میرنیوز

برج نوری چیست؟

برج نوری چیست؟ 2021-01-02T11:50:01+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، برج نوری در اصل همان دکل روشناییمی‌باشد که از آن برای روشن سازی محیط‌های بزرگ همانند پارک‌ها، پل‌ها، بیمارستان‌ها و.... استفاده می‌کنند. یکی از محصولات اصلی که مکمل برج نوری است، پروژکتور ال ای دی است که در ساخت این محصولات کاربرد ویژه ای دارد. شرکت احداث گستر نیروی پارس عرضه کننده انواع برج نوری می‌باشد.

همانطور که می‌دانید در شهرهای بزرگ سرتاسر جهان، تلاش بر این است که نمای شهر را زیباتر کنند و یکی از وسایل برای زیباتر شدن شهر بخصوص در شب، تجهیزات نوری می‌باشد. در تجهیزات نوری دکل‌های روشنایی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و در اکثر شهرها برای زیباسازی از آن‌ها استفاده می‌کنند برای مثال می‌توان به شهر میلان اشاره کرد که در جشن‌های مخصوص برای جذب توریست مبلغ بسیاری را صرف خرید تجهیزات نوری مانند برج نوری می‌کند.

عوامل مؤثر در ساخت و نصب برج‌های نوری

* نوع ساختار زمین و جنس خاک محلی که قرار است برج نوری آنجا نصب شود.

* بررسی میزان سرعت باد و همچنین نیروهای فشار باد موجود در منطقه

* بررسی وزن برج نوری برای اجرا و ساخت فوندانسیون

* بررسی میزان مقاومت در برابر بلاهای طبیعی مانند سیل و زلزله

* نوع نور افشانی (چگونگی قدرت نور و حجم نور)

* بررسی میزان برق مصرفی

* بررسی اطراف محل کار گذاری برج نوری (عدم وجود هرگونه درخت، ساختمان و … که ایجاد سایه کند)

* رعایت کامل استانداردهای بین المللی

برج نوری چیست؟

مشخصات فنی برج نوری

برج‌های نوری دارای مشخصات فنی خاصی هستند که با توجه به موارد بالا و بررسی آن‌ها می‌توان یکی از مدل‌های آن را که مناسب آن منطقه می‌باشد انتخاب و نصب کرد، این کار باید توسط نیروی مجرب و مهندسین آموزش دیده انجام شود.

همانگونه که در بالا اشاره شد، برج‌های نوری دارای اشکال متفاوت با ارتفاع‌های مختلفی هستند به این صورت که ارتفاع آن‌ها بین ۶-۶۰ متر می‌باشد و در سه مدل سبد ثابت، سبد متحرک با هندل دستی و سبد متحرک با موتور الکتریکی تولید می‌شوند که انتخاب ارتفاع و نوع آن بسته به نظر کارشناس است.

شاید این سوال به وجود بیاید که آیا این دکل‌های روشنایی که به برق زیادی برای روشن کردن محیط‌های بزرگ نیاز دارند، خطرناک هستند؟ یا دارای ایمنی کافی برای نصب در هر مکانی هستند؟ در این جا باید گفت که سطح خارجی برج‌های نوری به وسیله گالوانیزه گرم محافظت می‌شود و تمام قطعات و تجهیزات آن به صورت اورلب مونتاژ شده اند همچنین ایمنی سبد برج‌های نوری به وسیله قفل‌های اینترلاک و پاراشوت تامین می‌شوند.

نوع دیگری از برج‌های نوری، برج‌های روشنایی تلسکوپی می‌باشد که سر دایره‌ای شکلی دارند و در آن‌ها پرژکتورها را نصب می‌کنند و به دلیل نوع طراحی، در محیط‌هایی استفاده می‌شوند که هدف نورافشانی محیط است و سر آن با توجه به ارتفاع، ثابت و متحرک می‌باشد. نوع ثابت آن با توجه به نامی که دارد، قابلیت جا به جایی ندارد و در هنگام تعمیر آن باید از بالابر استفاده شود اما نوع متحرک آن به گونه‌ای است که سر نگهدارنده به سمت پایین حرکت می‌کند و می‌توان نصب و تعمیر را روی زمین توسط تکنسین انجام داده و سپس آن را به سمت بالا هدایت کرد.

از دیگر تجهیزات برج نوری گیربکس است که به دو صورت دستی و برقی موجود می‌باشد.

برج نوری چیست؟

کاربرد برج نوری

بیشترین کاربردی که برج‌های نوری دارند در پالایشگاه‌ها، پارکینگ‌های سرباز، محوطه بیرونی فرودگاه‌ها، استادیوم‌ها، پادگان‌ها، سایت‌های نظامی و … است. استفاده از این تجهیزات برقی در مکان‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، بسیار رایج است و از اهمیت بالایی برخوردار است. همانطور که می‌دانید در سراسر جهان همواره پروژه‌های بزرگی در حال اجرا هستند که اغلب برای عمران و آبادانی شهرها و کشورها انجام می‌شوند از این رو برخی از این پروژه‌ها طولانی مدت هستند و کار آن‌ها به صورت شبانه روزی است پس برای شیفت‌های شب باید از دکل‌های روشنایی استفاده کرد زیرا بهترین گزینه همین برج‌های نوری می‌باشند.

برج نوری با احساس امنیت رابطه مستقیمی دارد و افرادی که در مناطق امنیتی بوده اند، می‌توانند به راحتی اهمیت این موضوع را درک کنند، به گونه‌ای که دکل‌های روشنایی عاملی برای جلوگیری از سرقت و جنایت است و از نظر روانشناسی استفاده از آن‌ها در شهرهای بزرگ و محیط‌های عمومی ضروری است.

جمع بندی

در ایران شرکت‌های بسیاری هستند که اقدام به ساخت برج‌های نوری کرده اند و به صورت اختصاصی در این بخش فعالیت دارند، این شرکت‌ها توانسته اند با به روزترین تکنولوژی‌ها، دکل‌های روشنایی گوناگونی را در ارتفاع‌های مختلف تولید کنند که در بازار موجود هستند، برج‌های نوری برخی از این شرکت‌ها کیفیت گالوانیزه بالایی دارند. همچنین برخی از نظر کیفیت خم و ورق، اجزاء تابلو برق، تناسب قدرت گیربکس با وزن سبد و … امتیاز بالایی نیز دارند. از جمله برترین تولیدکنندگان در این زمینه، شرکت احداث گستر نیروی پارس است. جهت دریافت مشاوره رایگان برای خرید انواع برج نوری، دکل روشنایی، برج پرچم، پایه چراغ روشنایی و سایر تجهیزات روشنایی شهری می‌توانید با کارشناسان و مشاورین احداث گستر نیروی پارس ارتباط برقرار نمایید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

چسب کاشت میلگرد و تمام آنچه که باید در مورد آن بدانید

چسب کاشت میلگرد و تمام آنچه که باید در مورد آن بدانید
2021-01-23T16:39:53+03:30
همواره در پروژه‌های عمرانی به دلایلی همچون ضعف در طراحی و یا اجرا، تغییر کاربری سازه، اتصال بتن قدیم به جدید و یا مقاوم سازی نیاز به کاشت میلگرد، آرماتور و ی...

نظافت شرکت و محل کار، قیمت و ثبت درخواست

نظافت شرکت و محل کار، قیمت و ثبت درخواست
2021-01-23T15:46:31+03:30
نظافت مشاعات و راه پله به صورت ساعتی در شرکت خدماتی موج نو توسط تیم متخصص نظافت صورت می پذیرد.

شرکت ستاک فناوری ویرا، برترین ارائه دهنده محصولات امنیت شبکه

شرکت ستاک فناوری ویرا، برترین ارائه دهنده محصولات امنیت شبکه
2021-01-23T15:19:54+03:30
در این قسمت قصد داریم شما را با شرکت ستاک فناوری ویرا آشنا نماییم.

تولید محصولات متمایز و با کیفیت در صنعت توزین

تولید محصولات متمایز و با کیفیت در صنعت توزین
2021-01-23T14:39:54+03:30
گروه صنعتی اعتماد با تکیه بر نیم قرن تجربه و تخصص فنی لازم درتولید سیستم های توزین و رعایت دقیق اصول استاندارد از معتبرترین تولید کنندگان سیستم های توزین دیج...

ایزوگام دلیجان و قیمت انواع آن در بازار

ایزوگام دلیجان و قیمت انواع آن در بازار
2021-01-23T13:29:54+03:30
آیا می‌خواهید درباره ایزوگام دلیجان، محصولات و قیمت انواع ایزوگام بیشتر بدانید؟ پس با ادامه این مطلب همراه شوید.

چگونه یک تاب راحتی خوب انتخاب کنیم؟

چگونه یک تاب راحتی خوب انتخاب کنیم؟
2021-01-23T13:29:53+03:30
تاب راحتی یا صندلی تابی که اصطلاحاً به آن تاب ریلکسی گفته می شود به صورت سبد وصندلی آویز از پایه به همراه تشک می باشد و در مدل‌های یک و دونفره با تنوع رنگ و ...

ملی پیامک، مجری بهترین کمپین‎های پیامک تبلیغاتی

ملی پیامک، مجری بهترین کمپین‎های پیامک تبلیغاتی
2021-01-23T13:29:52+03:30
ملی پیامک، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهندۀ پنل‌های ارسال اس ام اس در زمینۀ اجرای کمپین‌های تبلیغاتی هم پیشگام است.

دوره طراحی سایت مجتمع فنی آریا تهران، دوره های حضوری و آنلاین رایگان

دوره طراحی سایت مجتمع فنی آریا تهران، دوره های حضوری و آنلاین رایگان
2021-01-23T12:53:13+03:30
اگر به دنبال دوره طراحی سایت رایگان هستید حتما از خدمات آموزشی و دوره طراحی سایت مجتمع فنی آریا تهران استفاده کنید.

راهنمای خرید لوستر مناسب منزل

راهنمای خرید لوستر مناسب منزل
2021-01-23T11:59:57+03:30
هر خانه ای با توجه به نوع دکوراسیونی که برای آن محیط انتخاب شده و گنجایش و متراژ محیط و همچنین وسایلی که برای آن محیط انتخاب شده، به نوع خاصی از لوستر احتیاج...

ایجاد ۱۰۰۰ فرصت شغلی با اجرای طرح های توسعه فولاد بناب

ایجاد ۱۰۰۰ فرصت شغلی با اجرای طرح های توسعه فولاد بناب
2021-01-23T11:59:56+03:30
مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب اعلام کرد: با اجرای طرح‌های توسعه ای این مجتمع، حداقل یک هزار فرصت شغلی در سال های پیش رو برای نیروهای بومی ایجاد خواهد شد. ...

فروشگاه اینترنتی سی و سه پل، سرزمین قطعات موبایل و لوازم خانگی

فروشگاه اینترنتی سی و سه پل، سرزمین قطعات موبایل و لوازم خانگی
2021-01-23T11:59:56+03:30
قاب و شاسی موبایل لازم داری ولی نمیدونی از کجا خریداری کنی؟ خب سی و سه پل میتونه مشکلت رو حل کنه‌.

پیش از خرید ورق فولادی به چه نکاتی باید توجه کنید؟

پیش از خرید ورق فولادی به چه نکاتی باید توجه کنید؟
2021-01-23T11:46:33+03:30
ورق فولادی به عنوان یک ماده اولیه کارآمد در تولید کوچک‌ترین قطعات تا بزرگترین تجهیزات،‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این حجم از مصرف این کالای آهنی به دلیل تنو...

دیوار آگهی‌های فروش وکالتی و امتیاز قرعه‌کشی خودرو را حذف می‌کند

دیوار آگهی‌های فروش وکالتی و امتیاز قرعه‌کشی خودرو را حذف می‌کند
2021-01-23T11:46:32+03:30
از خردادماه امسال که با اعلام مسئولان سازمان حمایت و وزارت صمت مقرر شد خودرو به صورت  قرعه‌کشی به خریداران عرضه شود، تا الان حدود ۱۰ مرحله طرح فروش یا پیش فر...

۵ ایده برای طراحی چشم اندازی بی نظیر با چمن مصنوعی

۵ ایده برای طراحی چشم اندازی بی نظیر با چمن مصنوعی
2021-01-23T11:46:31+03:30
برکسی پوشیده نیست که چمن مصنوعی یکی از زیباترین و تطبیق پذیرترین گزینه ها برای بهبود جلوه بصری و نمای هر مکان و هر فضایی می باشد. ...

پزشک در منزل تهرانپارس با بهترین قیمت

پزشک در منزل تهرانپارس با بهترین قیمت
2021-01-23T11:19:51+03:30
اگر به دنبال پزشک در منزل تهرانپارس هستید، می‌توانید این خدمت ویژه را به راحتی از این درگاه معتبر و مطمئن دریافت کنید.

قیمت دلار ۴ بهمن ۱۳۹۹ به ۲۲ هزار و ۵۸۰ تومان رسید/ هر یورو ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان

قیمت دلار ۴ بهمن ۱۳۹۹ به ۲۲ هزار و ۵۸۰ تومان رسید/ هر یورو ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان
2021-01-23T11:03:11+03:30
قیمت دلار آمریکا(اسکناس)، امروز شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ در صرافی‌های بانکی برای خرید به ۲۲ هزار و ۸۰ تومان و برای فروش به ۲۲ هزار و ۵۸۰ تومان رسید.

چرا به علائم کارکردن کلیه باید توجه کنیم؟

 چرا به علائم کارکردن کلیه باید توجه کنیم؟
2021-01-23T11:10:05+03:30
به این دلیل که مشکلات کلیوی معمولا نشانه‌های مشخصی ندارند، بسیار مهم است که به علائم کار کردن کلیه توجه کنیم تا در صورت بروز هر نوع تغییر بتوانیم به سرعت به...

طرح توجیهی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم ؟ بهین صنعت یاب پاسخ می دهد.

 طرح توجیهی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم ؟ بهین صنعت یاب پاسخ می دهد.
2021-01-23T11:10:05+03:30
فعالیت در یک صنعت مستلزم داشتن اطلاعات کافی در آن زمینه است.

دوره تحلیل تکنیکال مقدماتی، راه ورود شما به دنیای معامله گری

 دوره تحلیل تکنیکال مقدماتی، راه ورود شما به دنیای معامله گری
2021-01-23T11:10:05+03:30
داشتن هوش اقتصادی یکی از نعمت‌هایی است که خیلی از آدم‌ها از طریق آن توانسته‌اند در بازارهای مالی موفق باشند و کسب درآمد کنند...

تامین مالی ۴۰۰ میلیون دلاری بانک پارسیان در پروژه ملی پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس

 تامین مالی ۴۰۰ میلیون دلاری بانک پارسیان در پروژه ملی پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس
2021-01-23T11:10:05+03:30
در مراسم آغاز بهره برداری از طرح عظیم پالایشگاه گاز بیدبلند، رئیس جمهور، وزیر نفت، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند از تلاش بانک...

مجمع عمومی عادی سالانه توسن‌تکنو برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالانه توسن‌تکنو برگزار شد
2021-01-23T10:53:39+03:30
مجمع عمومی عادی سالانه توسن‌تکنو برای دوره مالی منتهی به ۳۰ آذرماه ۱۳۹۹، روز اول بهمن‌ماه ۱۳۹۹ با حضور صاحبان سهام در محل دفتر مرکزی توسن‌‎تکنو برگزار شد و ط...

تامین مالی ۴۰۰ میلیون دلاری بانک پارسیان در پروژه ملی پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس

تامین مالی ۴۰۰ میلیون دلاری بانک پارسیان در پروژه ملی پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس
2021-01-23T10:53:37+03:30
در مراسم آغاز بهره برداری از طرح عظیم پالایشگاه گاز بیدبلند، رئیس جمهور، وزیر نفت، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند از تلاش بانک ...

امکان درج شماره شبای حساب بر روی رفاه کارت فراهم شد

امکان درج شماره شبای حساب بر روی رفاه کارت فراهم شد
2021-01-23T10:53:36+03:30
بانک رفاه کارگران از خدمت جدید "امکان درج شماره شبای حساب روی رفاه کارت" مشتریان خبر داد.

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۱۱/۰۱

 قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۱۱/۰۱
2021-01-23T10:56:52+03:30
در حالی که انتظار می رود ارائه یک بسته بزرگ محرک مالی به ترمیم بزرگترین اقتصاد جهان کمک کند و این بسته به دلیل تبعات تورمی سبب افزایش نرخ تورم و تضعیف دلار ...

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۱۱/۰۱؛ افزایش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه چند شد؟

 قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۱۱/۰۱؛ افزایش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه چند شد؟
2021-01-23T10:56:51+03:30
هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم ۹۹۱ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۲ هزار و ۳۰۰ تومان ا...

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۱۱/۰۲؛ افزایش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه چند شد؟

 قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۱۱/۰۲؛ افزایش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه چند شد؟
2021-01-23T10:56:51+03:30
هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۸ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۳ هزار و ۳...

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۱۱/۰۳| قیمت طلا نیم درصد افت کرد

 قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۱۱/۰۳| قیمت طلا نیم درصد افت کرد
2021-01-23T10:56:51+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد افت به ۱۸۶۱ دلار و ۱۰ سنت رسید.

خرید تخت سنتی؛ بهترین مدل و سایز کدام است؟

خرید تخت سنتی؛ بهترین مدل و سایز کدام است؟
2021-01-23T10:39:57+03:30
تخت های سنتی را می شود با همان حال و هوای قدیمی شان در خانه استفاده کرد. 

وزن ورق و وزن میلگرد چگونه محاسبه می شود؟

وزن ورق و وزن میلگرد چگونه محاسبه می شود؟
2021-01-23T10:13:18+03:30
از مهم‌ترین نکاتی که هنگام انجام یک پروژه باید به آن توجه کرد، محاسبه متریال‌های مصرفی به خصوص مقاطع فولادی مثل ورق فولادی و میلگرد است. چرا که از این دو مقط...

پرفروش ترین تلویزیون های ۳۲ اینچ در سال ۲۰۲۰

پرفروش ترین تلویزیون های ۳۲ اینچ در سال ۲۰۲۰