میرنیوز
به گزارش ایسنا، بنابراعلام اقیانوس آبی، امروزه به دلیل ظهور کسب و کارهای جدید، ارزش تبلیغات چند برابر شده است. در صورت اجرای درست تبلیغات، میتوان یک کسب و کار نوپا را به موفقیت و سوددهی رساند. ضمن این که اجرا نکردن صحیح کمپین تبلیغاتی میتواند تنها باعث هدر رفت سرمایه مالی و زمانی کسب و کار شود.
کمپین تبلیغاتی به اقدامات و فعالیتهای برنامهریزی شده ای گفته میشود که پیام تبلیغاتی ما را با بودجهای که مشخص کردهایم به مخاطبین هدف برساند. به فعالیتهایی که بازاریابان برای تدوین کمپین تبلیغاتی انجام میدهند، کمپین نویسی گفته میشود.
کمپین نویسی بدون آگاهی نسبت به اهداف کسب و کار و برنامه بازاریابی سازمان، تنها اتلاف وقت خواهد بود. سپس باید هدف از کمپین تبلیغاتی را مشخص کرد. این کار یکی از مهمترین و حساسترین بخشهای کمپین نویسی تبلیغاتی است. یعنی ابتدا مشخص کنیم که هدف ما برای کمپین تبلیغاتی و اجرای آن، معرفی به مخاطب است یا یادآوری محصول به مشتریان قدیمی و یا ترغیب آنان به خرید. با انجام این کار مسیر تبلیغات بسیار هموارتر شده و جامعه هدف به راحتی مشخص میشود.
هر کسب و کاری اهداف مختلفی در اجرای کمپینهای تبلیغاتی دارد. برخی از این اهداف عبارتند از:
· ارتباط با مخاطبین هدف
· ایجاد رابطه و درگیر کردن مخاطبان با برند کسب و کار
· مدیریت برند
· افزایش آگاهی مخاطبین از کسب و کار
· ایجاد شعار برند
· یادآوریهای مثبت از کسب و کار یا برند
· افزایش فروش
· و...
در تدوین و اجرای کمپین تبلیغاتی و نوشتن کمپین باید نکاتی رعایت شود تا کمپین به شکل موثر و با بالاترین بازدهی اجرا شود:
در کمپین نویسی، اگر اهدافی را که دارید به صورت کیفی دنبال کنید نه کمی، آن کمپین به شکلی مبهم در خواهد آمد. اثرگذاری کمپینهای تبلیغاتی در زمان اجرا یا پایان آن باید سنجیده شود. این سنجش تنها به وسیله شاخصهای عددی امکانپذیر است.
یکی از اقدامات مهم در هنگام کمپیننویسی تبلیغاتی، مشخص کردن جامعه هدف است که از هدر رفت بخش زیادی از بودجه جلوگیری میکند. یکی از مراحلی که به انجام این کار کمک میکند، مطالعه برنامه بازاریابی است.
یک بازاریاب برای کمپین نویسی باید به چرخه عمر محصول یا خدمتی که کسب و کار ارائه میدهد توجه ویژهای داشته باشد. این مورد باید ملاک کار کمپین نویسی بازاریابان باشد، زیرا برای مثال استراتژی تبلیغاتی محصولی در دوره پایان عمر خود با محصولی که تازه در دوره معرفی به بازار میباشد، متفاوت است.
یکی از مهمترین بخشها در کمپین نویسی، بخش محتوا و پیام است. مبنای هدف یک کمپین تبلیغاتی این است که قرار است چه پیامی را به مخاطب برساند؟ مخاطب شما قرار است چه پیامی را از این تبلیغ دریافت کند؟
اکثر بازاریابان در هنگام تبلیغات سعی میکنند با ایجاد پیامهای خلاقانه مخاطب خود را درگیر کنند، اما در صورتی که در آن افراط نشود. افراط در خلاقیت میتواند باعث سردرگمی مخاطب شود. بنابراین اکثرا توصیه میشود که پیامهای تبلیغاتی ساده باشند تا مخاطب بتواند به خوبی آن را درک کند و به خاطر بسپارد.
در صورتی که بازار و مخاطب هدف را به درستی تشخیص داده باشیم، انتخاب کانال و رسانه تبلیغاتی که در بین مخاطبین ما محبوب است آسانتر خواهد شد. هر کس یا هر مخاطبی بر اساس سبک زندگی خود به رسانههای مختلفی علاقهمند است. به همین دلیل باید با توجه به مخاطب هدف، کانال تبلیغاتی خود را انتخاب کنیم.
یکی دیگر از مواردی که به هنگام کمپین نویسی باید به آن توجه شود، زمان سنجی برای نمایش تبلیغ به مخاطب است. این زمان سنجی به معنای مدت زمان و تکرار است. یعنی تبلیغ ما در چه بازه زمانی و با چند بار تکرار باید پخش شود. علاوه بر آن باید تصمیمگیری شود که چه اطلاعاتی در هر نقطه تماس تبلیغاتی باید به مخاطبین نمایش داده شود تا اهدافی که ما از کمپین نویسی داریم برآورده شود.
یکی از چالشیترین بخشها در کمپیننویسی، مشخص کردن بودجه است. در صورتی که شما منابع محدودی برای تبلیغات دارید، اجرای عادی تبلیغات با بودجه کم اهداف شما را برآورده نخواهد کرد. یکی از راههایی که میتوان با بودجه کم به اهداف رسید، اجرای تبلیغات به شیوههایی دیگری مثل کلیکی، فروش درصدی، درصدی از تولید و... است.
پس از پایان مراحل و نکات بالا، مدیر تبلیغات باید یک تقویمی که در آن جزئیات اجرا مشخص شده باشد را تدوین کنند. این برنامه اجرایی سندی است که به افرادی که در اجرای کمپین تبلیغاتی نقش دارند کمک میکند تا بدانند در چه زمانی، چه کاری را باید انجام دهند.
اگر به دنبال تدوین و اجرای کمپین تبلیغاتی و کمپین نویسی برای کسب و کار خود هستید، می توانید از آموزشها و مشاورههای شرکت اقیانوس آبی کمک بگیرید.
وب سایت: Oghyanooseabi.com
شماره تماس پشتیبانی اقیانوس آبی: ۰۹۱۶۲۵۱۰۰۲۶
انتهای رپرتاژ آگهی
منبع : خبرگزاری ایسنا
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
دلار مبادلهای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
قیمت روز ارزهای مبادلهای/ یورو رشد کرد
آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
دستیابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو در تعطیلات عید فطر
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونهای موفق در خدمات بانکی کشور است
حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگیهای خاص
بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعهکشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند