میرنیوز

جزئیات سهمیه ها و تعهدات در آزمون دستیاری پزشکی/ اجرای ۷ سهمیه در آزمون

جزئیات سهمیه ها و تعهدات در آزمون دستیاری پزشکی/ اجرای ۷ سهمیه در آزمون 2020-12-28T08:56:35+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی پنجشنبه ۷ اسفند ۹۹ برگزار می‌شود. ثبت نام چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی از ۶ دی ماه آغاز شده و داوطلبان تا ۱۳ دی فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند.

در این دوره از آزمون نیز ۷ سهمیه اجرا می شود که استفاده کنندگان از هر سهمیه ملزم به اجرای تعهدات آن نیز هستند.

سهمیه رزمندگان و ایثارگران

پذیرش با استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران با رعایت قوانین و مقررات موضوعه انجام خواهد شد.

سهمیه ایثارگران شامل جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران: تمام داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران براساس ماده ۷۰ قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران و اصلاحیه قانون مذکور ماده ۴۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت و ماده ۹۰ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه و تبصره آن شامل افراد زیر هستند:

* جانباز. آزاده. فرزند و همسر شاهد، آزاده، جانباز ۲۵ درصد و بالاتر (در قالب ظرفیت ۲۵ درصد سهمیه رزمندگان و ایثارگران)

* جانباز کمتر از ۲۵ درصد. فرزند و همسر جانباز کمتر از ۲۵ درصد. همسر و فرزند رزمنده با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه (در قالب ظرفیت ۵ درصد سهمیه رزمندگان و ایثارگران)

به منظور استفاده از سهمیه ایثارگران، صرفا بر اساس ورود صحیح اطلاعات شناسنامه ای بویژه کد ملی و علامت گذاری در قسمت سهمیه بنیاد شهید و امور ایثارگران و مشخص کردن نسبت با ایثارگر در فرم ثبت نام مجاز به ارائه درخواست استفاده از سهمیه مذکور شناخته می شوند.

سهمیه رزمندگان بسیجی براساس ماده ۱ و تبصره های چهارگانه ماده مذکور در آیین نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی از تاریخ ۳۱ شهریور ۵۹ تا ۳۱ شهریور ۶۷ حداقل ۶ ماه متوالی یا متناوب داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشته اند با توجه به مفاد اعلام شده مجاز به استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران  شناخته می شوند.

نیروهای فعال بسیجی و بسیجیان عادی پایگاه های مقاومت بسیج مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان نمی شوند.

همسر و فرزند رزمندگان بسیجی که حداقل به مدت ۶ ماه حضور در جبهه را دارند، مشمول استفاده از ظرفیت تخصیص یافته به سهمیه رزمندگان و ایثارگران به میزان ۵ درصد هستند. این افراد نیز جهت دریافت کد رهگیری فرد رزمنده را در فرم ثبت نام آزمون، وارد کنند.

اعمال سهمیه رزمندگان و ایثارگران  تنها در صورت انتخاب سهمیه مورد نظر و ارسال مدارک لازم در زمان های مقرر امکان پذیر است.

نحوه پذیرش استفاده کنندگان از سهمیه رزمندگان و ایثارگران:

۲۵ درصد از ظرفیت پذیرش به رزمندگان و ایثارگران دارای شرایط زیر اختصاص دارد:

*همسر و فرزندان شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، به شرط کسب حد نصاب ۷۰ درصد نمره علمی گزینش آزاد در رشته- محل انتخابی

*فرد رزمنده به شرط کسب حداقل ۸۰ درصد حد نصاب علمی در رشته- محل انتخابی

۵ درصد از ظرفیت پذیرش به رزمندگان و ایثارگران دارای شرایط زیر اختصاص دارد (به شرط کسب حداقل ۷۰ درصد حدنصاب علمی در رشته- محل انتخابی):

*جانباز کمتر از ۲۵ درصد، فرزند و همسر جانباز کمتر از ۲۵ درصد

*همسر و فرزند رزمنده با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه

تعهدات استفاده کنندگان از سهمیه رزمندگان و ایثارگران: از پذیرفته شدگان با استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران مطابق سایر پذیرفته شدگان به صورت آزاد با رعایت سایر مقررات مرتبط تعهد محضری اخذ خواهد شد.

سهمیه مناطق محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی

براساس قانون برقراری عدالت آموزشی مصوب مجلس شورای اسلامی و اصلاحیه آن ۳۰ درصد ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی ۱۰ قطب آمایشی (کلان منطقه) کشور در رشته های مورد نیاز به متقاضیان واجد شرایط پذیرش استفاده از سهمیه مناطق محروم تعلق می یابد.

انتخاب رشته - محل در دانشگاه های علوم پزشکی ۱۰ قطب آمایشی (کلان منطقه) در زمان انتخاب رشته اعلام می شود.

شرایط استفاده از سهمیه بومی مناطق محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی

فرد متقاضی استفاده از سهمیه بومی مناطق محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی باید به طور کامل دارای یکی از شرایط زیر بر اساس رای صادره در چهاردهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد. نیازهای رشته ها در سهمیه بومی متعاقبا اعلام خواهد شد و داوطلب باید استان هایی را که واجد شرایط استفاده از آن در سهمیه مناطق محروم هستند را در مرحله ثبت نام انتخاب کنند.

۱) متقاضی باید متولد استان مورد تقاضا بوده و حداقل دو مقطع تحصیلی کامل از مقاطع تحصیلات را (اعم از متوالی یا متناوب) در یکی از شهرهای حوزه دانشگاه مورد تقاضا گذرانده باشد.

۲) متقاضی حداقل سه مقطع تحصیلی را (اعم از متوالی یا متناوب) در یکی از شهرهای استان مورد تقاضا گذرانده باشد.

۳) محل تولد یکی از والدین و یا همسر متقاضی در استان مورد نظر بوده و همچنین فرد ۵ سال اقامت اخیر (منتهی به سال برگزاری آزمون) در یکی از شهرهای استان مورد تقاضا را داشته باشد.

۴) مستخدمین پیمانی، قراردادی (تمام وقت)، رسمی آزمایشی یا رسمی قطعی دانشگاه های علوم پزشکی کشور و سازمانهای وابسته به وزارت بهداشت با حداقل ۵ سال سابقه استخدام و خدمت اخیر در مناطق محروم استان متقاضی.

۵) پزشکان عمومی قراردادی (تمام وقت)، پیمانی یا رسمی آزمایشی یا رسمی قطعی دانشگاه های علوم پزشکی کشور و سازمانهای وابسته به وزارت بهداشت با حداقل ۳ سال سابقه مدیریتی یا سرپرستی در مناطق محروم استان متقاضی به عنوان رئیس شبکه بهداشتی درمانی و یا رئیس بیمارستان.

۶) دارا بودن حداقل ۳ سال سابقه خدمت به عنوان پزشک اورژانس در مراکز اورژانس تحت پوشش وزارت بهداشت (اعم از بیمارستانی، درمانگاهی،....) در مناطق محروم استان متقاضی (برای داوطلبان واجد شرایط صرفا جهت پذیرش در رشته تخصصی طب اورژانس).

۷) متقاضیان تحصیل در مقطع تخصصی که سابقه حداقل ۶ سال خدمت با مدرک پزشکی عمومی در مناطق محروم استان متقاضی را داشته باشند.

نحوه پذیرش استفاده کنندگان از سهمیه بومی مناطق محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی

پذیرش دستیار در این سهمیه با رعایت سقف ظرفیت پذیرش در منطقه محروم در رشته مورد تقاضا و نیاز استان ها در چارچوب نظام سطح بندی که متعاقبا در هنگام انتخاب رشته محل اعلام می شود، خواهد بود.

پس از قبولی با استفاده از سهمیه مناطق محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی به هیچ عنوان تغییر سهمیه یا تغییر دانشگاه منطقه محروم جهت گذراندن تعهدات خاص امکان پذیر نیست. همچنین تغییر رشته و انتقال پذیرفته شدگان سهمیه مناطق محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی ممنوع است.

تعهدات استفاده کنندگان از سهمیه مناطق محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی

از پذیرفتهشدگان با استفاده از مزایای سهمیه مناطق محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی ، تعهد خاص به میزان سه برابر مدت آموزش جهت ارائه خدمت در مناطق محروم و مورد نیاز همان دانشگاه علوم پزشکی انتخابی به منظور استفاده از سهمیه مذکور اخذ می شود. این تعهد قابل خرید یا جابه جایی نیست.

پذیرفته شدگان با استفاده از مزایای سهمیه مناطق محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی، پس از فراغت از تحصیل فقط در حوزه مناطق محروم و یا نیازمند تعیین شده خود فعالیت درمانی و یا آموزشی خواهند داشت و در خارج از منطقه مربوطه حق فعالیت تخصصی در رشته تحصیلی خود را تا پایان دوره تعهدات ندارند.

ارائه مدرک فارغ التحصیلی این گروه از پذیرفته شدگان بعد از اتمام تعهدات مورد نظر مجاز است و پذیرفته شدگان مذکور تا پایان زمان تعهدات و ارائه تسویه حساب از دانشگاه علوم پزشکی محل ارائه خدمات امکان ارائه خدمات تخصصی در سایر مناطق کشور را ندارند.

ادامه تحصیل در مقاطع آموزشی بالاتر پس از طی حداقل نیمی از مدت زمان تعهدات امکان پذیر است. انتقال و تغییر محل تعهدات ممنوع است.

پذیرش بصورت آزاد

داوطلب متقاضی پذیرش بصورت آزاد، مجاز به پذیرش در سهمیه های جانبازان، رزمندگان و ایثارگران نیست.

تمامی داوطلبان مرد و زن که از سهمیه های جانبازان، ایثارگران، رزمندگان و نیز سایر سهمیه های مازاد استفاده می کنند (به غیر از سهمیه مناطق محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی که داوطلبان می توانند به طور مجزا رشته محل های مربوط به آزاد و محروم را انتخاب کنند) ابتدا برای پذیرش به صورت آزاد در رشته محل انتخابی به ترتیب ائلویت موجود در فرم انتخاب رشته محل مورد بررسی قرار می گیرند و چنانچه در رشته محل انتخابی بصورت آزاد قابل پذیرش نباشند برای پذیرش در سهمیه مورد انتخاب مورد ارزیابی قرار می گیرند.

نحوه محاسبه طول مدت تعهدات پذیرفته شدگان در رشته های تخصصی بالینی

مدت زمان تعهدات ضریب کای دستیاران آزاد که از هیچ گونه سهمیه ای جهت پذیرش در دوره دستیاری استفاده نکرده اند به این ترتیب است که طول دوره تحصیل رشته تخصصی در شاخص N ضرب می شود و نتیجه طول مدت تعهد است.

شاخص N نیز به شکل درصد مدت گذراندن طرح نیروی انسانی با احتساب ضریب منطقه منهای ۱۰۰ و تقسیم بر ۱۰۰ و ضرب در ۰.۵ + ۰.۵ محاسبه می شود.

نحوه پذیرش داوطلبان متقاضی رشته روانپزشکی و رشته زنان و زایمان

مقرر شده است تمامی کسانی که رشته های زنان و زایمان و روانپزشکی را انتخاب می کنند، برای مصاحبه معرفی شوند و در صورتی که براساس نظر هیات ممتحنه شرایط لازم جهت پذیرش و ادامه تحصیل در این رشته ها را داشته و نقص عضو موثر حرفه ای نداشته باشند، واجد شرایط پذیرش در رشته های مذکور خواهند شد.

کسانی که دارای شرایط لازم نباشند، در سایر رشته های انتخابی خود که حد نصاب نمره لازم را داشته باشند، معرفی خواهند شد.

قبولی در آزمون کتبی این دو رشته به منزله قبولی قطعی نبوده و هیچگونه حقی برای پذیرش داوطلبان ایجاد نخواهد کرد و قبولی قطعی پس از انجام مصاحبه و با رعایت مقررات کلی پذیرش خواهد بود.

پذیرش داوطلبان متقاضی پزشک پژوهشگر

اجرای این بند منوط به تصویب بر تداوم مزایای مذکور از سوی نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی آتی خواهد بود. متقاضیان سهمیه پزشک پژوهشگر جهت آگاهی از قوانین و مقررات و فرم های مربوطه می توانند به قسمت پزشک پژوهشگر در سایت سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند.

پذیرش به صورت مازاد براساس آئین نامه اجرایی «تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر»

داوطلبان مشمول استفاده از قانون از تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی که مدارک آنها جهت استفاده از مزایای ماده ۳ آئین نامه توسط شورای منتخب دانشگاه محل تحصیل مورد تایید قرار گرفته است، باید در فرم ثبت نام مراتب تمایل خود را جهت استفاده از مزایای سهمیه مازاد دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر اعلام کنند. 

اصل کلیه مدارک باید همراه با مستندات مربوطه حداکثر تا تاریخ ۱۰ دی ماه ۹۹ به دانشگاه محل تحصیل ارائه شود. دانشگاهها موظف به دریافت و بررسی مدارک بوده و صرفا در صورت تایید مراتب گواهی لازم جهت این دوره آزمون به داوطلب اعطا خواهد شد.

نحوه پذیرش استفاده کنندگان از سهمیه استعداد درخشان

داوطلبان واجد شرایط که موفق به کسب حداقل ۴۰ امتیااز براساس مندرجات قانون شده اند در صورت کسب ۹۰ درصد حد نصاب رشته – محل انتخابی مشمول قانون پذیرش به صورت مازاد غیر شهریه پرداز هستند. افراد تنها یک بار می توانند از این سهمیه استفاده کنند. در صورت انصراف حق استفاده مجدد از آن را نخواهند داشت.

تعهدات استفاده کنندگان از سهمیه استعداد درخشان

میزان تعهدات این قبیل از پذیرفته شدگان مطابق سایر پذیرفته شدگان به صورت آزاد خواهد بود. چنانچه مشمولین آئین نامه استعداد درخشان با استفاده از سهمیه مناطق محروم مورد پذیرش قرار گیرند، مکلف به تودیع سند تعهد مطابق مقررات مربوطه بوده و تمامی محدودیت های مقرر در قانون سهمیه مناطق محروم برای این داوطلبان هم اعمال م شود.

پذیرش بصورت بورسیه نیروها ی مسلح

بر اساس قانون برقراری عدالت آموزشی ۲.۵ درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت دستیاری به نیروهای مسلح در رشته های مورد نیاز با تایید وزارت بهداشت منوط به کسب حداقل ۸۰ درصد حد نصاب اختصاص می یابد. نحوه اعمال در مراحل پذیرش، در راهنمای انتخاب رشته- محل اعلام خواهد شد.

تائید نهایی افراد واجد شرایط استفاده از بورسیه بوسیله استعلام از سازمان معرفی کننده از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام خواهد پذیرفت و صرفا بورسیه جهت متقاضیانی که واجد شرایط بودن ایشان از سوی سازمان مربوطه مورد تائید قرار گیرد، لحاظ خواهد شد.

پذیرش به عنوان بورسیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

در این دوره تمامی شرکت کنندگان آزمون پذیرش دستیار تخصصی (به استثناء تمام مستخدمین رسمی، پیمانی، وزارتخانه ها، نهادها و سازمانها و نیاز کادر ثابت نیروهای مسلح) مجاز هستند در صورت تمایل به پذیرش به عنوان بورسیه سپاه در رشته های تخصصی دارای مجوز آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، مراتب تمایل خود را با درج در فرم ثبت نام اینترنتی اعلام کنند.

پذیرش به عنوان بورسیه منوط به تائید مراجع ذیربط در آنها است و پذیرش در بورسیه مورد نظر دارای محدودیت در ظرفیت و جنسیت است در مرحله انتخاب رشته – محل به همراه سایر اطلاعات در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار علمی

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
2023-12-03T19:08:50+03:30
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی را از مهمترین ماموریت‌های شورای راهبری هوش مصنوعی دانست و گفت: این شورا با ای...

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!
2023-12-03T19:08:49+03:30
پژوهشگران می‌گویند، خاکسترهای حاصل از آتش‌سوزی‌های جنگلی باعث رشد و شکوفایی حیات دریایی می‌شوند.

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
2023-09-25T21:29:51+03:30
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خطر بیماری قلبی برای مردانی که در مشاغل پر استرس کار می‌کنند و احساس می‌کنند از تلاش‌هایشان قدردانی نمی شود، دو برابر بیشتر است.

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
2023-09-25T21:29:50+03:30
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از مشارکت ۲.۵ میلیون نفر اهدا کننده خون در کشور برای تأمین نیاز ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی خبر داد.

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
2023-09-25T21:29:50+03:30
تفاهم‌نامه احداث بیمارستان هزار تختخوابی در شرق تهران بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت سینوفارم چین منعقد شد.

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، از راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد.

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون بهداشت وزارت بهداشت، از جذب ۴ هزار بهورز و ۵ هزار کارشناس بهداشت و مجموعاً ۹ هزار نیروی بهداشتی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
2023-09-25T21:29:48+03:30
زمان اخذ آرای ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۰ روز جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ اعلام شد.

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
2023-09-25T21:29:48+03:30
حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
2023-09-25T21:29:48+03:30
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر لزوم ایجاد نقشه غربالگری و بیماریابی سلیاک در کشور تاکید کرد.

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
2023-09-25T21:29:47+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با طیف زیادی از بیماری‌های نادر مواجهیم که متاسفانه برای بسیاری از آنها هنوز درمان پیدا نشده و یا اینکه درمان های موجود کفایت نمی...

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:47+03:30
نشست چالش‌های زنجیره تأمین ایمن و اثربخش دارو در ایران در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
2023-09-25T21:29:46+03:30
شروع فصل پاییز، زمان شیوع بیماری های ویروسی است که سرماخوردگی شایع ترین بیماری فصل سرما است. اما، با رعایت یک توصیه ساده، می توان از ابتلا به این بیماری مصون...

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
2023-09-25T21:29:46+03:30
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی گفت: گران قیمت ترین محصولات مواد پایه پتروشیمی، دارو است.

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
2023-09-25T21:29:46+03:30
معاون فنی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: هر کسی که واکسن کرونا تزریق کرده باشد، پرونده الکترونیک سلامت دارد.

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
2023-09-25T21:29:45+03:30
راهکارهای ورود شرکت های داروسازی ایران به بازار دارویی اوراسیا، در یک نشست تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد
2023-09-25T21:29:45+03:30
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تخصص و تعهد حرفه‌ای را دو بال جامعه پزشکی برای خدمت به مردم دانست.

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
2023-09-25T21:29:45+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: جامعه سلامت کشور افتخار دارد که همپای دلاورمردان عرصه نبرد، در جبهه ها حضور داشت.

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:45+03:30
نشست چالش‌های قیمت‌گذاری دارو، مواد موثره و مکمل‌ها در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم
2023-09-25T21:29:44+03:30
یک متخصص تغذیه، در خصوص میان وعده دانش آموزان در مدرسه، توصیه هایی ارائه داد.

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
2023-09-25T21:29:44+03:30
همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ وزیر بهداشت، زنگ دبیرستان شهید آوینی تهران را به صدا در آورد.

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
2023-09-25T21:29:44+03:30
معاون پرستاری وزارت بهداشت، از جذب ۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان از طریق آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
2023-09-25T21:29:44+03:30
وزیر بهداشت، به طور سرزده از مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شفا یحیاییان تهران بازدید کرد.

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
2023-09-25T21:29:43+03:30
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در یک هفته گذشته ۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور فوت شدند.

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود
2023-09-25T21:29:43+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو، راه شناخت تولیدات دارویی کشور در جهان را، صادرات محصولات دانست.

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است
2023-09-25T21:29:43+03:30
وزیر بهداشت، با اشاره به کارآمدی حوزه سلامت کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قوی‌ترین و موفق ترین نظام سلامت در منطقه است.

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
2023-09-25T21:29:43+03:30
مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری، از رشد ۱۵ درصدی نامزدهای دوره ششم انتخابات نظام پرستاری نسبت به دوره قبل خبر داد.

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
2023-09-25T21:29:42+03:30
رئیس مرکز اورژانس استان تهران، با اشاره به مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۸، گفت: در هفته گذشته ۲۴۳۰ تماس مزاحم با اورژانس استان تهران داشتیم.

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
2023-09-25T21:29:42+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، تمرکز بر اقدامات بهداشت محیط را عاملی موثر بر جلوگیری از تحمیل هزینه های سنگین ناشی از بار بیماری های ...

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا
2023-09-25T21:29:42+03:30
مقاله کارایی واکسن برکت در یکی از برجسته‌ترین مجلات علمی جهان بنام The BMJ هیجده ماه پس از ارسال به چاپ رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)