میرنیوز

رتبه برتر شدن در کنکور تجربی سخت است یا آسان؟

رتبه برتر شدن در کنکور تجربی سخت است یا آسان؟ 2020-05-11T12:05:08+04:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، رشته تجربی جزو پرطرفدارترین رشته‌های سال‌های گذشته بوده است. در این مقاله قصد داریم عوامل رتبه برتر شدن در کنکور تجربی را بررسی کنیم و ببینیم برای قبولی در رشته‌های گروه پزشکی چه کتابی باید بخوانیم، چه آزمونی شرکت کنیم، چقدر درس بخوانیم، چطور برنامه ریزی کنیم و …. آیا برای رتبه برتر شدن در این رشته پر رقابت نیازی به تهیه فیلم‌های گران قیمت داریم یا نه؟ برای دانستن پاسخ این سوالات مصاحبه‌ای با مهندس مسعود کریمی، مشاور رتبه‌های برتر کنکور ترتیب داده‌ایم. از شما دعوت می‌کنیم اگر دانش آموز این رشته هستید و هدف بزرگ رتبه برتر شدن در کنکور تجربی را در سر دارید، با این مصاحبه جذاب همراه باشید.

مسعود کریمی مشاور رتبه‌های برتر کنکور است. وی در کنکور ۸۹ رتبه برتر را کسب کرده و در دانشگاه صنعتی اصفهان پذیرفته شد. در کنکور سال ۹۳ هم با کسب رتبه ممتاز کنکور کارشناسی ارشد وارد دانشگاه علم و صنعت تهران شد. او در همه دوره‌های تحصیل جزو موفق‌ترین و برترین دانش آموزان و دانشجویان هم دوره خود بوده است. مسعود کریمی از همان سال ۸۹ خیلی زود دوره‌های مشاوره تحصیلی را پشت سر گذاشت و با تجربیات موفق خود به کار مورد علاقه‌اش یعنی مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی پرداخت.

حالا در یک مصاحبه ساده و صمیمانه و بدون جهت گیری تبلیغاتی به سراغ او رفتیم تا ببینیم برای به دست آوردن رتبه برتر در کنکور تجربی چه باید کرد؟ مهندس مسعود کریمی از سال ۹۰ تاکنون رتبه‌های زیادی را در کنکور تجربی پرورش داده است. ویژگی اصلی کار او بی‌طرفی، مستقل بودن و تبلیغاتی نبودن در کار مشاوره است. این مصاحبه حتماً برای شما مفید است.

آقای کریمی رتبه برتر شدن در کنکور تجربی سخت است یا آسان؟

کنکور تجربی در سال‌های گذشته پررقابت‌ترین امتحان کشور بوده است. حدود هفتصد هزار نفر شرکت‌کننده از مجموع یک میلیون کنکوری داوطلب این رشته هستند، یعنی ۷۰ درصد. البته همه شرکت‌کنندگان بنیه و پایه علمی قوی ندارند، اما کافی است فقط ۵ درصد از این تعداد رقبایی جدی باشند. بنابراین رتبه برتر شدن در کنکور تجربی آسان نیست. تجربه مشاوره کنکور تجربی بنده در سال‌های گذشته نشان داده است که داوطلبان متوسط و قوی بسیاری در این رشته در حال رقابت هستند.

عوامل رتبه برتر شدن در کنکور تجربی کدامند؟

ببینید برای رتبه برتر شدن در کنکور تجربی ابتدا باید مصمم و بسیار سخت کوش باشید. اگر این ویژگی در شما نباشد پوشیدن لباس پزشکی یا رتبه برتر شدن در کنکور تجربی برای شما یک رؤیا بیشتر نیست. همه رتبه‌های برتری که در سال‌های گذشته در این رشته در دانشگاه‌های درجه یک پذیرفته شده‌اند فوق العاده تلاش‌گر، سخت کوش و با پشتکار بوده‌اند. بنابراین میانگین ساعت مطالعه خود را برای یک روز آزاد باید به ۱۰ الی ۱۲ ساعت برسانید. سایر عوامل تأثیرگذار مثل مشاوره، برنامه ریزی، کتاب، کلاس، آزمون و … در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند و البته در جایگاه خود مهم هستند.

از سایر عوامل رتبه برتر شدن در کنکور تجربی هم بگویید.

آموزش خوب برای رتبه برتر شدن انکار شدنی نیست. استفاده از دبیر خوب یا کتاب آموزشی مناسب می‌تواند به شما کمک زیادی نماید. برای افزایش تسلط و بهبود مهارت‌های تست زنی هم می‌توانید از کتب کمک آموزشی تستی استاندارد استفاده کنید. در کنار آموزش حتماً باید برنامه‌ریزی مناسبی برای مطالعه دروس وجود داشته باشد. این برنامه ریزی می‌تواند توسط مشاور کنکور انجام شود.

رتبه برتر شدن در کنکور تجربی سخت است یا آسان؟

شرکت در آزمون‌های آزمایشی هم به سنجش و محک دوره‌ای کمک می‌کند و البته نظارت مشاور کنکور در کنار دانش آموز در این زمینه می‌تواند باعث شود تا دانش آموز سریع‌تر برای امتحان چهار گزینه‌ای کنکور آماده شود. علت آن این است که برای رتبه برتر شدن در کنکور تجربی لازم است روی مهارت‌های آزمون به خوبی تمرین انجام شود.

