میرنیوز
محمد سرشار مدیر شبکه کودک سیما همزمان با روز جهانی انیمیشن در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اهمیت سرمایه گذاری برای آموزش کودکان به برنامهسازی تاکید و بیان کرد: آموزشهای دوران کودکی پربازدهترین آموزشها هستند چون هزینه کمتر اما ماندگاری بسیار بالاتری دارند، برای همین، برنامهسازی برای کودکان، سرمایهگذاری ملتها برای نگاشت آینده بهتر آنهاست.
سرشار افزود: آموزشهای دوران کودکی هزینههای آینده مراقبت از جامعه را کاهش میدهند. تربیت درست انقلابی، اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و … موجب میشود سالها بعد، میزان هزینهکرد جامعه برای اصلاح انحرافات و مبارزه با جرایم در همان حوزهها کاهش یابد. سرمایهگذاری در تقویت مدارس و رسانههای کودک موجب میشود در آینده، بودجه موردنیاز برای پلیس، دادگاه، زندان، بیمارستان و… کمتر شود.
مدیر شبکه کودک به ضرورت تولیدات نمایشی در حوزه کودک اشاره و عنوان کرد: به همین دلایل، در کشورهای پیشرفته، هم تعداد رسانههای کودک بیشتر از کشورهای توسعهنیافته است و هم میزان سرمایهگذاری برای تولید برنامههای تلویزیونی، سریالها و فیلمهای پویانمایی مناسب کودکان، بسیار زیاد است.
وی اضافه کرد: در برخی کشورها، پخش آثار خارجی برای خردسالان ممنوع است تا فرصت برای آموزش سبک زندگی بومی به آنها فراهم باشد. در جمهوری اسلامی ایران نیز، باید آنقدر میزان برنامهسازی برای خردسالان، کودکان و نوجوانان افزایش یابد تا نیازی به پخش آثار خارجی برای آنها نباشد.
سرشار اعلام کرد: میزان تولیدات پویانمایی مرکز پویانمایی صبا سالانه حدود ۱۰۰ ساعت است. این میزان تولید یعنی، یک چهارم جمعیت کشور، روزانه کمتر از ۱۷ دقیقه تولید داخلی جدید پویانمایی را میتوانند تماشا کنند.
مدیر شبکه کودک درباره تولیدات نمایشی در قالب پویانمایی و اهمیت این بستر گفت: هرچند شبکه کودک، شبکه امید و گروه کودک شبکههای دو، پنج و قرآن تلاش کردهاند با برنامهسازی تلویزیونی این کمبود اساسی را جبران کنند اما تنها بستر اصولی برای قهرمانسازی، آثار داستانی در قالبهای پویانمایی، رئال یا لایواکشن است.
وی در پایان از تولید پویانمایی به عنوان یک مطالبه سخن گفت و بیان کرد: «نهضت تولید پویانمایی» باید تبدیل به یک مطالبه عمومی شود تا با توجه ویژه مسئولان، بخش خصوصی بتواند در سایه حمایتهای بخش دولتی، در این عرصه سرمایهگذاری کند و نیاز داخلی به انیمیشن را برطرف کند.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان