میرنیوز

برگزاری آنلاین سمینار روز جهانی قدس در بلغارستان

برگزاری آنلاین سمینار روز جهانی قدس در بلغارستان 2020-05-23T09:54:37+04:30

به گزارش ایسنا، در این سمینار سفرای جمهوری اسلامی ایران، فلسطین و سوریه در بلغارستان به ایراد سخنرانی پرداختند.

سید محمد جواد رسولی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان، در سخنان خود روز جهانی قدس را ابتکاری هوشمندانه از سوی امام خمینی (ره) در راستای عدم فراموشی و مقابله با به حاشیه راندن موضوع فلسطین و قدس شریف دانست که پس از گذشت ۴۰ سال، امسال به فرصتی وحدت بخش برای مقابله با توطئه ننگین«معامله قرن» ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، در سطح جهان تبدیل شده است، طرحی که به نظر ایشان آشکارا در تعارض با حقوق و قوانین بین المللی قرار دارد.

وی  در ادامه ضمن بر شمردن موارد مغایر با حقوق بین الملل و قطعنامه های بین المللی معامله قرن، این طرح را در راستای نابودی کامل آمال و آرزوی مردم فلسطین و حمایت یکجانبه از رژیم صهیونیستی دانست.
 
سفیر جمهوری اسلامی ایران، هدف از این توطئه ننگین را قانونی کردن اشغال سرزمین های فلسطین، تضعیف هر چه بیشتر دولت و تشکیلات فلسطینی، نادیده انگاشتن مسأله آوارگان و در یک کلام، به فراموشی سپردن موضوع قدس شریف دانست، موضوعی که از نظر ایشان جلوگیری از وقوع آن، یکی از دلایل اصلی نامگذاری «روز قدس» بوده است.

رسولی در این رابطه بیان داشت: «طراحی هوشمندانه و دوراندیشانه روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) در راستای خنثی سازی چنین توطئه هایی برای فراموشی قدس بود. سال های متمادی است که سعی می شود مسئله قدس به انحاء مختلف فراموش شود و طرح معامله قرن نیز جدید ترین اقدام در این راستا است.  اما  برگزاری مراسم روز قدس درست تیری به قلب این توطئه است.»

وی همچنان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد:  اقدامات یکجانبه آمریکا به نفع رژیم اسرائیل باعث شده تا فلسطینیان و اکثر دولت ها و ملت های جهان نسبت به حسن نیت آمریکا در اجرای طرح صلح ادعایی اش، شک و تردید داشته باشند. حمایت های همه جانبه آمریکا از اسرائیل منجر به گستاخی هرچه بیشتر رژیم اشغالگر قدس شده است و هم اکنون این رژیم  بدنبال رسمی کردن اشغال بخش های از  اراضی فلسطینی ها در مناطق اشغالی ۱۹۶۷ است.

 رسولی در ادامه با اشاره به نقش برجسته شهید سردار سلیمانی در راستای تحقق آرمان ملت مظلوم فلسطین عنوان داشت:  این فرمانده شهید، همه زندگی خود را در حمایت و پشتیبانی از آرمان ملت فلسطین به سر برد به نحوی که یکی از شخصیت های فلسطینی سردار سلیمانی را «شهید قدس» نامید.
 
سفیر کشورمان در ادامه  سخنان خود ضمن اشاره به تجربه دو الگوی متفاوت توسط مردم فلسطین؛ شامل مقاومت و مذاکره؛ مقاومت در فلسطین را  یک فرهنگ و بخشی جدایی ناپذیر از هویت ملی مردم فلسطین و تنها راه نجات آنها دانست.

وی  همچنین ضمن اعلام همبستگی کامل جمهوری اسلامی ایران با آرمان ملت فلسطین، بار دیگر مسئولیت جامعه بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد را در پایان دادن به اشغال سازمان یافته سرزمین فلسطین و قدس شریف و کمک به مردم این سرزمین در تعیین سرنوشت خود و تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس را مورد تاکید قرار دادند.

در ادامه این همایش، «احمد المذبوح»، سفیر فلسطین در بلغارستان ضمن تشکر و قدردانی از سفارت جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری چنین سمیناری و اهمیت آن برای ملت فلسیطن، از روز جهانی قدس به عنوان ابتکار ارزشمند امام خمینی (ره) نام برد که به منظور یادآوری درد و رنج ملت فلسطین و حمایت برای آزادی از چنگال اشغال استعماری رژیم صهیونیستی برگزار می شود.

