میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، آیتالله علی اکبر رشاد، صبح امروز در جلسه درس خارج که در مدرسه علمیه امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار داشت: امام علی (ع) در فرازی از کلمات قصار نهج البلاغه میفرمایند: مرارت، سختی و دشواری دنیا شیرینی آخرت است و شیرینی دنیا تلخی آخرت محسوب میشود.
رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ادامه ابراز کرد: حضرت در این کلام نورانی و عمیق نسبت دنیا و آخرت را تعریف میکنند، اینکه چه نسبتی بین رفتار دنیوی و حالت اخروی برقرار است.
تولیت مدرسه علمیه امام رضا (ع) به چگونگی عمل و رفتار انسان با دنیا اشاره کرد و گفت: یکی از روابط اربعه اصلی که انسان با آن مواجه میشود رابطه او با دنیا است اینکه انسان با دنیا باید چگونه رفتار کند و چه عملی انجام دهد تا آخرتی آباد داشته باشد، طبق صریح روایات؛ این دنیا مزرعه آخرت است.
رئیس شورای سیاست گذاری حوزههای علمیه استان تهران ادامه داد: اگر دنیا کشتگاه واپسین است پس باید انسان با تلاش و کوشش به کاشت و داشت بپردازد تا بتواند در قیامت به برداشت حاصل موفق شود.
آیت الله رشاد از دنیا به عنوان عالم پست یاد کرد و اظهار داشت: انسان با تلاش، تدبیر و تحمل شدائد میتواند از این دنیای پست در جهت تکامل و اعمال صالحه بهره ببرد و آخرتی آباد داشته باشد.
وی با بیان اینکه تلخی دنیا حلاوت آخرت است، خاطرنشان کرد: این کلام به آن معنا نیست که تلخی بی ثمر و بیهوده ارزشمند است بلکه مقصود آن است که اگر انسان در این دنیا برای آخرت سعی و تلاش کند به آسایش اخروی نائل میشود.
این استاد برجسته حوزوی در پایان خاطرنشان کرد: اسلام دین دنیا گریز نیست بلکه دین دنیا گر است؛ اسلام هرگز کسی را تشویق نکرده که تارک دنیا شود و در کنجی بنشیند و از مواهب دنیا بهره نبرد بلکه آدمی را دعوت میکند تا دنیاگر باشد دنیاگرایی که در راستای آخرت است، دنیاگرایی در اسلام مذموم اما دنیاگری در راستای آخرت ممدوح است.
منبع : خبرگزاری مهر
پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشکباران اسرائیل
برای «بیبدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
نمایشهای کودک و ایرانی رونقبخش سالنهای دولتی
تکلیف سریال رضا شفیعیجم روشن شد
تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایدههایی جدید و پختهتر
دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
صادرات نوشتافزار ایرانی کلید خورد
قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازمالاجرا شد
تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه میآید
عملیات اجرایی آمادهسازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
گنبد آهنین چه میداند از صریر قیامت سجیل
جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
بهترین دعاها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنیصدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفتوگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبتهای امام دست نزد!
ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد