میرنیوز

روش‌های انتخاب و خرید نهال گردو که بازدهی باغ را ۲ برابر می کند

روش‌های انتخاب و خرید نهال گردو که بازدهی باغ را ۲ برابر می کند 2021-10-19T13:55:54+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، انتخاب و خرید نهال گردوی سالم و باکیفیت یکی از مهم‌ترین اقدامات هرباغدار پیش از احداث باغ گردو است. اما ایا خرید پرمحصول‌ترین نهال گردو می تواند برای باغ ما مفید باشد؟ در واقع خرید نهال گردوی پرمحصول می تواند در میزان باردهی باغ ما موثر باشد. اما در صورت عدم سازگاری نهال با باغ ممکن است محصول‌دهی آن به شدت افت کند. در این مطلب قصد داریم تا فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین نهال گردو برای باغمان را بررسی نموده و سپس بهترین ارقام گردو درایران را معرفی کنیم. پس اگر شما هم قصد دارید باغ گردویی با ۲ برابر محصول‌دهی بیشتر داشته باشید، تا انتهای ‌این مطلب با ما در نهالستان پالیزگردو همراه باشید.

نکات مهمی که پیش از خرید نهال گردو باید بدانید

شرایط آب وهوایی شهر

پیش از خرید نهال گردو و احداث باغ گردو باید از شرایط اقلیمی و وضعیت آب وهوایی شهر خود آگاه شوید. برای‌این کار ابتدا با نوشتن نام شهر خود را در نوار مرورگر گوگل اطلاعات زیر را بدست آورید:

وضعیت آب وهوایی

حداکثر و حداقل دمای منطقه

میزان بارندگی

رطوبت و خشکی هوا

ارتفاع از سطح دریا

پس‌از آگاهی از شرایط فوق شما میتوانید با مراجعه به سایت پالیزگردو؛ ارقام گردویی که درمنطقه باغ شما قابل کاشت میباشند را بیابید.

خاک باغ

در بخش بعد نوبت به آزمایش خاک است. برای‌این کار از چند بخش مختلف زمین و از لایه‌های رویی و زیرین خاک نمونه برداری نموده و با ارسال آن به آزمایشگاه خاک از شرایط زیر در خاک باغتان آگاه شوید:

جنس خاک

شوری خاک

PH خاک

وجود عناصر معدنی درخاک

با توجه به نتایج آزمایش خاک خواهید دانست برای تقویت و اصلاح خاک باغ خود و آماده‌سازی آن برای احداث باغ گردو چه اقداماتی باید انجام دهید. خاک باغتان را یک فصل پیش از احداث باغ گردو اصلاح نموده و چاله‌های کاشت را در فواصل معین روی آن ‌ایجاد نمایید.

انواع نهال گردو

برای ‌این‌کار ابتدا باید بدانید درختان گردو به چه عناصری درخاک نیاز دارند. (شما می توانید به مقاله‌ای تحت عنوان کودهای موردنیاز درختان گردو درسایت پالیزگردو مراجعه نمایید.) سپس پس‌از شخم زدن و ترکیب قسمت‌های مختلف خاک با یکدیگر با استفاده از کودهای شیمیایی و آلی همانطور که درسایت پالیزگردو توضیح داده شد؛ خاک را تقویت کنید. چاله‌های کاشت را به فاصله ۶ در ۶ و یا ۷ در ۷ متر در خاک ‌ایجاد نموده و بخشی از آن‌را با کودشیمیایی و آلی پرکنید. سپس در بهترین زمان کاشت نهال گردو؛ نهال‌ها را پس‌از هرس ریشه و بررسی سلامت نهال در خاک قرار دهید.

۱۵ فاکتور مهم در انتخاب بهترین نهال گردو

پس‌از بررسی موارد فوق و مطالعه اطلاعات نهال‌های موجود در سایت پالیزگردو؛ لیستی از نهال‌های گردویی را که برای کاشت در باغ شما مناسب اند را یافته‌اید. پیش از خرید نهال گردو با ما در نهالستان پالیزگردو تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان پیش از خرید متخصصین ما بهره‌مند شوید. و اما فاکتورهای مهمی که باید در انتخاب بهترین نهال گردو در نظر بگیرید:

۱. محصول‌دهی درختان

۲. ارتفاع از سطح دریای نهال

۳. عمر اقتصادی درختان

۴. مقاومت سرمایی و گرمایی

۵. مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها

۶. کیفیت محصولات

۷. وزن میوه

۸. زمان گلدهی درختان

۹. مقاومت در برابر رطوبت و خشکی

۱۰. پایه نهال (پیوندی یا بذری)

۱۱. ارتفاع درختان

۱۲. نیاز سرمایی

۱۳. شروع محصول‌دهی

۱۴. قیمت نهال گردو

۱۵. قیمت محصولات (میوه گردو)

هریک از این فاکتورها به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در عملکرد و محصول‌دهی درختان و همچنین سازگاری‌پذیری نهال با باغ شما تاثیرگذار است. شما می توانید این اطلاعات را درباره هرنهال گردو در سایت پالیزگردو مطالعه فرمایید.

معرفی ۵ نهال گردوی پرطرفدار درایران

با مشاهده‌ی فاکتورهای فوق و مشاوره رایگان با متخصصین ما در نهالستان پالیزگردو, قطعا تا بحال نهال‌های مورد نظر خود را انتخاب نموده‌اید. دراین بخش قصد داریم تا ۴ مورد از بهترین نهال‌های گردو در کشور را به شما معرفی کنیم:

نهال گردو چندلر پیوندی: نهال گردو چندلر پیوندی یکی از ارقام باکیفیت در کشورمان است که در اکثر نقاط کشور در سطح گسترده کاشته میشود. توصیه میکنیم ‌این رقم را تنها درباغ‌هایی با ارتفاع از سطح دریای بین ۰ تا ۱۵۰۰ متر بکارید تا بهترین سازگاری را با منطقه و شرایط آب وهوایی باغ شما داشته باشد. نهال گردو چندلر پیوندی با اصلاحات انجام شده روی آن قادر است بیش از ۱۰۰ سال باردهی حداکثری تا ۷ تن درهکتار داشته باشد. به طور کلی خرید نهال گردو چندلر پیوندی در بیشتر نقاط کشورمان توصیه میشود.

نهال گردو فرنور پیوندی: نهال گردوی فرنور پیوندی یکی از بهترین ارقام گردوی شناخته شده در کشورمان است.‌ این رقم در اکثر مناطق به‌خصوص در مناطق سردسیری بهترین سازگاری را داشته و قادر است تا ۸ تن محصول در هرهکتار تولید کند. نهال گردو فرنور پیوندی عمر اقتصادی ۱۰۰ ساله دارد و در ارتفاع بین ۰ تا ۳۰۰۰ متر (تقریبا تمامی نقاط کشور دراین بازه ی ارتفاعی قرار دارند.) بهترین باردهی را به همراه خواهد داشت. پالیزگردو، خرید نهال گردو فرنور پیوندی را به‌خصوص در نواحی سردسیری کشور به شما پیشنهاد می کند.

نهال گردو پالیزکانادایی: به علت محصول‌دهی ۲ برابر بیشتر از سایر ارقام نهال گردو، خرید نهال گردو پالیزکانادایی در کشورمان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ‌این رقم یک رقم مناسب برای کاشت در مناطق سردسیری و گرمسیری است. ارتفاع مناسب برای کاشت آن بین ۰ تا ۳۰۰۰ متر از سطح دریا بوده و قادر است به ازای هرهکتار تا ۱۶ تن باردهی به همراه داشته باشد. نهال گردو پالیزکانادایی به طور متوسط بیش از ۱۰۰ سال عمر اقتصادی دارد.

نهال گردوی ژنوتیپ برتر: نهال گردوی ژنوتیپ برتر یکی از ارقام تولید شده در نهالستان پالیز گردو است که قادر است تا ۲ برابر بیشتر از سایر ارقام نهال گردو، یعنی تا ۲۰۰ سال محصول‌دهی باکیفیت داشته باشد. ‌این رقم درسال تا ۸ تن باردهی به‌همراه دارد و بهترین ارتفاع برای کاشت آن بین ۰ تا ۳۰۰۰ متر از سطح دریا است. برای خرید نهال گردو ژنوتیپ برتر شما باغداران محترم می توانید با ما در نهالستان پالیزگردو تماس بگیرید.

بهترین نژاد نهال گردو

خرید نهال گردو از نهال فروشی معتبر

نهال فروشی پالیزگردو با مدیریت سعید قاسمی دارای مجوز رسمی و معتبر از جهادکشاورزی بوده و بیش از نیم قرن است که اقدام به تولید؛ پرورش و فروش نهال گردو در سرتاسر کشور نموده است. ‌این نهال فروشی با استفاده از تجهیزات پیشرفته اقدام به تولید انواع ارقام نهال گردو و ارقام اصلاح شده با سازگاری بیشتر و افزایش باردهی و عمر اقتصادی و فروش نهال گردو به صورت عمده و خرده نموده است. کلیه محصولات‌این مرکز دارای گواهی سلامت و ضمانتنامه کتبی میباشد.

برای خرید نهال گردو در سرتاسر کشور و همچنین آگاهی از قیمت نهال گردو و همچنین آگاهی از سایر خدمات ویژه پالیزگردو شما باغداران محترم میتوانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

وبسایت تخصصی خرید وفروش انواع ارقام تجاری نهال گردو: Palizgerdo.com

شماره تماس باما (مهندس سعید قاسمی) : ۰۹۰۲۱۸۳۲۳۹۳/ ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳/ ۰۹۳۰۱۸۳۲۳۹۳

آدرس: آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب؛ کمربندی شمالی؛ میدان ولایت؛ اتوبان ولایت

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

آغاز ثبت نام خودرو جدید BAC X۳ برای اولین بار + قیمت

 آغاز ثبت نام خودرو جدید BAC X۳ برای اولین بار + قیمت
2024-02-20T16:21:27+03:30
فروش خودرو بک X۳ را با قیمت قطعی ویژه اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز شد.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۲/۰۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2024-02-20T16:21:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲میلیون و ۸۱۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۲میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

حباب سکه به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید

 حباب سکه به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید
2024-02-17T12:54:53+03:30
کارشناس بازار طلا گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و همچنین اعیاد شعبانیه، تقاضا برای خرید انواع سکه ایجاد شده که همین تقاضا منجر به افزایش حباب شده ...

تست درایو لاماری ایما هیبرید در پیست آزادی + تصاویر

 تست درایو لاماری ایما هیبرید در پیست آزادی + تصاویر
2024-02-17T12:54:52+03:30
تست درایو لاماری ایما هیبرید در پیست اتومبیل رانی مجموعه ورزشی آزادی با حضور رسانه های تخصصی حوزه خودرو برگزار شد.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۲۸

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
2024-02-17T12:54:52+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۶ درصد افزایش به ۲۰۱۳ دلار و ۵۹ سنت رسید.

وزیر صمت: خودرو «ری‌را» از نظر کیفی در تراز جهانی است

 وزیر صمت: خودرو «ری‌را» از نظر کیفی در تراز جهانی است
2024-02-17T12:54:51+03:30
وزیر صمت از عرضه خودروی «ری‌را» از اردیبهشت سال آینده خبر داد و گفت: این خودرو از نظر کیفی در تراز جهانی است.

جزئیات پیش فروش خودرو لاماری ایما اعلام شد+ جدول

 جزئیات پیش فروش خودرو لاماری ایما اعلام شد+ جدول
2024-02-17T12:54:50+03:30
متقاضیان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی دربخش "استعلام نوبت دهی" نسبت به استعلام و مشاهده نوبت ثبت نام خود اقدام نمایند.

حراج هشتم شمش طلا فردا برگزار می‌شود

 حراج هشتم شمش طلا فردا برگزار می‌شود
2024-02-17T12:54:49+03:30
هشتمین جلسه حراج حضوری شمش طلای استاندارد فردا یکشنبه ۲۹ بهمن ماه برگزار می‌شود.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۱/۲۸

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
2024-02-17T12:54:49+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲میلیون و ۷۸۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۲میلیون و۸۵۰ هزار تومان است.

