درون شهری، برون شهری، خوروهای شخصی)

جفرافیای طرح: طرح در سراسر کشور به صورت فازبندی اجرایی خواهد شد.

فازبندی اجرای حوزه های طرح:

با عنایت به گستردگی حوزه های مشمول، طرح به صورت فازبندی زیر آغاز می شود.

مرحله اول: دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران؛

مرحله دوم: حمل و نقل درون شهری؛

مرحله سوم: واحدها و فعالیت های صنفی؛

مرحله چهارم: حمل و نقل برون شهری و تردد خودروهای شهری؛

مرحله پنجم: علمی، تحقیقاتی و آموزشی؛

بر اساس ملاحظاتی که در این ابلاغیه آمده است. زمان آغاز فاز مرحله اول از روز یکشنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۰ است و حد فاصل زمان فازبندی برای اجرای هر یک از مراحل پنجگانه یک هفته خواهد بود.

مولفه های اعمال محدودیت در طرح:

اول: تزریق واکسن و تایید آن در سامانه و یا ارائه آزمایش pcr منفی هر پانزده روز یکبار در بخش کارکنان دستگاه های اجرایی و کارکنان حوزه های علمی، تحقیقاتی و آموزشی.

دوم: در وضعیت بیماری و قرنطینه نبودن افراد بر اساس استعلام آخرین آزمایش ثبت شده در سامانه

ضمانت اجرای طرح:

متناسب با کارکرد و ماهیت هر حوزه در جداول طرح و همچنین متن دستورالعمل پیش بینی شده است.

از جمله گیرندگان این ابلاغ دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست محترم جمهور، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سایر وزرا و روسای سازمان ها و دستگاه های اجرایی کشور هستند.

به پیوست این ابلاغیه دستورالعمل وظایف، الزامات و فرآیندهای اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در بستر سامانه امید اعلام شده است.

منظور از اجرای این طرح «اجرای مطلوب طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا»، «مشخص شدن دقیق دامنه وظایف و اقدامات دستگاه های متولی در اجرای طرح» و «جلوگیری از هرگونه اقدام مغایر و موازی در اجرای طرح مدیریت هوشمند» است.

الزامات ناظر به فعالیت اشخاص مشمول

الف) حوزه فعالیت دستگاه های اجرایی:

۱- سازمان امور اداری و استخدامی کشور موظف است این دستورالعمل را به تمام دستگاه های اجرایی ابلاغ کند.

۲- واحدهای حراست/ انتظامات/ امور اداری دستگاه های اجرایی موظفند وضعیت تزریق واکسن و در قرنطینه و بیمار نبودن خدمات گیرندگان و کارکنان خود را به صورت برخط در بستر سامانه کنترل و گزارش روزانه آن را به معاونت توسعه مدیریت و منابع دستگاه متبوع ارائه کنند.

به علاوه، واحد حراست ذیربط، نسخه ای از گزارش روزانه را به سازمان حراست کل کشور ارسال و این سازمان هم، گزارش های واصله را جمع بندی و به صورت هفتگی به وزارتخانه های کشور و بهداشت منعکس می کند.

۳- واحدهای حراست/ انتظامات دستگاه اجرایی مربوط نسبت به کنترل کارکنان و مراجعه کنندگان اقدام کنند.

۴- کارکنانی که تزریق واکسن نمی کنند موظف هستند هر ۱۵ روز یکبار آزمایش PCR انجام داده و نتیجه را به واحد کنترل کننده محل خدمت ارائه کنند. تبصره: پس از رسیدن واکسیناسیون دو دوز کل کشور به ۸۰ درصد ارائه آزمایش کارکنان موضوع ماده ۴ منتفی می شود.

۵- در صورتی که کارکنان الزامات را رعایت نکنند واحد امور اداری به شکل زیر اقدام می کند:

منظور شدن غیبت در روزهایی که عدم حضور، ناشی از ایجاد ممانعت بوده و اقدام برابر آئین نامه حضور و غیاب کارکنان اداری به نسبت تعداد روزهای غیبت.

تبصره ۱: حضور مدعوین در جلسات دستگاه های اجرایی، مشروط به کنترل رعایت الزامات آنان از طریق سامانه در روز قبل از جلسه است و از حضور کسانی که وضعیت سالمی نداشته باشند، جلوگیری می شود. با تشخیص بالاترین مقام دستگاه اجرایی ذیربط، جلسات اضطراری از شمول این قاعده مستثنی است.

تبصره ۲: با عنایت به کنترل الزامات این دستورالعمل در خصوص کارکنان نیروهای مسلح توسط دستگاه های متبوع خود، حضور و تردد این افراد با ارائه کارت شناسایی معتبر محل خدمت، امکان پذیر است. پس از بارگذاری اطلاعات این افراد در سامانه همانند سایر دستگاه ها اقدام خواهد شد.

بند «ب» به حوزه واحدها و فعالیت های صنفی اختصاص دارد.

همچنین بند «پ» این دستورالعمل به الزامات ناظر به فعالیت اشخاص مشمول در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و حوزه های علمیه اختصاص دارد.

پ) حوزه فعالیت های علمی، تحقیقاتی و آموزشی:

۱- فرایند نظارت، کنترل و رعایت الزامات مقرر کارکنان در حوزه فعالیت های علمی، تحقیقاتی و آموزشی (مدیران، اساتید، مدرسین، معلمین، کادر اداری و سایر عناوین مشابه) و خدمات گیرندگان مربوط (دانشجویان، طلاب و سایر عناوین مشابه) در بخش های دولتی و غیردولتی، به ترتیب، مطابق مفاد مندرج در بند «الف» (حوزه فعالیت دستگاه های اجرایی) بوده و اعمال می شود.

۲- کارکنانی که تزریق واکسن نمی کنند موظفند هر ۱۵ روز یکبار آزمایش PCR انجام و نتیجه را به واحد کنترل کننده محل خدمت ارائه کنند.

تبصره: پس از رسیدن واکسیناسیون دو دوز کل کشور به ۸۰ درصد ارائه آزمایش کارکنان منتفی می شود.

۳- دستگاه های اجرایی متولی و مرتبط با حوزه فعالیت های علمی، تحقیقاتی و آموزشی بخش های دولتی و عمومی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز مدیریت امور حوزه های علمیه)، موظفند نسبت به کارکنان ناقض الزامات مربوط، به ترتیب زیر اقدام کنند:

منظور شدن غیبت در روزهایی که عدم حضور، ناشی از ایجاد ممانعت بوده و اقدام برابر آئین نامه حضور و غیاب کارکنان اداری به نسبت تعداد روزهای غیبت.

۴- دستگاه های اجرایی صادرکننده مجوز فعالیت واحدها و مؤسسات علمی، تحقیقاتی و آموزشی بخش غیردولتی، موظفند ضمن نظارت مؤثر بر چگونگی رعایت الزامات مربوط در حوزه عملکرد آنها، حسب مورد نسبت به آن دسته از واحدها و مؤسسات مذکور، که الزامات مقرر را نقض کرده اند، به ترتیب زیر و در چارچوب ساز و کارهای اجرایی تعیین شده اقدام کنند:

مرحله اول: ارسال اخطار کتبی اخذ QR کد به واحد و مؤسسه متخلف و درج آن در سامانه.

مرحله دوم: درخواست مسدود شدن پوز بانکی واحد و مؤسسه متخلف به مدت دو هفته از طریق سامانه.

مرحله سوم: پلمب ۳۰ روزه واحد و مؤسسه متخلف و درج گزارش آن در سامانه.

تبصره: در صورت رعایت الزامات مربوط و تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نسبت به رفع پلمب و مسدودیت پوز بانکی ظرف ۷۲ ساعت اقدام می شود.

۵- دستگاه های اجرایی متولی و مرتبط با حوزه فعالیت های علمی، تحقیقاتی و آموزشی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز مدیریت امور حوزه های علمیه) و کلیه واحدها و مؤسسات علمی، تحقیقاتی و آموزشی بخش غیردولتی، موظفند گزارش روزانه اقدامات خود را، حسب مورد در سطوح ملی و محلی در سامانه بارگذاری کنند.

۶- ارائه خدمت به کلیه دانشجویان، طلاب و سایر عناوین مشابه، در محیط انجام فعالیت های علمی، تحقیقاتی و آموزشی مشروط بر آن است که مراتب تزریق واکسن و نیز قرار نداشتن آنان در دوره قرنطینه و درمان بیمار کرونا، در سامانه مندرج باشد.

تبصره: استفاده از خوابگاه ها و سلف سرویس ها یا مراکز ورزشی وابسته مشروط به تزریق دو دوز واکسن و در وضعیت بیماری قرار نداشتن است.

بخش های دیگری از این دستورالعمل به سایر حوزه ها اختصاص دارد و در نود و پنجمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ۶ آذرماه ۱۴۰۰ تصویب و از نیمه دوم آذرماه به صورت فازبندی اجرایی می شود.

