میرنیوز

تاثیر دستگاه حضور و غیاب در کاهش هزینه‌های سازمان

تاثیر دستگاه حضور و غیاب در کاهش هزینه‌های سازمان 2023-05-23T14:07:11+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، سیستم مدیریت حضور و غیاب به سازمان‌ها کمک می‌کند تا ساعات کاری و حضور کارکنان خود را ردیابی کنند. با این سیستم می‌توان بر زمان ورود و خروج کارکنان به‌طور دقیق نظارت داشت و کارایی و پیشرفت کاری آن‌ها را ارزیابی کرد. علاوه بر این، دستگاه حضور و غیاب نقش مهمی در کاهش هزینه‌های سازمان دارد. اگر کنجکاو هستید و می‌خواهید بدانید که چگونه این دستگاه‌ها این کار را انجام می‌دهند، با ما در ادامه همراه باشید.

چرا سازمان‌ها به دستگاه حضور و غیاب نیاز دارند؟

به‌کارگیری این دستگاه برای سازمان‌ها ضروری است زیرا:

می‌توانند ردیابی حضور و غیاب کارکنان را به‌صورت دقیق انجام دهند.

این فرصت را پیدا می‌کنند که اطلاعات ارزشمندی از عملکرد کارکنان به‌دست آورند.

می‌توانند حقوق و دستمزد کارکنان را بدون خطا و به‌صورت دقیق محاسبه و پرداخت کنند.

چگونه دستگاه حضور و غیاب به کاهش هزینه‌های سازمان کمک می‌کند؟

دستگاه‌های حضور و غیاب، یکی از دستاوردهای مهم عصر فناوری هستند که مزایای متعددی را برای سازمان‌ها به ارمغان آورده‌اند. یکی از این مزایا، کاهش هزینه است. اما چگونه این دستگاه‌ها هزینه سازمان‌ها را پایین می‌آورند. در ادامه در این‌باره توضیح خواهیم داد.

ثبت خودکار ورود و خروج کارکنان

ثبت دستی ورود و خروج کارکنان، یک فرآیند زمان‌بر است و سازمان‌ها برای انجام آن باید از نیروی انسانی استفاده کنند. اما با به‌کارگیری دستگاه حضور و غیاب عملیات ثبت ورود و خروج کارکنان به‌راحتی و به‌صورت خودکار انجام می‌شود. همچنین دیگر نیاز به استفاده از نیروی انسانی جداگانه برای آن نیست و همین امر هزینه سازمان‌ها را کاهش می‌دهد.

محاسبه دقیق ساعات کار و کاهش هزینه‌های سازمان

وقتی حضور و غیاب کارکنان به‌صورت دستی انجام می‌شود، فرآیند محاسبه حقوق و دستمزد آن‌ها نیز به‌صورت دستی و سنتی صورت می‌پذیرد. این امر نیز موجب هدر رفتن زمان زیادی از سازمان‌ها می‌شود و هیچ تضمینی برای صحت آن وجود ندارد.

از طرف دیگر امروزه بسیاری از سازمان‌ها دارای یک محیط کاری ترکیبی هستند و هریک از کارکنان ساعات کاری و حقوق متفاوتی دارند. برای همین اگر سازمان‌ها بخواهند از روش‌های سنتی برای محاسبه ساعات کاری کارکنان و حقوق و دستمزد آن‌ها استفاده کنند، به‌طور حتم با مشکل مواجه می‌شوند و زمان، منابع و فرصت‌های ارزشمندی را از دست می‌دهند.

اما با استفاده از دستگاه ثبت و مدیریت حضور و غیاب کارکنان، سازمان‌ها می‌توانند بر فعالیت‌های دیگر تمرکز کنند و بهره‌وری خود را افزایش دهند. زیرا این دستگاه‌ها محاسبه ساعات کاری کارکنان را به‌طور خودکار و بدون نیاز به دخالت نیروی انسانی انجام می‌دهند و داده‌های دقیقی را برای محاسبه حقوق و دستمزد فراهم می‌کنند.

دستگاه‌های حضور غیاب جهان گستر پارس، به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با سیستم‌های حقوق و دستمزد یکپارچه می‌شوند و امکان محاسبه دقیق و آسان ساعات کاری و حقوق کارکنان را فراهم می‌کنند و نقش مهمی در کاهش هزینه‌های سازمان دارند. برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تاثیر دستگاه حضور و غیاب در کاهش هزینه‌های سازمان

صرفه‌جویی در منابع

ثبت حضور غیاب کارکنان به‌صورت دستی، منابع مختلفی از سازمان را مصرف می‌کند. از کاغذ گرفته تا زمان و انرژی کارکنانی که وظیفه رسیدگی به این امور را دارند، صرف این فرآیند سنتی می‌شود. اما نباید فراموش کرد که منابع سازمان‌ها محدود هستند. بنابراین هدر دادن یا سواستفاده از آن‌ها کار عقالانه‌ای نیست و هزینه‌های زیادی را به سازمان‌ها تحمیل می‌کند.