نقش مشاوره کنکور تجربی در موفقیت داوطلب چیست؟

به طور کلی راهنمایی و مشاوره حرفه‌ای و مجرب می‌تواند جهت دهنده باشد. در توضیحاتی که عرض کردم به صورت پوششی اشاره کردم و حتماً متوجه شده‌اید که مشاوره از نظر بنده نقش هدایتی و راهبردی در همه زمینه‌ها دارد و در صورت نبود یک مشاور خوب، اتلاف وقت و ریسک بالایی متوجه دانش آموز خواهد شد. در اصل مشاوره کنکور تجربی می‌تواند زاویه دانش آموز را نسبت به هدف به صفر برساند تا تمام تلاش‌های دانش آموز به ثمر بنشیند. مشاوره در زمینه انتخاب منابع مناسب، نحوه صحیح مطالعه، برنامه ریزی، شرکت در آزمون و مشاوره انتخاب رشته کنکور می‌تواند ضریب اطمینان موفقیت دانش آموز سخت کوش را افزایش دهد.

نهایتاً می‌توان گفت اگر مشاور دلسوز و خوبی در کنار دانش آموز نباشد، کلاس، مدرسه، درس خواندن، منابع و حتی شرکت در آزمون تنها دانش آموز را سرگرم می‌کند و آن طوری که باید او را به هدف نزدیک نمی‌کند. مانند اینکه شما بخواهید در مسیری رانندگی کنید، خودرو، بنزین و امکانات سفر و تفریح در اختیار دارید، اما نقشه راه و راهنمایی در کار نیست. آیا به مقصد خواهید رسید؟

به دی وی دی‌های آموزشی کنکور اشاره‌ای نکردید، آنها هم جزو عوامل هستند؟

دی وی دی‌های آموزشی طیف وسیعی از محصولات کمک آموزشی را شامل می‌شوند. به طور کلی نمی‌توان همه آنها را استاندارد دانست و تأیید کرد. به طور کلی این محصولات جزو عوامل رتبه برتر شدن در کنکور تجربی طبقه بندی نمی‌شوند. دانش آموزان در استفاده از فیلم‌های آموزشی و دی وی دی‌های کنکور باید احتیاط و دقت زیادی داشته باشند در غیر اینصورت بیشتر از اینکه سود کنند زیان می‌کنند!

پس فرمول توصیه شده شما می‌شود: سخت کوشی + راهنمایی + دبیر یا کتاب خوب؟

کاملاً درست است. سال‌هاست از برگزاری کنکوری می‌گذرد، اما هنوز همین فرمول کهنه به طرز معجزه آسایی می‌تواند موفقیت را با خود به همراه بیاورد. اگر دانش آموز کنکوری باهوش باشد و حواسش به مسائل فرعی پرت نشود و بتواند این فرمول را به شکل دقیق اجرا کند به نظرم هیچ مانعی نمی‌تواند جلوی راهش را بگیرد. از هر جای کشور که باشد می‌تواند رتبه برتر کنکور شود. برای رتبه برتر شدن در کنکور تجربی و حتی سایر رشته‌ها هم این موضوع صدق می‌کند.

نمونه اینها رستگار رحمانی رتبه ۱ کنکور تجربی، عبدالله رئیسی رتبه ۲ کنکور انسانی و هزاران رتبه برتر دیگری است که از شهرهای کم امکانات با همین فرمول ساده اما کارساز به موفقیت در کنکور رسیده‌اند. پس در اثرگذاری این فرمول شک نداشته باشید.

رتبه برتر شدن در کنکور تجربی سخت است یا آسان؟

جناب مهندس توصیه یا صحبت دیگری هم هست که بخواهید با کنکوری‌ها در میان بگذارید؟

امیدوارم که دانش آموزان عزیر برای رتبه برتر شدن در کنکور تجربی بتوانند با روحیه مثبت و سخت کوشی در راه صحیح قدم بردارند. توصیه همیشگی من در این روزها که حاشیه و فرعیات کنکور خیلی زیاده شده، دوری از حواشی و تمرکز روی هدف اصلی است. توکل به خدا، آرامش و اعتماد به نفس هم قطعاً می‌تواند برای دانش آموز قوت قلب بزرگی باشد. فراموش نکنید که «تنها در فرهنگ لغت می‌توانید پیروزی را قبل از عمل ببینید».

همچنین می‌خواهم تذکری دوستانه و دلسوزانه هم به کنکوری‌های عزیز و دوست داشتنی بدهم تا خیلی خوب چشم و گوششان را باز کنند و آن اینکه در مسیر کنکور به هیچ عنوان دنبال میانبر نباشید!

خوانندگان این مقاله چطور می‌توانند شما را دنبال کنند و پاسخ سوالات خود را از شما بگیرند؟

بنده در این سال‌ها یک تیم و مؤسسه مشاوره‌ای تأسیس کرده‌ام و تجربیات خودم در زمینه برنامه ریزی و مشاوره کنکور را به رتبه‌های برتر آموزش می‌دهم. در واقع کار اصلی بنده پرورش مشاور کارآزموده برای کمک به دانش آموزان بیشتر در وسعت بیشتر برای سراسر کشور است. خیلی خوشحال می‌شوم اگر بتوانم تجربه کار با دانش آموزان و تیم مشاوره‌ام در این سال‌ها را در اختیار همه دانش آموزان کشورم بگذارم. نام تیم مشاوره‌ای ما «دورخیز» است. اگر علاقه مند هستید ما را دنبال کنید به وبسایت گروه مشاوره «دورخیز» سر بزنید. مقالات و امکانات این وبسایت حتماً شما را شگفت زده خواهد کرد.

برای بازدید از سایت دورخیز روی لینک مقابل کلیک کنید: https://dourkhiz.com

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)