وی بیان داشت:  امام خمینی با این اقدام امت اسلامی را دعوت کرد تا قدس را به عنوان هدف اصلی در قلب خود و فلسطین را به عنوان قطب نمای خود قرار دهند.

سفیر فلسطین در ادامه گفت:  از آن لحظه ای که امام خمینی این موضوع را بر سرزبانها جاری نمود، تا این لحظه، دولت های اسرائیل اشغالگر یکی پس از دیگری میلیاردها دلار برای یهودی سازی بیت المقدس و محو نمودن چهره اسلامی و مسیحی آن، هزینه نمودند.  و امروز در روز جهانی قدس، ما نسبت به خطرات ناشی از تداوم تخریب خانه های فلسطینیان، استعمار اسرائیلی-یهودی، تلاش اسرائیل برای تجزیه زمانی و مکانی مسجد الاقصی، تحقق سیاست اخراج فلسطینیان در برابر سیاست جذب یهودیان و ایجاد شهرکهای غیرقانونی، اخراج فعالان و شخصیت های سرشناس جوامع اسلامی و مسیحی و وطن پرستان، تخریب مقابر و قبرستان های تاریخی و تلاش دائمی برای تغییر چهره شهر قدیمی و تخلیه آن از شهروندان قدیمی و بیت المقدس، چه مرده و چه زنده، با هدف اجرای سیاست اشغال به منظور یهودی سازی بیت المقدس، هشدار می دهیم.

سفیر فلسطین در ادامه ضمن اشاره بر تلاش رژیم صهیونیستی برای اشغال غیر قانونی بخش هایی از  کرانه باختری به ویژه در حاشیه رود اردن به خاک خود و مغایرت آن با مقررات و قطعنامه های بین المللی، به تصمیم محمود عباس رئیس دولت فلسطین مبنی بر توقف اجرای تعهدات منعقد شده با آمریکا و رژیم اسرائیل اشاره و دولت آمریکا را مسئول بی عدالتی جاری بر ملت فلسطین و شریک اصلی دولت اشغالگر در تمامی تصمیمات و تدابیر تجاوزگرانه آن دانست.

سفیر فلسطین در صوفیا، در انتهای سخنان خود نیز مجدداً از سفارت جمهوری اسلامی ایران در صوفیا و سفیر جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری مراسم مجازی روز قدس تشکر نمود و آرزو کرد که در سال آینده، روز قدس در بیت المقدس، پایتخت فلسطین و در زمین های آزاد شده، جشن گرفته شود.

سخنران بعدی سمینار  «محمد محمد»، کاردار سفارت سوریه در بلغارستان بود.  

وی نیز ضمن تشکر و قدردانی از سفارت جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری چنین سمیناری به تبیین اهمیت آرمان فلسطین به عنوان یکی از اولویت های سیاست خارجی سوریه پرداخت.

محمد در این رابطه اظهار کرد: سوریه در موضع گیری اصولی خود برای حمایت از مردم فلسطین همواره سرسخت بوده و مدافع هویت عربی القدس، حق قانونی ملت فلسطین برای تعیین سرنوشت خود و برقراری کشور مستقل در سرتاسر قلمرو  فلسطین به پایتخت تاریخی و اذلی خود یعنی قدس شریف بوده است.
 
کاردار سوریه در ادامه موضع گیری اصولی و پی در پی سوریه در خصوص آرمان فلسطین و درگیری اعراب و اسرائیل  را دلیل اصلی تلاش های متعدد دشمنان برای نابودی، تجزیه و تخریب آن کشور دانست.

وی همچنین یکبار دیگر همبستگی کامل دولت  و ملت سوریه با ملت شجاع فلسطین و حمایت نامحدود خود برای آزادی هر سانتیمتر از سرزمین های اشغال شده عربی را مورد تأکید قرار داد و افزود:  علیرغم شرایط بسیار سخت ناشی از تروریسم سازمان یافته نظامی، اقتصادی و سیاسی علیه سوریه تحت هدایت برخی قدرت های منطقه ای و بین المللی که با هدف اعمال ضربه بر محور مقاومت و فشار برای فراموشی سپردن آرمان ملت فلسطین و آزادی بلندی های جولان اشغالی سوریه صورت می گیرد، عزم سوریه برای قرار گرفتن در کنار ملت فلسطین را متأثر نساخته و سوریه از هیچگونه تلاش برای حفظ آرمان های فلسطین دریغ نخواهد کرد، و به حاشیه رانده شدن آرمان قدس و لغو حق بازگشت پناهجویان فلسطینی را اجازه
نخواهد داد.

کاردار سوریه در پایان ضمن محکوم نمودن تمامی عملکردهای جنایی نیروهای اشغالگر فلسطینی شامل عملیات های سیستماتیک و دائمی یهودی سازی، غصب زمین ها، ایجاد شهرک های غیر قانونی، بی اعتنایی به مشروعیت بین المللی، حقوق بین المللی، قطعنامه های سازمان ملل متحد و همچنین عجله برخی کشورها برای قانونی سازی وجود این تشکل غیر طبیعی و عادی و عادی سازی وضعیت با آن، بر لزوم پایبندی به مقاومت علیه اشغال صهیونیستی و تلاش برای نابودی برنامه ریزی های دولت آمریکا و توطئه های خطرناک آن جهت قانونی سازی اشغال صهیونیستی سرزمین های اسلامی و حضور اسرائیل در قلب جهان اسلام از جمله اقدام به انتقال سفارت خود به قدس و طرح معامله قرن، تاکید کرد.

 انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

استفاده سپاه از منورهای مه‌شکن برای یافتن رئیس‌جمهور

 استفاده سپاه از منورهای مه‌شکن برای یافتن رئیس‌جمهور
2024-05-20T00:18:33+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر اعزام یگان‌های استانی و تیپ ویژه صابرین برای عملیات جستجوی رئیس جمهور و هیئت همراه، از منورهای مه‌شکن برای یافتن آنها ا...

تماس تلفنی رشید با مخبر: برای سلامتی رئیسی دعا می‌کنیم

 تماس تلفنی رشید با مخبر: برای سلامتی رئیسی دعا می‌کنیم
2024-05-20T00:18:33+03:30
رئیس جمهور عراق در گفتگو با محمد مخبر گفت: برای سلامتی رئیس جمهور ایران نماز و دعا می‌خوانیم و امیدواریم هر چه زودتر ایشان از این حادثه با صحت و سلامت عبور ...

پوتین اخبار حادثه بالگرد رئیسی را با حساسیت دنبال می‌کند

 پوتین اخبار حادثه بالگرد رئیسی را با حساسیت دنبال می‌کند
2024-05-20T00:18:32+03:30
دستیار ویژه پوتین در تماس با معاون اول رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور روسیه با حساسیت فوق العاده اخبار سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کند.

پیام حداد عادل در پی وقوع حادثه برای رئیس جمهور

 پیام حداد عادل در پی وقوع حادثه برای رئیس جمهور
2024-05-19T23:25:32+03:30
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پی وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور پیامی صادر کرد.

ولایتی: برای سلامتی آقای رئیسی دعا می‌کنیم

 ولایتی: برای سلامتی آقای رئیسی دعا می‌کنیم
2024-05-19T23:25:32+03:30
مشاور رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: امیدوارم هرچه زودتر آقای رئیسی و هیات همراه ایشان به سلامت به آغوش ملت بازگردند.

حضور نیروهای تیپ ۲۵ نزاجا برای جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور

 حضور نیروهای تیپ ۲۵ نزاجا برای جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور
2024-05-19T23:12:13+03:30
تیپ ۲۵ تکاور نیروی زمینی ارتش برای کمک به جستجوی بالگرد رییس جمهور‌ در منطقه آذربایجان شرقی حضور یافت.

حسن خمینی: برای سلامتی رئیس‌جمهور دعای توسل بخوانید

 حسن خمینی: برای سلامتی رئیس‌جمهور دعای توسل بخوانید
2024-05-19T23:12:13+03:30
تولیت حرم امام خمینی(ره) درخواست کرد به امید ختم بخیر شدن این سانحه و سلامتی رییس‌جمهور و همراهان، دعای توسل خوانده شود.

