میرنیوز

اگر سردار سلیمانی فرمانده فضای مجازی بود...

اگر سردار سلیمانی فرمانده فضای مجازی بود... 2021-01-03T13:16:35+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، سی و نهمین نشست هم افزایی فعالان فضای مجازی همزمان با سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی با موضوع «حاج قاسم فضای مجازی» توسط جمعیت توسعه گران فضای مجازی پاک برگزار شد؛ در این نشست فعالان فضای مجازی در بررسی این موضوع که اگر سردار سلیمانی مدیریت عرصه فضای مجازی را برعهده داشت، وضعیت کشور چگونه بود، بر لزوم پیروی از مکتب وی برای اقتدار فضای مجازی کشور تاکید کردند.

مدیریت فعلی فضای مجازی، افراد اهل ابتکار و نبوغ را کشف نمی کند

محمدمهدی حبیبی فعال فضای مجازی در این نشست با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید به سردار سلیمانی به چشم یک مکتب، نقشه راه و مدرسه نگاه کرد، گفت: بررسی مصداقی عملکرد شهید سلیمانی می تواند فرصتی باشد بر اینکه قواعد و اصول عملکرد او را کشف کرده و آن را به مدیریت عرصه فضای مجازی تطبیق دهیم.

وی با اشاره به ویژگی های بارز سردار سلیمانی از جمله مسئولیت پذیری و دلسوزی برای نظام جمهوری اسلامی، تاکید کرد: سوال این است که اگر سردار سلیمانی با همان نحوه تفکر و مکتب، وارد فضای مجازی کشور می شد، هم اکنون این فضا چگونه مدیریت می شد؟

این فعال فضای مجازی با بیان اینکه سردار سلیمانی اهل ابتکار بود و از ظرفیت های مردمی استفاده می کرد، خاطرنشان کرد: کشف انسان های مبتکر با راه حل های جدید می تواند یکی از مسیرهای حل مشکلات فضای مجازی ما باشد. اما متاسفانه مدیریت فعلی فضای مجازی، افراد اهل ابتکار و نبوغ را کشف نمی کند.

حبیبی با تاکید بر شاخص قوی بودن سردار سلیمانی که دشمن نمی توانست وی را نادیده بگیرد، گفت: ما در فضای مجازی هیچ کاری انجام نمی دهیم و دشمن ما را در محاسباتش نادیده می گیرد.

وی با اشاره به مشکلات فعلی در عرصه محتوای فضای مجازی گفت: هم اکنون شاهد هستیم که برخی از تولیدکنندگان محتوا به سمت همکاری با یوتیوب رفته اند چرا که این پلتفرم هزینه فروش ترافیک محتوا را به تولیدکننده اختصاص می دهد. این درحالی است که در کشور ما سالهای سال است که درخواست می شود که تولیدکننده محتوا نیز از فروش ترافیک منتفع شود اما این اتفاق نیافتاده و فقط سود آن به جیب اپراتور می رود.

اگر سردار سلیمانی مدیریت فضای مجازی را بر عهده داشت به طور قطع نگران فرزندان بود

رسول جلیلی، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه متاسفانه مسئولان ما ادعای ولایتمداری دارند اما نگران صندلی و کسب رای برای خود هستند، گفت: حاج قاسم دغدغه ولایتمداری داشت و به هیچ عنوان اجازه نمی داد کلام رهبری بر زمین بماند. اما ما شاهد هستیم که در فضای مجازی کسانی که عنوان می کنند دغدغه ولایتمداری دارند، هر یک ساز خود را می زنند.

وی افزود: سال گذشته در جلسه با حضور مسئولان فضای مجازی، مقام معظم رهبری توصیه های اکیدی در خصوص فضای مجازی داشتند و برای این فضا، احکامی صادر کردند. اما امروز مسئولان کاری کرده اند که ما خجالت می کشیم. اما اگر حاج قاسم بود، به هیچ عنوان فرمان رهبری زمین نمی ماند.