با استفاده از دستگاه حضور غیاب می‌توان این منابع را حفظ و در مصرف آن‌ها صرفه‌جویی کرد. بنابراین کارکنانی که در این امور درگیر هستند، می‌توانند تمرکز خود را روی کارهای دیگری قرار دهند. همچنین با توجه به این‌که آماده‌سازی فرم‌های کاغذی حضور و غیاب، محاسبه ساعات کاری و ثبت سوابق کاری کارکنان، بسیار استرس‌زاست، خودکارسازی آن با این دستگاه‌ها، مانع از فرسودگی شغلی کارکنان و بی‌انگیزگی آن‌ها می‌شود و از آسیب به سازمان جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از تبعات قانونی و کاهش هزینه‌های سازمان

در صورتی‌که حقی از کارکنان ضایع شود، آن‌ها می‌توانند از سازمان شکایت کنند. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد. مثلاً ممکن است سازمان، ساعات کاری کارکنان را کمتر از زمان واقعی، محاسبه و حقوق و دستمزد کمتری به آن‌ها پرداخت کرده است. این مسئله موجب ضایع شدن حق کارکنان می‌شود و نارضایتی آن‌ها را به‌همراه دارد. در صورتی‌که کارکنان به‌خاطر این‌گونه مشکلات از سازمان خود شکایت کنند، تبعات قانونی سنگینی برای آن خواهد داشت که می‌تواند بر شهرت سازمان نیز تاثیر منفی بگذارد.

یکی از مزایایی که استفاده از دستگاه و نرم افزار حضور و غیاب دارد این است که مانع از بروز چنین مشکلاتی می‌شود. وقتی ساعات کاری کارکنان به‌صورت خودکار ردیابی شود و منطبق با قوانین و مقررات اداره کار باشد، دیگر سازمان‌ها نباید نگران جریمه‌ها و مجازات‌های قانونی باشند.

هزینه‌های مرتبط با سلامت

سیستم‌های قدیمی حضور و غیاب، استرس بر کارکنان را افزایش می‌دهند. میزان کاری که کارکنان بخش منابع انسانی و حقوق و دستمزد در رویکرد سنتی باید انجام دهند، غیر قابل تصور است. حجم کاری زیاد، باعث استرس و خستگی آن‌ها می‌شود و می‌تواند فرسودگی شغلی را برای آن‌ها به‌همراه داشته باشد. همچنین استرس زیاد، نقش مهمی در ایجاد بیماری‌های روحی و روانی دارد.

با استفاده از دستگاه حضور و غیاب، می‌توان میزان فرسودگی شغلی و استرس کارکنان را کاهش داد و در هزینه‌هایی که ممکن است برای بازگرداندن سلامتی آن‌ها نیاز باشد، صرفه‌جویی کرد.

تاثیر دستگاه حضور و غیاب در کاهش هزینه‌های سازمان

دستگاه حضور و غیاب چه تاثیری در بهره‌وری سازمان دارد؟

این دستگاه‌ها علاوه بر این‌که هزینه سازمان‌ها را کاهش می‌دهند، نقش پررنگی در افزایش بهره‌وری آن‌ها دارند. دستگاه حضور غیاب، قابلیت ردیابی پیشرفت کار کارکنان را دارد و به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا کنترل بیشتری بر محل کار خود داشته باشد.

همان‌طور که دستگاه، حضور و ساعات کاری کارکنان را ردیابی می‌کند، بسیاری از فعالیت‌های مدیریتی آسان‌تر می‌شوند. مثلاً برنامه‌ریزی جلسات، کارگاه‌ها و آموزش بسیار راحت‌تر از گذشته صورت می‌گیرد و کارکنان دیگر مجبور نیستند، برای مدیریت بسیاری از امور اداری از روش‌های سنتی و دستی استفاده کنند.

از طرف دیگر، مدیران سازمان‌ها برای این‌که بتوانند تصمیم‌گیری‌های حساب‌شده و آگاهانه‌ای داشته باشند، نیاز به داده‌های دقیق دارند. دستگاه‌های حضور و غیاب، می‌توانند داده‌های تحلیلی دقیق و متعددی ارائه کنند که مدیران می‌توانند برای تصمیم‌گیری‌های دقیق خود از آن‌ها بهره ببرند. همچنین با توجه به این‌که این دستگاه‌ها در زمان نیروی انسانی سازمان صرفه‌جویی می‌کنند، آن‌ها می‌توانند از این زمان اضافه برای تجزیه‌وتحلیل داده‌های حضور و غیاب استفاده کنند و راه‌کارهایی را برای بهبود بهره‌وری سازمان ارائه دهند.

سخن پایانی

در دنیای امروز که فناوری‌ها نقش مهمی در رشد و پیشرفت سازمان‌ها دارند، استفاده از دستگاه حضور و غیاب، یک امر ضروری است. این دستگاه‌ها با ثبت خودکار ورود و خروج کارکنان، محاسبه ساعات کاری، صرفه‌جویی در منابع، جلوگیری از عواقب قانونی و ارتقاء سلامت کارکنان، می‌توانند هزینه سازمان‌ها را به‌طور قابل توجهی کاهش دهند و بهره‌وری آن‌ها را بهبود بخشند. شرکت جهان گستر پارس، طراح و تولیدکننده انواع دستگاه‌های حضور غیاب در ایران، پیشرفته‌ترین و باکیفیت‌ترین دستگاه‌ها را ارائه می‌دهد. این دستگاه‌ها با آخرین فناوری روز دنیا و با بهترین تجهیزات ساخته شده‌اند و دارای گارانتی بلندمدت و خدمات پشتیبانی قوی هستند. برای اطلاع از شرایط ویژه فروش با کارشناسان ما تماس بگیرید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)