میرنیوز
به گزارش ایسنا، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در نخستین مصاحبه خود خبر از برنامهها و اهدافی داد که اگر برای حوزه حملونقل و اجرای مگاپروژهها کارساز به نظر میرسند. او معتقد است که برای اجرا و تکمیل مگاپروژههای حمل و نقل باید به دنبال منابعی به غیر از منابع دولتی بود چرا که با منابع دولتی امکان اجرا آنها نیست.
قاسمی استفاده از منابع مالی سرمایهگذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی را بهترین گزینه برای اجرای پروژههای بزرگ حمل و نقل دانست و گفت: البته برای ترغیب آنها به دنبال روشهایی هستیم تا این سرمایهگذاری را برای آنها جذاب کنیم و در این راستا از روشهای مختلفی مانند تهاتر، BOT، BOO و... میتوان برای تامین منابع مورد نیاز استفاده کرد.
وی البته به این نکته هم اشاره کرد که میتوان در این شرایط نفت با پروژه ریلی قطار سریعالسیر تهران-مشهد، راهآهن تهران-اصفهان و راهآهن تهران-تبریز تهاتر کرد. وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در این راستا مذاکراتی با طرفهای خارجی داشتیم و از آنها و سرمایهگذاران بخش خصوصی داخلی میخواهیم برای اجرای مگاه پروژههای حوزه حمل و نقل ورود پیدا کنند و از همه دعوت میکنیم که سرمایهگذاری شان را آغاز کرده تا پروژهها را فعال کنیم.
قاسمی در بخش دیگری از مصاحبهاش اعلام کرد که برای ایرانیان خارج از کشور فرش قرمز پهن میکنم و منتظر آنها هستیم که در بخش حملونقل کشور سرمایهگذاری کنند. البته اگر این اتفاق رخ دهد شاهد محقق شدن پروژههایی خواهیم بود که اتفاقا سالها به دلیل مشکلات منابع مالی یا مشکلات دیگری از همین جنس متوقف ماندهاند.
به عنوان مثال میتوان به راهآهن سریعالسیر تهران-مشهد یا قطار سریعالسیر تهران-قم-اصفهان اشاره کرد که با وجود آغاز به کار مراحل عملیاتیشان و پیشرفت فیزیکی نسبتا قابل قبول در مراحل نخست اجرایی، این پروژهها متوقف شده و به نتیجه نرسیدند. از سوی دیگر آزادراه تهران-شمال که بیش از ۲۵ سال از آن میگذرد و با وجود رفت و آمد خارجیها در این محور آزادراهی هنوز نیمه تمام باقی مانده است.
بنابراین باید دید وزیر راه و شهرسازی میتواند دولت را برای حل مشکلات این چنینی حوزه حملونقل از طریق روشهای سرمایهگذاری مذکور متقاعد کند و این روشها تا چه اندازه در به نتیجه رسیدن این پروژههای بزرگ نتیجه بخش خواهد بود.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
کنترل نقدینگی منحنی تورم را نزولی کرد
طراحی قطار سریعالسیر تهران-مشهد آغاز شد
ظرفیت ۲۰میلیارددلاری بازار جدید ارزی/ فروشِ کوتاژ شفاف میشود؟
صادرات قطعات ریلی به قلب اروپا
ویترین تسنیم شماره ۶۶۷/ «باجخواری»
چهار ضلعی رکود به نفع حداقل بگیران؛ بیکاری بیشتر میشود
دولت نباید در مقابل طلافروشان کوتاه بیاید!
۵۰۰ میلیون دلار ارز اشخاص صرف واردات محصولات باغی شد
صندوق توسعه را توسعه دهیم تا توسعه پیدا کنیم
سد «قیزقلعهسی» نمادی از دوستی مردم ایران و آذربایجان است
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
ریزش کم سابقه شاخص بورس/ معاملات پالایشیها ابطال شد
نقطهضعف در کارنامه مثبت رشد اقتصادی/ دولت کشاورزی را دریابد
فرصت ۲۰ روزه مودیان مالیاتی برای ارسال فهرست حقوق بگیران
دهه «رکود، عبرت، تجربه»/ رفاهی که در دهه ۹۰ از دست رفت
نامه عشقی به وزیر نفت برای اصلاح قیمتگذاری خوراک پالایشیها
روایت بانک جهانی از کاهش ۳ سطح فقر در ایران + سند
ترخیص۹۶ درصدی اقلام وارداتی/ایستایی۸۰۰میلیون دلارکالای اساسی
واردات ۹۰۰ میلیون دلار موبایل لوکس در۱۴۰۲/ ارز خودرو شفاف شد
فهرست اقلام کالاهای دریافت کننده ارز در سال ۱۴۰۲ + جزئیات
هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
ایران پاسخ درخوری به رژیم کودککش صهیونیستی داد
ریزش قیمتها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
هشدار قرمز بارشهای سیلآسا در ۵ استان
شرایط عادی در پمپبنزینها/ تکذیب بزرگنمایی رسانههای معاند
گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد