میرنیوز

کنتاکتور چیست و عملکرد آن به چه شکلی است؟

کنتاکتور چیست و عملکرد آن به چه شکلی است؟ 2021-10-06T12:12:15+03:30

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام شرکت بین المللی EKF روسیه در ایران، کنتاکتور یک کلید الکترومغناطیسی  که جهت قطع و وصل کردن مدار از طریق یک سیم پیچ مغناطیسی، در مدار قدرت یا کنترل مورد استفاده قرار می گیرد. در صورت تحریک این سیم پیچ مغناطیسی یا بوبین کنتاکتور وصل می شود و مدار را متصل می کند و بلعکس در صورت قطع شدن این ولتاژ تحریک، کنتاکتور قطع می شود. با استفاده از این ویژگی می توان مدارهای را از راه دور کنترل کرد. کنتاکتور دارای ولتاژ تحریک با سطح قدرت کمتری از مدار مورد کلیدزنی دارد.
کنتاکتورها به منظور کنترل تجهیزات مختلف الکتریکی اعم از الکتروموتورها، بانکهای خازنی، مدارات روشنایی، گرمکن های الکتریکی و سایر تجهیزات الکتریکی استفاده می شود.
کنتاکتورها تنوع و اندازه های متفاوتی وجود دارند. کنتاکتورهایی در ابعاد کوچک با ولتاژ ۲۴ ولت می باشند و توانایی قطع تنها ۱ آمپر را دارند، تا کنتاکتورهایی که دارای پهنای ۱ متر با ولتاژ چند کیلوولت و آمپراژ چند هزار آمپر دارند.

تفاوت رله و کنتاکتور(Contacteur) در چه چیزی می باشد؟

کنتاکتورهای برق برخلاف رله ها توان و ظرفیت عبور جریان بالاتری دارند و برای ظرفیت تحمل جریان بالاتری ساخته می شوند. رله ها ظرفیت عبوری جریان پایینی دارند و به همین علت، بیشتر در مدارهای فرمان به کار می روند. ولی کنتاکتورها به علت ظرفیت عبوری جریان بالا، بیشتر در مدارات قدرت استفاده می شوند.

کنتاکتور چیست و عملکرد آن به چه شکلی است؟

عملکرد کنتاکتور  (Contacteur)به چه شکل می باشد ؟

عملیات قطع و وصل در کنتاکتورها به وسیله یک بوبین یا سیم پیچ مغناطیسی صورت می پذیرد، این بوبین مغناطیسی انرژی الکتریکی را به انرژی مغناطیسی تبدیل می نماید و با قطع و وصل شدن برق این میدان مغناطیسی نیز قطع و وصل می شود و سبب قطع و وصل شدن مکانیکی کنتاکتور می گردد. بوبین های کنتاکتور قابل تعویض هستند. هنگامی که بوبین کنتاکتور بدون برق است تیغه باز به صورت کلید باز و تیغه بسته به صورت کلید بسته عمل می نماید. به محض اینکه بوبین برق دار شد، تیغه باز بسته شده و تیغه بسته باز می گردد. از کنتاکت های کمکی در کنتاکتور در قسمت های مختلف مدار فرمان استفاده می گردد. زمانی که اختلاف پتانسیل به دو سر بوبین کنتاکتور اعمال می گردد، بوبین یا سیم پیچ بر اثر عبور جریان دارای میدان مغناطیسی می گردد و همانند آهنربا قسمت متحرک هسته را به خود جذب می کند. در محل جذب کنتاکت هایی وجود دارند که با قطع و وصل شدن هسته، قطع و وصل می شوند و به صورت کلید عمل می نمایند. 

مزایای کنتاکتور (Contacteur) در مقایسه با کلیدهای دستی چه می باشند؟

کنتاکتور چیست و عملکرد آن به چه شکلی است؟

برای انتخاب کنتاکتور(Contacteur) مناسب برای مصرف کننده های مورد نظر باید به چه مشخصاتی توجه کرد؟

به منظور انتخاب کنتاکتور مناسب برای مصرف کننده‌های مورد نظر باید به مشخصات توان، ولتاژ، جریان و ضریب قدرت باری که کنتاکتور مجاز است به آن وصل شود، توجه کرد. همچنین کنتاکتهای کنتاکتور باید تحمل جریان راه اندازی، جریان دائمی‌و جریانهای اتصال کوتاه لحظه ای پیش آمده را نیز داشته باشند. قدرت کنتاکتهای کنتاکتور در تحمل قوس الکتریکی ناشی از قطع کنتاکتها را قدرت فزع کنتاکتور می‌نامند. مشخصات بیان شده در بسیاری از موارد بر بدنۀ کنتاکتور یا در کاتالوگ آن نوشته می‌شوند.

کنتاکتور چیست و عملکرد آن به چه شکلی است؟

برای دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد Contacteur EKF میتواند به  سایت شرکت EKF به آدرس WWW.EKFGROUP.IR مراجعه نمایید .
شرکت EKF  روسیه تامین کننده انواع مختلف تجهیزات برقی و اتوماسیون از جمله مینیاتوری، محافظ جان، کنتاکتور، کلید اتوماتیک، لنت برق، بست کمربندی، تایمر، رله و سایر تجهیزات مورد استفاده در تابلو های برق می باشد.
۰۲۱-۸۸۸۵۷۲۶۹_۰۲۱-۸۸۶۵۲۸۸۶
تهران، میدان ونک، خیابان ونک، برج آسمان ونک طبقه ۲ واحد ۲۰۳
info@ekfgroup.ir
انتهای رپرتاژ آگهی

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

به‌پرداخت ملت با بالاترین سهم تراکنش‌های پرداخت قبوض و خرید شارژ

به‌پرداخت ملت با بالاترین سهم تراکنش‌های پرداخت قبوض و خرید شارژ
2021-10-26T11:22:31+03:30
شرکت به‌پرداخت ملت رتبه نخست کشور را در تعداد تراکنش های پرداخت قبض و خرید شارژ از آن خود کرد.

قیمت دلار ۴ آبان ١۴٠٠ از ٢٧ هزار تومان گذشت

قیمت دلار ۴ آبان ١۴٠٠ از ٢٧ هزار تومان گذشت
2021-10-26T11:22:30+03:30
قیمت هر دلار آمریکا( اسکناس) امروز سه شنبه ۴ آبان ١۴٠٠ در صرافی های بانکی به ٢٧ هزار و ١٢٨ تومان رسید.

فراهم‌شدن شرایط خرید خودرو بصورت اقساطی و تحویل فوری

فراهم‌شدن شرایط خرید خودرو بصورت اقساطی و تحویل فوری
2021-10-26T10:59:20+03:30
فروش اقساطی خودرو فرصتی است که بعضی از مراکز با توجه به نوسانات شدید بازار و کاهش توان مردم در خرید خودرو در اختیار متقاضیان قرار داده‌‎اند. ...

سرج ارستر(SPD) یا برق گیر

سرج ارستر(SPD) یا برق گیر
2021-10-26T10:32:27+03:30
رعد و برق قادر است صدماتی جدی وارد آورد، می‎تواند به راحتی انسان و یا حیوان را از پای درآورد، زیرا از جریان الکتریکی بسیار بالایی برخوردار است که مدت آن کم ...

جهش فروش و رشد سود و تولید لاستیک بارز در ۶ ماهه ابتدایی سال۱۴۰۰

جهش فروش و رشد سود و تولید لاستیک بارز در ۶ ماهه ابتدایی سال۱۴۰۰
2021-10-26T10:29:13+03:30
گروه صنعتی بارز(سهامی عام) موفق شد در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰، با رشد چشمگیر در فروش و نیز رشد در تولید و سودآوری، رکورد جدیدی را به ثبت برساند.

راهنمای خرید پارتیشن اداری

راهنمای خرید پارتیشن اداری
2021-10-26T10:15:51+03:30
در این مطلب نکات مهمی درباره خرید پارتیشن اداری به شما ارائه می شود.

اپل آیدی ارزان و معتبر از کجا بخرم؟

اپل آیدی ارزان و معتبر از کجا بخرم؟
2021-10-26T10:15:50+03:30
اگر قصد خرید اپل ایدی ارزان با بالاترین امنیت را دارید می توانید با خیالی آسوده به آیدی تاپ مراجعه کنید.

لوگو پی ال سی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

لوگو پی ال سی  چیست و چه کاربردهایی دارد؟
2021-10-26T10:05:50+03:30
امروزه رله‌های قابل برنامه‌ریزی، فصل مشترک فعالیت بسیاری از برق کاران و حتی مشاغل مرتبط با رشته برق شده است و در طراحی و سیم‌کشی برق، مثل نورپردازی‌ها و روشن...

نکات مهمی که باید درباره خدمات شرکت‌های باربری و اسباب کشی بدانید

نکات مهمی که باید درباره خدمات شرکت‌های باربری و اسباب کشی بدانید
2021-10-26T09:52:30+03:30
هربار که تصمیم می‌گیریم اسباب کشی را با کمترین کمک انجام دهیم، حداقل یکی دو سال پیر می‌شویم!

جزئیات نرخ رسمی ۴۶ ارز/قیمت ٢٠ ارز افزایش یافت

جزئیات نرخ رسمی ۴۶ ارز/قیمت ٢٠ ارز افزایش یافت
2021-10-26T09:49:12+03:30
بانک مرکزی امروز (سه‌شنبه چهارم آبان ماه ۱۴۰۰) نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۶ ارز کاهش و ۲۰ ارز افزایش یافته است. همچنین نرخ ۱۰ ارز نیز بد...

الیاف فورتا؛ جایگزین میلگردهای فولادی در کفسازی بتنی

الیاف فورتا؛ جایگزین میلگردهای فولادی در کفسازی بتنی
2021-10-26T09:39:13+03:30
امروزه استفاده از الیاف به عنوان یک ماده مسلح کننده، جهت افزایش مقاومت بتن افزایش پیدا کرده است.

تاریخچه مختصر درباره کدال

تاریخچه مختصر درباره کدال
2021-10-26T09:25:50+03:30
عبارت Comprehensive Database Of All Listed Companies به معنی سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران (یا همان شرکت‌های پذیرفته شده در بورس) که امروزه به اسم سامانه کد...

قیمت جهانی طلا با کاهشی اندک بالای ۱٫۸۰۰ دلار باقی ماند

قیمت جهانی طلا با کاهشی اندک بالای ۱٫۸۰۰ دلار باقی ماند
2021-10-26T08:29:11+03:30
قیمت طلا در معاملات امروز، سه‌شنبه، تحت تاثیر رشد ارزش دلار در مقابل ارزهای معتبر جهان، افت کرد اما همچنان بالاتر از ۱٫۸۰۰ دلار باقی ماند.

پستبار، ارائه دهنده‌ سرویس درب تا درب برای مشتریان پست

پستبار، ارائه دهنده‌ سرویس درب تا درب برای مشتریان پست
2021-10-25T16:45:49+03:30
با پیشرفت و توسعه تجارت الکترونیک و نیز رویارویی با محدودیت های رفت و آمدی در ایام پاندمی، صنعت پست نیز وارد مرحله ای تازه از رونق و پیشرفت شده است. سالانه د...

راهنمای خرید دیزل ژنراتور گازوئیلی مرکز صنعت

راهنمای خرید دیزل ژنراتور گازوئیلی مرکز صنعت
2021-10-25T16:32:28+03:30
دیزل ژنراتور(همچنین به عنوان دیزل ژنیت شناخته می شود) ترکیبی از یک موتور دیزل با یک ژنراتور الکتریکی (اغلب دینام) که برای تولید انرژی الکتریکی است. این مورد ...

6 کاربرد مهم سیستم اطفاء حریق آیروسل

6 کاربرد مهم سیستم اطفاء حریق آیروسل
2021-10-25T16:05:48+03:30
وقتی صحبت از تجهیزات و سیستم‌های اطفاء حریق می‌شود، تنوع و گستردگی این سیستم‌ها ممکن است در نگاه اول باعث سردرگمی افراد ناآشنا با این حوزه شود اما ما سعی کرد...

اهمیت استفاده از مواد ضد عفونی کننده

اهمیت استفاده از مواد ضد عفونی کننده
2021-10-25T16:02:31+03:30
با گسترش بیماری‌های ناشناخته و هزینه‌های بالای درمان، رعایت نکات بهداشتی و استفاده از مواد ضدعفونی کننده در تمام ابعاد زندگی بیش از پیش احساس می شود.

راهنما خرید پمپ کفکش چینی و ایرانی از مرکز صنعت

راهنما خرید پمپ کفکش چینی و ایرانی از مرکز صنعت
2021-10-25T15:52:29+03:30
انواع پمپ کفکش در انواع سه فاز و تک فاز، چینی، ایرانی، اروپایی و مشاوره خرید، راهنمایی، مشخصات فنی، قطعات، خدمات پس از فروش و جهت استعلام قیمت الکتروپمپ کف ک...

بین پردازنده‌های اینتل و AMD کدام را باید انتخاب کنید؟

بین پردازنده‌های اینتل و AMD کدام را باید انتخاب کنید؟
2021-10-25T15:52:28+03:30
اینتل و AMD دو مورد از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری هستند و تراشه‌هایی را تولید می‌کنند که در میلیون‌ها رایانه، کارت گرافیک، سِروِر و دستگاه‌های دیگر به کار می‌...

پرفروش‌ترین تلویزیون‌های 55 اینچ

پرفروش‌ترین تلویزیون‌های 55 اینچ
2021-10-25T14:59:11+03:30
خرید تلویزیون همواره با چالش‌های زیادی همراه است؛ ابعاد و اندازه، برند، کیفیت تصویر، پورت ها و ... از ویژگی هایی هستند که در انتخاب تلویزیون لحاظ می‌شوند و د...

راه های افزایش لایک اینستاگرام

راه های افزایش لایک اینستاگرام
2021-10-25T14:55:51+03:30
در این مطلب می خواهیم روش هایی را به شما ارائه دهیم تا مطالبی که در اینستاگرام منتشر می کنید بهترین آمار را کسب کند و نه تنها تعداد لایک آن بلکه آمار پیجتان...

روش های اصولی برای مراقبت بهتر از رنگ مبلمان

روش های اصولی برای مراقبت بهتر از رنگ مبلمان
2021-10-25T14:55:50+03:30
در این مطلب روش‌های مراقبت از رنگ مبلمان را به شما آموزش خواهیم داد.

فروش فوق العاده ۵ محصول سایپا از امروز/ تحویل خودروها ۹۰ روزه است

فروش فوق العاده ۵ محصول سایپا از امروز/ تحویل خودروها ۹۰ روزه است
2021-10-25T14:42:31+03:30
گروه خودروسازی سایپا با هدف ایجاد آرامش در بازار، توزیع مناسب و بدون واسطه خودرو، فروش فوق العاده ۵ محصول خود را از امروز آغاز می کند.

رزرو اقامتگاه اقتصادی ارزان

رزرو اقامتگاه اقتصادی ارزان
2021-10-25T14:32:29+03:30
اقامتگاه اقتصادی را شاید بسیاری در یک تعریف ساده محلی ارزان قیمت برای اقامت در طول سفر یا زمان انجام امور مختلف اداری و تجاری و غیره بدانند. اما در تعریفی وس...

5 نکته کاربردی برای خرید ویلا در شمال

5 نکته کاربردی برای خرید ویلا در شمال
2021-10-25T14:32:29+03:30
خرید ویلا در شمال یک تصمیم گیری بزرگ و مهم است. گاهی اوقات این طور به نظر می رسد که خرید ویلای زیبا و شیک در بهترین شهر مازندران می‌تواند دشوارتر از آنچه که ...

خدمات وکالت و مشاوره حقوقی - وکیل در اصفهان

خدمات وکالت و مشاوره حقوقی - وکیل در اصفهان
2021-10-25T14:19:08+03:30
جستجو برای یافتن وکیل در اصفهان به دلیل تراکم جمعیت در این کلان‌شهر مثل اکثر کلان‌شهرها با دشواری‌های زیادی مواجه است. ما سعی کرده‌ایم با بررسی وکلای شهر اصف...

راه‌اندازی مرکز فروش محصولات و ارایه خدمات رایتل در کرمانشاه

راه‌اندازی مرکز فروش محصولات و ارایه خدمات رایتل در کرمانشاه
2021-10-25T14:19:08+03:30
مرکز فروش محصولات و ارایه خدمات رایتل جهت فروش بی‌واسطه و ارایه مستقیم خدمات به هم‌وطنان در کرمانشاه افتتاح شد.

چرا امروز امنیت با نصب دوربین مداربسته اهمیت یافته است؟

چرا امروز امنیت با نصب دوربین مداربسته اهمیت یافته است؟
2021-10-25T14:05:50+03:30
با افزایش مشکلات و فقر و بیماری کرونا و تغیرات فصول و امنیت و حفاظت سالمندان عزیز و امنیت و حفاظت کارخانه ها و شهرک صنعتی که با پرسنل کمتری به خاطر دورکاری ف...

اولین شعبه سوپر مارکت مالی در شمال تهران افتتاح شد

اولین شعبه سوپر مارکت مالی در شمال تهران افتتاح شد
2021-10-25T14:02:32+03:30
شعبه جدید سوپرمارکت مالی در شمال تهران با حضور دکتر محمود رضا خواجه نصیری، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن افتتاح شد.

آموزش کلیدی‌ترین نکات بورس

آموزش کلیدی‌ترین نکات بورس
2021-10-25T13:52:28+03:30
در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری در بورس و بازارهای مالی مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است. برخی از سرمایه‌گذاران این بازارها موفقیت‌های زیادی در بازار سرم...
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)