میرنیوز

صلح‌آفرینی حاج قاسم، حاصل مقاومت بود/انتقام سخت تازه آغاز شده است

صلح‌آفرینی حاج قاسم، حاصل مقاومت بود/انتقام سخت تازه آغاز شده است 2020-01-10T13:01:49+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: این هفته، هفته عجیبی بود. فضای کشور عزیزمان و منطقه آکنده از تقوای الهی بود. ویژگی خاص سردار سلیمانی تقوای الهی بود. همین کلمه از شخصیت شهید سپهبد قاسم سلیمانی رمزگشایی می‌کند و علت این غوغا و قیامتی که برپا شد را مشخص می کند که حکایت از ظرفیت معنوی و ارتباط عمیق و شایسته عبدصالح با پروردگار  عالم دارد.

امام جمعه موقت این هفته تهران ادامه داد: معجزه تربیت الهی، تربیت علوی و تربیت فاطمی است که در زمانه ما به صورت یک مکتب ممتاز یعنی مکتب تربیتی امام خمینی(ره) شناخته می‌شود.

وی اظهار داشت: وقتی خبر شهادت سردار سلیمانی را شنیدم به یاد خطبه امیرالمومنین در وصف متقین افتادم.

حاج علی اکبری گفت:امام علی علیه‌السلام در خطبه ۱۱۰، ویژگی‌هایی را برای متقین بر می‌شمارد که هر کدام از این ویژگی‌ها را می‌خوانیم شخصیت حاج قاسم سلیمانی به ذهن ما می‌آید. ایشان با بیان رهبر انقلاب معرفی و مردم با فطرت پاک و نورانی خود با این حقیقت درخشان روبرو شدند و پس از آن یک فضای معنوی در جامعه ما و منطقه مقاومت ایجاد شد.

 وی تاکید کرد : کسانی که حاج قاسم را از نزدیک می‌شناختند و می‌دیدند، او را با ویژگی فروتنی می‌شناختند. او به حقیقت تواضع آراسته بود.

امام جمعه موقت تهران گفت:حاج قاسم سلیمانی بی قرار ملاقات حق بود و برای دیدار با حق تعالی لحظه شماری می کرد. حاج قاسم سلیمانی هیچ آسایش و آرامشی نداشت، نام او مساوی با حضور در صحنه مجاهدت بود.

حجت الاسلام حاج علی اکبری افزود: دوستی می‌گفت که در جلسه ای به حاج قاسم سلیمانی گفتم که شرایط و مقبولیت اجتماعی شما ایجاب می‌کند که شما برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شوید، پاسخ داده بودند که من نامزد گلوله و شهادت هستم و در این جبهه ها سال هاست که به دنبال قاتل خود می‌گردم.

وی اظهار داشت:اگر پیش می‌آمد که کسی در جمعیت از حاج قاسم سلیمانی تعریف می‌کرد، ایشان می‌ترسید و وحشت می‌کرد و در جمعی از مردم گفته بود که آیا حاضر هستید اقرار کنید که من آدم خوبی هستم؟ من خودم بهتر می دانم که چه کسی هستم و خداوندی که مرا می‌بیند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: فتنه های زمان، زلزله ها و جاذبه های دنیا و زلزله هایی مانند داعش و قبل از آن زلزله ای مانند صدام برای ایشان هیچ دل نگرانی ایجاد نمی کرد و ایشان در میدان جنگ، آرامش و وقار داشت و در برابر انواع اقسام سختی ها و دشواری ها صبور بودند و در شرایط عادی فقط زبانش به شکر الهی مشغول بود.

حاج علی‌اکبری با تسلیت درگذشت آیت‌الله سید هاشم رسولی محلاتی گفت: حجت‌الاسلام رسولی محلاتی عالمی ارجمند و فرزانه بود که همه ۴۰ سال گذشته را به عنوان امین امام (ره) و رهبری مشغول خدمت و از دوستان امام (ره) و از ارکان بیت ایشان بود و از یاران صدیق و صمیمی و دوستان نزدیک رهبر عزیز و عالی‌قدرمان و از ارکان دفتر مقام معظم رهبری بودند.

