میرنیوز
حسن بیک محمدلو در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره همکاری ایران با کشورهای منطقه در خصوص بندر چابهار اظهار کرد: یکی از سیاستهای اصلی دولت سیزدهم تعامل با همسایگان است. یکی از کارهایی که در دوره جدید سازمان بنادر و دریانوردی پیگیری میشود، پیگیری ارتباطات با کشورهای همسایه و استفاده از ظرفیتهای آنها در ایجاد ترافیک بار و بهره مندی از این مجموعهها در کریدورهای شمال-جنوب و شرق به غرب است.
وی افزود: سازمان بنادر درصد زیادی از آن را با هماهنگی دستگاه سیاست خارجی بر عهده خواهد داشت؛ ما کلیه ظرفیتهایی که میتوانند کشورهای CIS برای سرمایه گذاری و مشارکت د ر این کریدور را فراهم کنند، آماده کردهایم؛ طبعاً باید هم ویژگی قیمت و سرعت مورد توجه واقع شود؛ قراردادی با هندیها داریم که پیگیریهای زیادی برای فعال شدن این قرارداد داریم.
معاون مدیریت و برنامه ریزی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از حضور کشورهای دیگر هم برای مشارکت در توسعه کشور به هر نحوی استقبال میکنیم و زمینه آن را با قوانین و مقررات موجود، فراهم خواهیم کرد.
وی درباره قرارداد موقت اپراتوری بندر چابهار با هندیها اظهار کرد: این قرارداد یک بحث حقوقی دارد و در حال رسیدگی حقوقی به آن هستیم؛ موضوع آن، تعیین مرجع رسیدگی به اختلافات احتمالی ایران و هند در خصوص قرارداد واگذاری اپراتوری بندر چابهار به شرکت هندی است.
بیک محمدلو یادآور شد: بحث بر روی متن قرارداد است و از آنجایی که یک قرارداد بین المللی است، در مجلس در دست بررسی است.
وی در خصوص انتقال بار روسیه به هند از طریق ایران گفت: در سفر آقای نوواک معاون نخست وزیر روسیه به تهران، تقاضای عبور بارهای خود از مسیر ایران را داشتند؛ اما نکته مهم این است که به سرعت تمهیداتی بیندیشیم که اتصال بنادر شمالی به خط آهن با تکمیل مسیر رشت-آستارا را فراهم کنیم؛ همچنین اجرای راه آهن چابهار-زاهدان تسریع شود.
عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه از ورود سایر سرمایه گذاران در توسعه بندر چابهار استقبال میکنیم، ادامه داد: ولی این مسأله به معنی حذف هندیها از بندر چابهار نیست.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا قرار است چینیها جایگزین هند در توسعه بندر چابهار شوند؟ گفت: چنین بحثی وجود ندارد.
بیک محمدلو درباره تجهیزاتی که قرار بود هندیها به بندر چابهار بیاورند بیان کرد: هندی جرثقیلهایی را به این بندر منتقل کردهاند ولی باید به مرحله سوار شدن این تجهیزات در محل خود برسد؛ باید به این سمت برویم که قرارداد ۱۰ ساله ایران با هند به امضا برسد تا این تجهیزات قابل استفاده شود.
منبع : خبرگزاری مهر
کنترل نقدینگی منحنی تورم را نزولی کرد
طراحی قطار سریعالسیر تهران-مشهد آغاز شد
ظرفیت ۲۰میلیارددلاری بازار جدید ارزی/ فروشِ کوتاژ شفاف میشود؟
صادرات قطعات ریلی به قلب اروپا
ویترین تسنیم شماره ۶۶۷/ «باجخواری»
چهار ضلعی رکود به نفع حداقل بگیران؛ بیکاری بیشتر میشود
دولت نباید در مقابل طلافروشان کوتاه بیاید!
۵۰۰ میلیون دلار ارز اشخاص صرف واردات محصولات باغی شد
صندوق توسعه را توسعه دهیم تا توسعه پیدا کنیم
سد «قیزقلعهسی» نمادی از دوستی مردم ایران و آذربایجان است
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
ریزش کم سابقه شاخص بورس/ معاملات پالایشیها ابطال شد
نقطهضعف در کارنامه مثبت رشد اقتصادی/ دولت کشاورزی را دریابد
فرصت ۲۰ روزه مودیان مالیاتی برای ارسال فهرست حقوق بگیران
دهه «رکود، عبرت، تجربه»/ رفاهی که در دهه ۹۰ از دست رفت
نامه عشقی به وزیر نفت برای اصلاح قیمتگذاری خوراک پالایشیها
روایت بانک جهانی از کاهش ۳ سطح فقر در ایران + سند
ترخیص۹۶ درصدی اقلام وارداتی/ایستایی۸۰۰میلیون دلارکالای اساسی
واردات ۹۰۰ میلیون دلار موبایل لوکس در۱۴۰۲/ ارز خودرو شفاف شد
فهرست اقلام کالاهای دریافت کننده ارز در سال ۱۴۰۲ + جزئیات
هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
ایران پاسخ درخوری به رژیم کودککش صهیونیستی داد
ریزش قیمتها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
هشدار قرمز بارشهای سیلآسا در ۵ استان
شرایط عادی در پمپبنزینها/ تکذیب بزرگنمایی رسانههای معاند
گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد