میرنیوز

سیاست وزارت علوم افزایش قدرت علمی است

سیاست وزارت علوم افزایش قدرت علمی است 2020-10-18T13:10:58+03:30

به گزارش ایسنا، دکتر غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اثرگذاری دانشگاه‌ها در شهر و منطقۀ خود باید در اولویت قرار گیرد.

رحیمی در ادامه سفر خود به استان خراسان رضوی از دانشگاه‌های فردوسی مشهد، صنعتی قوچان و تربت حیدریه بازدید کرد.

وی، در نشست با رؤسا و معاونان دانشکده‌های دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه این دانشگاه، دانشگاهی هوشمند و پیشرو در زمینه فعالیت‌های پژوهشی است، گفت: دانشگاه فردوسی مشهد موقعیت بالایی در بین دانشگاه‌های کشور از منظر پژوهشی دارد و مسیرهای درستی را در پیش گرفته و بسیاری از برنامه‌هایی که پیش از این در اولویت قرار داشته را به اتمام رسانده است.

وی به اهمیت چاپ مقاله در مجلات بین‌المللی اشاره کرد و یادآور شد: تا زمانی که داده‌های اساتید و پژوهشگران در یک بستر بین‌المللی در معرض نقد و آزمون قرار نگیرد، مرجعیت علمی آن مشخص نخواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از اهتمام دانشگاه فردوسی مشهد در ایجاد و تقویت دوره‌های پسادکتری قدردانی کرد و یادآور شد: آئین نامه پسادکتری در ماه‌های آینده به عنوان یک آئین نامه کلی به تصویب خواهد رسید که سایر دانشگاه‌های ایران نیز براساس این دستورالعمل اقدام کنند.

وی به ابتکار دانشگاه فردوسی مشهد در استمرار تحقیقات دانش آموختگان دکتری اشاره کرد و ادامه داد: این اقدام دانشگاه فردوسی مشهد می‌تواند به عنوان الگو برای سایر دانشگاه‌ها معرفی شود تا دانشجویان دکتری پس از اتمام دوره بتوانند از امکانات و ظرفیت‌های دانشگاه برای ارتقای پروژه‌های تحقیقاتی خود بهره ببرند.

رحیمی اضافه کرد: ظرفیت پذیرش دانشجویان دکتری باید محدود شود و در مقابل باید اقداماتی انجام دهیم که دانش آموختگان دکتری در جامعه رها نشوند و ظرفیت جذب آنها در صنعت و دانشگاه فراهم شود.

وی با اشاره به برتری دانشگاه فردوسی مشهد در بین دانشگاه‌های شرق کشور اظهار کرد: اثرگذاری دانشگاه‌ها در شهر و منطقۀ خود باید در اولویت دانشگاه‌ها قرار گیرد و رسالت دانشگاه فردوسی این است که تجربیات خود را در اختیار دانشگاه‌های منطقه قرار دهد تا به تدریج فاصله کیفی و بازده علمی دانشگاه‌های استان نیز ارتقا یابد.

دکتر بهرامی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد نیز با معرفی طرح های کلان پژوهشی دانشگاه در سال‌های اخیر عنوان کرد: معاونت پژوهش و فناوری براساس اکوسیستمی فعالیت می‌کند که ارزش‌های آن براساس رهبری در جهان، تاب آوری و رفاه عمومی و اجتماعی تعریف شده است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این ارزش‌ها، دانشگاه فردوسی مشهد سه فعالیت عمده یعنی پژوهش، نوآوری و تجاری سازی را در اولویت خود قرار داده است که نتیجه آن دسترسی به رضایتمندی برای جامعه دانشگاهیان خواهد بود.

دکتر رحیمی و هیئت همراه همچنین از پژوهشکده هوا و خورشید، آزمایشگاه رباتیک و مرکز فناوری‌های پیشرفته که نمایشگاهی از طرح‌های برون دانشگاهی و شرکت‌های مرکز رشد در آن دایر بود، بازدید کردند.

تقویت «استاد محوری» 

رحیمی همچنین در بازدید از دانشگاه صنعتی قوچان در نشست با رئیس و اعضای هیئت رئیسه و تعدادی از مدیران و اساتید هیئت علمی این دانشگاه مشارکت در تولید علم و تقویت آن در سطح داخلی و حتی بین‌المللی را بسیار مهم دانست.

وی با بیان اینکه احتمالاً یکی از مشکلات شهر قوچان اشتغال است، تصریح کرد: بر همین اساس باید دانشگاه بسترسازی به‌منظور شکل‌گیری واحدهای فناور را انجام دهد، زیرا همین واحدها و مراکز رشد می‌توانند در اشتغال‌زایی نقش ایفا کنند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تأکید کرد: زمینه مثبت دیگر دانشگاه قوچان وجود صنایع زیاد میان قوچان و مشهد است؛ در نتیجه دانشگاه می‌تواند ارتباط قوی و مستمر با این صنایع برقرار کند و در راستای رفع نیازهای آن‌ها به‌موازات دیگر دانشگاه‌های خراسان رضوی قدم بردارد.

وی در ادامه بیان کرد: این دانشگاه از نظر علمی با توجه به تعداد اعضای هیئت علمی بسیار خوب درخشیده، یعنی اساتید اینجا توانستند مقالات خوبی را باکیفیت بالا در مجلات معتبر بین‌المللی چاپ کنند، اما تجهیزات متناسب با نیازهای رشته‌های فنی تأمین نشده است که این بخش را باید وزارت علوم تأمین کند.

رحیمی با بیان این که دانشگاه‌های متعددی دارای واحد تحقیق و توسعه هستند که هم برای دانشگاه و هم برای صنعت خوب است، گفت: دانشجویان می‌توانند دوره کارورزی را در همان واحد تحقیق و توسعه بگذرانند و از طرفی صنعت نیز هزینه زیادی برای ایجاد واحد تحقیق و توسعه نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه تقویت «استاد محوری» یکی از برنامه‌های در دستور کار وزارت علوم است، بیان کرد: یکی از ضعف‌ها در سطح‌بندی، درجه‌بندی‌ها بود که امروز تقویت پسادکتری، توجه به دستیارپژوهی و دوره‌های کوتاه‌مدت تحقیقاتی دانشجویان دکتری در دستور قرار گرفته است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ادامه داد: عمده مراکز رشد دانشگاه‌ها به کمک پارک جامع استان پدید آمده‌اند و شهرها در توسعه و تأسیس آن اهتمام زیادی داشته‌اند که لزوماً مالی نبوده است و با توجه به اینکه مسیر قوچان به مشهد صنعتی و پر پتانسیل است از مدیران شهر خواهش می‌کنم اهتمام جدی داشته باشند و ریاست دانشگاه جلسه‌ای جدی با مدیران شهری برگزار کند زیرا در قضاوت ما در وزارت علوم، برای آینده بسیار مؤثر است.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌های دولتی باید نقش مهمی در توسعه علمی و مشارکت خوبی در مقیاس بین‌المللی داشته باشند. علاوه بر این در سطح منطقه در زمینه توسعه فناوری هم مشارکت داشته باشند و دانشگاهی که از این ویژگی‌ها برخوردار شد، باید چنین نقش‌پذیری‌هایی داشته باشد.

دکتر بهشتی رئیس دانشگاه قوچان نیز در این نشست به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای این دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه صنعتی قوچان از دانشگاه‌های نوپا در وزارت علوم است که از سال ۱۳۸۵ شروع به کار کرده است و در سال ۱۳۹۲ با تأیید نهایی به عنوان دانشگاه مهندسی فناوری‌های نوین قوچان به صورت مستقل کارش شروع شد و در ادامه تصمیم بر این شد تا به دانشگاه صنعتی قوچان تغییر نام پیدا کند.

وی ادامه داد: در بخش پژوهشی همکاران ما در سال‌های گذشته فعالیت‌های مطلوبی داشته‌اند به طوری که تعداد تولیدات علمی به صورت سرانه از تعداد ۱۱ مقاله در سال ۲۰۱۳ به بیش از ۱۱۵ مقاله رسیده که حدود ۱۰ برابر در این شاخص رشد داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه قوچان در ادامه با اشاره به اینکه در سال ۲۰۲۰ تعداد ۲ هزار و ۲۰۱ ارجاع به مقالات اساتید این دانشگاه شده است، افزود: شاخص H ما نیز در حال حاضر ۳۷ استکه قبلاً ۱۶ بوده است و در این قسمت نیز دو برابر رشد داشته‌ایم.

بهشتی در ادامه خاطرنشان کرد: در بخش درآمدها در دانشگاه‌های سطح کشور، خیلی شرایط خوبی نداریم اما در دانشگاه ما همکاران دراین بخش نیز ورود داشته‌اند و خوشبختانه پیشرفت ۵ برابری داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه قوچان در ادامه به مقالات پراستناد و داغ این دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد ۱۹ مقاله پراستناد و ۵ مقاله داغ داریم که از این جهت بعد از دانشگاه فردوسی مشهد در رتبه دوم استان قرار داریم.

وی در ادامه گفت: تعداد ۱۶۸ مقاله Q1 داریم که این تعداد مقاله در استان رقم بسیار خوبی است و مقالات JCR 115 استکه با توجه به تعداد اعضای فعال هیئت علمی این دانشگاه، تقریباً شاخص بالاتر از ۲ داریم.

بهشتی با بیان اینکه چشم اندازمان این است که دانشگاه صنعتی قوچان به برترین دانشگاه صنعتی شرق کشور تبدیل شود، افزود: بخش آزمایشگاه‌های دانشگاه به کمک خیرین ۴ برابر افزایش داشته است و سرانه آموزشی نیز ۲.۵ برابر شده است.

در ادامه معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دستاوردهای پژوهشی دانشگاه صنعتی قوچان، امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی و همچنین محوطه دانشگاه بازدید به عمل آورد.

حرکت به سمت افزایش قدرت علمی

رحیمی در ادامه سفر خود به استان خراسان رضوی ضمن بازدید از دانشگاه تربت حیدریه در نشست با اعضای هیئت رئیسه، مدیران و اعضای هیئت علمی این دانشگاه گفت: باید در راستای گسترش حوزه‌های فناوری و پژوهشی در دانشگاه‌ها اهتمام نمود.

وی افزود: طرح آمایش و ساماندهی دانشگاه‌ها در وزارت علوم مطرح و اصل طرح تصویب شده است.

رحیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از دانشگاه‌ها انتظار کیفیت در تولید علم در سطوح بین الملل را داریم و وزارت علوم در جهتی پیش می‌رود که قدرت علمی خود را افزایش دهد.

دکتر فتحی رئیس دانشگاه تربت حیدریه نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی درخصوص فعالیت‌های این دانشگاه و همچنین پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرستان تربت حیدریه در زمینه‌های کشاورزی، صنعت و معدن و تولیدات زعفران و پسته و ابریشم ارائه کرد.

رحیمی همچنین از پژوهشکده زعفران، سالن‌ها، آزمایشگاه‌ها و فضاهای فیزیکی و نمایشگاه پژوهشی و صنعتی محققان دانشگاه تربت حیدریه بازدید به عمل آورد.

وی در بازدید از پژوهشکده زعفران دانشگاه تربت حیدریه با بیان اینکه برای کیفی‌سازی در صنعت زعفران احتیاج به یک مؤسسه پژوهشی است که هم متشکل از تجهیزات مناسب و هم محققان دانشگاهی و کارشناسان پژوهشی است، اظهار کرد: وقتی این سه ویژگی با هم جمع شوند و مدیریت خوبی داشته باشد عملاً بهترین عامل برای کیفی سازی فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف تولید، فرآوری و فروش زعفران است که الحمدالله در پژوهشکده زعفران تربت حیدریه فراهم شده است. بسیار ارزشمند است که جوانان دانشگاهی ایده‌های خود را تبدیل به یک موضوع کسب و کار کنند و موضوع کسب و کار را تبدیل به شرکت کنند.

وی افزود: در تربت حیدریه سیاست توسعه واحدهای فناور و واحدهای نوآور و مراکز رشد علمی و فناوری مطرح است که آمادگی داریم به نوعی با مشارکت پارک جامع استان و دانشگاه تربت حیدریه و کمک مسئولان و مدیریت شهری پردیس علم و فناوری به‌وجود آید.

دکتر فتحی رئیس دانشگاه تربت حیدریه نیز در حاشیه این بازدید درخصوص بهینه‌سازی و کیفی‌سازی متناسب با جدیدترین آمیزه‌های علمی گفت: هدف پژوهشکده ملی زعفران تربت حیدریه تنها بحث پژوهشی نبوده و جز معدودترین پژوهشکده‌ها در کل کشور است که علاوه بر فعالیت‌های پژوهشی و رسالت اصلی که پژوهش است در حوزه فعالیت‌های خدماتی، آموزشی و ترویجی به پایگاهی تبدیل شده است که مورد وثوق کشاورزان قرارگرفته و با مراجعه به این مرکز کلیه کارهای آزمایشگاهی نمونه‌هایشان را انجام می‌دهند.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، وی افزود: پژوهشکده زعفران در حوزه خدمات آزمایشگاهی، آموزشی، ترویجی و فرهنگی و اجتماعی در دوسال گذشته نقش‌آفرینی کرده و امیدواریم که در افق آینده این فعالیت‌ها با قوت و قدرت ادامه پیدا کند و ماحصل همه این فعالیت‌ها ارتقای کمی و کیفی صنعت زعفران در شهرستان تربت حیدریه باشد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار علمی

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
2023-12-03T19:08:50+03:30
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی را از مهمترین ماموریت‌های شورای راهبری هوش مصنوعی دانست و گفت: این شورا با ای...

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!
2023-12-03T19:08:49+03:30
پژوهشگران می‌گویند، خاکسترهای حاصل از آتش‌سوزی‌های جنگلی باعث رشد و شکوفایی حیات دریایی می‌شوند.