جلیلی گفت: می گویند که به دلایل مختلفی از جمله محدودیت های ایجاد شده، کار جلو نمی رود اما سوال اینجا ست که آیا حاج قاسم از محدودیت ها گریزی داشته است؟ با توجه به خصائلی که از شهید سلیمانی می دانیم، اگر ایشان فرمانده فضای مجازی بود، آیا انتظارات رهبری را محقق نمی کرد؟

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با طرح این سوال که به رغم تاکیدات رهبری، ما دربرابر فناوری های نو چه کرده ایم، ادامه داد: هر روز احاطه دشمن بر فضای مجازی ما بیشتر می شود و وزیر و رئیس شورای عالی فضای مجازی تنها می گویند که امکان انجام کار وجود ندارد. حتما انجام این امور در فضای مجازی، ساده تر از شکست داعش است و اگر حاج قاسم بر این فضا مدیریت می کرد به طور قطع، مصلحت ولی را مصلحت خود می دانست.

هر روز احاطه دشمن بر فضای مجازی ما بیشتر می شود و وزیر و رئیس شورای عالی فضای مجازی تنها می گویند که امکان انجام کار وجود ندارد. حتما انجام این امور در فضای مجازی، ساده تر از شکست داعش استدر فضای مجازی با شیب منفی اقتدار مواجهیم 

وی استقلال طلبی و استقلال گرایی کشور را از دیگر ویژگی های شخصیتی سردار سلیمانی عنوان کرد و گفت: اما در فضای مجازی ما چه اتفاقی افتاده است؟ آیا استقلال وجود دارد؟ چه ذلتی بیشتر از اینکه گوگل بدون اطلاع کاربر، نسبت به حذف اپلیکیشن از گوشی اقدام کرد. ما در این ۱.۵ سال چه کردیم؟ اگر حاج قاسم بود آیا نسبت به این موضوع واکنش نشان نمی داد؟

دکتر جلیلی با اشاره به اقدام اینستاگرام در حذف پست ها و مطالب کاربران ایرانی، گفت: برخی مسئولان گفتند که برای مقابله اقدام می کنیم اما اقدامشان فقط حمایت از این پلتفرم خارجی بود.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی قله تواضع و اقتدار بود، اضافه کرد: ما در این دو دهه گذشته، در فضای مجازی شیب منفی اقتدار را داشتیم و به موقع اقدام نکردیم و چوب آن را خورده ایم. معلوم است که مسئولی که نگران داشتن رسانه در زمان انتخابات باشد، مسائل موجود را حل نمی کند. چون رای برای وی مهم تر است.

وی گفت: اگر سردار سلیمانی مدیریت فضای مجازی کشور را بر عهده داشت به طور قطع نگران فرزندان این کشور بود. اما هم اکنون کودکان ما در مظان مردن فرهنگی هستند و هیچ مسئولی توجه نمی کند. سوال اینجاست که آیا سردار سلیمانی نسبت به مسائل تا این حد بی تفاوت بود؟

زیست مردم در فضای مجازی تحت اشغال بیگانگان و دشمنان است

در این نشست مهدی صرامی مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی (فرا) نیز با اشاره به ویژگی های سردار سلیمانی در زمینه ژرف اندیشی و تلاش و مجاهدت گفت: ما در عرصه فضای مجازی نیازمند پیروی از الگوی اساتید جامعه نگر و ژرف اندیش مانند آیت الله مصباح یزدی و مجاهدت های هدفمند حاج قاسم هستیم.

وی با بیان اینکه فضای مجازی نیازمند ژرف اندیشی و تلاش و مجاهدت برای رسیدن به مطلوب است، افزود: نباید به وضع موجود تن بدهیم و وضعیت نامناسب را توجیه کنیم.

صرامی با اشاره به اینکه عرصه فعلی فضای مجازی کشور، وضعیت قبل از انقلاب اسلامی را دارد، ادامه داد: زیست مردم در فضای مجازی تحت اشغال بیگانگان و دشمنان است و وضعیت لایه های حاکمیت، مدیریت و کاربری فضای مجازی برای کسانی که دغدغه انقلاب و نظام مبتنی بر انقلاب اسلامی را دارند، غیرقابل تحمل است.

وی با بیان اینکه باید هوشمندی سردار سلیمانی به کمک مدیریت و سیاستگذاری فضای مجازی بیاید و مردم را از پای سفره بیگانگان و دشمن بردارد، گفت: بساط دشمن باید از زیست نوپدید فضای مجازی مردم برچیده شده و مدل اسلامی مبتنی بر اصول یک فضای مجازی سالم و پاک و متعالی برای مردم گسترده شود.

مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه تک تک مردم باید بتوانند در فضای مجازی مشارکت داشته باشند، خاطرنشان کرد: در عرصه فضای مجازی نیازمند نگاه فراتر از مرزها هستیم. همان نگاه ژرف اندیشی و دورنگرانه ای که سردار سلیمانی داشت.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید تعریف صحیحی از فضای مجازی داشته باشند و به نظام سازی فضای مجازی و مدیریت آن که ارائه سرویس های قوی مورد نیاز مردم است بپردازند، گفت: درعرصه نگاه حاکمیتی نیازمند یک سپهر هستیم که شبکه ملی اطلاعات، اولین مبنای این سپهر حاکمیتی مبتنی بر انقلاب است؛ بعد از آن لایه سرویس های مورد نیاز مردم باید مورد حمایت جدی قرار گیرد.

حاج قاسم اجحاف در حق سرویس دهنده داخلی را تحمل نمی کرد

صرامی با بیان اینکه حاج قاسم به ظرفیت های داخلی اعتماد و اعتقاد داشت، تاکید کرد: در عرصه فضای مجازی، جوانان دوراندیشی داریم که سرویس های خوبی فعال کردند و نیاز است که ظرفیت های ملی در اختیارشان قرار گیرد. مسئولان باید این اعتماد و اعتقاد به ظرفیت های داخلی را در وجود خود ایجاد کرده و از آن در مدیریت و سیاستگذاری موثر این عرصه، استفاده کنند.

وی گفت: هنوز تعرفه ترجیحی برای سرویس دهنده و مصرف کننده داخلی اینترنت، اعمال نشده است و سرویس دهنده داخلی در بازاری ضد رقابتی در کنار سرویس دهنده خارجی فعالیت می کند. حاج قاسم اگر بود این نامعادلات را برنمی تابید و اجحاف در حق سرویس دهنده داخلی را تحمل نمی کرد. اما هم اکنون شاهد هستیم که مسئول ما، برعکس از یک سرویس دهنده خارجی لذت می برد و مشغول پیام پراکنی در بستر یک سرویس خارجی است.

هنوز تعرفه ترجیحی برای سرویس دهنده و مصرف کننده داخلی اینترنت، اعمال نشده است و سرویس دهنده داخلی در بازاری ضد رقابتی در کنار سرویس دهنده خارجی فعالیت می کند. حاج قاسم اگر بود این نامعادلات را برنمی تابید و اجحاف در حق سرویس دهنده داخلی را تحمل نمی کردوی با بیان اینکه حاج قاسم حتی در فضای مجازی خارجی هم ترور شد، گفت: پلتفرم های خارجی حتی اجازه ندادند که پیام تسلیت برای ایشان منتشر شود و آن را سانسور کردند. اما مسئول مربوطه ما که باید حافظ حقوق مردم باشد، امروز در سالگرد شهادت سردار سلیمانی، در پلتفرم اینستاگرام پست جدید منتشر می کند و از جولان دادن در فضای شبکه های بیگانه لذت می برد.

این فعال فضای مجازی با اشاره به اینکه حاج قاسم مزیت های موجود را به خوبی شناسایی می کرد و در زمین دشمن بازی نمی کرد، گفت: به همین دلیل مانع تبعات و تلفاتی می شد که دشمن می خواست از ما بگیرد.

وی گفت: ما ظرفیت های خوبی برای ارائه سرویس ها و امکانات داخلی داریم و باید به این مزیت ها میدان بدهیم. نباید دم از حمایت بزنیم اما موقع انتشار پیام، از بسترهای خارجی استفاده کنیم. مردم فرق بین سیاست های اعمالی و اعلامی را می فهمند. اگر قرار است حمایت کنید چرا مردم را به استفاده از به سرویس خارجی دعوت می‌کنید؟

صرامی با اشاره به اینکه پیروی از الگو و خصائص و خصائل سردار سلیمانی می تواند راهگشای فضای مجازی کشور باشد به شرط آنکه اراده ای هم وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که مسئولان به وضع موجود کاملا رضایت دارند و به همین دلیل نمی توان امید و انتظاری داشت که این عرصه تغییر و قاعده بازی عوض شود.

فرماندهان فضای مجازی کشور شبیه حاج قاسم رفتار نمی کنند

در این نشست احسان ایرانمنش، فعال فضای مجازی نیز با اشاره به شاخصه هایی چون قدرت، درایت، تیزهوشی و تدبیر به عنوان خصائص شخصیتی سردار سلیمانی گفت: فضای مجازی دقیقا در جایی قرار گرفته که دشمن در آن وجود دارد و می توان از ویژگی های سردار سلیمانی برای تدبیر در این فضا استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ما در فضای مجازی درایت و تدبیر به کار نبرده ایم و به همین دلیل شاهد اتفاقات عجیبی مانند حذف برنامه تلگرام طلایی از گوشی کاربران توسط گوگل بوده ایم گفت: به راحتی یک اپلیکیشن ایرانی که برای مقابله با از بین بردن انحصار پلتفرم ها در کشور فعال شده بود، توسط گوگل حذف می شود و ما هیچ اقدامی نمی کنیم. اگر مشابه آن اتفاق در دنیا می افتاد و حقوق بشر و آزادی بیان نقض می شد، دنیا با آن چه برخوردی می کرد؟ اینکه یک سری از پست های کاربران ما توسط اینستاگرام به راحتی پاک می شود و ما هیچ اقدامی نمی کنیم، چه توجیهی دارد؟

به راحتی یک اپلیکیشن ایرانی که برای مقابله با از بین بردن انحصار پلتفرم ها در کشور فعال شده بود، توسط گوگل حذف می شود و ما هیچ اقدامی نمی کنیم. اگر مشابه آن اتفاق در دنیا می افتاد و حقوق بشر و آزادی بیان نقض می شد، دنیا با آن چه برخوردی می کرد؟این فعال فضای مجازی تاکید کرد: مشابهت این موضوع در فضای مجازی به این معنی است که در عرصه نبرد با داعش، یک داعشی به راحتی وارد کشور و خانه تک تک مردم می شد و سردار سلیمانی دست روی دست می گذاشت و کاری نمی کرد. این مثال برای ما شوخی به نظر می آید. چرا که هیچگاه سردار سلیمانی این فضا را رها نمی کرد تا داعشی ها وارد خانه ما شوند.

وی گفت: متاسفانه شاهد برخورد سهل اندیشانه مسئولان در حوزه فضای مجازی هستیم. مسئولانی که زیرساخت های اینترنت در روستاها را تامین می کنند فارغ از این که بدانند چه اتفاقی در حال رخ دادن در این فضا است؛ اگر سردار سلیمانی متولی فضای مجازی کشور بود، همانقدر که مردم خیالشان در فضای حقیقی آسوده است، خیالشان از فضای مجازی کشور هم آسوده بود و خانواده ها خوشحال بودند که کودکانشان در این فضا، رشد فرهنگی پیدا می کنند. اما متاسفانه فرماندهان فضای مجازی کشور شبیه حاج قاسم رفتار نمی کنند.

ایرانمنش تاکید کرد: متاسفانه در صحنه رویارویی پلتفرم های داخلی با خارجی ها تنها شاهد مواجه با گزاره «نمی شود» هستیم و از لحاظ توانمندی خودمان را دستکم گرفته ایم. این در حالی است که این گزاره انفعال در فضای مقاومت حاج قاسم به هیچ عنوان شنیده نمی شد. به همین دلیل با وجودی که بودجه نظامی کشور ما یک صدم بودجه نظامی آمریکا است، اما کاملا توانمندی مقابله در این عرصه وجود دارد.

حالا که اسپیس ایکس اینترنت ماهواره ای را راه انداخته مسئولان به تکاپو افتاده اند

وی با اشاره به اینکه دولت خیال می کند که در عرصه توسعه زیرساخت های ارتباطی موفق است، گفت: در آینده نزدیک اینترنت ماهواره ای روی تمام کشورها گسترش می یابد و دیگر نیازی به سیم و کابل و فیبرنوری نیست. هم اکنون اسپیس ایکس ۵۰ هزار ماهواره برای اینترنت فعال کرده است و می خواهد آن را تا ۵ سال دیگر به ۲۰۰ هزار ماهواره افزایش دهد. در این صورت مردم به راحتی از ماهواره برای اتصال استفاده می کنند و با سهل انگاری مسئولان، حاکمیت فضای مجازی به طور کامل از بین می رود.

ایرانمنش با اشاره به جایگزینی فناوری هایی مانند پهپادهای خورشیدی در دنیا برای اتصال به اینترنت و عدم نیاز به زیرساخت های سخت افزاری، گفت: با وجود اینکه این هشدارها از سال های گذشته داده شد اما با سهل انگاری مسئولان مواجه بودیم و حالا که اسپیس ایکس، اینترنت ماهواره ای را راه انداخته است، مسئولان به تکاپو افتاده است.

در این نشست پرهام فرهنگ وصال کارشناس حقوق بین الملل نیز با تاکید بر اینکه حاج قاسم مامور به وظیفه بود و نه نتیجه، گفت: ایشان در راستای ولایتمداری اصیل و نه شعاری گام برمی داشت.ما در فضای مجازی خیلی از این خصائل دور هستیم.

بسیاری از مسئولان در کنار شعار ولایتمداری دکه زده اند

وی با بیان اینکه بسیاری از مسئولان در کنار شعار ولایتمداری دکه زده اند و درعمل درگیر بازی های خودشان هستند، گفت: متاسفانه شاهد فعالیت دولت لایکی هستیم. مسئولانی که به دنبال افزایش تعداد لایک هستند. مسئولانی که با نمایش بسیار پهپاد پستی را معرفی کردند امروز بگویند چرا پهپاد وجود ندارد و چرا در دوران کرونا که می توانست حداقل به مردم دارورسانی کند، در اختیار نیست؟

این کارشناس خاطرنشان کرد: به هرحال برخی شخصیت ها تکرار ناشدنی هستند و مهمترین ویژگی حاج قاسم نیز این بود که حرف نمی زد، بلکه عمل می کرد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار علمی

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
2023-12-03T19:08:50+03:30
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی را از مهمترین ماموریت‌های شورای راهبری هوش مصنوعی دانست و گفت: این شورا با ای...

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!
2023-12-03T19:08:49+03:30
پژوهشگران می‌گویند، خاکسترهای حاصل از آتش‌سوزی‌های جنگلی باعث رشد و شکوفایی حیات دریایی می‌شوند.

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
2023-09-25T21:29:51+03:30
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خطر بیماری قلبی برای مردانی که در مشاغل پر استرس کار می‌کنند و احساس می‌کنند از تلاش‌هایشان قدردانی نمی شود، دو برابر بیشتر است.

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
2023-09-25T21:29:50+03:30
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از مشارکت ۲.۵ میلیون نفر اهدا کننده خون در کشور برای تأمین نیاز ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی خبر داد.

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
2023-09-25T21:29:50+03:30
تفاهم‌نامه احداث بیمارستان هزار تختخوابی در شرق تهران بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت سینوفارم چین منعقد شد.

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، از راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد.