وی ادامه داد: شخصیتی عالیقدر، اهل فکر و صاحب دهها اثر تفسیر و ترجمه بودند به ویژه در عرصه تاریخ اسلام که صاحب سبک بودند.

حاج‌ علی‌اکبری با بیان اینکه یکی از اقدامات ایشان خدمتگزاری در نهاد نماز جمعه بود، اظهار داشت: حجت‌الاسلام روسلی محلاتی، شورای سیاستگذاری نماز جمعه را بر عهده داشتند. نهاد نماز جمعه در کشور و همه نماز جمعه ها در کشور مدیون این شخصیت بزرگوار است. ایشان همیشه در صراط مستقیم ولایت و امامت بودند و در فراز و فرودها هرگز رهبر و مقتدای خود را تنها نگذاشتند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران افزود: حجت‌الاسلام سولی محلاتی در بنیاد مسکن در تمام این سال‌ها نماینده امام و رهبری بودند. خداوند ایشان را با اجداد طاهرینش محشور کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با خانواده عزیزانی که در سانحه کرمان و مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی جان باختند، همدردی و از خداوند متعال برای آنها حشر با این شهید عزیز طلب می‌کنم.

حاج‌علی‌اکبری بیان کرد: سقوط هواپیما حادثه تلخی بود به ویژه اینکه جمعی از جوانان نخبه و مؤمن نیز در این پرواز حضور داشتند. به خانواده آنها تسلیت می گوییم. همچنین به خانواده جانباختگان حادثه اتوبوس گنبد نیز تسلیت عرض می‌کنم.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: فرصت را برای ادای احترام به همسر و فرزندان شهید سلیمانی مغتنم می‌دانم به ویژه همسر مکرم، رشید و فداکار و فرزندان عزیز ایشان.

وی گفت: با عنایت و اعتماد رهبر عالیقدر انقلاب سردار قاآنی که سال‌های سال با شهید سلیمانی همراه بود و همان روش، شخصیت و دیدگاه را برخوردار است، به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد. این انتصاب را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم با حضور این برادر عزیز، شجاع و خوش سابقه، شاهد پیروزی ها و فتوحات بزرگتری به لطف خداوند متعال باشیم.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: هفته عجیبی را پشت سر گذاشتیم. حاج قاسم با جامعه ما چه کرد و چه قیامتی به پا شد؟ این چهل سال مجاهدت در منطقه مقاومت که تعبیر رهبر انقلاب، این شهید بزرگ، شجاعت را با تدبیر به هم آمیخته بود و با اخلاص به میدان آورده بود.

حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: حاج قاسم هم مقاومت را تقویت کرد و هم حلقه‌های مقاومت را تأسیس کرد. حماس، حزب الله و انصارالله از پشتیبانی و مشورت‌های او برخوردار بودند. ایجاد حلقه‌های جدید مثل حشدالشعبی، فاطمیون، زینبیون و حیدریون همه حسنات وجودی این شهید بزرگوار بود.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی کار بسیار بزرگی انجام داد و این حلقه ها را به هم متصل کرد، یک زنجیره طلایی از مقاومت را در منطقه به وجود آورد و همه اینها را به مرکز فرماندهی کل متصل کرد و تدابیر عالی رهبر انقلاب را با هوشیاری کامل در منطقه اجرا کرد. نتیجه این شد که توطئه های استکبار در منطقه عقیم ماند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی منطقه را از داعش پاکسازی کرد و امنیت را در منطقه ارتقاء داد و فرهنگ مقاومت را در سطح منطقه گسترش داد که با این عمق راهبردی، امنیت ایران اسلامی تضمین شد و امنیت جهانی را ارتقاء داد و تبدیل به سردار امنیتآفرین و صلح‌آفرین شد؛ امنیتی که حاصل مقاومت فعال است و الا امنیتی که حاصل سازش و مذاکره باشد، امنیت نیست و دوامی ندارد اما امنیتی که محصول مقاومت فعال باشد، پایدار است.

حاج‌ علی‌اکبری اظهار داشت: کارویژه حاج قاسم، استمرار فتح الفتوح مکتب امام (ره) یعنی تربیت عناصر مؤمن، شجاع، فکور و با نگاه تمدنی در منطقه وسیع مقاومت و توسعه فرهنگ تربیتی اسلام ناب در منطقه بود. حاج قاسم جوانان رشید و شایسته را تربیت کرد.