جدول الزامات و ضمانت اجرای فعالیت های پنجگانه مدیریت هوشمند (در بستر سامانه): بخش دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و حوزه های علمیه

حوزه ها و فعالیت ها الزامات فعالیت ضمانت اجرا

مسئول و ناظر

علمی، تحقیقاتی و آموزشی:

دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، آموزشگاه ها، حوزه های علمیه

خدمات دهندگان: مدرسین و اساتید دانشگاه ها و حوزه ها، معلمان و کادر اداری:

* ملزم به داشتن تاییدیه تزریق واکسن در سامانه.

* در وضعیت قرنطینه بیماری نباشند.

تبصره ۱: خدمات دهندگانی که اقدام به تزریق واکسن نمی کنند.

تبصره ۲: تا زمان رسیدن حدنصاب واکسیناسیون دوز دوم در کشور به ۸۰ درصد جمعیت کل کشور ارائه آزمایش PCR خدمات دهندگان الزامی است. پس از این مرحله کنترل خدمات دهندگان به صورت تب سنجی و کنترل سندرمیک انجام می پذیرد.

الف- خدمات دهندگان مراکز آموزشی دولتی:

* منظور شدن غیبت در روزهایی عدم حضور ناشی از ایجاد ممانعت و اقدام برابر آئین نامه حضور و غیاب کارکنان اداری به نسبت تعداد روزهای غیبت.

وزارت بهداشت (ناظر عالی)

وزارت علوم (دانشگاه ها و موسسات وابسته) ناظر بخش ذیربط

وزارت آمـوزش و پرورش (مدارس و موسسات وابسته) ناظر بخش ذیربط

مدیریت حوزه های علمیه (مسـئول حوزه ها)

خدمات گیرندگان: دانشجویان و طلاب مراکز دولتی و خصوصی و...:

* داشتن تاییدیه تزریق واکسن در سامانه.

* در وضعیت قرنطینه و بیماری نباشند.

ب - خدمات دهنگان مراکز و موسسات آموزشی بخش خصوصی:

* اخطار کتبی جهت دریافت تاییدیه واکسن و QR کد از سامانه امید ظرف یک هفته

* مسدود کردن پوز بانکی به مدت دو هفته

* پلمب به مدت ۳۰ روزه

تبصره: در صـورت رعایت الزمات و تایید وزارت بهداشت نسبت به رفع پلمـب
اقدام خواهد شد.

محیط ارائه خدمت: خوابگاه ها، سالن های غذاخوری، سرویس حمل و نقل و اماکن ورزشی(خدمات گیرنده:)

* به شرط دو دوز واکسن و در وضعیت قرنطینه و بیماری نباشند.

سکوی مدیریت هوشمند بیماری های همه گیر (سامانه امید) این فرصت را فراهم می کند تا نظام مدیریت بیماری کرونا در کشور در بستر فناوری اطلاعات قرار گیرد تا علاوه بر امکان مدیریت تبعات بیماری در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، شهروندی، خدماتی و ... ؛ رهگیری، تصمیم سازی، پیش بینی، کنترل، نظارت و ارائه خدمات مرتبط را عملیاتی کند.

در این دستورالعمل تکلیف برگزاری آزمون های کشوری نیز مشخص شده است.

تبصره ۱: وضعیت های چهارگانه قبلی (قرمز، نارنجی، زرد و آبی) این دستورالعمل ملاک عمل نیست لیکن از منظر اعلام روند بیماری در کشور توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت هفتگی به کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی منعکس خواهد شد.

تبصره ۲: با اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری، مصوبه ستاد ملی پیرامون «منع تردد شبانه» از اول آذر ماه لغو می شود.

تبصره ۳: برگزاری نمایشگاه های مرتبط با صنایع و حوزه های مختلف بازرگانی، تجاری،صنعتی، تولیدی و همچنین برگزاری آزمون های ملی و استانی با رعایت داشتن کارت واکسن و در وضعیت قرنطینه نبودن خدمات دهنده و خدمات گیرنده بلامانع است.

تبصره ۴: هرگونه تغییر در شرایط فعالیت ها به دلیل تغییر روند بیماری در کشور منوط به بررسی در کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی و تصویب در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا خواهد بود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار علمی

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
2023-12-03T19:08:50+03:30
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی را از مهمترین ماموریت‌های شورای راهبری هوش مصنوعی دانست و گفت: این شورا با ای...

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!
2023-12-03T19:08:49+03:30
پژوهشگران می‌گویند، خاکسترهای حاصل از آتش‌سوزی‌های جنگلی باعث رشد و شکوفایی حیات دریایی می‌شوند.

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
2023-09-25T21:29:51+03:30
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خطر بیماری قلبی برای مردانی که در مشاغل پر استرس کار می‌کنند و احساس می‌کنند از تلاش‌هایشان قدردانی نمی شود، دو برابر بیشتر است.

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
2023-09-25T21:29:50+03:30
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از مشارکت ۲.۵ میلیون نفر اهدا کننده خون در کشور برای تأمین نیاز ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی خبر داد.

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
2023-09-25T21:29:50+03:30
تفاهم‌نامه احداث بیمارستان هزار تختخوابی در شرق تهران بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت سینوفارم چین منعقد شد.

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، از راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد.

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون بهداشت وزارت بهداشت، از جذب ۴ هزار بهورز و ۵ هزار کارشناس بهداشت و مجموعاً ۹ هزار نیروی بهداشتی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
2023-09-25T21:29:48+03:30
زمان اخذ آرای ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۰ روز جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ اعلام شد.

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
2023-09-25T21:29:48+03:30
حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
2023-09-25T21:29:48+03:30
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر لزوم ایجاد نقشه غربالگری و بیماریابی سلیاک در کشور تاکید کرد.

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
2023-09-25T21:29:47+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با طیف زیادی از بیماری‌های نادر مواجهیم که متاسفانه برای بسیاری از آنها هنوز درمان پیدا نشده و یا اینکه درمان های موجود کفایت نمی...

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:47+03:30
نشست چالش‌های زنجیره تأمین ایمن و اثربخش دارو در ایران در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
2023-09-25T21:29:46+03:30
شروع فصل پاییز، زمان شیوع بیماری های ویروسی است که سرماخوردگی شایع ترین بیماری فصل سرما است. اما، با رعایت یک توصیه ساده، می توان از ابتلا به این بیماری مصون...

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
2023-09-25T21:29:46+03:30
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی گفت: گران قیمت ترین محصولات مواد پایه پتروشیمی، دارو است.

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
2023-09-25T21:29:46+03:30
معاون فنی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: هر کسی که واکسن کرونا تزریق کرده باشد، پرونده الکترونیک سلامت دارد.

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
2023-09-25T21:29:45+03:30
راهکارهای ورود شرکت های داروسازی ایران به بازار دارویی اوراسیا، در یک نشست تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد
2023-09-25T21:29:45+03:30
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تخصص و تعهد حرفه‌ای را دو بال جامعه پزشکی برای خدمت به مردم دانست.

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
2023-09-25T21:29:45+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: جامعه سلامت کشور افتخار دارد که همپای دلاورمردان عرصه نبرد، در جبهه ها حضور داشت.

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:45+03:30
نشست چالش‌های قیمت‌گذاری دارو، مواد موثره و مکمل‌ها در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم
2023-09-25T21:29:44+03:30
یک متخصص تغذیه، در خصوص میان وعده دانش آموزان در مدرسه، توصیه هایی ارائه داد.

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
2023-09-25T21:29:44+03:30
همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ وزیر بهداشت، زنگ دبیرستان شهید آوینی تهران را به صدا در آورد.

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
2023-09-25T21:29:44+03:30
معاون پرستاری وزارت بهداشت، از جذب ۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان از طریق آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
2023-09-25T21:29:44+03:30
وزیر بهداشت، به طور سرزده از مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شفا یحیاییان تهران بازدید کرد.

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
2023-09-25T21:29:43+03:30
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در یک هفته گذشته ۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور فوت شدند.

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود
2023-09-25T21:29:43+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو، راه شناخت تولیدات دارویی کشور در جهان را، صادرات محصولات دانست.

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است
2023-09-25T21:29:43+03:30
وزیر بهداشت، با اشاره به کارآمدی حوزه سلامت کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قوی‌ترین و موفق ترین نظام سلامت در منطقه است.

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
2023-09-25T21:29:43+03:30
مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری، از رشد ۱۵ درصدی نامزدهای دوره ششم انتخابات نظام پرستاری نسبت به دوره قبل خبر داد.

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
2023-09-25T21:29:42+03:30
رئیس مرکز اورژانس استان تهران، با اشاره به مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۸، گفت: در هفته گذشته ۲۴۳۰ تماس مزاحم با اورژانس استان تهران داشتیم.

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
2023-09-25T21:29:42+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، تمرکز بر اقدامات بهداشت محیط را عاملی موثر بر جلوگیری از تحمیل هزینه های سنگین ناشی از بار بیماری های ...

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا
2023-09-25T21:29:42+03:30
مقاله کارایی واکسن برکت در یکی از برجسته‌ترین مجلات علمی جهان بنام The BMJ هیجده ماه پس از ارسال به چاپ رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)