میرنیوز

چرا همه ما به مودم همراه نیاز داریم؟

چرا همه ما به مودم همراه نیاز داریم؟ 2021-01-24T10:27:55+03:30

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام برقچی، همانطور که می‌دانید امروزه داشتن اینترنت یکی از ضروریت‌های زندگی به شمار می‌رود حال بماند که تمام گوشی‌های موبایل جدید و سیم کارت‌ها مجهز به اینترنت هستند اما قطع شدن ناگهانی و آنتن ضعیف و … نیز جز مشکلات اصلی استفاده از اینترنت سیم کارت شده است.

از آنجا که تکنولوژی همیشه به دنبال حل مشکلات افراد است، مودم همراه را جایگزینی برای اینترنت موبایل و سیم کارت کرده است. اگر می‌خواهید در مورد مودم ، مودم ۴g و مودم همراه اطلاعات خوبی به دست آورید با تا انتها با این مطلب همراه باشید.

مودم همراه چیست؟

مودم همراه یا مودم جیبی همانطور که از نامش پیداست، مودمی کوچک و قابل حمل است. این مودم ها به وسیله سیم کارت کار می‌کنند. یعنی شما باید سیم کارت یکی از اپراتورها را درون این نوع از مودم ها قرار دهید. مودم همراه می‌تواند اینترنت را بین چندین کاربر و وسیله مختلف، به اشتراک بگذارد.

مودم های همراه به دلیل داشتن قابلیت حمل و کوچک بودن می‌توانند جای مودم های ADSL را نیز بگیرند. برای استفاده از این مودم ها کافی است یک سیم کارت را شارژ کنید یا برای آن بسته اینترنت همراه تهیه کنید. سپس سیمکارت را داخل مودم همراه قرار دهید. پوشش دهی اینترنت نیز کاملا وابسته به پوشش دهی اپراتور سیم کارت شما دارد.

چرا همه ما به مودم همراه نیاز داریم؟

مودم های همراه دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام مزیت های خاص خودشان را دارند. برای مثال نوع شارژی یا نوع دانگل. نوع اول همانطور که از اسمش پیداست با استفاده از یک کابل مخصوص شارژ می‌شود.

مودم همراه شارژی تا زمانی که شارژ داشته باشد بدون هیچ مشکلی برای شما کار خواهد کرد. اما نوع دوم، مودم همراه دانگل است.مودم همراه دانگل با استفاده از درگاه USB کار می‌کند؛ شما باید این نوع از مودم های همراه را در پورت USB پاور بانک یا لپ تاپ قرار دهید.

نکته منفی مودم همراه دانگل در این است که باید آن را به پاور بانک یا لپ تاپ متصل کنید. همین موضوع باعث می‌شود تا شما مجبور به حمل وسیله دیگری نیز باشید.

از طرفی مودم همراه دانگل مدت زمان بیشتر می‌تواند برای شما کار کند؛ چرا که با استفاده از پاور بانک یا لپ تاپ، مصرف باتری مودم، آهسته تر خواهد بود. اما نکته مثبت درباره مودم همراه شارژی این است که شما نیازی به همراه داشتن وسیله دیگری ندارید.

تفاوت مودم همراه و جیبی

در ذهن و باور عام مردم، مودم همراه به مودمی گفته می‌شود که بشود به راحتی جابه‌جا کرد. یعنی قابلیت همراه داشته باشد. چنین مودم‌هایی سبک و جمع‌وجور هستند و از باتری سود می‌برند تا در مواقع ضروری بدون نیاز به اتصال برق کار کنند.

مودم‌های جیبی گونه‌ای از مودم‌های همراه هستند که در اندازه بسیار کوچک طراحی شده و واقعا درون جیب قرار می‌گیرند و به راحتی می‌توانید همراه خود به هر کجا ببرید.

چرا همه ما به مودم همراه نیاز داریم؟

مودم‌های همراه ممکن است در اندازه‌های بزرگ‌تر هم یافت شوند ولی وقتی می‌گوییم مودم جیبی منظورمان مودم‌های کوچک است. مودم‌های همراه معمولا قابلیت‌های بیشتری دارند و مثلا امکان اتصال آنتن خارجی، درگاه شبکه اترنت، درگاه USB و صفحه‌نمایش رنگی LCD را دارند.

مزیت های مودم همراه چیست؟

قطعا مودم های همراه مزیت هایی داشته‌اند که توسط مردم مورد استقبال قرار گرفته‌اند. برای مثال افرادی که در تمام روز با اینترنت سروکار دارند قطعا به همچین وسیله ای نیاز خواهند داشت.

