میرنیوز

حمایت ۵۰هزار میلیارد ریالی بانک مهر ایران از اقشار کمتر برخوردار

حمایت ۵۰هزار میلیارد ریالی بانک مهر ایران از اقشار کمتر برخوردار 2020-11-25T16:09:57+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، ۵ آذرماه روز بسیج مستضعفان نام‌گذاری شده و به همین مناسبت عملکرد این بانک در حوزه محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقشار کمتر برخوردار را در گفت‌وگو با دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک مهر ایران مرور می‌کنیم.

اکبری می‌گوید: از آنجایی که بانک مهر ایران یک بانک تخصصی قرض‌الحسنه است و در حوزه بانکداری خرد فعالیت می‌کند، تنها امکان پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به اشخاص حقیقی و با سقف مشخص را داراست. با این حال، بانک مهر ایران با تعریف طرح‌های تسهیلاتی متنوع و همچنین امضای تفاهم‌نامه با نهادهای حمایتی مختلف، اقدامات مؤثری در حوزه اشتغال‌زایی و کارآفرینی با اولویت دهک‌های پایین درآمدی انجام داده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این بانک اظهار می‌کند: در چارچوب یکی از این تفاهم‌نامه‌ها، بانک مهر ایران نزدیک به ۳۶۰ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد پرداخته کرده است. عمده این تسهیلات در حوزه خوداشتغالی پرداخت شده است. در واقع بانک مهر ایران سعی کرده به جای اینکه به افراد در حوزه وام معیشتی پرداخت کند، با پرداخت وام در حوزه اشتغال، این افراد را به سمت ایجاد درآمد پایدار برای خود و خانواده‌هایشان سوق دهد. به این صورت فرد علاوه بر اینکه برای بازپرداخت اقساط خود به مشکل برنمی‌خورد، نیازش به دریافت کمک از سوی نهادهای حمایتی نیز کاهش می‌یابد.

اکبری این‌طور ادامه می‌دهد: البته این تنها اقدام بانک مهر ایران برای کمک به مددجویان نهادهای حمایتی نبوده است. این بانک در همکاری با سازمان بهزیستی نیز ۹۵۰۰ فقره تسهیلات به ارزش ۱,۷۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

وی با اشاره به سایر اقدامات این بانک در حوزه اشتغال‌زایی، می‌گوید: افزون بر این، بانک مهر ایران همکاری‌های گسترده‌ای با بنیاد برکت داشته و در چارچوب تفاهم‌نامه با این بنیاد، تسهیلات قابل توجهی در حوزه اشتغال و کارآفرینی پرداخت کرده است. تا کنون بیش از ۹۶ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال در همکاری با بنیاد برکت پرداخت شده است. گفتنی است بانک مهر ایران با آستان قدس رضوی نیز همکاری داشته و ۱۷۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۵۷۰ میلیارد ریال در چارچوب تفاهم‌نامه با این آستان پرداخت کرده که همه این تسهیلات نیز مربوط به حوزه اشتغال‌زایی بوده است.

مدیرعامل بانک مهر ایران اظهار می‌کند: این‌ها تمام اقدامات نخستین و بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور برای محرومیت‌زدایی و حمایت از اقشار کمتر برخوردار نیست. از آنجایی که مسکن روستایی یکی از پاشنه آشیل‌های آسیب‌پذیری روستاها در حوادث طبیعی بوده است، بانک مهر ایران تسهیلاتی را نیز برای بهسازی و نوسازی خانه‌های روستایی پرداخت کرده است. بر این اساس، بانک مهر ایران با همکاری بنیاد مسکن انقلاب ۸۲۰۰ فقره به مبلغ ۷۲۰ میلیارد ریال در این حوزه پرداخت کرده است. گفتنی است این همکاری ادامه دارد و هر روز به تعداد دریافت‌کنندگان این تسهیلات افزوده می‌شود.

وی می‌افزاید: زنان سرپرست خانوار نیز یکی از اقشاری بوده‌اند که بانک مهر ایران به آن‌ها توجه ویژه داشته است. این بانک در همکاری با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، ۱,۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۳۳ هزار زن سرپرست خانوار پرداخت کرده است.

مدیرعامل بانک مهر ایران اظهار می‌کند: در مجموع این بانک، نزدیک به ۵۰۰ هزار فقره تسهیلات به ارزش حدوداً ۵۰ هزار میلیارد ریال در حوزه محرومیت‌زدایی و حمایت از دهک‌های پایین درآمدی پرداخت کرده است. عمده این تسهیلات در ۴ سال گذشته و در حوزه اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد پایدار برای تسهیلات‌گیرندگان پرداخت شده است. امید که این اقدامات بانک مهر ایران توانسته باشد دغدغه‌های بخشی از مردم کشور را در حوزه اقتصادی کاهش دهد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

تولید محصولات متمایز و با کیفیت در صنعت توزین

تولید محصولات متمایز و با کیفیت در صنعت توزین
2021-01-23T14:39:54+03:30
گروه صنعتی اعتماد با تکیه بر نیم قرن تجربه و تخصص فنی لازم درتولید سیستم های توزین و رعایت دقیق اصول استاندارد از معتبرترین تولید کنندگان سیستم های توزین دیج...

ایزوگام دلیجان و قیمت انواع آن در بازار

ایزوگام دلیجان و قیمت انواع آن در بازار
2021-01-23T13:29:54+03:30
آیا می‌خواهید درباره ایزوگام دلیجان، محصولات و قیمت انواع ایزوگام بیشتر بدانید؟ پس با ادامه این مطلب همراه شوید.

چگونه یک تاب راحتی خوب انتخاب کنیم؟

چگونه یک تاب راحتی خوب انتخاب کنیم؟
2021-01-23T13:29:53+03:30
تاب راحتی یا صندلی تابی که اصطلاحاً به آن تاب ریلکسی گفته می شود به صورت سبد وصندلی آویز از پایه به همراه تشک می باشد و در مدل‌های یک و دونفره با تنوع رنگ و ...

ملی پیامک، مجری بهترین کمپین‎های پیامک تبلیغاتی

ملی پیامک، مجری بهترین کمپین‎های پیامک تبلیغاتی
2021-01-23T13:29:52+03:30
ملی پیامک، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهندۀ پنل‌های ارسال اس ام اس در زمینۀ اجرای کمپین‌های تبلیغاتی هم پیشگام است.

دوره طراحی سایت مجتمع فنی آریا تهران، دوره های حضوری و آنلاین رایگان

دوره طراحی سایت مجتمع فنی آریا تهران، دوره های حضوری و آنلاین رایگان
2021-01-23T12:53:13+03:30
اگر به دنبال دوره طراحی سایت رایگان هستید حتما از خدمات آموزشی و دوره طراحی سایت مجتمع فنی آریا تهران استفاده کنید.

راهنمای خرید لوستر مناسب منزل

راهنمای خرید لوستر مناسب منزل
2021-01-23T11:59:57+03:30
هر خانه ای با توجه به نوع دکوراسیونی که برای آن محیط انتخاب شده و گنجایش و متراژ محیط و همچنین وسایلی که برای آن محیط انتخاب شده، به نوع خاصی از لوستر احتیاج...

ایجاد ۱۰۰۰ فرصت شغلی با اجرای طرح های توسعه فولاد بناب

ایجاد ۱۰۰۰ فرصت شغلی با اجرای طرح های توسعه فولاد بناب
2021-01-23T11:59:56+03:30
مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب اعلام کرد: با اجرای طرح‌های توسعه ای این مجتمع، حداقل یک هزار فرصت شغلی در سال های پیش رو برای نیروهای بومی ایجاد خواهد شد. ...

فروشگاه اینترنتی سی و سه پل، سرزمین قطعات موبایل و لوازم خانگی

فروشگاه اینترنتی سی و سه پل، سرزمین قطعات موبایل و لوازم خانگی
2021-01-23T11:59:56+03:30
قاب و شاسی موبایل لازم داری ولی نمیدونی از کجا خریداری کنی؟ خب سی و سه پل میتونه مشکلت رو حل کنه‌.

پیش از خرید ورق فولادی به چه نکاتی باید توجه کنید؟

پیش از خرید ورق فولادی به چه نکاتی باید توجه کنید؟
2021-01-23T11:46:33+03:30
ورق فولادی به عنوان یک ماده اولیه کارآمد در تولید کوچک‌ترین قطعات تا بزرگترین تجهیزات،‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این حجم از مصرف این کالای آهنی به دلیل تنو...

