میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، داریوش بابائیان تهیهکننده سینما صبح امروز ۱۹ اردیبهشتماه با حضور در برنامه صبحگاهی «سلام تهران» درباره تغییر کاربری سینماها در اوضاع پس از کرونا گفت: پردیسهای سینمایی جای سالنهای تکی را گرفتهاند و در اوضاعی که کسب و کار سینماداران و سینماگران کم رنگ شده، سالنها دیگر توانایی تنظیم دخل و خرجشان را ندارند و یکی یکی بسته میشوند.
وی افزود: وزارت ارشاد هم که باید حامی اصلی این قشر باشد، هیچ چارهای برای آنها نمیاندیشد. همکاران ما برای حل این ماجرا به ستاد ملی کرونا رفتند تا جهت بازگشایی، سینماها را از گروه سه به گروه دو تغییر دهند، اما این چندان مؤثر واقع نشد؛ چرا که استقبال مردم همچنان به دلیل وضع معیشت پر رنگ نیست.
بابائیان عنوان کرد: امروزه با وجود پلتفرمهای اکران برخطِ فیلم، به عنوان نقطه مقابل سینما که فیلم و سریالهای متعدد با هزینه اشتراک ماهانه کم به نمایش میگذارند، خانوادهها حتی اگر کرونا هم نباشد، اقبال چندانی به سینما نخواهند داشت. بخشی از فروش سینما در ۱۳۹۹ به خاطر بهرهگیری از همین پلتفرمهای برخط بوده است. به همین دلیل این وظیفه دولت است که از سینماگران حمایت کند.
این تهیهکننده ادامه داد: در اوج رونق سینما هم فقط پنج الی ده فیلم به سودآوری میرسید، بقیه فیلمها ضرر میکردند و تهیه کننده، دیگر فیلم نمیساخت. در اوضاع فعلی کرونا حدود صد فیلم از ۱۳۹۸ و ۱۳۹۷ آماده بود، دولت باید از این فیلمها حمایت میکرد نه اینکه پروانه ساخت مجدد صادر کند.
داریوش بابائیان در پاسخ به این سوال که تکلیف عوامل پشت صحنه چه میشود؟ پاسخ داد: بعضی از این افراد در تولیدات نمایش خانگی فعالیت دارند؛ اما امنیت شغلی وجود ندارد و حمایتی هم از خانه سینما صورت نمیگیرد.
این تهیه کننده در پایان اظهار کرد: اگر دولت حمایت نکند، به خاطر وضعیت معیشتی بد مردم و وجود پلتفرمها، ما توان مقابله نداریم و سرپا نمیمانیم.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان