میرنیوز

هفت نمونه از بهترین هدفون‌های پشت‌باز

هفت نمونه از بهترین هدفون‌های پشت‌باز 2020-11-17T14:39:39+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بیشتر هدفون‌ها روی ایزوله‌سازی و باس صدا تأکید دارند؛ این در حالی است که هدفون‌های پشت‌باز با هدف ارائه یک تجربه شنیداری بی‌نظیر ساخته شده‌اند. در این مطلب ۷ نمونه از بهترین نمونه‌های هدفون استودیویی پشت‌باز و نیمه‌باز را معرفی کنیم.

فرق هدفون‌های پشت‌باز و پشت‌بسته؟

درایور صدا در هدفون پشت‌باز، شما را از دنیای بیرون جدا می‌کند. مزیت این هدفون‌ها باس قوی و ایزولیشن عالی است. در هدفون‌های پشت‌باز، اصوات و نویزهای بیرونی به داخل درز پیدا نمی‌کند. (شدت مسدودسازی نویز به سیستم نویزکنسلینگ هدفون ربط دارد).

عیب هدفون‌های پشت‌بسته، صدای غیرطبیعی آن‌هاست. سانداستیج هدفون‌های پشت‌بسته به اندازهٔ هدفون‌های پشت‌باز طبیعی نیست. بعلاوه به خاطر طراحی بستهٔ ایرکاپ‌ها، گردش هوایی وجود ندارد و در استفادهٔ بلندمدت، خسته‌کننده می‌شود؛ مخصوصاً در هوای گرم که خیلی زود اطراف گوشتان تعریق عرق می‌کند.

در هدفون‌های پشت‌باز، سانداستیج بسیار طبیعی و واقعی است و برخلاف هدفون‌های پشت‌بسته، جریان هوا برقرار است و به راحتی می‌توانید صداهای بیرون را بشنوید. همین موضوع باعث راحتی گوش و تعریق کمتر می‌شود. قدرت باس در این هدفون‌ها گرچه به اندازهٔ هدفون‌های پشت‌بسته نیست ولی طبیعی‌تر از آن است. بزرگ‌ترین مشکل هدفون‌های پشت‌باز، ایزولیشن ضعیف آن‌هاست که کاربریشان را برای اهداف استودیویی کاهش می‌دهد. نه‌تنها صداهای بیرون به داخل هدفون نفوذ می‌کنند بلکه صدای داخل نیز به راحتی به بیرون سرایت کرده و اطرافیان شما را آزرده می‌کند.

هدفون‌های نیمه‌باز، حد میانی این دو هدفون را در پیش گرفته‌اند. باس و ایزولیشن متوسطی دارند و تقریباً کارایی هر دو هدفون را به صورت ضعیف‌تر با هم دارند.

بنابراین باید با توجه به موارد گفته شده و موارد پیش رو، اقدام به خرید هدفون با توجه به قیمت آن کنید.

هدفون‌های پشت‌باز برای چه کاری مناسب هستند؟

اگر با این موضوع آشنایی زیادی ندارید نگران نباشید؛ کمی زمان می‌برد تا تفاوت آن‌ها را به خوبی درک کنید و البته هیچ چیزی مثل مقایسهٔ عملی دو نوع هدفون نیست. کافی است به یک فروشگاه تجهیزات موسیقی سر بزنید و از نزدیک فرق بین هدفون‌های پشت‌باز و بسته را تجربه کنید. در پایین در سناریوهای مختلفی بیان می‌کنیم که آیا هدفون‌های پشت‌باز کارایی دارند یا نه.

گوش دادن آهنگ در منزل؟ بله.

هر سبکی از موسیقی را می‌توانید در منزل تجربه کنید. همچنین در استودیوهای خانگی، بهترین انتخاب برای میکس آهنگ هستند. ساند استیج به حدی طبیعی است که احساس می‌کنید تیم نوازندهٔ موسیقی جلوی شما اجرا می‌کنند. هر یک از صداها را به خوبی می‌توانید موقعیت‌یابی کنید.

میکس و مسترینگ استودیویی؟ بله.

اگر دنبال یک پاسخ فرکانسی فلت هستید و می‌خواهید خروجی کار را از زاویهٔ کاربران در سیستم‌های پخش موسیقی تجربه کنید، هدفون‌های پشت‌باز بهترین انتخاب هستند.

مانیتورینگ از برد صدا؟ خیر.

صدای بلند، (مثلاً از باندهای قوی) به راحتی در هدفون‌های پشت‌باز نفوذ کرده و این موضوع می‌تواند سلامتی گوش شما را تهدید کند. در کاربرد مانیتورینگ بهتر است از هدفون‌های پشت‌بسته استفاده کنید؛ ایزولیشن بهتری دارند و از صداهای پیرامون در امان هستند.

پخش موسیقی در محیط بیرون؟ شاید.

این موضوع بستگی به عوامل مختلفی دارد. مثلاً اگر تا محل کار قدم یا رکاب می‌زنید، استفاده از هدفون پشت‌باز نه تن‌ها خوب بلکه عالی است؛ چون علاوه بر اینکه موسیقی گوش می‌کنید، صداهای اطراف را هم می‌شنوید که امنیت بیشتری فراهم می‌کند. با این حال در محیط‌های شلوغ و پرنویز، مثلاً مترو یا ترن به خاطر نویز زیاد احتمالاً تجربهٔ خوبی نخواهید داشت و در محیط‌های خلوتی مثل بانک و کتابخانه اگرچه شما از موسیقی لذت می‌برید ولی به خاطر نفوذ صدا به بیرون، حواس بقیه را پرت می‌کنید.

با این مقدمه برویم سراغ بررسی هدفون‌ها:

AKG K240

هفت نمونه از بهترین هدفون‌های پشت‌باز

برند AKG ید طولایی در تولید هدفون‌های نیمه‌باز دارند. K240 Studio اکنون با قیمت پایینی در بازار عرضه می‌شود. قیمت پایین این هدفون شما را دچار تردید نکند. هر هدفون زیر ۱۰۰ دلار دیگری را به مبارزه می‌طلبیم. این هدفون به خاطر راحتی، دقت و اعتماد بالا، جزو انتخاب‌های عالی نیمه‌باز محسوب می‌شود و حالا که قیمت آن پایین‌تر آمده، بهترین موقع برای خرید یا هدیه و سورپرایز کردن دیگران است.

Beyerdynamic DT

۸۸۰ ایرکاپ‌های مخملی و پاسخ فرکانسی باز در DT 880 Pros، آن را به یکی از بهترین هدفون‌های نیمه‌باز تبدیل کرده و تجربه‌ای جدید از شنیدن صدا به ارمغان آورده است. ما این هدفون را انتخابی مناسب برای جلسات طولانی میکس در خارج از استودیو و لذت بردن از موسیقی و فیلم در منزل می‌دانیم. طراحی نیمه‌باز DT 880 Pros اجازه می‌دهد تا هم آهنگ‌ها را زیبا بشنوید و هم حواستان به صداهای بیرون باشد. درایورهای ۴۵ نانومتری این هدفون، محدودهٔ فرکانسی ۵ هرتز تا ۳۵ کیلوهرتز را تحت پوشش قرار می‌دهند. نقطهٔ قوت DT 880 Pros باس قوی و تولید عالی قسمت‌های high صداست. کابل این هدفون اگرچه به اندازهٔ کابل DT 990 (که پایین‌تر معرفی می‌کنیم) نیست ولی خیلی هم کیفیت بدی ندارد.

Beyerdynamic DT 990 Pro

افرادی که دنبال تجربهٔ یک هدفون عالی پشت‌باز هستند باید حتماً Beyerdynamic DT 990 Pro را در لیست بررسی خود قرار دهند. این هدفون برای مدت‌های مدیدی سردمدار هدفون‌های پشت‌باز بوده است. تهیه کنندگان، علاقه‌مندان موسیقی، موزیسین‌ها و مهندسان میکس، همگی کیفیت و عملکرد این هدف را تحسین کرده‌اند. تقریباً تمام بخش‌های این هدفون قابل تعویض بوده و این موضوع نگهداری و تعمیر آن را بسیار آسان کرده است.

AKG K240 MKII

هفت نمونه از بهترین هدفون‌های پشت‌باز

جدیدترین هدفون نیمه‌باز AKG، مدل K240 MKII است. روکش مخملی این هدفون نسبت به کاپ اصلی هدفون که از جنس چرم ساخته شده، مقاومت بیشتری در برابر عرق از خود نشان می‌دهد؛ همچنین کابل این نسخه، برخلاف ورژن قبلی از نوع جداشدنی است. در کنار این دو آپگرید جذاب، درایورها، پاسخ فرکانسی و هدبند قابل تنظیم، همچنان مشابه مدل قبلی است.

AKG K701

کمی از نردبان بالاتر می‌رویم و به مدل AKG K701 می‌رسیم که یک مدل موفق از سری K1000 است. این هدفون به لطف تکنولوژی وایرموشن کمپانی AKG از ساند استیجی وسیع و طبیعی برخوردار است و به خوبی جزئیات صدا را به گوش شما می‌رساند. راز این تکنولوژی در سیستم کنترل دیافراگم آن نهفته است. تکنولوژی وایرموشن از حرکات ناخواستهٔ دیافراگم در باس‌های قوی جلوگیری کرده و صدا را در طبیعی‌ترین شکل ممکن بازتولید می‌کند. ویژگی جالب دیگر این هدفون پشت‌باز، استفاده از ایرپادهای حجیم و نرم و بهره‌گیری از کابل‌های مسی بدون اکسیژن است.

Shure SRH1840

این هدفون به طور رسمی با عنوان هدفون مسترینگ معرفی و تبلیغ شده است و یقیناً دقت بسیار خوبی در بازتولید فرکانس‌ها دارد؛ اما چیزی که در تبلیغات این هدفونِ پشت‌باز به آن اشاره نشده، سرگرم‌کنندگی بی‌نظیر آن هنگام گوش کردن موسیقی است. ما پلی‌لیست‌های مختلفی برای تست این محصول ساختیم و متوجه شدیم در استفادهٔ طولانی مدت، فشار زیادی از سوی ایرکاپ‌های آن به گوش وارد نمی‌شود. اندازهٔ بزرگ این ایرکاپ‌ها و همچنین درایورهای ۴۰ نانومتر فوق سبک SRH1840، آن را به هدفونی تاریخی تبدیل کرده که حتی سال‌ها بعد تمایل به استفاده از آن وجود دارد.

Beyerdynamic DT 1990 Pro

هفت نمونه از بهترین هدفون‌های پشت‌باز

آخرین و در واقع بهترین انتخاب لیست ما، DT 1990 PRO از کمپانی خوشنام بیرداینامیک است که یک هدفون خوش‌تیپ با معماری پشت‌باز واقعی است. درایورهای به کار رفته در این هدفون از جنس نئودمیوم ۴۵ میلی متری است که به طور قابل ملاحظه‌ای دقت بازتولید فرکانس‌ها را بالا می‌برد؛ طوری که حتی می‌تواند فرکانس‌های در محدودهٔ ۵ هرتز را تولید کند. استفاده از نئودیمیوم در طراحی درایورها باعث می‌شود تا وزن کلی هدفون کاهش یافته و در استفادهٔ طولانی‌مدت، احساس خستگی نکنید. این چند ویژگی‌، DT 1990 PRO را به انتخابی ایده‌آل برای اهداف میکس، موزیک پروداکشن و حتی مسترینگ تبدیل کرده است. درایورهای به کار رفته در این هدفون، صدایی گیرا، طبیعی و وسیع تولید می‌کند و به راحتی می‌توانید تا ده‌ها ساعت با آن کار کنید. روکش باکیفیت ایرکاپ‌های DT 1990 PRO و همچنین کابل درجهٔ یک آن، سلامتی این هدفون را برای سال‌ها تضمین می‌کند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

آغاز ثبت نام خودرو جدید BAC X۳ برای اولین بار + قیمت

 آغاز ثبت نام خودرو جدید BAC X۳ برای اولین بار + قیمت
2024-02-20T16:21:27+03:30
فروش خودرو بک X۳ را با قیمت قطعی ویژه اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز شد.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۲/۰۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2024-02-20T16:21:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲میلیون و ۸۱۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۲میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

حباب سکه به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید

 حباب سکه به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید
2024-02-17T12:54:53+03:30
کارشناس بازار طلا گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و همچنین اعیاد شعبانیه، تقاضا برای خرید انواع سکه ایجاد شده که همین تقاضا منجر به افزایش حباب شده ...

تست درایو لاماری ایما هیبرید در پیست آزادی + تصاویر

 تست درایو لاماری ایما هیبرید در پیست آزادی + تصاویر
2024-02-17T12:54:52+03:30
تست درایو لاماری ایما هیبرید در پیست اتومبیل رانی مجموعه ورزشی آزادی با حضور رسانه های تخصصی حوزه خودرو برگزار شد.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۲۸

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
2024-02-17T12:54:52+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۶ درصد افزایش به ۲۰۱۳ دلار و ۵۹ سنت رسید.

وزیر صمت: خودرو «ری‌را» از نظر کیفی در تراز جهانی است

 وزیر صمت: خودرو «ری‌را» از نظر کیفی در تراز جهانی است
2024-02-17T12:54:51+03:30
وزیر صمت از عرضه خودروی «ری‌را» از اردیبهشت سال آینده خبر داد و گفت: این خودرو از نظر کیفی در تراز جهانی است.

جزئیات پیش فروش خودرو لاماری ایما اعلام شد+ جدول

 جزئیات پیش فروش خودرو لاماری ایما اعلام شد+ جدول
2024-02-17T12:54:50+03:30
متقاضیان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی دربخش "استعلام نوبت دهی" نسبت به استعلام و مشاهده نوبت ثبت نام خود اقدام نمایند.

