میرنیوز

طریقه نوشتن بیانیه هدف (SOP)

طریقه نوشتن بیانیه هدف (SOP) 2020-11-25T14:00:38+03:30

به گزارش ایسنا، بنابراعلام موسسه یگانه سفیران دانش، تحصیل در خارج کشور نیاز به یک سری الزامات دارد که تهیه برخی مدارک یکی از آن ها است. در میان این مدارک نوشتن بیانیه هدف یا SOP اهمیت بسیار زیادی دارد.

این نامه که از آن به عنوان انگیزه نامه هم یاد می شود به کمیته پذیرش دانشگاهی که درخواست تحصیل دانشجو برای آن داده شده است کمک می کند تا بیشتر با خصوصیات شخصیتی و انگیزه های دانشجو برای سفر به آن کشور و دانشگاه آشنا گردند و بتوانند روند پذیرش دانشجویان را دقیق تر و سریع تر انجام دهند.

در این مطلب قصد داریم به دانشجویانی که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند طریق نوشتن یک SOP را شرح دهیم. توجه داشته باشین که اهمیت نوشتن یک SOP کمتر از دیگر مراحل پذیرش نیست و کاملا در قبول شدن یا ریجکت شدن دانشجو توسط کمیته پذیرش موثر خواهد بود.

بیانیه هدف (SOP) چیست؟

بیانیه هدف، یک مقاله کاربردی است که دانشجویانی که درخواست تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یک دانشگاه خارجی را دارند، لازم است که برای پذیرش بنویسند. بیانیه هدف بهترین راه برای بیان اهداف انگیزه های دانشجو برای کمیته بررسی و پذیرش دانشگاه است.

یک SOP خوب، مأمورین پذیرش را برای پاسخ مثبت مجاب می کند. SoP شانس شما برای صحبت مستقیم با کمیته پذیرش است  برای اینکه خود را از میان بسیاری از کاندیداهای واجد شرایط متمایز کنید.

طریقه نوشتن بیانیه هدف (SOP)

چرا دانشگاه ها از دانشجویان SOP درخواست می کنند؟

SOP به کالج ها و دانشگاه ها کمک می کند تا تصمیم بگیرند که آیا متقاضیان واقعا علاقمند به برنامه ای هستند که برای آنها درخواست کرده اند یا خیر. میزان توانایی دانشجو برای پیگیری برنامه تحصیلی و تکمیل آن از طریق SOP برای دانشگاه مشخص می گردد.

اهمیت SOP در فرآیند پذیرش

SOP به عنوان یکی از مهم ترین اجزای درخواست شما محسوب می شود؛ شاید مهمترین قسمت کل فرآیند پذیرش باشد. شما با نوشتن SOP تصویری از خود را به کمیته پذیرش نشان می دهید. SOP شما چیزهای زیادی در مورد شما به طور صریح می گوید. SOP از نگرش شما، جاه طلبی شما، نوع تفکر و شخصیت شما می گوید.

SOP جنبه ذهنی شما است و فرصتی است برای ایستادن از در میان جمعیتی است که نشسته اند.

چه چیزهایی در یک SOP قرار دارد؟

در اینجا یک چک لیست ایده آل که در بیانیه هدف (SOP) موثر است آورده شده است :

. معرفی

. چه کاری می خواهید انجام دهید (مطالعه یا تحقیق؟)

. چرا این رشته؟

. چرا این دانشگاه؟

. چه چیزی را در کشور مبدا دوست دارید(چه چیزی باعث شده این کشور را انتخاب کنید) ؟

. چقدر و چه نوع تجربه ای در زمینه رشته خود دارید؟

. آیا کلاس های خاص، دوره های ویژه یا پروژه هایی که انجام داده اید، مربوط به رشته مورد علاقه شما است ؟

. هر تجربه خدمات اجتماعی یا تجربه رهبری(مدرسه دانشگاه و ...) که  در زندگی خود داشته اید را بنویسید     .

. شما در مورد جامعه دانشجویی و فرهنگ دانشگاه چه  می دانید؟

. اهداف شغلی تان چیست؟

. چگونه این رشته به شما در دستیابی به اهداف شغلی شما کمک خواهد کرد؟

. فعالیت های فوق لیسانس، سرگرمی ها و منافع شما

چگونه یک SOP خوب بنویسیم

۱.خودشناسی

شما باید با خودآزمایی و جمع آوری تمام رویدادهای مهم زندگی خود که بر افکار، شخصیت و اقدامات شما تأثیر می گذارند، آغاز کنید. شما باید زمان زیادی را به بیان درون خود بپردازید.

برای اکثر متقاضیان کارشناسی ارشد چیزی غیر از دنیای دانشگاهی وجود ندارد. بنابراین، بهتر است در مورد انگیزه ها، آرمان ها، منافع، چشم انداز، ارزش ها، شعارها، اهداف شغلی، سرگرمی ها، نقاط قوت، ضعف ها، و حتی شکست ها صحبت کنید.

۲.نشان دادن شور و شوق و توانایی

 شما باید شور و شوق خود را برای رشته ایی که درخواست داده ایید بیان کنید. شما تنها در صورتی که علاقمند به چیزی هستید، در آن  زمینه پیشرفت می کنید. خواننده باید بداند که شما واقعا در مورد چیزی که می خواهید پرشور و اشتیاق هستید. بنابراین، مهم است که به شیوه جالب و قانع کننده ایی بیان شود.

پتانسیل شما توانایی شما برای پیشرفت درهر چیزی است. شما باید ارتباط فعالیت های اخیر و دستاوردهای خود را مورد بحث قرار دهید. شما باید پتانسیل خود را برای پیگیری برنامه در نظر گرفته شده و موفقیت آن اثبات کنید. شما باید در مورد موفقیت در فعالیت های علمی و برنامه درسی صحبت کنید. این نامه باید نشان دهد که شما به خوبی آماده برنامه می شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

ایزوگام دلیجان و قیمت انواع آن در بازار

ایزوگام دلیجان و قیمت انواع آن در بازار
2021-01-23T13:29:54+03:30
آیا می‌خواهید درباره ایزوگام دلیجان، محصولات و قیمت انواع ایزوگام بیشتر بدانید؟ پس با ادامه این مطلب همراه شوید.

چگونه یک تاب راحتی خوب انتخاب کنیم؟

چگونه یک تاب راحتی خوب انتخاب کنیم؟
2021-01-23T13:29:53+03:30
تاب راحتی یا صندلی تابی که اصطلاحاً به آن تاب ریلکسی گفته می شود به صورت سبد وصندلی آویز از پایه به همراه تشک می باشد و در مدل‌های یک و دونفره با تنوع رنگ و ...

ملی پیامک، مجری بهترین کمپین‎های پیامک تبلیغاتی

ملی پیامک، مجری بهترین کمپین‎های پیامک تبلیغاتی
2021-01-23T13:29:52+03:30
ملی پیامک، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهندۀ پنل‌های ارسال اس ام اس در زمینۀ اجرای کمپین‌های تبلیغاتی هم پیشگام است.

دوره طراحی سایت مجتمع فنی آریا تهران، دوره های حضوری و آنلاین رایگان

دوره طراحی سایت مجتمع فنی آریا تهران، دوره های حضوری و آنلاین رایگان
2021-01-23T12:53:13+03:30
اگر به دنبال دوره طراحی سایت رایگان هستید حتما از خدمات آموزشی و دوره طراحی سایت مجتمع فنی آریا تهران استفاده کنید.

راهنمای خرید لوستر مناسب منزل

راهنمای خرید لوستر مناسب منزل
2021-01-23T11:59:57+03:30
هر خانه ای با توجه به نوع دکوراسیونی که برای آن محیط انتخاب شده و گنجایش و متراژ محیط و همچنین وسایلی که برای آن محیط انتخاب شده، به نوع خاصی از لوستر احتیاج...

ایجاد ۱۰۰۰ فرصت شغلی با اجرای طرح های توسعه فولاد بناب

ایجاد ۱۰۰۰ فرصت شغلی با اجرای طرح های توسعه فولاد بناب
2021-01-23T11:59:56+03:30
مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب اعلام کرد: با اجرای طرح‌های توسعه ای این مجتمع، حداقل یک هزار فرصت شغلی در سال های پیش رو برای نیروهای بومی ایجاد خواهد شد. ...

فروشگاه اینترنتی سی و سه پل، سرزمین قطعات موبایل و لوازم خانگی

فروشگاه اینترنتی سی و سه پل، سرزمین قطعات موبایل و لوازم خانگی
2021-01-23T11:59:56+03:30
قاب و شاسی موبایل لازم داری ولی نمیدونی از کجا خریداری کنی؟ خب سی و سه پل میتونه مشکلت رو حل کنه‌.

پیش از خرید ورق فولادی به چه نکاتی باید توجه کنید؟

پیش از خرید ورق فولادی به چه نکاتی باید توجه کنید؟
2021-01-23T11:46:33+03:30
ورق فولادی به عنوان یک ماده اولیه کارآمد در تولید کوچک‌ترین قطعات تا بزرگترین تجهیزات،‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این حجم از مصرف این کالای آهنی به دلیل تنو...

دیوار آگهی‌های فروش وکالتی و امتیاز قرعه‌کشی خودرو را حذف می‌کند

دیوار آگهی‌های فروش وکالتی و امتیاز قرعه‌کشی خودرو را حذف می‌کند
2021-01-23T11:46:32+03:30
از خردادماه امسال که با اعلام مسئولان سازمان حمایت و وزارت صمت مقرر شد خودرو به صورت  قرعه‌کشی به خریداران عرضه شود، تا الان حدود ۱۰ مرحله طرح فروش یا پیش فر...

۵ ایده برای طراحی چشم اندازی بی نظیر با چمن مصنوعی

۵ ایده برای طراحی چشم اندازی بی نظیر با چمن مصنوعی
2021-01-23T11:46:31+03:30
برکسی پوشیده نیست که چمن مصنوعی یکی از زیباترین و تطبیق پذیرترین گزینه ها برای بهبود جلوه بصری و نمای هر مکان و هر فضایی می باشد. ...

پزشک در منزل تهرانپارس با بهترین قیمت

پزشک در منزل تهرانپارس با بهترین قیمت
2021-01-23T11:19:51+03:30
اگر به دنبال پزشک در منزل تهرانپارس هستید، می‌توانید این خدمت ویژه را به راحتی از این درگاه معتبر و مطمئن دریافت کنید.

قیمت دلار ۴ بهمن ۱۳۹۹ به ۲۲ هزار و ۵۸۰ تومان رسید/ هر یورو ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان

قیمت دلار ۴ بهمن ۱۳۹۹ به ۲۲ هزار و ۵۸۰ تومان رسید/ هر یورو ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان
2021-01-23T11:03:11+03:30
قیمت دلار آمریکا(اسکناس)، امروز شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ در صرافی‌های بانکی برای خرید به ۲۲ هزار و ۸۰ تومان و برای فروش به ۲۲ هزار و ۵۸۰ تومان رسید.

چرا به علائم کارکردن کلیه باید توجه کنیم؟

 چرا به علائم کارکردن کلیه باید توجه کنیم؟
2021-01-23T11:10:05+03:30
به این دلیل که مشکلات کلیوی معمولا نشانه‌های مشخصی ندارند، بسیار مهم است که به علائم کار کردن کلیه توجه کنیم تا در صورت بروز هر نوع تغییر بتوانیم به سرعت به...

طرح توجیهی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم ؟ بهین صنعت یاب پاسخ می دهد.

 طرح توجیهی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم ؟ بهین صنعت یاب پاسخ می دهد.
2021-01-23T11:10:05+03:30
فعالیت در یک صنعت مستلزم داشتن اطلاعات کافی در آن زمینه است.

دوره تحلیل تکنیکال مقدماتی، راه ورود شما به دنیای معامله گری

 دوره تحلیل تکنیکال مقدماتی، راه ورود شما به دنیای معامله گری
2021-01-23T11:10:05+03:30
داشتن هوش اقتصادی یکی از نعمت‌هایی است که خیلی از آدم‌ها از طریق آن توانسته‌اند در بازارهای مالی موفق باشند و کسب درآمد کنند...

تامین مالی ۴۰۰ میلیون دلاری بانک پارسیان در پروژه ملی پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس

 تامین مالی ۴۰۰ میلیون دلاری بانک پارسیان در پروژه ملی پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس
2021-01-23T11:10:05+03:30
در مراسم آغاز بهره برداری از طرح عظیم پالایشگاه گاز بیدبلند، رئیس جمهور، وزیر نفت، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند از تلاش بانک...

مجمع عمومی عادی سالانه توسن‌تکنو برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالانه توسن‌تکنو برگزار شد
2021-01-23T10:53:39+03:30
مجمع عمومی عادی سالانه توسن‌تکنو برای دوره مالی منتهی به ۳۰ آذرماه ۱۳۹۹، روز اول بهمن‌ماه ۱۳۹۹ با حضور صاحبان سهام در محل دفتر مرکزی توسن‌‎تکنو برگزار شد و ط...

تامین مالی ۴۰۰ میلیون دلاری بانک پارسیان در پروژه ملی پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس

تامین مالی ۴۰۰ میلیون دلاری بانک پارسیان در پروژه ملی پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس
2021-01-23T10:53:37+03:30
در مراسم آغاز بهره برداری از طرح عظیم پالایشگاه گاز بیدبلند، رئیس جمهور، وزیر نفت، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند از تلاش بانک ...

امکان درج شماره شبای حساب بر روی رفاه کارت فراهم شد

امکان درج شماره شبای حساب بر روی رفاه کارت فراهم شد
2021-01-23T10:53:36+03:30
بانک رفاه کارگران از خدمت جدید "امکان درج شماره شبای حساب روی رفاه کارت" مشتریان خبر داد.

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۱۱/۰۱

 قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۱۱/۰۱
2021-01-23T10:56:52+03:30
در حالی که انتظار می رود ارائه یک بسته بزرگ محرک مالی به ترمیم بزرگترین اقتصاد جهان کمک کند و این بسته به دلیل تبعات تورمی سبب افزایش نرخ تورم و تضعیف دلار ...

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۱۱/۰۱؛ افزایش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه چند شد؟

 قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۱۱/۰۱؛ افزایش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه چند شد؟
2021-01-23T10:56:51+03:30
هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم ۹۹۱ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۲ هزار و ۳۰۰ تومان ا...

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۱۱/۰۲؛ افزایش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه چند شد؟

 قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۱۱/۰۲؛ افزایش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه چند شد؟
2021-01-23T10:56:51+03:30
هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۸ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۳ هزار و ۳...

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۱۱/۰۳| قیمت طلا نیم درصد افت کرد

 قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۱۱/۰۳| قیمت طلا نیم درصد افت کرد
2021-01-23T10:56:51+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد افت به ۱۸۶۱ دلار و ۱۰ سنت رسید.

خرید تخت سنتی؛ بهترین مدل و سایز کدام است؟

خرید تخت سنتی؛ بهترین مدل و سایز کدام است؟
2021-01-23T10:39:57+03:30
تخت های سنتی را می شود با همان حال و هوای قدیمی شان در خانه استفاده کرد. 

وزن ورق و وزن میلگرد چگونه محاسبه می شود؟

وزن ورق و وزن میلگرد چگونه محاسبه می شود؟
2021-01-23T10:13:18+03:30
از مهم‌ترین نکاتی که هنگام انجام یک پروژه باید به آن توجه کرد، محاسبه متریال‌های مصرفی به خصوص مقاطع فولادی مثل ورق فولادی و میلگرد است. چرا که از این دو مقط...

پرفروش ترین تلویزیون های ۳۲ اینچ در سال ۲۰۲۰

پرفروش ترین تلویزیون های ۳۲ اینچ در سال ۲۰۲۰
2021-01-23T09:59:55+03:30
درسال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ تلویزیون های زیادی در سایز ۳۲ اینچ وارد بازار شدند اما در این بین دو مدل تلویزیون بسیار عالی و پرطرفدار بودند و این نتیجه برگرفته از آم...

جزئیات قیمت رسمی انواع ارز/کاهش نرخ ۲۴ ارز

جزئیات قیمت رسمی انواع ارز/کاهش نرخ ۲۴ ارز
2021-01-23T09:56:33+03:30
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ اعلام کرد که بر اساس آن، نرخ ۲۴ ارز کاهش و ۱۱ ارز افزایش یافت. نرخ ۱۲ ارز نیز ثابت ماند.

تجربه‌ای بهتر از اینترنت پرسرعت با مودم VDSL

تجربه‌ای بهتر از اینترنت پرسرعت با مودم VDSL
2021-01-23T09:33:21+03:30
در چند سال گذشته نیاز استفاده از اینترنت پرسرعت افزایش یافته است. از همین‌رو تمایل استفاده از تجهیزات و فناوری سرعت بالا به مانند اینترنت VDSL نیز برای کاربر...

جزئیات قیمت رسمی انواع ارز/ نرخ ۲۴ ارز کاهش یافت

جزئیات قیمت رسمی انواع ارز/ نرخ ۲۴ ارز کاهش یافت
2021-01-23T09:16:32+03:30
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ اعلام کرد که بر اساس آن، نرخ ۲۴ ارز کاهش و ۱۱ ارز افزایش یافت. نرخ ۱۲ ارز نیز ثابت ماند.

قیمت جهانی طلا سقوط کرد

قیمت جهانی طلا سقوط کرد
2021-01-22T16:37:48+03:30
قیمت جهانی طلا در معاملات روز جمعه در حالی سقوط کرد که رشد سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا قیمت دلار را تقویت کرد، با این حال قیمت طلا به سوی ثبت بهترین هفت...