میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، گزارشهای اولیه حاکی از آن است که بودجه تولید فیلم دوم «آواتار» حدود ۲۵۰ میلیون دلار شده ؛ با این حال هنوز جیمز کامرون سازنده فیلم حاضر نیست آمار دقیقی ارایه کند. تنها پاسخی که کامرون داده این بوده که: لعنتی خیلی گران درآمد.
مثل این که کامرون حتی به مدیران دیزنی و استودیو قرن بیستم گفته بود که بودجه ساخت دنباله «آواتار» آنقدر بالاست که میتواند به بدترین مورد تجاری تاریخ سینما بدل شود. طبق برآوردهای این کارگردان فیلم باید به سومین یا چهارمین فیلم پرفروش تاریخ بدل شود تا بتواند به سوددهی برسد.
در فهرست فعلی پرفروشترین فیلمهای جهان (بدون توجه به تورم)، «آواتار» کامرون در سال ۲۰۰۹ با ۲.۹ میلیارد دلار پرفروشترین فیلم جهان است. «انتقامجویان: پایان بازی» دیزنی با ۲.۷ میلیون دلار در جایگاه دوم قرار دارد و «تایتانیک» کامرون با ۲.۱ میلیارد دلار در جایگاه سوم قرار دارد. به این ترتیب گفته کامرون چنین معنی میدهد که اگر «آواتار: راه آب» بخواهد به نتیجه برسد، باید از «جنگ ستارگان: نیرو برمیخیزد» با فروش ۲.۰۷ میلیارد دلار یا «انتقامجویان: جنگ بینهایت» با فروش ۲.۰۵ دلار پیشی بگیرد. یا به عبارتی فیلم باید بالای ۲ میلیارد دلار بفروشد.
تاکنون تنها پنج فیلم از مرز ۲ میلیارد دلار در سرتاسر جهان عبور کردهاند که تازه بدون توجه به تورم است. با این حال و با وجود تاثیری که پاندمی بر فروش سینماها گذاشت، فیلمهایی مانند «مرد عنکبوتی: راه برگشتی به خانه نیست» با فروش ۱.۹ میلیارد دلار و «تاپ گان: ماوریک» با فروش۱.۴ میلیارد دلار توانستهاند سود کلانی کسب کنند و میتوان امید داشت که همین موفقیت برای «راه آب» هم رقم بخورد.
فیلم اصلی «آواتار» ۷۸۵ میلیون دلار فروش داخلی در آمریکا را ثبت کرد و بدون محاسبه تورم در جایگاه چهارم جدول فروش در گیشههای آمریکا قرار دارد. در جایگاه پنجم، «تاپ گان: ماوریک» با ۷۱۶ میلیون دلار فروش داخلی قرار دارد.
«آواتار: راه آب» ۱۶ دسامبر در سینماها اکران میشود.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان