میرنیوز

انتقاد دانشجویان دانشگاه تهران به عملکرد دانشکده فنی کاسپین

انتقاد دانشجویان دانشگاه تهران به عملکرد دانشکده فنی کاسپین 2021-07-06T11:08:02+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از تشکل های دانشجویی دانشکده فنی کاسپین دانشگاه تهران در بیانیه ای نسبت به مشکلات و عملکرد مسئولان این دانشکده انتقاد کرده و خواستار رفع مشکلات دانشکده در حوزه های مختلف شدند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

پردیس های اقماری دانشگاه تهران به سبب دوری از مرکز همواره دارای مشکلاتی بوده اند که عمدتا از عدم امکان نظارت مستمر از طرف دانشگاه به سبب فاصله مکانی و عدم توجه کافی دانشگاه به این پردیس ها نشأت می گیرند اما متاسفانه در سال های اخیر پردیس فنی کاسپین بیش از پیش مورد بی توجهی قرار گرفته که باعث فاصله گرفتن هر چه بیشتر این دانشکده از اصول اساسی دانشگاه تهران شده است.

مواردی همچون عدم وجود هرگونه اسم یا تصویر از دانشکده فنی کاسپین در مستند های "من دانشگاه تهرانی ام"، "رویای شیرین" و "University of Tehran: An Introduction" تهیه شده توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در سال ۱۳۹۹، عدم ابلاغ آئین نامه شورای های فرهنگی پردیس ها و دانشکده های مستقل دانشگاه تهران توسط پردیس دانشکده های فنی به دانشکده با گذشت بیش از چهار ماه از ابلاغ آن توسط معاونت فرهنگی دانشگاه، عدم انتشار گزارش عملکرد دانشکده فنی کاسپین در کانال تلگرام روابط عمومی دانشگاه تهران علی رغم درج گزارش عملکرد سایر دانشکده های مشابه، عدم نظارت کافی بر روند آموزشی این دانشکده با توجه به افت فاحش معدل های دانشجویان، عدم حضور هیچ یک از معاونت های دانشگاه در سال های اخیر در این دانشکده و.... نمونه های بسیار کوچکی از بی مهری های اخیر مسئولین دانشگاه به دانشکده فنی کاسپین است که نشانه های واضحی از عدم توجه و نظارت کافی از طرف دانشگاه می باشند.

پس از انتشار گزارش عملکرد سال ۱۳۹۹ دانشکده فنی کاسپین توسط اداره کل روابط عمومی دانشگاه تهران، ضمن تشکر و قدردانی از مسئولین دانشکده جهت فعالیت های صورت گرفته متاسفانه با ادعاهایی مواجه شدیم که نیاز به تامل و بررسی دارد. بدینوسیله بسیج‌دانشجویی، شورای صنفی، انجمن‌علمی مهندسی‌ شیمی و پلیمر، انجمن علمی مهندسی مکانیک،کانون‌ فیلم و عکس و کانون قرآن و عترت دانشکده فنی‌کاسپین دانشگاه تهران به عنوان نماینده قانونی دانشجویان موضع خود را به تفکیک حوزه های مختلف در برابر این گزارش تامل برانگیز اعلام می‌کنند.

* حوزه آموزشی

مسئولان محترم دانشکده در گزارش این حوزه اخذ مجوز اجرای دوره کارشناسی ارشد رشته مهندسی پلیمر، گرایش فرآورش را اعلام کرده اند و این در حالی است که تعداد زیادی از دروس این رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دلیل کمبود هیئت علمی مهندسی پلیمر توسط اساتید مدعو ارائه می شود که همواره باعث ایجاد مشکلات جدی برای دانشجویان و فشار مضاعف بر تنها هیئت علمی حاضر در دانشکده این رشته شده است. حال سوال اینجاست آیا جذب دانشجو بدون پشتوانه علمی و آموزشی کافی و صرفا اتکا به اساتید مدعو بازی با اعتبار دانشکده و آینده دانشجویان نیست؟!

تشکیل کانال! برای اساتید دانشکده تحت عنوان عملکرد حوزه آموزشی ذکر شده است که ماهیت درج چنین بند بی ارزشی در گزارش عملکرد حوزه آموزشی یک دانشکده دانشگاه تهران برای افزایش سطور این گزارش توخالی، بی ارزش انگاشتن تفکر و تعقل دانشجو را القا می نماید و توهین به شخصیت و شعور دانشجویان فهیم به نظر می رسد! حال بماند که نگارنده گزارش حتی مطلع نبوده است از اینکه بستر واتس آپ اصلا امکان تشکیل کانال را ندارد!

ضمن وجود مشکلات متعدد در آموزش مجازی و لزوم ارتباط مستمر معاونت آموزشی با دانشجویان و تاکید تشکل ها برای برقراری این ارتباط، متاسفانه در ترم فعلی و ترم گذشته هیچ ارتباط دو سویه ای بین معاونت آموزشی و دانشجویان صورت نگرفته است و عملا تعدادی از پیگیری تشکل ها نیز بی نتیجه مانده است.

اما در ادامه این گزارش شاید لازم بود اشاره ای هم به سطح پایین معدل های هر سه رشته این دانشکده و بالاخص رشته ی مهندسی شیمی می شد که با توجه به اعلام رسمی دانشگاه تفاوت فاحش معنا داری با دانشکده های مشابه دارد و همین موضوع سبب ایجاد اثرات سوء بر ادامه تحصیل، استفاده از سهمیه استعداد درخشان برای مقاطع بالاتر، اشتغال و آینده دانشجویان این دانشکده شده است و عوامل این موضوع در نامه ها و جلسات شفاهی متعدد توسط بسیج دانشجویی، شورای صنفی و انجمن‌های علمی به مسئولان دانشکده ارائه شده است ولی عمدتا در توجیه این اتفاق، عملکرد نامناسب و تلاش ضعیف دانشجویان را دلیل این موضوع دانسته اند، اما سوال اینجاست اگر حتی دانشجو نیز مسبب این موضوع باشد، هیئت رئیسه دانشکده چندبار تا به حال این موضوع را آسیب شناسی کرده اند تا راهکاری برای برون رفت از وضعیت موجود اتخاذ کنند؟

همچنین یکی از اقدامات مهم و موثر سال های اخیر معاونت آموزشی در افت سطح علمی دانشکده، پر کردن جای خالی اساتید بزرگی همچون دکتر موسویان، دکتر پورپاک و... که سالیان گذشته در این دانشکده تدریس می کردند با اساتید مدعوی هست که حتی فاقد مدرک دکتری و سابقه تدریس می باشند و برخی اولین تجربه تدریسشان در این دانشکده رقم خورده است. نمونه های بسیاری در سال های اخیر وجود دارد که استاد صرفا برای یک یا دو ترم در دانشکده حضور داشته است و سپس به سبب عدم انطباق بر حداقل ترین معیارهای دانشگاه کنار گذاشته شده است؛ اما سوال اینجاست آیا دانشجویان این دانشکده عنصری برای آزمون و خطا های مسئولین دانشکده جهت کشف استاد هستند؟!

* حوزه پژوهشی

در این حوزه با مراجعه با عملکرد دانشکده های مشابه نظیر دانشکده فنی فومن با قدمت کمتر نسبت به دانشکده فنی کاسپین هر ساله شاهد برگزاری کنگره ها، سمینار ها و همایش های متعددی در این دانشکده هستیم اما در چند سال اخیر دانشکده فنی کاسپین به عنوان قطب مهندسی شیمی شمال کشور نه تنها کاملا تهی از چنین برنامه هایی بوده است بلکه بازتاب صحیحی نیز از همکاری‌ های بین‌المللی برخی اساتید محترم هیئت ‌علمی دانشکده نیز صورت نگرفته است.

همچنین در خصوص رشته مهندسی مکانیک این دانشکده از زمان راه اندازی مقطع کارشناسی این رشته در سال ۱۳۹۴، هیچ آزمایشگاه تحقیقاتی مرتبط با آن در این دانشکده تاسیس نشده است تا دانشجویان علاقه مند به حوزه تحقیقات بتوانند به فعالیت های پژوهشی مربوط به رشته خود بپردازند و نکته حائز اهمیت آن است که با وجود این کمبود بسیار پر اهمیت و عدم وجود هرگونه زیرساخت قابل قبول حتی برای دانشجویان مقطع کارشناسی رشته مهندسی مکانیک، دانشکده فنی کاسپین در گزارش عملکرد خود در حوزه آموزش، اخذ مجوز اجرای دوره کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک را نیز اعلام کرده است!

عدم امکان استفاده اساتید و دانشجویان جهت کارهای پژوهشی از دستگاه های ارزشمند موجود در آزمایشگاه های دانشکده به بهانه ایرادات جزئی یا نداشتن اپراتور هم حکایت از عدم عزم کافی مسئولان این حوزه برای رفع مشکلات جزئی موجود دارد.

عملکرد واحد ارتباط با صنعت دانشکده به عنوان بخشی از حوزه پژوهشی نیز در سال های اخیر جای بحث دارد که عملا فعالیت خاصی توسط این بخش در دو سال اخیر مشاهده نشده است.

* حوزه اجرایی

شواهد حاکی براین است که دانشجویان دانشکده فنی کاسپین همواره از کمبود فضای خوابگاه و دانشکده، امکانات ورزشی و تربیت‌بدنی رنج برده اند اما علاوه بر اینکه برای گسترش امکانات این حوزه اقدام چشمگیری صورت نگرفته است، تنها اتاق تربیت بدنی دانشکده نیز با انتقال وسایل آن به رختکن دانشجویان، به بخش اداری تبدیل شده است و تحت عنوان احداث! سالن اداری دانشجویی دانشکده در سال ۱۳۹۹ قید شده است و جالب تر اینجاست که حتی این تبدیل (نه احداث) اتاق تربیت بدنی به بخش اداری در سال ۱۳۹۸ صورت گرفته است!

نقطه عطف این گزارش بخش فرهنگی آن است که متاسفانه به جز برگزاری آئین خوش آمد گویی نودانشجویان که در نهایت ناهماهنگی و بی برنامگی با اصرار دانشگاه برگزار شد، هیچ فعالیت دیگری از معاونت فرهنگی دانشکده به عنوان سیاست گذار اصلی امور فرهنگی یک مجموعه مشاهده نمی شود و این امر صرفا معطوف به سال ۱۳۹۹ نیست بلکه انفعال مسئولان اصلی فرهنگی دانشکده در سال های اخیر همواره ملموس بوده است. همچنین لازم به ذکر است اگر تشکیل گروه اجرایی نقشه راه مهندسی توسط تشکل های دانشجویی و فعالیت های خودجوشی نظیر برگزاری چند وبینار راهنمایی برای نودانشجویان، تشکیل کانال و گروه های راهنما نبود قطعا با این ناکارآمدی مجموعه فرهنگی و دانشجویی دانشکده سردرگمی بسیاری برای نودانشجویان در بدو ورود به دانشگاه ایجاد می شد.

از طرفی کوتاهی و بی توجهی به فعالیت های فرهنگی کانون ها از جمله کانون فیلم و عکس این دانشکده از طرف مسئولین، سخت و پیچیده کردن فرآیند تامین بودجه لازمه جشنواره عکاسی کاسپیکز که در این بیانیه نمی توان گنجاند و در گزارش سالانه کانون حتما توضیحات مفصل داده خواهد شد، نیز نمونه ای از ناکارآمدی حوزه فرهنگی است. البته مسئولان دانشکده علت عدم درج گزارش جشنواره کاسپیکز در گزارش عملکرد سالانه دانشکده را پرداختن به مسائل کلی در این گزارش عنوان کرده اند؛ اما جای سوال اینجاست که آیا اهمیت تشکیل یک کانال واتس آپ! بیشتر از برگزاری یک جشنواره فرهنگی در سطح دانشگاه است؟!