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
2023-09-25T21:29:51+03:30
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خطر بیماری قلبی برای مردانی که در مشاغل پر استرس کار می‌کنند و احساس می‌کنند از تلاش‌هایشان قدردانی نمی شود، دو برابر بیشتر است.

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
2023-09-25T21:29:50+03:30
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از مشارکت ۲.۵ میلیون نفر اهدا کننده خون در کشور برای تأمین نیاز ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی خبر داد.

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
2023-09-25T21:29:50+03:30
تفاهم‌نامه احداث بیمارستان هزار تختخوابی در شرق تهران بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت سینوفارم چین منعقد شد.

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، از راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد.

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون بهداشت وزارت بهداشت، از جذب ۴ هزار بهورز و ۵ هزار کارشناس بهداشت و مجموعاً ۹ هزار نیروی بهداشتی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
2023-09-25T21:29:48+03:30
زمان اخذ آرای ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۰ روز جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ اعلام شد.

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
2023-09-25T21:29:48+03:30
حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
2023-09-25T21:29:48+03:30
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر لزوم ایجاد نقشه غربالگری و بیماریابی سلیاک در کشور تاکید کرد.

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
2023-09-25T21:29:47+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با طیف زیادی از بیماری‌های نادر مواجهیم که متاسفانه برای بسیاری از آنها هنوز درمان پیدا نشده و یا اینکه درمان های موجود کفایت نمی...

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:47+03:30
نشست چالش‌های زنجیره تأمین ایمن و اثربخش دارو در ایران در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
2023-09-25T21:29:46+03:30
شروع فصل پاییز، زمان شیوع بیماری های ویروسی است که سرماخوردگی شایع ترین بیماری فصل سرما است. اما، با رعایت یک توصیه ساده، می توان از ابتلا به این بیماری مصون...

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
2023-09-25T21:29:46+03:30
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی گفت: گران قیمت ترین محصولات مواد پایه پتروشیمی، دارو است.

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
2023-09-25T21:29:46+03:30
معاون فنی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: هر کسی که واکسن کرونا تزریق کرده باشد، پرونده الکترونیک سلامت دارد.

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
2023-09-25T21:29:45+03:30
راهکارهای ورود شرکت های داروسازی ایران به بازار دارویی اوراسیا، در یک نشست تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد
2023-09-25T21:29:45+03:30
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تخصص و تعهد حرفه‌ای را دو بال جامعه پزشکی برای خدمت به مردم دانست.

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
2023-09-25T21:29:45+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: جامعه سلامت کشور افتخار دارد که همپای دلاورمردان عرصه نبرد، در جبهه ها حضور داشت.

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:45+03:30
نشست چالش‌های قیمت‌گذاری دارو، مواد موثره و مکمل‌ها در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم
2023-09-25T21:29:44+03:30
یک متخصص تغذیه، در خصوص میان وعده دانش آموزان در مدرسه، توصیه هایی ارائه داد.

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
2023-09-25T21:29:44+03:30
همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ وزیر بهداشت، زنگ دبیرستان شهید آوینی تهران را به صدا در آورد.

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
2023-09-25T21:29:44+03:30
معاون پرستاری وزارت بهداشت، از جذب ۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان از طریق آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
2023-09-25T21:29:44+03:30
وزیر بهداشت، به طور سرزده از مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شفا یحیاییان تهران بازدید کرد.

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
2023-09-25T21:29:43+03:30
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در یک هفته گذشته ۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور فوت شدند.

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود
2023-09-25T21:29:43+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو، راه شناخت تولیدات دارویی کشور در جهان را، صادرات محصولات دانست.

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است
2023-09-25T21:29:43+03:30
وزیر بهداشت، با اشاره به کارآمدی حوزه سلامت کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قوی‌ترین و موفق ترین نظام سلامت در منطقه است.

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
2023-09-25T21:29:43+03:30
مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری، از رشد ۱۵ درصدی نامزدهای دوره ششم انتخابات نظام پرستاری نسبت به دوره قبل خبر داد.

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
2023-09-25T21:29:42+03:30
رئیس مرکز اورژانس استان تهران، با اشاره به مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۸، گفت: در هفته گذشته ۲۴۳۰ تماس مزاحم با اورژانس استان تهران داشتیم.

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
2023-09-25T21:29:42+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، تمرکز بر اقدامات بهداشت محیط را عاملی موثر بر جلوگیری از تحمیل هزینه های سنگین ناشی از بار بیماری های ...

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا
2023-09-25T21:29:42+03:30
مقاله کارایی واکسن برکت در یکی از برجسته‌ترین مجلات علمی جهان بنام The BMJ هیجده ماه پس از ارسال به چاپ رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)