میرنیوز

امکان پژوهش دربارۀ ۶G را برای دانشمندان‌مان فراهم می‌کنیم

امکان پژوهش دربارۀ ۶G را برای دانشمندان‌مان فراهم می‌کنیم 2020-11-25T13:33:29+03:30

به گزارش ایسنا،بنابراعلام روابط عمومی ایرانسل، این سمپوزیوم، به‌صورت آنلاین و به زبان انگلیسی، به میزبانی دانشگاه تربیت‌مدرس، از صبح سه‌شنبه، ۴ آذرماه ۱۳۹۹ آغاز شده و تا امروز ادامه دارد.

در این رویداد آنلاین، پژوهشگران عرصۀ ارتباطات و فناوری‌اطلاعات از کشورهای گوناگون، در قالب‌ کارگاه‌های مختلف، آخرین یافته‌های خود را در حوزۀ ارتباطات بی‌سیم نوری و موج میلی‌متری به اشتراک می‌گذارند.

در طول برگزاری این سمپوزیوم، ضمن سخنرانی سخنرانان کلیدی و دعوت‌شدۀ بین‌المللی و داخلی و ارائۀ مقالات توسط دانشجویان و پژوهشگران، نشست‌هایی نیز در زمینۀ روندهای فناوری ۵G و کووید ۱۹ (COVID-۱۹) برگزار می‌شود.

دکتر بیژن عباسی‌آرند در این همایش آنلاین، طی سخنانی با اشاره به اینکه در روزگار فعلی، تصور زندگی بدون وجود «ارتباط»، کار دشواری است، گفت: تحول در زندگی روزمرۀ ما در طول دهه‌های گذشته، فراتر از تصور بود.

فرصت‌های ارائه شده توسط ارتباطات بی‌سیم، جهان ما را به جلو سوق داده و اکنون بیش از هر زمان دیگر، آماده و مشتاق هستیم تا کشف کنیم که این فناوری پیشرفته، چه مزایای بیشتری ارائه می‌دهد.

مدیرعامل ایرانسل تأکید کرد: ارتباطات بی‌سیم، همه ما را به دوران «سبک زندگی دیجیتال» سوق داده است؛ سبک زندگی‌ای که عمدتاً متمرکز بر رفاه مردم و تأمین نیازهای منحصر به فرد و متنوع آنها، به سریعترین و کارآمدترین روش است و ایرانسل به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، مفتخر است که در توسعه سبک زندگی دیجیتال در ایران، سهیم بوده است. ما افتخار می‌کنیم که در کنار دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، سهم خود را ایفا کنیم تا این فناوری را به حداکثر توانایی خود ارتقا دهیم.

وی همچنین به تغییر آشکار بین بازیگران اصلی بازارهای جهان و تصاحب جایگاه برتر خودروسازان توسط شرکت‌های حوزۀ فناوری‌اطلاعات اشاره و تصریح کرد: انقلاب دیجیتال با سرعت و مقیاسی بی‌سابقه، زندگی و جوامع ما را متحول کرده و فرصت‌های بی‌نظیر و چالش‌های دلهره‌آوری را فراهم کرده است و هستۀ اصلی اقتصاد دیجیتال، بخش ارتباطات و فناوری‌اطلاعات است که کالاها و خدمات دیجیتال بنیادین را تولید می‌کند و به بازده اقتصادی منجر می‌شود.

مدیرعامل ایرانسل با اشاره به سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی جهان و آمار رو به رشد آن در ایران، نقش سازمان‌های غیردولتی را در این زمینه، حیاتی برشمرد و تأکید کرد: ارتباطات از راه دور، طیف گسترده‌ای از منافع را برای یک هدف مشترک تسهیل می‌کند و نقش اپراتورهای همراه، به‌ویژه ایرانسل، در دستیابی به این مهم، قابل توجه است.

ایرانسل، به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با دارا بودن بیش از ۴۳ درصد از سهم بازار، تقریبا نیمی از ترافیک داده‌های کشور را منتقل می‌کند و اکنون به عنوان اگر نه اصلی‌ترین، لااقل یکی از بازیگران اصلی در اقتصاد دیجیتال ایران شناخته می‌شود.

عباسی‌آرند، با ارائۀ شاخص‌های تکامل نسل‌های مختلف شبکه‌های تلفن‌همراه، به ارائۀ خدمات نسل پنجم تلفن‌همراه (۵G) توسط ایرانسل برای اولین بار در ایران اشاره کرد و گفت: در مقایسه با ۴G، نسل پنجم به‌طور مشخص، ارتباطی با سرعت بسیار بالا، اتصال قوی‌تر، قابل اعتمادتر و با ضریب تأخیر بسیار پایین‌تر ارائه می‌دهد.

وی به چند مزیت اصلی ۵G در مقایسه با فناوری ۴G اشاره کرد و گفت: ۵G تا ۲۰ برابر سریع‌تر از ۴G است، در هر کیلومتر مربع، از اتصال ۱۰ برابر دستگاه بیشتر پشتیبانی می‌کند و ضریب تأخیر آن، تا ۲۵ برابر کمتر از ۴G است.

مدیرعامل ایرانسل اقدامات ایرانسل برای اطمینان از آمادگی برای ورود به عصر ۵G را برشمرد و افزود: شبکۀ ایرانسل به طور میانگین، با انتقال بیش از ۹ پتابایت دیتا در روز، به بیش از ۳۷ میلیون کاربر دیتا دست یافته و بزرگترین اپراتور اینترنت همراه در ایران است.

عباسی‌آرند ادامه داد: زیرساخت‌های خدمات دیجیتال با برند ایرانسل در حوزه‌های مختلفی مانند آموزش آنلاین، ویدئو و سرگرمی، Open API، تبلیغات و موارد دیگر توسعه داده شده است. همچنین مشارکت‌های دیجیتالی متعدد با ارائه‌دهندگان محتوا و سایر صنایع حوزۀ دیجیتال، موجب ایجاد بیش از ۲۵۰۰ شغل مستقیم و ۴۰هزار شغل غیرمستقیم شده است.

وی افزود: ایرانسل با هدف دیجیتالی کردن بسیاری از امور زندگی روزمره، به طور مستقیم در طیف وسیعی از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده است.

شاخص‌ترین شرکت در این زمینه، گروه اسنپ است که خدماتی مانند تاکسی آنلاین، خرید، سفر و … را ارائه می‌دهد و با اشتغال مستقیم ۲۹۰۰ کارمند و اشتغال غیرمستقیم بیش از ۱.۵ میلیون نفر، می‌تواند به عنوان الهام‌بخش‌ترین شرکت دیجیتال در ایران به شمار رود.

مدیرعامل ایرانسل همچنین گفت: «در کنار پیشرفت‌های چشمگیری که ۵G، در کنار ۴G، در ارتباطات موبایل ایجاد کرده است، بیایید لحظه‌ای فکر کنیم که نسل ششم تلفن‌همراه قرار است چگونه دنیای ارتباطات را تقویت کند.»

وی با بیان اینکه: «احتمالاً پرسش‌ها در این زمینه، حول جنبه‌های بنیادین آن خواهند بود» به این پرسش‌ها اشاره و تصریح کرد: نخستین پرسش این است که «آیا ۶G واقعی است؟» خب قطعاً بله.

ما قویاً اعتقاد داریم که به زودی زمان آن خواهد بود که ۵G نیز با فناوری پیشرفته‌تری جایگزین شود، همانطور که در ۵۰ سال گذشته، این اتفاق افتاده است. اگر چه ۶G در حال حاضر در مرحله پژوهش است تا عملکرد و اثربخشی آن تعیین شود.

این استاد دانشگاه تربیت‌مدرس افزود: پرسش بعدی ممکن است این باشد که «۶G چه زمانی می‌آید؟». با توجه به آن چه که توسط نقش‌آفرینان برجسته در صنعت ارتباطات ارائه شده است، به نظر می‌رسد که حدود یک دهه پس از ۲۰۲۰، زمان ظهور ۵G باشد و  پرسش بعدی هم این است که «سرعت ۶G چقدر خواهد بود؟» که آن را حداکثر ۱۰ ترابایت بر ثانیه پیش‌بینی کرده‌اند.

عباسی‌آرند پرسش دیگر را «چه کسی اکنون روی ۶G کار می‌کند؟» دانست و گفت: مؤسسه‌های مهم ارتباطاتی، قدرت‌های جهانی و کشورهای پیشرو در توسعۀ ICT، فعالیت برای پروژه‌های ۶G خود را آغاز کرده‌اند.

برای تأکید بر اهمیت این مسأله، همان‌طور که ممکن است در رسانه‌ها هم دیده باشید، دولت‌ها نیز مشتاق پژوهش و تدوین برنامه‌هایی برای تحولات آینده هستند. به عنوان نمونه، آمریکا، ژاپن، چین و فنلاند، پیش از این اقدامات قابل توجهی را برای پیش‌بینی جنبه‌های نسل ششم تلفن‌همراه انجام داده‌اند.

عضو هیأت‌علمی دانشکدۀ مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت‌مدرس، در بخش پایانی سخنرانی خود تأکید کرد: در کنار پیشرفت‌های چشمگیر در توسعۀ ۵G تاکنون، هم از نظر علمی و هم از دیدگاه فنی، توجیه کافی برای همه ما وجود دارد تا بپذیریم که ۵G، تأثیر مثبتی را برای اکثر جنبه‌های زندگی روزمره و اقتصاد ما به همراه خواهد آورد تا توسط صنایع، هر چه بیشتر توانمند شوند.

من با افتخار اعلام می‌کنم که ما اکنون، با فراهم کردن امکان فعالیت برای دانشمندان و کارشناسان خود، یک جهش رو به جلو انجام داده‌ایم تا آنها فراتر از حد معمول بیاندیشند و ایده‌های پیشگامانۀ خود را به اشتراک بگذارند تا در چشم‌اندازهای آینده، به این ایده‌ها جامۀ عمل پوشانده شود.

دکتر بیژن عباسی‌آرند، امروز در مراسم پایانی این سمپوزیوم نیز، سخنرانی و به پرسش‌های حاضران پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)