ذوب آهن اصفهان آماده تامین انواع مقاطع ساختمان های بلند مرتبه کشور

 ذوب آهن اصفهان آماده تامین انواع مقاطع ساختمان های بلند مرتبه کشور
2024-02-09T18:14:41+03:30
نخستین کنگره ملی"راهبردهای پیشرفت صنعت ساختمان با تعامل مجلس، دولت، نظام مهندسی ساختمان و سازندگان" با حضور محمدرضا رضایی...

فولاد مبارکه الگوی بسیار مناسبی برای حل مسائل و سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان است

 فولاد مبارکه الگوی بسیار مناسبی برای حل مسائل و سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان است
2024-02-09T18:14:41+03:30
نخستین هم‌اندیشی فناورانه دبیران اتحادیه‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی کشور...

جوایز برندگان کمپین کودک و نوجوان سپرده سبای بانک پارسیان اهدا شد

 جوایز برندگان کمپین کودک و نوجوان سپرده سبای بانک پارسیان اهدا شد
2024-02-09T18:14:40+03:30
طی برگزاری آیین‌های جداگانه و با حضور نمایندگان بانک پارسیان، جوایز ۱۰ برنده قرعه‌کشی کمپین کودک و نوجوان سپرده ارزشمند سبای باشگاه مشتریان اهدا شد.

کسب رتبه نخست نقل و انتقالات وجوه ارزی در شبکه بانکی از سوی بانک شهر

 کسب رتبه نخست نقل و انتقالات وجوه ارزی در شبکه بانکی از سوی بانک شهر
2024-02-09T18:14:40+03:30
پانزدهمین سال تأسیس بانک شهر، گرامیداشت تأسیس نهادی است که فصل جدیدی در سپهر اقتصادی ایران اسلامی آغاز کرد.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۱/۱۸

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
2024-02-09T18:14:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲میلیون و ۷۸۷ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۲میلیون و ۶۵۰هزار تومان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در حاشیه بازدید از غرفه بهمن در نمایشگاه بین المللی خودروی کرمان: باید از ظرفیت محصولات سنگین گروه بهمن استفاده کرد

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در حاشیه بازدید از غرفه بهمن در نمایشگاه بین المللی خودروی کرمان: باید از ظرفیت محصولات سنگین گروه بهمن استفاده کرد
2024-02-09T18:14:39+03:30
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: از ظرفیت محصولات تجاری سنگین گروه بهمن می توان در حوزه حمل و نقل محصولات معدنی استفاده کرد.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
2024-02-09T18:14:38+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۲۰۳۳ دلار و ۴۲ سنت رسید.

ششمین حراج شمش طلا امروز برگزار می‌شود

 ششمین حراج شمش طلا امروز برگزار می‌شود
2024-02-06T11:14:33+03:30
ششمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد امروز سه شنبه مورخ ۱۷  بهمن ماه ۱۴۰۲، انجام خواهد گرفت.

فروش محصولات کرمان موتور ویژه دهه فجر از امروز+ جدول

 فروش محصولات کرمان موتور ویژه دهه فجر از امروز+ جدول
2024-02-06T11:14:32+03:30
از امروز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۲، ۳ محصول شرکت کرمان موتور با مدل ۱۴۰۳ ویژه دهه مبارک فجر عرضه خواهد شد.

تازه‌ترین قیمت ارزها در مرکز مبادله ارزی+جدول

 تازه‌ترین قیمت ارزها در مرکز مبادله ارزی+جدول
2024-02-06T11:14:32+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۲هزار و ۹۲۰ تومان و حواله دلار نیز به ۳۹هزار و ۵۲۰ تومان رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۷

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
2024-02-06T11:14:32+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۲۰۲۸ دلار و ۳۶ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۶

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
2024-02-05T12:14:23+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۶ درصد کاهش به ۲۰۳۰ دلار و ۳۱ سنت رسید.

فروش ۲۰۰ کیلو شمش طلا در ۲۰ روز/ ششمین حراج شمش طلا فردا برگزار می‌شود

 فروش ۲۰۰ کیلو شمش طلا در ۲۰ روز/ ششمین حراج شمش طلا فردا برگزار می‌شود
2024-02-05T12:14:23+03:30
سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا گفت: در کمتر از ۲۰ روز گذشته ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا طی پنج مرحله حراج در مرکز مبادله ایران به فروش رسیده که تاثیر آن در کنترل بازا...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)