اما شاید بپرسید، چرا از اینترنت همراه استفاده نکنیم؟ دلایل زیادی وجود دارد تا مشترکین را قانع سازد تا از مودم های همراه به جای، اینترنت همراه سیم کارت استفاده کنند. معمولا استفاده از داده های تلفن همراه مصرف باتری گوشی را بسیار بالا می‌برد.

از همین جهت اگر شما دائما داده های خودتان را روشن نگه دارید، باتری گوشی شما به سرعت خالی خواهد شد. اما چنانچه از مودم همراه استفاده کنید لازم نیست تا داده های تلفن همراه را روشن کنید. بلکه باید کلید مربوط به Wifi را روشن نمایید.

دلیل دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد عدم پشتیبانی برخی از گوشی ها از نسل چهارم(۴G) و پنجم(۵G) اینترنت است. ممکن است تلفن همراه شما از نسل های جدید اینترنت پشتیبانی نکند.

اما شما می‌توانید با خرید یک مودم همراه که از اینترنت نسل چهارم و پنجم پشتیبانی می‌کند، از نسل های جدید اینترنت نیز استفاده کنید. پس به جای خرید گوشی جدید می‌توانید به خرید یک مودم همراه فکر کنید.

مزیت دیگری که مخصوص برخی از مودم های همراه است، امکان ذخیره سازی اطلاعات است. برخی مودم های همراه می‌توانند برای شما نقش یک حافظه جانبی را نیز ایفا کنند. انواع دیگری از مودم های همراه وجود دارند که به آنها مودم های همراه پاور بانک دار می‌گویند.

این دستگاه ها، علاوه بر اینکه مودم همراه هستند، پاور بانک هم هستند. با استفاده از این نوع از مودم های همراه دیگر لازم نیست پاور بانک به صورت جداگانه تهیه کنید.

اگر اشتراک گذاری اینترنت بین چندین کاربر برای شما اهمیت زیادی دارد، مودم های همراه گزینه مناسبی برای شما خواهند بود.مودم های همراه مانند دیگر مودم ها طراحی شده اند و این امکان را دارند تا بدون کم شدن سرعت، اینترنت را بین چندین کاربر به اشتراک بگذارند.

تلفن همراه با اینکه امکان هات اسپات یا اشتراک گذاری را دارد، اما قطعا قدرت و آنتن دهی مودم همراه را ندارد. البته تعداد نفراتی که می‌توانند به یک مودم همراه وصل شوند متفاوت است و بستگی به نوع مودمی که شما می‌خرید دارد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

شوینده های قلیایی و اسیدی ویژه صنایع

شوینده های قلیایی و اسیدی ویژه صنایع
2021-03-04T14:59:27+03:30
شرکت صنایع شیمیایی ایمن بهدار هیرکان مسئولیت تولید اکسیدین را برعهده دارد. محصول تولید شده در این شرکت بی رنگ و دارای بوی تند سرکه ای است. اکسیدین تولید می ش...

آشنایی با انواع تست غیر مخرب بتن

آشنایی با انواع تست غیر مخرب بتن
2021-03-04T14:32:47+03:30
معمولا به منظور برآورد میزان سرویس‌دهی یک ساختمان انجام تست بر روی بتن اجتناب ناپذیر می‌باشد. از این رو کارشناسان شرکت مقاوم سازی افزیر با استفاده از انواع آ...

تعمیرات موبایل

تعمیرات موبایل
2021-03-04T14:19:33+03:30
تعمیرات موبایل به مجموعه فعالیت هایی اطلاق می شود که تعمیرکار موبایل به صورت مستقیم روی برد گوشی کار کند و یا سرویس موبایل را انجام دهد. چنین قسمت هایی شامل:...

موبایل چی بخریم؟

موبایل چی بخریم؟
2021-03-04T14:19:33+03:30
خرید موبایل یکی از خریدهای بسیار چالش برانگیز برای کاربران امروزی است. در گذشته این خرید به دلیل کم بودن تعداد برندهای تولید کننده و همچنین مدل های موجود در ...

بهترین نوع سرمایه گذاری چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین نوع سرمایه گذاری چه ویژگی هایی دارد؟
2021-03-04T14:06:07+03:30
قبل از انتخاب بهترین روش های سرمایه گذاری بلندمدت در ایران باید دقت داشته باشید که وارد شدن به هریک از بازارها نیازمند دقت، تجربه و تحقیق می باشد. ...

قیمت سکه ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۹ به ۱۰ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان رسید

قیمت سکه  ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۹ به ۱۰ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان رسید
2021-03-04T13:49:28+03:30
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز پنج شنبه ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۹ در بازار آزاد تهران به ۱۰ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان رسید.

قیمت دلار ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ به ۲۴ هزار و ۷۷۶ تومان رسید/ یورو؛ ۲۹ هزار و ۹۹۴ تومان

قیمت دلار ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ به ۲۴ هزار و ۷۷۶ تومان رسید/ یورو؛ ۲۹ هزار و ۹۹۴ تومان
2021-03-04T13:49:27+03:30
قیمت هر دلار آمریکا (اسکناس) امروز پنج شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ در صرافی های بانکی به ۲۴ هزار و ۷۷۶ تومان رسید.

سیسکو یا مایکروسافت؟ کدام بهتر است

سیسکو یا مایکروسافت؟ کدام بهتر است
2021-03-04T13:39:31+03:30
سیسکو یا مایکروسافت؟ این مقایسه، مقایسه‌ای است که کمتر کسی آن را نشنیده باشد و برای او سوالی راجع به این دو غول دنیای شبکه پیش نیامده باشد. ...

موفقیت روابط عمومی پاکسان نتیجه خلق فرصت هاست

موفقیت روابط عمومی پاکسان نتیجه خلق فرصت هاست
2021-03-04T13:12:47+03:30
روابط عمومی شرکت پاکسان در هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران (IRANCPR) با اعطای "جوایز سالانه صنعت روابط‌عمومی ایران مورد تقدیر قرار گرفت. ...

آشنایی با انواع رک شبکه

آشنایی با انواع رک شبکه
2021-03-04T12:46:19+03:30
تجهیزات شبکه و سرور، از جمله دستگاه‌های فیزیکی هستند که برای برقراری ارتباط بین دستگاه‌های موجود در یک شبکه کامپیوتری استفاده می شوند و به واحدهایی که تولید ...

آیا ساخت تیزر تبلیغاتی در افزایش فروش موثر است؟

آیا ساخت تیزر تبلیغاتی در افزایش فروش موثر است؟
2021-03-04T12:46:18+03:30
سازمان‌ها و شرکت‌ها هر روز و هرساعت تلاش می‌کنند در اینستاگرام بیشتر دیده شوند و زنجیره ارتباطشان با مخاطبانشان قطع نشود.

آشنایی با آیفون‌ تصویری تابا

آشنایی با آیفون‌ تصویری تابا
2021-03-04T12:19:25+03:30
برای معرفی بهترین آیفون‌های تصویری ساخت شرکت تابا، بهتر است ابتدا بیش‌تر با این شرکت معتبر و با سابقه آشنا بشویم.

سینی کابل گالوانیزه سرد یا گرم؟

سینی کابل گالوانیزه سرد یا گرم؟
2021-03-04T12:19:25+03:30
سینی کابل در واقع یک کانال آهنی است که برای عبور سیم و کابل ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

تاثیر پیشرفت تکنولوژی بر صنعت گردشگری و رزرواسیون هتل

تاثیر پیشرفت تکنولوژی بر صنعت گردشگری و رزرواسیون هتل
2021-03-04T11:49:26+03:30
یکی از تامین کنندگان اصلی پلتفرم دوسویه آنلاین خدمات اقامتی چنلید، کانال های توزیع است که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

دانلود قسمت ششم سریال خوب بد جلف

دانلود قسمت ششم سریال خوب بد جلف
2021-03-04T11:26:21+03:30
«خوب، بد، جلف: رادیواکتیو» سریالی در ژانر کمدی-اکشن به نویسندگی «پیمان قاسم خانی» و کارگردانی «محسن چگینی» و محصول سال 1399 ایران است. ...

انتخاب یک متخصص ارتوپدی خوب

انتخاب یک متخصص ارتوپدی خوب
2021-03-04T10:59:36+03:30
سلامتی مهمترین سرمایه ی هر انسانی است. مشکلات زیادی هستند که در اثر عوامل متعددی برای استخوان و مفاصل به وجود می آیند.

سال ۱۴۰۰ را با تک سیرو شروع کنید

سال ۱۴۰۰ را با تک سیرو شروع کنید
2021-03-04T10:46:07+03:30
فروشگاه اینترنتی تک‌سیرو عرضه کننده انواع کنسول بازی، دیسک بازی های جدید، انواع لوازم جانبی کنسول، سخت افزار گیمینگ و تجهیزات تولید محتوا و استریم می‌باشد. ...

دانلود قسمت 13 برنامه همرفیق پیمان قاسم خانی

دانلود قسمت 13 برنامه همرفیق پیمان قاسم خانی
2021-03-04T10:06:04+03:30
قسمت سیزدهم برنامه ی همرفیق توسط سایت دانلود قانونی حلال دانلود توزیع می شود.

قیمت جهانی طلا به پایین‌ترین سطح ۹ ماهه افت کرد

قیمت جهانی طلا به پایین‌ترین سطح ۹ ماهه افت کرد
2021-03-04T10:02:50+03:30
قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، پنجشنبه، تحت تاثیر تقویت دلار به علت رشد سود اوراق قرضه آمریکا، افت کرد و به پایین‌ترین سطح ۹ ماهه رسید.

جزئیات نرخ رسمی ۴۷ ارز/ قیمت ۸ ارز کاهش یافت

جزئیات نرخ رسمی ۴۷ ارز/ قیمت ۸ ارز کاهش یافت
2021-03-04T10:02:49+03:30
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۸ ارز کاهش و ۳۳ ارز افزایش یافت. نرخ ۶ ارز نیز ثابت ماند.

پی‌فا بازیگر اصلی تقابل سنت و مدرنیته در حوزه پرداخت

پی‌فا بازیگر اصلی تقابل سنت و مدرنیته در حوزه پرداخت
2021-03-04T08:39:28+03:30
تا به حال به کارمزدی کارت به کارت دقت کرده‌اید؟‌ برای جا به جایی مبلغ ۱۰ میلیون تومان شما باید ۲۷۶۰ تومان کارمزد تراکنش پرداخت کنید، علاوه بر این حتی با پردا...

فروشگاه لوازم جانبی موبایل عمده

 فروشگاه لوازم جانبی موبایل عمده
2021-03-03T16:16:23+03:30
بسیاری از خریداران عمده لوازم موبایل و همچنین صاحبان مغازه های موبایل فروشی ، برای تامین کالاهای مورد نیازشان به دنبال فروشگاه های پخش عمده لوازم جانبی موبا...

خدمات سئو سایت

 خدمات سئو سایت
2021-03-03T16:16:22+03:30
اگر به دنبال خدمات سئو سایت و مشاوره سئو هستید وب اپراتور یکی از بهترین و قدیمی ترین سایت های حوزه بهینه سازی بشمار میرود.در این محتوا قصد داریم تا خدمات سئ...

تجهیز فروشگاه های زنجیره ای رفاه به سیستم کدپرداز تاپ

 تجهیز فروشگاه های زنجیره ای رفاه به سیستم کدپرداز تاپ
2021-03-03T16:16:22+03:30
همزمان با جلسه مشترک شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان از سیستم پرداخت بدون کارت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه رونمایی شد.

تختال فولاد هرمزگان قابل‌ رقابت با برترین‌های جهان

 تختال فولاد هرمزگان قابل‌ رقابت با برترین‌های جهان
2021-03-03T16:16:22+03:30
مدیر کنترل کیفی و آزمایشگاه‌های فولاد هرمزگان از مسیری سخن گفت که کیفیت تختال فولاد هرمزگان را قابل ‌رقابت با برترین‌های فولادسازی دنیا کرده  است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مدیر عامل بانک رفاه کارگران تجلیل کرد

 بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مدیر عامل بانک رفاه کارگران تجلیل کرد
2021-03-03T16:16:21+03:30
در مراسم تجلیل از عملکرد شبکه بانکی در «طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی و بازسازی مناطق سانحه دیده در حوادث غیر مترقبه» از عملکرد و اقدامات...

رشد ۸۰.۷ درصدی فروش «ذوب» در ۱۱ ماهه ۹۹

 رشد ۸۰.۷ درصدی فروش «ذوب» در ۱۱ ماهه ۹۹
2021-03-03T16:03:00+03:30
میزان فروش شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در ۱۰ ماهه۹۹ بالغ بر ۱۵۱,۸۴۸,۱۹۱ میلیون ریال اعلام شد.

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۱۲/۱۳

 قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۱۲/۱۳
2021-03-03T16:03:00+03:30
در حالی که رشد سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش داده است، قیمت طلا امروز اندکی کاهش داشت.

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۱۲/۱۳

 قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۱۲/۱۳
2021-03-03T16:02:59+03:30
هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۶۶ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۴۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۵ هزار و ۲...

کفپوش ورزشی چیست و چه کاربردی دارد؟

کفپوش ورزشی چیست و چه کاربردی دارد؟