میرنیوز

آشنایی با انواع بلبرینگ، ساچمه بلبرینگ و نمایندگی‌های فروش

آشنایی با انواع بلبرینگ، ساچمه بلبرینگ و نمایندگی‌های فروش 2020-11-21T14:17:31+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، وقتی دو سطح بر روی یکدیگر حرکت می‌کنند نیرویی میان آن‌ها به وجود می‌آید که در فیزیک به نیروی اصطکاک مشهور است. نیروی اصطکاک در بسیاری از موارد برای ایجاد حرکت لازم است. اما در بعضی از وسایل وجود این نیرو می‌تواند باعث ایجاد گرما و سایش قطعات شود. به همین دلیل در این وسایل از قطعه‌ای به نام یاتاقان استفاده می‌شود. یاتاقان وظیفه دارد که با کاهش اصطکاک میان دو سطح در حال حرکت یا چرخش، حرکت سطوح را آسان‌تر کند. طبقه‌بندی یاتاقان بر اساس نوع، اندازه و میزان تحمل بار انجام می‌شود. بلبرینگ و رولبرینگ دو نوع اصلی یاتاقان هستند. در این مطلب قصد داریم به معرفی انواع بلبرینگ، ساچمه بلبرینگ و نمایندگی بلبرینگ Timken بپردازیم.

از آنجاکه یاتاقان، رولبرینگ و بلبرینگ برای حفظ سلامت یک دستگاه اعضای مهمی هستند، باید از جایی تهیه شوند که بتوان از کیفیت آن‌ها مطمئن بود. فروشگاه شکرالهی یک فروشگاه معتبر با حدود سی سال سابقه کاری است که انواع مختلف یاتاقان، بلبرینگ و ساچمه بلبرینگ را به‌طور مستقیم عرضه می‌کند. این مجموعه تعداد زیادی از مهندسان و متخصصان باتجربه را برای ارائه بهترین خدمات گرد هم آورده و می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن سفارش شما را به دست شما برساند. فروشگاه شکرالهی علاوه بر ارسال سریع کالا به شما ضمانت خواهد داد که بهترین قیمت‌ها را به شما ارائه دهد.

انواع یاتاقان

در حالت کلی یاتاقان به دو دسته لغزشی و غلتشی تقسیم می‌شود. یاتاقان‌های لغزشی در دستگاه‌های چرخشی و در جهات شعاعی و محوری برای ایجاد تکیه‌گاه و حفاظت از اجزای چرخشی به کار می‌روند. محافظ‌های شعاعی عمدتاً به شکل پوسته‌های سیلندری شکل ساخته می‌شوند که ابعاد و جنس متفاوتی دارند. در مقابل محافظ‌های محوری به شکل ریگ‌های صلبی هستند که در محفظه یاتاقان نصب می‌شود. کار این محافظ‌ها تحمل بوش‌های متحرکی است که به‌صورت سفت و محکم بر روی اجزای چرخشی سوار شده‌اند.

آشنایی با انواع بلبرینگ، ساچمه بلبرینگ و نمایندگی‌های فروش

یاتاقان‌های غلتشی از دو عدد ریگ یا حلقه و تعدادی ساچمه تشکیل‌شده‌اند. این ساچمه‌ها به‌صورت مماس در میان حلقه‌ها قرارگرفته و به‌وسیله صفحات موازی از جنس برنج یا مواد مناسب دیگر از هم جدا نگه‌داشته می‌شوند. یاتاقان‌های لغزشی زمانی کاربرد دارند که بارهایی به‌طور مداوم و ثابت بر روی محور وارد می‌شوند. اگر یاتاقان‌های لغزشی به‌طور مناسب و منظم روان کاری و روغن‌کاری شوند می‌توانند بار بیشتری را نسبت به یاتاقان غلتشی تحمل کنند. بااین‌حال استفاده از یاتاقان‌های غلتشی می‌تواند به دلیل نیاز کمتر به مراقبت‌های جانبی باعث کاهش هزینه‌ها شود. در فروشگاه بلبرینگ شکرالهی شما می‌توانید با کلیک بر روی کلمه یاتاقان در صفحه اصلی به صفحه فروش یاتاقان منتقل شوید. در این صفحه انواع یاتاقان‌ها با قطرهای داخلی و خارجی متفاوت و همچنین ارتفاع‌های متنوع وجود دارد.

انواع بلبرینگ و نحوه نام‌گذاری آن‌ها

طبقه‌بندی بلبرینگ بر اساس معیارهای متفاوتی انجام می‌شود. به عنوان مثال بر اساس نوع آلیاژی که در ساخت بلبرینگ به‌کاررفته بلبرینگ‌ها به سه دسته استیل، نسوز و سرامیکی تقسیم‌بندی می‌شوند. اما اصلی‌ترین نوع تقسیم‌بندی بلبرینگ ازنظر ساختار است. بر این اساس بلبرینگ‌ها در چهار دسته شیار عمیق، تماس زاویه‌ای، خودتنظیم و کف گرد طبقه‌بندی می‌شوند. بلبرینگ‌های شیار عمیق و کف گرد به دلیل قیمت مناسب و ساختار ساده خود بسیار پرکاربرد هستند. بلبرینگ‌های شیر عمیق نخستین بلبرینگ‌هایی هستند که در صنعت مورداستفاده قرار گرفتند. بلبرینگ‌های خودتنظیم وظیفه ایجاد خودتنظیمی در شفت را دارند. به عبارت بهتر وجود این بلبرینگ‌ها برای جلوگیری از ناهمراستا شدن قطعات لازم است. بلبرینگ‌های تماس زاویه‌ای دارای یک زاویه در بین حلقه داخلی و خارجی هستند که به بلبرینگ این امکان را می‌دهد تا بتواند انواع بارهای شعاعی و محوری را تحمل کند. این نوع از بلبرینگ‌ها ساختار بسیار پیچیده‌ای دارند و نسبت به سایر بلبرینگ‌ها گران‌قیمت‌تر هستند.

آشنایی با انواع بلبرینگ، ساچمه بلبرینگ و نمایندگی‌های فروش

برای نام‌گذاری بلبرینگ‌ها از کدهای مشخصی استفاده می‌شود. این کدها از یک یا چند حرف لاتین و تعدادی عدد تشکیل‌شده‌اند. حروف لاتین در ابتدای کد نشان‌دهنده سری بلبرینگ است. از سوی دیگر حروف لاتین مشابه در انواع مختلف بلبرینگ معنای متفاوتی دارد. به عنوان مثال حرف A در ابتدای نام یک بلبرینگ شیار عمیق به معنای عدم وجود شیار ساچمه خور است. در حالی‌که همین حرف در یک بلبرینگ تماس زاویه‌ای به معنای ۳۰ درجه بودن زاویه تماس است.

ترکیب حروف A و C به معنای ۲۵ درجه بودن زاویه تماس در بلبرینگ‌های تماس زاویه‌ای است. همچنین اگر حرف A به همراه یک عدد دو یا سه‌رقمی در کنار خود مورد استفاده قرار گیرد، می‌توان حالت‌های خاصی را که در طراحی داخلی بلبرینگ به کار رفته از روی این نام‌گذاری تشخیص داد. فروشگاه شکرالهی یک مرکز تخصصی برای فروش انواع بلبرینگ در اندازه‌های کوچک تا بزرگ است. همچنین در این فروشگاه شما می‌توانید به انواع بلبرینگ و رولبرینگ و تجهیزات وابسته به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. فروشگاه شکرالهی یکی از نمایندگی‌های معتبر شرکت بلبرینگ و رولبرینگ Timken است. این شرکت یکی از شرکت‌های برتر چینی در زمینه تولید انواع بلبرینگ و رولبرینگ است. در حال حاضر نمایندگی بلبرینگ Timken در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا گسترده شده است. امروزه بیش از ۲۰۰ نمایندگی بلبرینگ Timken در جهان وجود دارد. نمایندگی بلبرینگ Timken در حال حاضر برای آشنایی با شیوه تولید محصولات و بالا بردن سطح علمی نمایندگی‌های خود، نماینده‌های خود را برای بازدید از خط تولید بلبرینگ دعوت کرده است.

انواع ساچمه بلبرینگ

یکی از مهم‌ترین بخش‌های بلبرینگ ساچمه نام دارد. ساچمه یک قطعه متحرک است که در داخل بلبرینگ قرار می‌گیرد. ساچمه از فلز ساخته شده و وظیفه تحمل بارهای وارده را بر عهده دارد. ساچمه‌ها برای انواع مختلفی از بلبرینگ ساخته شده و ساچمه بلبرینگ گرد، سوزنی، مخروطی، استوانه‌ای و بشکه‌ای نامیده می‌شوند.

رایج‌ترین نوع ساچمه، ساچمه گرد است. شکل این ساچمه کروی است و به همین دلیل می‌تواند حرکت غلتشی خوبی را ایجاد کند. بسته به اینکه بلبرینگ دارای چه ابعادی باشد، اندازه و قدرت تحمل بار ساچمه نیز متفاوت است. اگر باری که به ساچمه گرد وارد می‌شود، بیشتر از حد تحمل آن باشد، ساچمه له شده یا تغییر شکل پیدا می‌کند.

ساچمه مخروطی به شکل استوانه ساخته می‌شود. این نوع از ساچمه در اثر افزایش فشار بار تغییر شکل نداده و حد تحمل آن از ساچمه روی بیشتر است. نوع دیگری از ساچمه در داخل بلبرینگ سوزنی قرار می‌گیرد. این نوع از ساچمه بیشتر در ماشین‌آلات استفاده می‌شوند و از استحکام زیادی برخوردار هستند. ساچمه‌های استوانه‌ای در بلبرینگ‌های استوانه‌ای به کار می‌رود. قدرت تحمل بار این دسته از ساچمه‌ها بسیار زیاد است. اما چون در میان آن‌ها پنجره‌ای وجود ندارد، اصطکاک در آن‌ها بسیار بالا است.

دسته آخر از ساچمه‌ها بشکه‌ای نام دارند. این نوع از ساچمه‌ها در دستگاه‌هایی با فشار زیاد و سرعت بالا استفاده می‌شوند. به دلیل اینکه این نوع از ساچمه‌ها به‌طور جداگانه نصب می‌شوند، اصطکاک آن‌ها نسبت به ساچمه‌های استوانه‌ای کمتر است.

سخن پایانی

بلبرینگ‌ها از پرکاربردترین وسایل در انواع صنایع مختلف هستند. به عنوان مثال در سیستم‌های حمل‌ونقل هوایی، سرعت‌سنج‌های سیال، کارخانه‌های تولیدی، دوچرخه، ابزارهای دندانپزشکی، انواع موتورها، پله برقی، کارخانه‌های تولیدی، درب‌های غلتکی، پانل‌های خورشیدی، میکسرهای صنعتی، ویلچرها و بعضی از صندلی‌های مدیریتی و اداری بلبرینگ به‌عنوان جز اساسی استفاده می‌شود. به دلیل این کاربرد فراوان به اهمیت زیادی که بلبرینگ در حفظ تامین امنیت قطعات و صنایع دارد لازم است که کیفیت آن در هنگام خرید تضمین‌شده باشد. فروشگاه شکرالهی با پیروی از سه اصل اساسی اصل بودن کالا ارسال سریع و ضمانت بهترین قیمت انواع یاتاقان‌ها، بلبرینگ‌ها و اعضای آن‌ها را با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار می‌دهد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

آغاز ثبت نام خودرو جدید BAC X۳ برای اولین بار + قیمت

 آغاز ثبت نام خودرو جدید BAC X۳ برای اولین بار + قیمت
2024-02-20T16:21:27+03:30
فروش خودرو بک X۳ را با قیمت قطعی ویژه اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز شد.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۲/۰۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2024-02-20T16:21:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲میلیون و ۸۱۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۲میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

حباب سکه به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید

 حباب سکه به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید
2024-02-17T12:54:53+03:30
کارشناس بازار طلا گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و همچنین اعیاد شعبانیه، تقاضا برای خرید انواع سکه ایجاد شده که همین تقاضا منجر به افزایش حباب شده ...

تست درایو لاماری ایما هیبرید در پیست آزادی + تصاویر

 تست درایو لاماری ایما هیبرید در پیست آزادی + تصاویر
2024-02-17T12:54:52+03:30
تست درایو لاماری ایما هیبرید در پیست اتومبیل رانی مجموعه ورزشی آزادی با حضور رسانه های تخصصی حوزه خودرو برگزار شد.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۲۸

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
2024-02-17T12:54:52+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۶ درصد افزایش به ۲۰۱۳ دلار و ۵۹ سنت رسید.

وزیر صمت: خودرو «ری‌را» از نظر کیفی در تراز جهانی است

 وزیر صمت: خودرو «ری‌را» از نظر کیفی در تراز جهانی است
2024-02-17T12:54:51+03:30
وزیر صمت از عرضه خودروی «ری‌را» از اردیبهشت سال آینده خبر داد و گفت: این خودرو از نظر کیفی در تراز جهانی است.

جزئیات پیش فروش خودرو لاماری ایما اعلام شد+ جدول

 جزئیات پیش فروش خودرو لاماری ایما اعلام شد+ جدول
2024-02-17T12:54:50+03:30
متقاضیان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی دربخش "استعلام نوبت دهی" نسبت به استعلام و مشاهده نوبت ثبت نام خود اقدام نمایند.

حراج هشتم شمش طلا فردا برگزار می‌شود

 حراج هشتم شمش طلا فردا برگزار می‌شود
2024-02-17T12:54:49+03:30
هشتمین جلسه حراج حضوری شمش طلای استاندارد فردا یکشنبه ۲۹ بهمن ماه برگزار می‌شود.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۱/۲۸

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
2024-02-17T12:54:49+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲میلیون و ۷۸۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۲میلیون و۸۵۰ هزار تومان است.

ذوب آهن اصفهان آماده تامین انواع مقاطع ساختمان های بلند مرتبه کشور

 ذوب آهن اصفهان آماده تامین انواع مقاطع ساختمان های بلند مرتبه کشور
2024-02-09T18:14:41+03:30
نخستین کنگره ملی"راهبردهای پیشرفت صنعت ساختمان با تعامل مجلس، دولت، نظام مهندسی ساختمان و سازندگان" با حضور محمدرضا رضایی...

فولاد مبارکه الگوی بسیار مناسبی برای حل مسائل و سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان است

 فولاد مبارکه الگوی بسیار مناسبی برای حل مسائل و سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان است
2024-02-09T18:14:41+03:30
نخستین هم‌اندیشی فناورانه دبیران اتحادیه‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی کشور...

جوایز برندگان کمپین کودک و نوجوان سپرده سبای بانک پارسیان اهدا شد

 جوایز برندگان کمپین کودک و نوجوان سپرده سبای بانک پارسیان اهدا شد
2024-02-09T18:14:40+03:30
طی برگزاری آیین‌های جداگانه و با حضور نمایندگان بانک پارسیان، جوایز ۱۰ برنده قرعه‌کشی کمپین کودک و نوجوان سپرده ارزشمند سبای باشگاه مشتریان اهدا شد.

کسب رتبه نخست نقل و انتقالات وجوه ارزی در شبکه بانکی از سوی بانک شهر

 کسب رتبه نخست نقل و انتقالات وجوه ارزی در شبکه بانکی از سوی بانک شهر
2024-02-09T18:14:40+03:30
پانزدهمین سال تأسیس بانک شهر، گرامیداشت تأسیس نهادی است که فصل جدیدی در سپهر اقتصادی ایران اسلامی آغاز کرد.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۱/۱۸

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
2024-02-09T18:14:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲میلیون و ۷۸۷ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۲میلیون و ۶۵۰هزار تومان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در حاشیه بازدید از غرفه بهمن در نمایشگاه بین المللی خودروی کرمان: باید از ظرفیت محصولات سنگین گروه بهمن استفاده کرد

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در حاشیه بازدید از غرفه بهمن در نمایشگاه بین المللی خودروی کرمان: باید از ظرفیت محصولات سنگین گروه بهمن استفاده کرد
2024-02-09T18:14:39+03:30
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: از ظرفیت محصولات تجاری سنگین گروه بهمن می توان در حوزه حمل و نقل محصولات معدنی استفاده کرد.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
2024-02-09T18:14:38+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۲۰۳۳ دلار و ۴۲ سنت رسید.

ششمین حراج شمش طلا امروز برگزار می‌شود

 ششمین حراج شمش طلا امروز برگزار می‌شود
2024-02-06T11:14:33+03:30
ششمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد امروز سه شنبه مورخ ۱۷  بهمن ماه ۱۴۰۲، انجام خواهد گرفت.

فروش محصولات کرمان موتور ویژه دهه فجر از امروز+ جدول

 فروش محصولات کرمان موتور ویژه دهه فجر از امروز+ جدول
2024-02-06T11:14:32+03:30
از امروز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۲، ۳ محصول شرکت کرمان موتور با مدل ۱۴۰۳ ویژه دهه مبارک فجر عرضه خواهد شد.

تازه‌ترین قیمت ارزها در مرکز مبادله ارزی+جدول

 تازه‌ترین قیمت ارزها در مرکز مبادله ارزی+جدول
2024-02-06T11:14:32+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۲هزار و ۹۲۰ تومان و حواله دلار نیز به ۳۹هزار و ۵۲۰ تومان رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۷

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
2024-02-06T11:14:32+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۲۰۲۸ دلار و ۳۶ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۶

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
2024-02-05T12:14:23+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۶ درصد کاهش به ۲۰۳۰ دلار و ۳۱ سنت رسید.

فروش ۲۰۰ کیلو شمش طلا در ۲۰ روز/ ششمین حراج شمش طلا فردا برگزار می‌شود

 فروش ۲۰۰ کیلو شمش طلا در ۲۰ روز/ ششمین حراج شمش طلا فردا برگزار می‌شود
2024-02-05T12:14:23+03:30
سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا گفت: در کمتر از ۲۰ روز گذشته ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا طی پنج مرحله حراج در مرکز مبادله ایران به فروش رسیده که تاثیر آن در کنترل بازا...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)