حراج هشتم شمش طلا فردا برگزار می‌شود

 حراج هشتم شمش طلا فردا برگزار می‌شود
2024-02-17T12:54:49+03:30
هشتمین جلسه حراج حضوری شمش طلای استاندارد فردا یکشنبه ۲۹ بهمن ماه برگزار می‌شود.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۱/۲۸

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
2024-02-17T12:54:49+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲میلیون و ۷۸۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۲میلیون و۸۵۰ هزار تومان است.

ذوب آهن اصفهان آماده تامین انواع مقاطع ساختمان های بلند مرتبه کشور

 ذوب آهن اصفهان آماده تامین انواع مقاطع ساختمان های بلند مرتبه کشور
2024-02-09T18:14:41+03:30
نخستین کنگره ملی"راهبردهای پیشرفت صنعت ساختمان با تعامل مجلس، دولت، نظام مهندسی ساختمان و سازندگان" با حضور محمدرضا رضایی...

فولاد مبارکه الگوی بسیار مناسبی برای حل مسائل و سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان است

 فولاد مبارکه الگوی بسیار مناسبی برای حل مسائل و سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان است
2024-02-09T18:14:41+03:30
نخستین هم‌اندیشی فناورانه دبیران اتحادیه‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی کشور...

جوایز برندگان کمپین کودک و نوجوان سپرده سبای بانک پارسیان اهدا شد

 جوایز برندگان کمپین کودک و نوجوان سپرده سبای بانک پارسیان اهدا شد
2024-02-09T18:14:40+03:30
طی برگزاری آیین‌های جداگانه و با حضور نمایندگان بانک پارسیان، جوایز ۱۰ برنده قرعه‌کشی کمپین کودک و نوجوان سپرده ارزشمند سبای باشگاه مشتریان اهدا شد.

کسب رتبه نخست نقل و انتقالات وجوه ارزی در شبکه بانکی از سوی بانک شهر

 کسب رتبه نخست نقل و انتقالات وجوه ارزی در شبکه بانکی از سوی بانک شهر
2024-02-09T18:14:40+03:30
پانزدهمین سال تأسیس بانک شهر، گرامیداشت تأسیس نهادی است که فصل جدیدی در سپهر اقتصادی ایران اسلامی آغاز کرد.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۱/۱۸

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
2024-02-09T18:14:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲میلیون و ۷۸۷ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۲میلیون و ۶۵۰هزار تومان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در حاشیه بازدید از غرفه بهمن در نمایشگاه بین المللی خودروی کرمان: باید از ظرفیت محصولات سنگین گروه بهمن استفاده کرد

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در حاشیه بازدید از غرفه بهمن در نمایشگاه بین المللی خودروی کرمان: باید از ظرفیت محصولات سنگین گروه بهمن استفاده کرد
2024-02-09T18:14:39+03:30
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: از ظرفیت محصولات تجاری سنگین گروه بهمن می توان در حوزه حمل و نقل محصولات معدنی استفاده کرد.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
2024-02-09T18:14:38+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۲۰۳۳ دلار و ۴۲ سنت رسید.

ششمین حراج شمش طلا امروز برگزار می‌شود

 ششمین حراج شمش طلا امروز برگزار می‌شود
2024-02-06T11:14:33+03:30
ششمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد امروز سه شنبه مورخ ۱۷  بهمن ماه ۱۴۰۲، انجام خواهد گرفت.

فروش محصولات کرمان موتور ویژه دهه فجر از امروز+ جدول

 فروش محصولات کرمان موتور ویژه دهه فجر از امروز+ جدول
2024-02-06T11:14:32+03:30
از امروز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۲، ۳ محصول شرکت کرمان موتور با مدل ۱۴۰۳ ویژه دهه مبارک فجر عرضه خواهد شد.

تازه‌ترین قیمت ارزها در مرکز مبادله ارزی+جدول

 تازه‌ترین قیمت ارزها در مرکز مبادله ارزی+جدول
2024-02-06T11:14:32+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۲هزار و ۹۲۰ تومان و حواله دلار نیز به ۳۹هزار و ۵۲۰ تومان رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۷

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
2024-02-06T11:14:32+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۲۰۲۸ دلار و ۳۶ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۶

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
2024-02-05T12:14:23+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۶ درصد کاهش به ۲۰۳۰ دلار و ۳۱ سنت رسید.

فروش ۲۰۰ کیلو شمش طلا در ۲۰ روز/ ششمین حراج شمش طلا فردا برگزار می‌شود

 فروش ۲۰۰ کیلو شمش طلا در ۲۰ روز/ ششمین حراج شمش طلا فردا برگزار می‌شود
2024-02-05T12:14:23+03:30
سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا گفت: در کمتر از ۲۰ روز گذشته ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا طی پنج مرحله حراج در مرکز مبادله ایران به فروش رسیده که تاثیر آن در کنترل بازا...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)