انشاالله خبر سلامتی رئیس جمهور قلوب ملت ایران را شادمان کند

 انشاالله خبر سلامتی رئیس جمهور قلوب ملت ایران را شادمان کند
2024-05-19T23:12:12+03:30
سخنگوی شورای نگهبان نسبت به سانحه فرود سخت بالگرد رئیس جمهور واکنش نشان داد.

اجتماع مردم برای سلامتی رئیس جمهور در میدان ولیعصر(عج) تهران

 اجتماع مردم برای سلامتی رئیس جمهور در میدان ولیعصر(عج) تهران
2024-05-19T23:12:11+03:30
عده‌ای از مردم و دانشجویان برای دعا جهت سلامتی رئیس جمهور در میدان ولیعصر تهران تجمع کرده‌اند.

وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم

 وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم
2024-05-19T23:12:09+03:30
وزیر کشور با ارائه گزارشی از وضعیت جستجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور گفت: دامنه دید در منطقه بسیار محدود است و به همین دلیل، نیروهای امدادی متاسفانه هنوز ب...

اعزام تیپ‌ صابرین سپاه برای جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور

 اعزام تیپ‌ صابرین سپاه برای جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور
2024-05-19T22:58:36+03:30
تیپ نیروهای ویژه صابرین نیروی زمینی سپاه برای کمک به جستجوی بالگرد رییس جمهور‌ عازم منطقه شد.

روحانی: برای رئیس‌جمهور و همراهانشان آروزی سلامتی دارم

 روحانی: برای رئیس‌جمهور و همراهانشان آروزی سلامتی دارم
2024-05-19T22:58:36+03:30
رئیس جمهور سابق اظهار داشت: صمیمانه امید دارم آقای رئیسی هرچه زودتر به آغوش ملت بازگردند.

جلسه دولت به ریاست مخبر برگزار شد

 جلسه دولت به ریاست مخبر برگزار شد
2024-05-19T22:58:35+03:30
در جلسه امروز هیئت دولت، با دستور معاون اول اعضای جلسه مسئول پیگیری امور محوله شدند.

قالیباف: برای سلامتی آقای رئیسی و همراهان ایشان دعا کنیم

 قالیباف: برای سلامتی آقای رئیسی و همراهان ایشان دعا کنیم
2024-05-19T22:58:35+03:30
رئیس مجلس در پی حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور نوشت: برای سلامتی خادم‌الرضا علیه‌السلام، ریاست محترم جمهوری، جناب آقای رئیسی و همراهان ایشان دعا کنیم. خداوند ...

اینفوگرافی بالگرد حامل رئیس‌جمهور؛ بل ۲۱۲

 اینفوگرافی بالگرد حامل رئیس‌جمهور؛ بل ۲۱۲
2024-05-19T22:58:35+03:30
بالگرد حامل رئیس جمهور و هیئت همراه که ظهر امروز در مسیر بازگشت به تبریز در حوالی ورزقان دچار سانحه شد از نوع بل ۲۱۲ بود.

منصوری: دو نفر از بالگرد رئیسی با ما ارتباط گرفتند

 منصوری: دو نفر از بالگرد رئیسی با ما ارتباط گرفتند
2024-05-19T22:58:34+03:30
معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: با یکی از سرنشینان بالگرد رئیس‌جمهور و کادر پرواز ارتباط برقرار شده که نشان می‌دهد میزان سختیِ حادثه خیلی بالا نبوده؛ چون دو تن...

امام خامنه‌ای:امیدواریم رئیس جمهور به آغوش ملت برگردند

 امام خامنه‌ای:امیدواریم رئیس جمهور به آغوش ملت برگردند
2024-05-19T22:58:34+03:30
رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده عصر امروز برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و ...

درس علوم و معارف دفاع مقدس باید حضوری و الزامی باشد

 درس علوم و معارف دفاع مقدس باید حضوری و الزامی باشد
2024-05-19T20:32:01+03:30
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: درس علوم و معارف دفاع مقدس باید دو واحدی، مستقل، حضوری و الزامی باشد.

تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه در دستور کار مجلس

 تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه در دستور کار مجلس
2024-05-19T20:32:01+03:30
رسیدگی به گزارش کمیسیون کشاورزی ،آب ، منابع طبیعی و محیط زیست در تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه در دستور کار نمایندگان در جلسه علنی امروز ق...

درخواست پورابراهیمی برای برگزاری جلسه درباره بورس

 درخواست پورابراهیمی برای برگزاری جلسه درباره بورس
2024-05-19T20:32:00+03:30
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه علنی امروز خواستار برگزاری جلسه فوق‌العاده برای بررسی وضعیت بازار سرمایه در هفته جاری شد.

ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران درباره سیل خراسان رضوی

 ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران درباره سیل خراسان رضوی
2024-05-19T20:32:00+03:30
رئیس مجلس گفت: ضروری است علاوه بر تسریع در رسیدگی به مجروحان حادثه سیل استان خراسان رضوی و پیگیری روند درمان کامل آنها، نسبت به جبران خسارت‌های وارد آمده به...

سخنگوی دولت: انتخاب ارکان داخلی مجلس با نمایندگان منتخب است

 سخنگوی دولت: انتخاب ارکان داخلی مجلس با نمایندگان منتخب است
2024-05-19T20:31:59+03:30
بهادری جهرمی گفت: قانون اساسی کشورمان متولی امور داخلی مجلس را مشخص کرده که در صلاحیت خود نمایندگان است و دولت همچون گذشته با مجلس در چارچوب اصول قانون اساس...

ارجاع تأسیس سازمان حفاظت قوه قضائیه به کمیسیون امنیت ملی

 ارجاع تأسیس سازمان حفاظت قوه قضائیه به کمیسیون امنیت ملی
2024-05-19T20:31:58+03:30
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با ارجاع طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه جهت بررسی بیشتر به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مواف...

سفر رئیس اقلیم کردستان به تهران و هیاهوی غرب

 سفر رئیس اقلیم کردستان به تهران و هیاهوی غرب
2024-05-19T20:31:58+03:30
قدرت نهفته و آشکار در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای ایران به‌گونه‌ایست که منجر به تنظیم مناسبات بر اساس عزت کشور خواهد شد. بدیهی است خروجی این دیپلماسی ایجاد امنیت...

رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد

 رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
2024-05-19T20:31:58+03:30
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور داریم.

حضور ناو بالستیک‌زن سپاه در نزدیکی جزیره دیگو گارسیا

 حضور ناو بالستیک‌زن سپاه در نزدیکی جزیره دیگو گارسیا
2024-05-19T20:31:57+03:30
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: ناو شهید مهدوی برای نخستین مرتبه تا نزدیکی جزیره دیگو گارسیا که محل استقرار نیروهای آمریکایی است، پیش رفت.

دهقان: یک‌ مرحله‌ای شدن انتخابات مجلس نیازمند بررسی است

 دهقان: یک‌ مرحله‌ای شدن انتخابات مجلس نیازمند بررسی است
2024-05-19T20:31:57+03:30
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: من نمی‌گویم که انتخابات باید یک‌مرحله‌ای شود اما این ایراد، , وارد است که یک فرد در مرحله‌ی اول، رای رأی بیشتری داشته و در مرحله...

سردار سلامی: اسرائیل چیزی جز منطق زور را نمی‌فهمد

 سردار سلامی: اسرائیل چیزی جز منطق زور را نمی‌فهمد
2024-05-19T20:31:57+03:30
فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان عملیات وعده صادق از دید ما یک عملیات محدود بود."، عنوان کرد: هدف از این عملیات ضربه‌زدن به دو نقطه با تع...

اختصاصی | ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان

 اختصاصی | ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان
2024-05-19T20:31:57+03:30
اعضای هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در اولین جلسه ششمین دوره این مجلس انتخاب خواهند شد.

وحیدی: منتظر رسیدن نیروهای امداد به محل سانحه هستیم

 وحیدی: منتظر رسیدن نیروهای امداد به محل سانحه هستیم
2024-05-19T20:31:56+03:30
وزیر کشور گفت: رئیس‌جمهور با همراهان در مسیر برگشت با چند بالگرد بر بودند که یکی از بالگردها بر اثر بدی هوا و وضعیتی که در منطقه بوده، مجبور به فرود سخت می‌...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)