موارد فوق الذکر در کنار نداشتن برنامه راهبردی فرهنگی سالانه از طرف معاونت فرهنگی دانشکده، مغفول ماندن امور فرهنگی به سبب ادغام معاونت های متعدد تحت عنوان معاونت اجرایی را می رساند. بنابراین وجود یک معاونت فرهنگی مستقل برای رسیدگی به امور مربوطه بسیار مورد نیاز است.

* روابط عمومی

در بخش روابط عمومی دانشکده به عنوان مرجع اصلی اطلاع رسانی یک مجموعه، همین عدم انتشار گزارش عملکرد در هیچ یک از مراجع اصلی اطلاع رسانی دانشکده خود، هویدای عدم پویایی این بخش است. حال مواردی همچون درج مکرر پیام های غیرمرتبط در کانال دانشکده، تبریک عید فطر با تصویر یک کلیسا و... خود نشان از عدم تخصص مسئولین این بخش را دارد.

در حالت‌کلی باید درنظر داشت که آیا این گزارش در شان دانشگاه‌ تهران است؟ گزارشی که به دو صفحه خلاصه شود! جدا از تمامی بحث‌های بالا، ما شاهد تکه کاغذی هستیم با نگارشی ضعیف و تیتروار که حتی استانداردهای اولیه گزارش‌نویسی را رعایت نکرده است. این نشان‌ می‌دهد نویسنده حتی به‌خود زحمت‌ نداده فعالیت های به اصطلاح انجام گرفته شده را همانند سایر دانشکده های دانشگاه تهران با جزئیات توصیف کند.

ضروریست انتقاد ‌کنیم از مراجع دریافت کننده گزارش در دانشگاه که چگونه این گزارش مبهم و سراسر ایراد را قبول کرده و به عنوان گزارش عملکرد یک دانشکده دانشگاه تهران در سایت دانشگاه منتشر کرده اند؟

با توجه به این کارنامه یک ساله و اتفاقات چندساله اخیر بی درنگ پی می بریم که در دوران سراشیبی مدیریتی دانشکده فنی کاسپین قرار داریم و روز به روز شاهد افول و دور شدن دانشکده از اصالت خود هستیم به گونه ای که ما دانشجویان در این چند سال بیش از هر زمان دیگری خود را با دیگر دانشکده های دانشگاه تهران مقایسه می کنیم؛ لذا از مسئولان دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور خواستار رسیدگی به این ناکارآمدی های حاکم بر دانشکده فنی کاسپین و جلوگیری از تضییع بیشتر حقوق دانشجویان این دانشکده هستیم.

و من الله توفیق

تشکل های دانشجویی دانشکده فنی کاسپین، دانشگاه تهران

( بسیج دانشجویی، شورای صنفی، انجمن علمی شیمی و پلیمر، انجمن علمی مکانیک، کانون فیلم و عکس و کانون قرآن و عترت)

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار علمی

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
2023-12-03T19:08:50+03:30
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی را از مهمترین ماموریت‌های شورای راهبری هوش مصنوعی دانست و گفت: این شورا با ای...

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!
2023-12-03T19:08:49+03:30
پژوهشگران می‌گویند، خاکسترهای حاصل از آتش‌سوزی‌های جنگلی باعث رشد و شکوفایی حیات دریایی می‌شوند.

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
2023-09-25T21:29:51+03:30
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خطر بیماری قلبی برای مردانی که در مشاغل پر استرس کار می‌کنند و احساس می‌کنند از تلاش‌هایشان قدردانی نمی شود، دو برابر بیشتر است.

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
2023-09-25T21:29:50+03:30
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از مشارکت ۲.۵ میلیون نفر اهدا کننده خون در کشور برای تأمین نیاز ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی خبر داد.

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
2023-09-25T21:29:50+03:30
تفاهم‌نامه احداث بیمارستان هزار تختخوابی در شرق تهران بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت سینوفارم چین منعقد شد.

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، از راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد.

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون بهداشت وزارت بهداشت، از جذب ۴ هزار بهورز و ۵ هزار کارشناس بهداشت و مجموعاً ۹ هزار نیروی بهداشتی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
2023-09-25T21:29:48+03:30
زمان اخذ آرای ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۰ روز جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ اعلام شد.

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
2023-09-25T21:29:48+03:30
حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
2023-09-25T21:29:48+03:30
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر لزوم ایجاد نقشه غربالگری و بیماریابی سلیاک در کشور تاکید کرد.

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
2023-09-25T21:29:47+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با طیف زیادی از بیماری‌های نادر مواجهیم که متاسفانه برای بسیاری از آنها هنوز درمان پیدا نشده و یا اینکه درمان های موجود کفایت نمی...

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:47+03:30
نشست چالش‌های زنجیره تأمین ایمن و اثربخش دارو در ایران در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
2023-09-25T21:29:46+03:30
شروع فصل پاییز، زمان شیوع بیماری های ویروسی است که سرماخوردگی شایع ترین بیماری فصل سرما است. اما، با رعایت یک توصیه ساده، می توان از ابتلا به این بیماری مصون...

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
2023-09-25T21:29:46+03:30
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی گفت: گران قیمت ترین محصولات مواد پایه پتروشیمی، دارو است.

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
2023-09-25T21:29:46+03:30
معاون فنی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: هر کسی که واکسن کرونا تزریق کرده باشد، پرونده الکترونیک سلامت دارد.

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
2023-09-25T21:29:45+03:30
راهکارهای ورود شرکت های داروسازی ایران به بازار دارویی اوراسیا، در یک نشست تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد
2023-09-25T21:29:45+03:30
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تخصص و تعهد حرفه‌ای را دو بال جامعه پزشکی برای خدمت به مردم دانست.

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
2023-09-25T21:29:45+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: جامعه سلامت کشور افتخار دارد که همپای دلاورمردان عرصه نبرد، در جبهه ها حضور داشت.

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:45+03:30
نشست چالش‌های قیمت‌گذاری دارو، مواد موثره و مکمل‌ها در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم
2023-09-25T21:29:44+03:30
یک متخصص تغذیه، در خصوص میان وعده دانش آموزان در مدرسه، توصیه هایی ارائه داد.

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
2023-09-25T21:29:44+03:30
همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ وزیر بهداشت، زنگ دبیرستان شهید آوینی تهران را به صدا در آورد.

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
2023-09-25T21:29:44+03:30
معاون پرستاری وزارت بهداشت، از جذب ۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان از طریق آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
2023-09-25T21:29:44+03:30
وزیر بهداشت، به طور سرزده از مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شفا یحیاییان تهران بازدید کرد.

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
2023-09-25T21:29:43+03:30
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در یک هفته گذشته ۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور فوت شدند.

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود
2023-09-25T21:29:43+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو، راه شناخت تولیدات دارویی کشور در جهان را، صادرات محصولات دانست.

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است
2023-09-25T21:29:43+03:30
وزیر بهداشت، با اشاره به کارآمدی حوزه سلامت کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قوی‌ترین و موفق ترین نظام سلامت در منطقه است.

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
2023-09-25T21:29:43+03:30
مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری، از رشد ۱۵ درصدی نامزدهای دوره ششم انتخابات نظام پرستاری نسبت به دوره قبل خبر داد.

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
2023-09-25T21:29:42+03:30
رئیس مرکز اورژانس استان تهران، با اشاره به مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۸، گفت: در هفته گذشته ۲۴۳۰ تماس مزاحم با اورژانس استان تهران داشتیم.

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
2023-09-25T21:29:42+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، تمرکز بر اقدامات بهداشت محیط را عاملی موثر بر جلوگیری از تحمیل هزینه های سنگین ناشی از بار بیماری های ...

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا
2023-09-25T21:29:42+03:30
مقاله کارایی واکسن برکت در یکی از برجسته‌ترین مجلات علمی جهان بنام The BMJ هیجده ماه پس از ارسال به چاپ رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)