وی تاکید کرد: در این مرحله حاج قاسم توانست تحسین رهبر انقلاب را برانگیزد. خداوند متعال اجر مجاهدت او را با شهادتش داد. حماقت بزرگ دشمن که با آن دستگاه محاسباتی فلج آن تصمیم غلط را گرفت، لحظه‌ای را به وجود آورد که سال های سال منتظرش بود. شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با بصیرت امت و حضور یکپارچه مردم نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و منطقه مقاومت پدید آمد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: هفته گذشته نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر است و اتفاق عادی نیست؛ می‌توان از این نقطه عطف، مسیر گذشته را دید و تحلیل کرد و برای آینده برنامه‌ریزی کرد.

وی گفت: مهمترین عملیات حاج قاسم، عملیات هفته گذشته بود که تحت ولایت امام عصر (عج) صاحب اصلی این خون‌های پاک انجام شد. همه فرماندهان شهید و رشید ما به میدان آمدند. مردم حاج قاسم را می دیدند اما در سیمای حاج قاسم عزیز، عرفان چمران، هوش خرازی، درایت کاظمی، قاطعیت صیاد، صلابت بابایی، صفای زین‌الدین، آینده‌نگری تهرانی‌مقدم، ایثار شهریاری و مظلومیت شهید بهشتی را می‌دیدند. همه این شهدا ولایتمداری و وفا را در فرماندهی این عملیات مشاهده کردند.

ادامه دارد ...

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

استفاده سپاه از منورهای مه‌شکن برای یافتن رئیس‌جمهور

 استفاده سپاه از منورهای مه‌شکن برای یافتن رئیس‌جمهور
2024-05-20T00:18:33+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر اعزام یگان‌های استانی و تیپ ویژه صابرین برای عملیات جستجوی رئیس جمهور و هیئت همراه، از منورهای مه‌شکن برای یافتن آنها ا...

تماس تلفنی رشید با مخبر: برای سلامتی رئیسی دعا می‌کنیم

 تماس تلفنی رشید با مخبر: برای سلامتی رئیسی دعا می‌کنیم
2024-05-20T00:18:33+03:30
رئیس جمهور عراق در گفتگو با محمد مخبر گفت: برای سلامتی رئیس جمهور ایران نماز و دعا می‌خوانیم و امیدواریم هر چه زودتر ایشان از این حادثه با صحت و سلامت عبور ...

پوتین اخبار حادثه بالگرد رئیسی را با حساسیت دنبال می‌کند

 پوتین اخبار حادثه بالگرد رئیسی را با حساسیت دنبال می‌کند
2024-05-20T00:18:32+03:30
دستیار ویژه پوتین در تماس با معاون اول رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور روسیه با حساسیت فوق العاده اخبار سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کند.

پیام حداد عادل در پی وقوع حادثه برای رئیس جمهور

 پیام حداد عادل در پی وقوع حادثه برای رئیس جمهور
2024-05-19T23:25:32+03:30
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پی وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور پیامی صادر کرد.

ولایتی: برای سلامتی آقای رئیسی دعا می‌کنیم

 ولایتی: برای سلامتی آقای رئیسی دعا می‌کنیم
2024-05-19T23:25:32+03:30
مشاور رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: امیدوارم هرچه زودتر آقای رئیسی و هیات همراه ایشان به سلامت به آغوش ملت بازگردند.

حضور نیروهای تیپ ۲۵ نزاجا برای جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور

 حضور نیروهای تیپ ۲۵ نزاجا برای جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور
2024-05-19T23:12:13+03:30
تیپ ۲۵ تکاور نیروی زمینی ارتش برای کمک به جستجوی بالگرد رییس جمهور‌ در منطقه آذربایجان شرقی حضور یافت.

حسن خمینی: برای سلامتی رئیس‌جمهور دعای توسل بخوانید

 حسن خمینی: برای سلامتی رئیس‌جمهور دعای توسل بخوانید
2024-05-19T23:12:13+03:30
تولیت حرم امام خمینی(ره) درخواست کرد به امید ختم بخیر شدن این سانحه و سلامتی رییس‌جمهور و همراهان، دعای توسل خوانده شود.