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون بهداشت وزارت بهداشت، از جذب ۴ هزار بهورز و ۵ هزار کارشناس بهداشت و مجموعاً ۹ هزار نیروی بهداشتی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
2023-09-25T21:29:48+03:30
زمان اخذ آرای ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۰ روز جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ اعلام شد.

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
2023-09-25T21:29:48+03:30
حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
2023-09-25T21:29:48+03:30
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر لزوم ایجاد نقشه غربالگری و بیماریابی سلیاک در کشور تاکید کرد.

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
2023-09-25T21:29:47+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با طیف زیادی از بیماری‌های نادر مواجهیم که متاسفانه برای بسیاری از آنها هنوز درمان پیدا نشده و یا اینکه درمان های موجود کفایت نمی...

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:47+03:30
نشست چالش‌های زنجیره تأمین ایمن و اثربخش دارو در ایران در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
2023-09-25T21:29:46+03:30
شروع فصل پاییز، زمان شیوع بیماری های ویروسی است که سرماخوردگی شایع ترین بیماری فصل سرما است. اما، با رعایت یک توصیه ساده، می توان از ابتلا به این بیماری مصون...

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
2023-09-25T21:29:46+03:30
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی گفت: گران قیمت ترین محصولات مواد پایه پتروشیمی، دارو است.

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
2023-09-25T21:29:46+03:30
معاون فنی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: هر کسی که واکسن کرونا تزریق کرده باشد، پرونده الکترونیک سلامت دارد.

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
2023-09-25T21:29:45+03:30
راهکارهای ورود شرکت های داروسازی ایران به بازار دارویی اوراسیا، در یک نشست تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد
2023-09-25T21:29:45+03:30
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تخصص و تعهد حرفه‌ای را دو بال جامعه پزشکی برای خدمت به مردم دانست.

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
2023-09-25T21:29:45+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: جامعه سلامت کشور افتخار دارد که همپای دلاورمردان عرصه نبرد، در جبهه ها حضور داشت.

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:45+03:30
نشست چالش‌های قیمت‌گذاری دارو، مواد موثره و مکمل‌ها در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم
2023-09-25T21:29:44+03:30
یک متخصص تغذیه، در خصوص میان وعده دانش آموزان در مدرسه، توصیه هایی ارائه داد.

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
2023-09-25T21:29:44+03:30
همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ وزیر بهداشت، زنگ دبیرستان شهید آوینی تهران را به صدا در آورد.

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
2023-09-25T21:29:44+03:30
معاون پرستاری وزارت بهداشت، از جذب ۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان از طریق آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
2023-09-25T21:29:44+03:30
وزیر بهداشت، به طور سرزده از مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شفا یحیاییان تهران بازدید کرد.

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
2023-09-25T21:29:43+03:30
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در یک هفته گذشته ۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور فوت شدند.

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود
2023-09-25T21:29:43+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو، راه شناخت تولیدات دارویی کشور در جهان را، صادرات محصولات دانست.

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است
2023-09-25T21:29:43+03:30
وزیر بهداشت، با اشاره به کارآمدی حوزه سلامت کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قوی‌ترین و موفق ترین نظام سلامت در منطقه است.

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
2023-09-25T21:29:43+03:30
مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری، از رشد ۱۵ درصدی نامزدهای دوره ششم انتخابات نظام پرستاری نسبت به دوره قبل خبر داد.

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
2023-09-25T21:29:42+03:30
رئیس مرکز اورژانس استان تهران، با اشاره به مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۸، گفت: در هفته گذشته ۲۴۳۰ تماس مزاحم با اورژانس استان تهران داشتیم.

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
2023-09-25T21:29:42+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، تمرکز بر اقدامات بهداشت محیط را عاملی موثر بر جلوگیری از تحمیل هزینه های سنگین ناشی از بار بیماری های ...

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا
2023-09-25T21:29:42+03:30
مقاله کارایی واکسن برکت در یکی از برجسته‌ترین مجلات علمی جهان بنام The BMJ هیجده ماه پس از ارسال به چاپ رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)