دیوار آگهی‌های فروش وکالتی و امتیاز قرعه‌کشی خودرو را حذف می‌کند

دیوار آگهی‌های فروش وکالتی و امتیاز قرعه‌کشی خودرو را حذف می‌کند
2021-01-23T11:46:32+03:30
از خردادماه امسال که با اعلام مسئولان سازمان حمایت و وزارت صمت مقرر شد خودرو به صورت  قرعه‌کشی به خریداران عرضه شود، تا الان حدود ۱۰ مرحله طرح فروش یا پیش فر...

۵ ایده برای طراحی چشم اندازی بی نظیر با چمن مصنوعی

۵ ایده برای طراحی چشم اندازی بی نظیر با چمن مصنوعی
2021-01-23T11:46:31+03:30
برکسی پوشیده نیست که چمن مصنوعی یکی از زیباترین و تطبیق پذیرترین گزینه ها برای بهبود جلوه بصری و نمای هر مکان و هر فضایی می باشد. ...

پزشک در منزل تهرانپارس با بهترین قیمت

پزشک در منزل تهرانپارس با بهترین قیمت
2021-01-23T11:19:51+03:30
اگر به دنبال پزشک در منزل تهرانپارس هستید، می‌توانید این خدمت ویژه را به راحتی از این درگاه معتبر و مطمئن دریافت کنید.

قیمت دلار ۴ بهمن ۱۳۹۹ به ۲۲ هزار و ۵۸۰ تومان رسید/ هر یورو ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان

قیمت دلار ۴ بهمن ۱۳۹۹ به ۲۲ هزار و ۵۸۰ تومان رسید/ هر یورو ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان
2021-01-23T11:03:11+03:30
قیمت دلار آمریکا(اسکناس)، امروز شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ در صرافی‌های بانکی برای خرید به ۲۲ هزار و ۸۰ تومان و برای فروش به ۲۲ هزار و ۵۸۰ تومان رسید.

چرا به علائم کارکردن کلیه باید توجه کنیم؟

 چرا به علائم کارکردن کلیه باید توجه کنیم؟
2021-01-23T11:10:05+03:30
به این دلیل که مشکلات کلیوی معمولا نشانه‌های مشخصی ندارند، بسیار مهم است که به علائم کار کردن کلیه توجه کنیم تا در صورت بروز هر نوع تغییر بتوانیم به سرعت به...

طرح توجیهی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم ؟ بهین صنعت یاب پاسخ می دهد.

 طرح توجیهی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم ؟ بهین صنعت یاب پاسخ می دهد.
2021-01-23T11:10:05+03:30
فعالیت در یک صنعت مستلزم داشتن اطلاعات کافی در آن زمینه است.

دوره تحلیل تکنیکال مقدماتی، راه ورود شما به دنیای معامله گری

 دوره تحلیل تکنیکال مقدماتی، راه ورود شما به دنیای معامله گری
2021-01-23T11:10:05+03:30
داشتن هوش اقتصادی یکی از نعمت‌هایی است که خیلی از آدم‌ها از طریق آن توانسته‌اند در بازارهای مالی موفق باشند و کسب درآمد کنند...

تامین مالی ۴۰۰ میلیون دلاری بانک پارسیان در پروژه ملی پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس

 تامین مالی ۴۰۰ میلیون دلاری بانک پارسیان در پروژه ملی پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس
2021-01-23T11:10:05+03:30
در مراسم آغاز بهره برداری از طرح عظیم پالایشگاه گاز بیدبلند، رئیس جمهور، وزیر نفت، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند از تلاش بانک...

مجمع عمومی عادی سالانه توسن‌تکنو برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالانه توسن‌تکنو برگزار شد
2021-01-23T10:53:39+03:30
مجمع عمومی عادی سالانه توسن‌تکنو برای دوره مالی منتهی به ۳۰ آذرماه ۱۳۹۹، روز اول بهمن‌ماه ۱۳۹۹ با حضور صاحبان سهام در محل دفتر مرکزی توسن‌‎تکنو برگزار شد و ط...

تامین مالی ۴۰۰ میلیون دلاری بانک پارسیان در پروژه ملی پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس

تامین مالی ۴۰۰ میلیون دلاری بانک پارسیان در پروژه ملی پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس
2021-01-23T10:53:37+03:30
در مراسم آغاز بهره برداری از طرح عظیم پالایشگاه گاز بیدبلند، رئیس جمهور، وزیر نفت، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند از تلاش بانک ...

امکان درج شماره شبای حساب بر روی رفاه کارت فراهم شد

امکان درج شماره شبای حساب بر روی رفاه کارت فراهم شد
2021-01-23T10:53:36+03:30
بانک رفاه کارگران از خدمت جدید "امکان درج شماره شبای حساب روی رفاه کارت" مشتریان خبر داد.

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۱۱/۰۱

 قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۱۱/۰۱
2021-01-23T10:56:52+03:30
در حالی که انتظار می رود ارائه یک بسته بزرگ محرک مالی به ترمیم بزرگترین اقتصاد جهان کمک کند و این بسته به دلیل تبعات تورمی سبب افزایش نرخ تورم و تضعیف دلار ...

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۱۱/۰۱؛ افزایش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه چند شد؟

 قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۱۱/۰۱؛ افزایش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه چند شد؟
2021-01-23T10:56:51+03:30
هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم ۹۹۱ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۲ هزار و ۳۰۰ تومان ا...

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۱۱/۰۲؛ افزایش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه چند شد؟

 قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۱۱/۰۲؛ افزایش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه چند شد؟
2021-01-23T10:56:51+03:30
هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۸ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۳ هزار و ۳...

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۱۱/۰۳| قیمت طلا نیم درصد افت کرد

 قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۱۱/۰۳| قیمت طلا نیم درصد افت کرد
2021-01-23T10:56:51+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد افت به ۱۸۶۱ دلار و ۱۰ سنت رسید.

خرید تخت سنتی؛ بهترین مدل و سایز کدام است؟

خرید تخت سنتی؛ بهترین مدل و سایز کدام است؟
2021-01-23T10:39:57+03:30
تخت های سنتی را می شود با همان حال و هوای قدیمی شان در خانه استفاده کرد. 

وزن ورق و وزن میلگرد چگونه محاسبه می شود؟

وزن ورق و وزن میلگرد چگونه محاسبه می شود؟
2021-01-23T10:13:18+03:30
از مهم‌ترین نکاتی که هنگام انجام یک پروژه باید به آن توجه کرد، محاسبه متریال‌های مصرفی به خصوص مقاطع فولادی مثل ورق فولادی و میلگرد است. چرا که از این دو مقط...

پرفروش ترین تلویزیون های ۳۲ اینچ در سال ۲۰۲۰

پرفروش ترین تلویزیون های ۳۲ اینچ در سال ۲۰۲۰
2021-01-23T09:59:55+03:30
درسال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ تلویزیون های زیادی در سایز ۳۲ اینچ وارد بازار شدند اما در این بین دو مدل تلویزیون بسیار عالی و پرطرفدار بودند و این نتیجه برگرفته از آم...

جزئیات قیمت رسمی انواع ارز/کاهش نرخ ۲۴ ارز

جزئیات قیمت رسمی انواع ارز/کاهش نرخ ۲۴ ارز
2021-01-23T09:56:33+03:30
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ اعلام کرد که بر اساس آن، نرخ ۲۴ ارز کاهش و ۱۱ ارز افزایش یافت. نرخ ۱۲ ارز نیز ثابت ماند.

تجربه‌ای بهتر از اینترنت پرسرعت با مودم VDSL

تجربه‌ای بهتر از اینترنت پرسرعت با مودم VDSL
2021-01-23T09:33:21+03:30
در چند سال گذشته نیاز استفاده از اینترنت پرسرعت افزایش یافته است. از همین‌رو تمایل استفاده از تجهیزات و فناوری سرعت بالا به مانند اینترنت VDSL نیز برای کاربر...

جزئیات قیمت رسمی انواع ارز/ نرخ ۲۴ ارز کاهش یافت

جزئیات قیمت رسمی انواع ارز/ نرخ ۲۴ ارز کاهش یافت
2021-01-23T09:16:32+03:30
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ اعلام کرد که بر اساس آن، نرخ ۲۴ ارز کاهش و ۱۱ ارز افزایش یافت. نرخ ۱۲ ارز نیز ثابت ماند.