انشاالله خبر سلامتی رئیس جمهور قلوب ملت ایران را شادمان کند

 انشاالله خبر سلامتی رئیس جمهور قلوب ملت ایران را شادمان کند
2024-05-19T23:12:12+03:30
سخنگوی شورای نگهبان نسبت به سانحه فرود سخت بالگرد رئیس جمهور واکنش نشان داد.

اجتماع مردم برای سلامتی رئیس جمهور در میدان ولیعصر(عج) تهران

 اجتماع مردم برای سلامتی رئیس جمهور در میدان ولیعصر(عج) تهران
2024-05-19T23:12:11+03:30
عده‌ای از مردم و دانشجویان برای دعا جهت سلامتی رئیس جمهور در میدان ولیعصر تهران تجمع کرده‌اند.

وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم

 وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم
2024-05-19T23:12:09+03:30
وزیر کشور با ارائه گزارشی از وضعیت جستجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور گفت: دامنه دید در منطقه بسیار محدود است و به همین دلیل، نیروهای امدادی متاسفانه هنوز ب...

اعزام تیپ‌ صابرین سپاه برای جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور

 اعزام تیپ‌ صابرین سپاه برای جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور
2024-05-19T22:58:36+03:30
تیپ نیروهای ویژه صابرین نیروی زمینی سپاه برای کمک به جستجوی بالگرد رییس جمهور‌ عازم منطقه شد.

روحانی: برای رئیس‌جمهور و همراهانشان آروزی سلامتی دارم

 روحانی: برای رئیس‌جمهور و همراهانشان آروزی سلامتی دارم
2024-05-19T22:58:36+03:30
رئیس جمهور سابق اظهار داشت: صمیمانه امید دارم آقای رئیسی هرچه زودتر به آغوش ملت بازگردند.

جلسه دولت به ریاست مخبر برگزار شد

 جلسه دولت به ریاست مخبر برگزار شد
2024-05-19T22:58:35+03:30
در جلسه امروز هیئت دولت، با دستور معاون اول اعضای جلسه مسئول پیگیری امور محوله شدند.

قالیباف: برای سلامتی آقای رئیسی و همراهان ایشان دعا کنیم

 قالیباف: برای سلامتی آقای رئیسی و همراهان ایشان دعا کنیم
2024-05-19T22:58:35+03:30
رئیس مجلس در پی حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور نوشت: برای سلامتی خادم‌الرضا علیه‌السلام، ریاست محترم جمهوری، جناب آقای رئیسی و همراهان ایشان دعا کنیم. خداوند ...

اینفوگرافی بالگرد حامل رئیس‌جمهور؛ بل ۲۱۲

 اینفوگرافی بالگرد حامل رئیس‌جمهور؛ بل ۲۱۲
2024-05-19T22:58:35+03:30
بالگرد حامل رئیس جمهور و هیئت همراه که ظهر امروز در مسیر بازگشت به تبریز در حوالی ورزقان دچار سانحه شد از نوع بل ۲۱۲ بود.

منصوری: دو نفر از بالگرد رئیسی با ما ارتباط گرفتند

 منصوری: دو نفر از بالگرد رئیسی با ما ارتباط گرفتند
2024-05-19T22:58:34+03:30
معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: با یکی از سرنشینان بالگرد رئیس‌جمهور و کادر پرواز ارتباط برقرار شده که نشان می‌دهد میزان سختیِ حادثه خیلی بالا نبوده؛ چون دو تن...

امام خامنه‌ای:امیدواریم رئیس جمهور به آغوش ملت برگردند

 امام خامنه‌ای:امیدواریم رئیس جمهور به آغوش ملت برگردند
2024-05-19T22:58:34+03:30
رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده عصر امروز برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و ...

درس علوم و معارف دفاع مقدس باید حضوری و الزامی باشد

 درس علوم و معارف دفاع مقدس باید حضوری و الزامی باشد
2024-05-19T20:32:01+03:30
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: درس علوم و معارف دفاع مقدس باید دو واحدی، مستقل، حضوری و الزامی باشد.

تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه در دستور کار مجلس

 تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه در دستور کار مجلس
2024-05-19T20:32:01+03:30
رسیدگی به گزارش کمیسیون کشاورزی ،آب ، منابع طبیعی و محیط زیست در تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه در دستور کار نمایندگان در جلسه علنی امروز ق...

درخواست پورابراهیمی برای برگزاری جلسه درباره بورس

 درخواست پورابراهیمی برای برگزاری جلسه درباره بورس
2024-05-19T20:32:00+03:30
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه علنی امروز خواستار برگزاری جلسه فوق‌العاده برای بررسی وضعیت بازار سرمایه در هفته جاری شد.

ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران درباره سیل خراسان رضوی

 ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران درباره سیل خراسان رضوی
2024-05-19T20:32:00+03:30
رئیس مجلس گفت: ضروری است علاوه بر تسریع در رسیدگی به مجروحان حادثه سیل استان خراسان رضوی و پیگیری روند درمان کامل آنها، نسبت به جبران خسارت‌های وارد آمده به...

سخنگوی دولت: انتخاب ارکان داخلی مجلس با نمایندگان منتخب است

 سخنگوی دولت: انتخاب ارکان داخلی مجلس با نمایندگان منتخب است
2024-05-19T20:31:59+03:30
بهادری جهرمی گفت: قانون اساسی کشورمان متولی امور داخلی مجلس را مشخص کرده که در صلاحیت خود نمایندگان است و دولت همچون گذشته با مجلس در چارچوب اصول قانون اساس...

ارجاع تأسیس سازمان حفاظت قوه قضائیه به کمیسیون امنیت ملی

 ارجاع تأسیس سازمان حفاظت قوه قضائیه به کمیسیون امنیت ملی
2024-05-19T20:31:58+03:30
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با ارجاع طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه جهت بررسی بیشتر به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مواف...

سفر رئیس اقلیم کردستان به تهران و هیاهوی غرب

 سفر رئیس اقلیم کردستان به تهران و هیاهوی غرب
2024-05-19T20:31:58+03:30
قدرت نهفته و آشکار در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای ایران به‌گونه‌ایست که منجر به تنظیم مناسبات بر اساس عزت کشور خواهد شد. بدیهی است خروجی این دیپلماسی ایجاد امنیت...

رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد

 رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
2024-05-19T20:31:58+03:30
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور داریم.

حضور ناو بالستیک‌زن سپاه در نزدیکی جزیره دیگو گارسیا

 حضور ناو بالستیک‌زن سپاه در نزدیکی جزیره دیگو گارسیا
2024-05-19T20:31:57+03:30
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: ناو شهید مهدوی برای نخستین مرتبه تا نزدیکی جزیره دیگو گارسیا که محل استقرار نیروهای آمریکایی است، پیش رفت.

دهقان: یک‌ مرحله‌ای شدن انتخابات مجلس نیازمند بررسی است

 دهقان: یک‌ مرحله‌ای شدن انتخابات مجلس نیازمند بررسی است
2024-05-19T20:31:57+03:30
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: من نمی‌گویم که انتخابات باید یک‌مرحله‌ای شود اما این ایراد، , وارد است که یک فرد در مرحله‌ی اول، رای رأی بیشتری داشته و در مرحله...

سردار سلامی: اسرائیل چیزی جز منطق زور را نمی‌فهمد

 سردار سلامی: اسرائیل چیزی جز منطق زور را نمی‌فهمد
2024-05-19T20:31:57+03:30
فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان عملیات وعده صادق از دید ما یک عملیات محدود بود."، عنوان کرد: هدف از این عملیات ضربه‌زدن به دو نقطه با تع...

اختصاصی | ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان

 اختصاصی | ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان
2024-05-19T20:31:57+03:30
اعضای هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در اولین جلسه ششمین دوره این مجلس انتخاب خواهند شد.

وحیدی: منتظر رسیدن نیروهای امداد به محل سانحه هستیم

 وحیدی: منتظر رسیدن نیروهای امداد به محل سانحه هستیم
2024-05-19T20:31:56+03:30
وزیر کشور گفت: رئیس‌جمهور با همراهان در مسیر برگشت با چند بالگرد بر بودند که یکی از بالگردها بر اثر بدی هوا و وضعیتی که در منطقه بوده، مجبور به فرود سخت می‌...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)