میرنیوز

صادرات ۵۰ محصول شرکت های عضو پارک فناوری پردیس به ۲۲ کشور/ افزایش ۲۵ برابری سرمایه گذاری بخش خصوصی

صادرات ۵۰ محصول شرکت های عضو پارک فناوری پردیس به ۲۲ کشور/ افزایش ۲۵ برابری سرمایه گذاری بخش خصوصی 2021-10-11T15:05:31+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفاری نیا در مراسم نوزدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین های پارک فناوری پردیس که به صورت آنلاین در محل این پارک برگزار شد، گزارش عملکرد پارک فناوری پردیس در سال ۹۹ را ارائه کرد.

وی افزود: پارک فناوری پردیس متشکل از مرکز شتابدهی نوآوری، صندوق توسعه فناوری های نوین، شبکه فن بازار ملی ایران، اینوتکس، شبکه فناوری و نوآوری، بنیاد علم و فناوری مصطفی، کارخانه های نوآوری، مرکز رشد فناوری نخبگان، پارک فناوری اقتصاد دیجیتال، پارک فناوری سلامت پردیس است.

رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰۰ هکتار در تملک پارک فناوری پردیس است، تصریح کرد: این پارک ۴۰۷ عضو اصلی دارد.

صفاری نیا در خصوص اعضای پارک، اظهار داشت: ۱۸ فضای کار اشتراکی، ۸۷ شتابدهنده عضو مرکز شتابدهی (متشکل از ۷۲۰ استارت آپ)، سه هزار و ۴۳۳ عضو حقوقی شبکه فناوری و نوآوری از اعضای خانواده پارک فناوری پردیس به شمار می رود.

وی با بیان اینکه پارک فناوری پردیس اکنون ۱۵۸ شرکت تملیکی، ۶۴ شرکت استیجاری، ۹۷ تیم نوپا، ۵۱ کارگزار خدمات تخصصی، ۳۷ عضو پارک از شعب را در خود جای داده است.

رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵۵ هزار میلیارد ریال میزان فروش شرکت های دانش بنیان عضو پارک فناوری پردیس بوده است، تأکید کرد: میزان فروش سال گذشته نسبت به سال ۹۸ افزایش چشمگیری داشته است.

صفاری نیا با بیان اینکه در سال ۹۹، پنجاه محصول به ۲۲ شرکت توسط شرکت های عضو پارک پردیس صادر شده است، خاطرنشان کرد: میزان این صادرات برابر با ۳۰۰ میلیون یورو بوده است.

جلوگیری از خروج ارز در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی

به گفته وی میزان صادرات این شرکت های دانش بنیان در سال ۹۹، ۲۳۵ میلیون یورو باعث جلوگیری از خروج ارز از کشور شده که ۳۲ درصد این میزان مربوط به حوزه الکترونیک و مخابرات، ۵۲ درصد مربوط به حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و ۱۸ درصد مربوط به سایر حوزه ها بوده است.

رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه در سال گذشته مجموع سرمایه گذاری بخش خصوصی ۲۵ برابر بیشتر نسبت به بخش دولتی بوده است، گفت: در مجموع ۷۷ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در ساختمان و تجهیزات پارک سرمایه گذاری شده است.

صفاری نیا تأکید کرد: همچنین ۲۰۰ هزار مترمربع در حال طراحی و ساخت برای اختصاص به فضاهای پژوهشی و فناوری سرمایه گذاری می شود.

وی افزود: در مجموع سه هزار میلیارد ریال توسط دولت در سال گذشته در پارک فناوری پردیس سرمایه گذاری شد؛ همچنین در بخش تحقیق و توسعه شش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

هم افزایی اعضای پارک با دانشگاه ها در سال ۹۹

رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه در سال ۹۹ هم افزایی ویژه ای بین اعضای پارک فناوری پردیس و دانشگاه ها محقق شد، تصریح کرد: جذب ۸۲ استاد دانشگاه، انجام ۹ پایان نامه در شرکت ها، اشتراک گذاری ۲۸ مورد امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی، انتشار ۳۹ مقاله داخلی و خارجی، جذب ۴۵ کارآموز ودانشجو و انجام ۱۳ پروژه مشترک بین شرکت های عضو با دانشگاه ها از جمله همکاری های بین پارک و دانشگاه های کشور بوده است.

صفاری نیا با بیان اینکه در سال گذشته ۳۳ دانش فنی توسط شرکت های عضو پارک بومی سازی شده اند، تأکید کرد: همچنین دو پروژه با دو کشور خارجی به سرانجام رسید.

وی افزود: در مجموع هزار و ۷۳۷ محصول توسط شرکت های دانش بنیان عضو پارک فناوری پردیس به تولید رسیدند که جزو محصولات جدید به شمار می روند.

تسهیل تجاری سازی و توسعه خدمات تخصصی در سال ۹۹

رئیس پارک فناوری پردیس اظهار داشت: ایجاد دو هزار فرصت استخدام و کارآموزی، ارائه ۱۸۰ مورد مشاوره برای تجاری سازی، ارزیابی اختراع، تدوین مدل های کسب و کار طرح های دانش بنیان، آموزش ۲۳۸ هزار نفر ساعت در ۱۲۴ دوره، جذب ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی و صندوق نوآوری و شکوفایی و حمایت مالی ۸۰ مورد از شرکت های عضو از جمله تسهیلات پارک فناوری پردیس به شرکت های عضو بوده است.

حمایت از توسعه بازار شرکت ها و حضور در مناقصات

صفاری نیا با بیان اینکه در سال ۹۹، ۵۳ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۰۲ میلیارد ریال به شرکت های دانش بنیان ارائه شده است، بیان کرد: همچنین ۱۱۷ فقره ضمانت نامه برای حضور در مناقصات به میزان دو هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال به شرکت های دانش بنیان صادر شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از هزار جلسه مواجهه تجاری بین شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاران توسط پارک برگزار شد.

کمک به رفع نیازهای فناورانه صنایع بزرگ

رئیس پارک فناوری پردیس در خصوص رفع نیازهای صنایع بزرگ توسط شرکت های عضو پارک، گفت: بیش از ۵۰ پروژه در قالب ۲۰ قرارداد با صنایع مختلف به ارزش هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اجرا شد و بیش از صد نیاز صنایع به محصولات هایتک نیز به مرحله بومی سازی رسید.

به گفته صفاری نیا در مجموع پنج قرارداد پژوهشی به میزان ۱۸۰ میلیارد ریال برای کمک به رفع نیازهای فناورانه صنایع بزرگ منعقد شد.

برخورداری از معافیت ها و مزایای قانونی

وی افزود: در سال گذشته ۳ درصد از ۹ درصد مالیات بر افزوده به پارک های فناوری برای توسعه زیرساخت شهری اختصاص یافت و از سوی دیگر خدمات تخصصی نظام وظیفه ۲۰ نفر در شرکت های عضو انجام شد.

رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به دیگر معافیت ها و مزایای قانونی، گفت: بهره مندی سه هزار و ۱۵۳ نفر از پرسنل ۵۷ شرکت عضو از معافیت مالیات بر حقوق و برخورداری از ۸۹ شرکت به میزان هزار و ۹۲ میلیارد معافیت مالیات بر عملکرد از دیگر مزایای قانونی بود که در سال گذشته برای شرکت های دانش بنیان اعمال شد.

استقرار سه نهاد تخصصی در پارک فناوری پردیس

صفاری نیا با بیان اینکه سه نهاد تخصصی در پارک فناوری پردیس مستقر هستند، تأکید کرد: مجتمع حل اختلاف شرکت های دانش بنیان و نخبگان، اداره صمت استان تهران و دفتر مالکیت معنوی سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور در پارک فناوری پردیس مستقر هستند.

برگزاری چهارمین دوره از جایزه مصطفی (ص)

وی با اشاره به جایزه مصطفی (ص) از برنامه های جنبی پارک فناوری پردیس، گفت: قرار است چهارمین دوره اعطای جایزه مصطفی در ۲۹ مهرماه در تالار وحدت برگزار شود.

رئیس پارک فناوری پردیس در خصوص رویدادهای برگزار شده در سال گذشته، تصریح کرد: اینوتکس، رویداد نونمایی، افتتاح نمایشگاه محصولات پارک از جمله رویدادها و برنامه های برگزار شده پارک پردیس به شمار می رود.

امکان فعالیت نخبگان مقیم خارج از کشور در پارک فناوری پردیس

صفاری نیا ادامه داد: در سال گذشته پنج مورد اعطای تسهیلات برای جذب ایرانیان متخصص غیر مقیم اعطا شد و دو شرکت دانش بنیان توسط این ایرانیان غیر مقیم در پارک مستقر شدند. همچنین دو مورد اشتغال از این افراد را در شرکت های دانش بنیان عضو پارک داشتیم.

رئیس پارک فناوری پردیس گفت: در مجموع ۳۰ شرکت دانش بنیان توسط ایرانیان غیرمقیم در پارک اداره می شوند.

مجوزها و تفاهم نامه های در سال ۹۹

صفاری نیا گفت: انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه ها از جمله دانشگاه آزاد، انعقاد تفاهم نامه با استانداری تهران جهت ایجاد و گسترش نوآوری پردیس، انعقاد تفاهم نامه با سازمان اوقاف و امور خیریه برای مشارکت در توسعه ناحیه نوآوری پردیس، انعقاد موافقت نامه با وزارت ارتباطات برای راه اندازی پردیس اقتصاد دیجیتال، انعقاد تفاهم نامه با شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید برای ایجاد شهرک مسکونی شاغلان در پارک پردیس از جمله تفاهم نامه ها در سال ۹۹ بوده است.

به گفته وی همچنین انعقاد قرارداد خرید ۳۲۷ هکتار از اراضی توسعه ناحیه نوآوری پردیس با وزارت مسکن و شهرسازی و تصویب طرح ایجاد ستاد امور فناوری و نوآوری استان تهران ذیل کارگروه آموزش و پژوهش استان تهران به مدیریت پارک فناوری پردیس از دیگر تفاهم نامه های سال گذشته بوده است که امیدواریم به نتیجه برسد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار علمی

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
2023-12-03T19:08:50+03:30
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی را از مهمترین ماموریت‌های شورای راهبری هوش مصنوعی دانست و گفت: این شورا با ای...

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!
2023-12-03T19:08:49+03:30
پژوهشگران می‌گویند، خاکسترهای حاصل از آتش‌سوزی‌های جنگلی باعث رشد و شکوفایی حیات دریایی می‌شوند.

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
2023-09-25T21:29:51+03:30
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خطر بیماری قلبی برای مردانی که در مشاغل پر استرس کار می‌کنند و احساس می‌کنند از تلاش‌هایشان قدردانی نمی شود، دو برابر بیشتر است.

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
2023-09-25T21:29:50+03:30
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از مشارکت ۲.۵ میلیون نفر اهدا کننده خون در کشور برای تأمین نیاز ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی خبر داد.

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
2023-09-25T21:29:50+03:30
تفاهم‌نامه احداث بیمارستان هزار تختخوابی در شرق تهران بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت سینوفارم چین منعقد شد.

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، از راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد.

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون بهداشت وزارت بهداشت، از جذب ۴ هزار بهورز و ۵ هزار کارشناس بهداشت و مجموعاً ۹ هزار نیروی بهداشتی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
2023-09-25T21:29:48+03:30
زمان اخذ آرای ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۰ روز جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ اعلام شد.

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
2023-09-25T21:29:48+03:30
حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
2023-09-25T21:29:48+03:30
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر لزوم ایجاد نقشه غربالگری و بیماریابی سلیاک در کشور تاکید کرد.

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
2023-09-25T21:29:47+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با طیف زیادی از بیماری‌های نادر مواجهیم که متاسفانه برای بسیاری از آنها هنوز درمان پیدا نشده و یا اینکه درمان های موجود کفایت نمی...

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:47+03:30
نشست چالش‌های زنجیره تأمین ایمن و اثربخش دارو در ایران در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
2023-09-25T21:29:46+03:30
شروع فصل پاییز، زمان شیوع بیماری های ویروسی است که سرماخوردگی شایع ترین بیماری فصل سرما است. اما، با رعایت یک توصیه ساده، می توان از ابتلا به این بیماری مصون...

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
2023-09-25T21:29:46+03:30
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی گفت: گران قیمت ترین محصولات مواد پایه پتروشیمی، دارو است.

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
2023-09-25T21:29:46+03:30
معاون فنی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: هر کسی که واکسن کرونا تزریق کرده باشد، پرونده الکترونیک سلامت دارد.

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
2023-09-25T21:29:45+03:30
راهکارهای ورود شرکت های داروسازی ایران به بازار دارویی اوراسیا، در یک نشست تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد
2023-09-25T21:29:45+03:30
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تخصص و تعهد حرفه‌ای را دو بال جامعه پزشکی برای خدمت به مردم دانست.

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
2023-09-25T21:29:45+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: جامعه سلامت کشور افتخار دارد که همپای دلاورمردان عرصه نبرد، در جبهه ها حضور داشت.

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:45+03:30
نشست چالش‌های قیمت‌گذاری دارو، مواد موثره و مکمل‌ها در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم
2023-09-25T21:29:44+03:30
یک متخصص تغذیه، در خصوص میان وعده دانش آموزان در مدرسه، توصیه هایی ارائه داد.

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
2023-09-25T21:29:44+03:30
همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ وزیر بهداشت، زنگ دبیرستان شهید آوینی تهران را به صدا در آورد.

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
2023-09-25T21:29:44+03:30
معاون پرستاری وزارت بهداشت، از جذب ۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان از طریق آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
2023-09-25T21:29:44+03:30
وزیر بهداشت، به طور سرزده از مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شفا یحیاییان تهران بازدید کرد.

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
2023-09-25T21:29:43+03:30
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در یک هفته گذشته ۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور فوت شدند.

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود
2023-09-25T21:29:43+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو، راه شناخت تولیدات دارویی کشور در جهان را، صادرات محصولات دانست.

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است
2023-09-25T21:29:43+03:30
وزیر بهداشت، با اشاره به کارآمدی حوزه سلامت کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قوی‌ترین و موفق ترین نظام سلامت در منطقه است.

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
2023-09-25T21:29:43+03:30
مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری، از رشد ۱۵ درصدی نامزدهای دوره ششم انتخابات نظام پرستاری نسبت به دوره قبل خبر داد.

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
2023-09-25T21:29:42+03:30
رئیس مرکز اورژانس استان تهران، با اشاره به مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۸، گفت: در هفته گذشته ۲۴۳۰ تماس مزاحم با اورژانس استان تهران داشتیم.

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
2023-09-25T21:29:42+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، تمرکز بر اقدامات بهداشت محیط را عاملی موثر بر جلوگیری از تحمیل هزینه های سنگین ناشی از بار بیماری های ...

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا
2023-09-25T21:29:42+03:30
مقاله کارایی واکسن برکت در یکی از برجسته‌ترین مجلات علمی جهان بنام The BMJ هیجده ماه پس از ارسال به چاپ رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)